Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Simons segmentenbaan: Bouwstop - huis gekocht

Gestart door Simon BR39 vrijdag 04 september 2015, 21:38:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Simons segmentenbaan: treinaanwijzer (o.i.d.) vraag...
SimonBR39

Ik vind persoonlijk die nieuwe borden het mooiste, maar das ieder zijn smaak zal voor de nieuwe gaan.
Alles word vernieuwd zeg maar, en ook de borden hoe ga je die maken of koop je die want wil ook van die borden hebben later.
Re: Simons segmentenbaan: welke treinaanwijzer is geschikt?
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Simons segmentenbaan: welke treinaanwijzer is geschikt?
Wat mij betreft maakt het niet heel veel uit, hoe het eruit ziet, ik zit meer met het feit wat kan. Ik kan nergens goede jaartallen vinden. Het type Hampelmann loopt ongeveer tot Epoche 3, maar daarna weet ik het niet exact. Die overgang kan ik slecht terugvinden...  :?
Re: Simons segmentenbaan: eerste perronbasis klaar
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Simons segmentenbaan: eerste perronbasis klaar
Zoooooo, eindelijk een update over de perrons. Al maanden mee bezig, resultaat mag er wat mij betreft zijn.

Korte beschrijving:
12mm multiplex in donkergrijs (komt nog een lichter laagje overheen), perronranden van 2x2mm balsahout (4,4cm lang) in betongrijs.


Na vallen en opstaan zou ik, als je dit overweegt, deze volgorde aanhouden:
1) perron zagen en de naden aan de zijkant/bovenkant opvullen
2) alles schuren met een hele fijne korrel (houtnerf moet eigenlijk weg)
3) bovenzijde rollen
4) de horizontale perronranden plaatsen
5) het vlak onder de perronrand schilderen
6) verticale randen plaatsen
7) rest van de randen schilderen

Dan nu de foto's.
Re: Simons segmentenbaan: eerste perronbasis klaar
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Simons segmentenbaan: eerste perronbasis klaar
En wat detailfoto's.
Re: Simons segmentenbaan: eerste perronbasis klaar
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Simons segmentenbaan: eerste perronbasis klaar
Dag Simon.

Da's werk waar je best trots op mag zijn :thumbup:
De perrons zien er prachtig uit en hebben mooie afmetingen.
Alles even netjes en strak: dat wordt een feest om ze 'aan te kleden' :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Simons segmentenbaan: eerste perronbasis klaar
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Simons segmentenbaan: eerste perronbasis klaar
Ziet er goed uit Simon!
Re: Simons segmentenbaan: eerste perronbasis klaar
Sow, jij hebt niet stilgezeten. Maar het resultaat is er ook wel naar hoor!  :thumbup:
Re: Simons segmentenbaan: eerste perronbasis klaar
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Simons segmentenbaan: eerste perronbasis klaar

Heel fraai en erg strak gemaakt, Simon  :thumbup:

Ga je later alles wat viezer maken of laat je het zo ?
Enne, kun je de bus op een van de volgende foto's nog wat beter in beeld zetten ? Is een hele mooie volgens mij  :P

Grtz Tony
Re: Simons segmentenbaan: eerste perronbasis klaar
Ha Simon
pr8ig geworden
ben benieuwd naar de eind situatie
Re: Simons segmentenbaan: eerste perronbasis klaar
Hoi SomonBR39

Dat heb je echt prachtig gemaakt hoor, ik ben erg benieuwd naar de verdere afwerking hiervan.  :thumbup: :thumbup:
Re: Simons segmentenbaan: eerste perronbasis klaar
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Simons segmentenbaan: eerste perronbasis klaar
Mooi Simon, ziet er strak uit!

Henk
Re: Simons segmentenbaan: eerste perronbasis klaar
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Simons segmentenbaan: eerste perronbasis klaar
Hi,

@all: dankjulliewel!
@Tony: staat op mijn to-do lijstje, komt er binnenkort aan. En verder wil ik het ooit nog wel een keer gaan verweren, maar zoals met meer zaken wil ik dit niet forceren, ik 'wacht' dus op t moment dat ik wat meer skills op dat gebied heb (met electronica begin je ook eerst met 5mm leds voordat je aan smd'tjes begint  >:-D ). Het oppervlak is me nu wat te donker nog, dus tzt gaat er een lichte wash over waarschijnlijk.
@Erik: best wel, ik moet mezelf wel dwingen om eerst de andere perrons af te maken, anders blijf ik met nieuwe dingen beginnen, haha.

Wat de aankleding betreft liggen er sws nog veel vragen. Wat er moet komen is vrij logisch, bankjes + prullenbakken, klokken, borden met vertrektijden, bloembakken, parkeerplek voor de bagagekarren, bord met stationsnaam, lantaarnpalen en de treinaanwijzers (waarvan ik nog steeds niet weet welke ik moet gebruiken  :warning: ). Alleen komt er dan wel de vraag, hoeveel van elk en waar. Zo wilde ik eigenlijk op het lange perron een hoge klok van VM en een wandklok aan het station, maar moet ik dan op het middelste perron ook een klok. En dan de volgende vraag, moet ik zo'n klok aan het uiteinde plaatsen, of juist weer in het midden. Kortom, nog veel zaken om uit te zoeken.
Re: Simons segmentenbaan: eerste perronbasis klaar
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Simons segmentenbaan: eerste perronbasis klaar
Citaat van: Simon BR39 op maandag 06 februari 2017, 11:06:37
Zo wilde ik eigenlijk op het lange perron een hoge klok van VM en een wandklok aan het station, maar moet ik dan op het middelste perron ook een klok. En dan de volgende vraag, moet ik zo'n klok aan het uiteinde plaatsen, of juist weer in het midden. Kortom, nog veel zaken om uit te zoeken.
Dag Simon,

Ik zou op elke perron een klok plaatsen.
Stel, je komt op het middelste perron op de trap naar boven Links en rechts staat een trein.
Zodra ik boven ben wil ik weten:
Moet ik links of rechts naar mijn trein, dus een bord met vertrektijden etc, en hoe laat is het? Ben ik nog op tijd.
Als je alleen op perron 1 een klok plaatst kun je daar niet op kijken want je zicht wordt geblokkeerd door de treinen.

Op de bijgevoegde foto heb ik pijlen geplaatst waar ik ongeveer de klok zou plaatsen en het bord met vertrektijden daar niet ver vandaan.

Henk
Re: Simons segmentenbaan: eerste perronbasis klaar
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Simons segmentenbaan: eerste perronbasis klaar
 @citaat2  Dat is een onweerlegbare logica, zo had ik er nog helemaal niet over nagedacht. Eerst dacht ik de klokken te plaatsen aan de kopse kant van de trap, maar ik gooi daar nu denk ik het P-vak voor bagagekarren neer. Ga ik doen Henk!

Verder heb ik het probleem van de zugzielanzeiger omzeild. De klokken (op een mast dan) wil ik per definitie hebben, terwijl de moderne aanwijzers deze ingebouwd hebben. Dus ik moet een stuk of 4-6 eenvoudige Hampelmann's gaan bouwen, yeey.  B)  (ja, je kan ze kopen voor ?15 per stuk...)
Re: Simons segmentenbaan: eerste perronbasis klaar
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Simons segmentenbaan: eerste perronbasis klaar
Hallo Simon,

Maar deze zijn wel erg mooi.

Misschien korting bij aankoop van meerdere tegelijk ?

En deze stations klok voor $2.99 per stuk. ( wel eenvoudig).

M.vr.gr. Erwin
Re: Simons segmentenbaan: eerste perronbasis klaar
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Simons segmentenbaan: eerste perronbasis klaar
Ha Erwin,

Voor de klokken kan ik zelf niet zo veel doen, maar daar heb ik er ook maar 3 voor nodig. Aan het stationsgebouw komt een hangende variant, en dan op het langste perron de onderstaande klok en het middelste perron een kleinere variant van deze. Vakwerk heeft mijn voorkeur, vandaar dat de (verlichte) klok niet zelfbouw wordt. De hampelmann wel, die ook de foto daarnaast. En als je de foto daarnaast ziet, snap je waarom die apparaten zo werden genoemd  :D :D
Re: Simons segmentenbaan: eerste perronbasis klaar
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Simons segmentenbaan: eerste perronbasis klaar
En hoe begin je dan met zo'n Hampelmann? Wel, met de borden. Dit komt uit Word, lettertype 2. Afmetingen zijn 4mm bij 15mm per enkel bord en dus in werkelijkheid 1.30m bij 0.34m.
Het is leesbaar (lettergrootte 2, lettertype Baskervile Old Face), alleen vraag ik me af of de pijlen vs letters in verhouding zijn.
Re: Simons segmentenbaan: eerste perronbasis klaar
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Simons segmentenbaan: eerste perronbasis klaar
Citaat van: Simon BR39 op dinsdag 07 februari 2017, 21:56:04
Het is leesbaar (lettergrootte 2, lettertype Baskervile Old Face), alleen vraag ik me af of de pijlen vs letters in verhouding zijn.

Ik zou de letters wat groter maken.
Je preisertjes moeten het ook van een grotere afstand kunnen lezen.

Henk
Re: Simons segmentenbaan: van alles en nog wat - perrons, klokken en hampelmannetjes
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Simons segmentenbaan: van alles en nog wat - perrons, klokken en hampelmannetjes
 @citaat2 Nu heb ik alweer niet zitten op te letten. Normaal gesproken redeneer ik altijd van, hoe zou het in werkelijkheid zijn, maar hier ben ik ook maar gewoon wat begonnen.
Gelukkig houd je me scherp  :thumbup:

Maar ach, uiteindelijk zijn het nog allemaal eentjes en nulletjes, dus het kan aangepast worden. Aangezien we Evidence Based te werk willen gaan (als het even kan), een website opgesnord.
Conclusie: (afstand in meters tot bord) / 3 = (hoogte letters in centimeters). Wat houdt dat in mijn geval in? Afstand tot de aanwijzers is max. 60 meter, dus de letters moeten c.a. 2mm zijn, nu is het 1,4mm.

Bedankt Henk voor het op het juiste spoor zetten.
Re: Simons segmentenbaan: van alles en nog wat - perrons, klokken en hampelmannetjes
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Simons segmentenbaan: van alles en nog wat - perrons, klokken en hampelmannetjes
Hi,

Vandaag naar M&B geweest voor n stukje styreen. Kom terug zonder styreen en 3 wagons... dat gebeurd mij eigenlijk niet zo vaak. 8o
Anyway, ik ben tevreden, hoewel 2 wagons uit TP5 komen, wat niet de bedoeling was (zowel ik als zij hadden het op 4 geschat).

De eerste is een tweede Talbot-wagen van FM, in de uitverkoop, dus dat s niet gek.
De tweede  is een set wagons voor spooronderhoud, F5561. Zag ik achteraf in DE nog goedkoper, terwijl t hier ook al in de aanbieding was. Ach ja, eigen schuld dikke bult.
Wie weet ga ik nog n lampje in de wagon bouwen, maar op een gegeven ogenblik heb ik dan overal n sleper onder zitten... 2 rail s toch zo gek nog niet  :D

Koppelingen kan ik mooi gebruiken om die vermaledijde Roco Silberlingen mee om te bouwen, 2 van de 4 gaan nu zorgeloos door n S-bocht van normale wissels, 2 more to go...
maar daarvoor moet ik eerst aan AC wielen zien te komen.

Om af te sluiten een kleine vraag. Ik ben onbekend met messing. Kan je dat goed solderen en geleid en het goed / is het beschilderbaar? (wil t als lantaarnpaal gaan gebruiken).
Re: Simons segmentenbaan: 3 wagons voor de bauzug aangeschaft
Hallo Simon,

Dit zijn mooie aanwinsten ?
Maar hebben ze geen styreen ?

En messing heb ik ook gebruikt voor mijn brug. Deze heb ik gebruikt voor een soort ringleiding voor de verlichting. Hieraan heb ik draden gesoldeerd, en daarna geschilderd.

Werkt perfect.

M.vr.gr. Erwin
Re: Simons segmentenbaan: 3 wagons voor de bauzug aangeschaft
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Simons segmentenbaan: 3 wagons voor de bauzug aangeschaft
Hoi Erwin,

Dank je. Jawel hoor, maar ik dacht uit m'n hoofd te weten wat ik nodig had. Nu foto's van t hele assortiment gemaakt, dus dat overkomt me niet meer.
Bedankt voor je tips, heb van Auhagen een stuk of 30 neppers gekocht, kant-en-klaar vind ik te duur. Eerst wilde ik beide lakdraden aan de buitenzijde van de mast plaatsen,
maar een holle messingbuis lost dat hopelijk op dan.
Re: Simons segmentenbaan: 3 wagons voor de bauzug aangeschaft
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Simons segmentenbaan: 3 wagons voor de bauzug aangeschaft
Dag Simon,

Bij de KLIK: buren staat wat over messing solderen.
Zelf heb ik er geen ervaring mee.

Henk
Re: Simons segmentenbaan: 3 wagons voor de bauzug aangeschaft
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Simons segmentenbaan: 3 wagons voor de bauzug aangeschaft

Mooie aanwinsten, Simon  :thumbup:

Sleper wel of niet, je kunt in ieder geval de belading een verfje geven  :P

Grtz Tony
Re: Simons segmentenbaan: 2 video's passerende goederentrein. Zo film je dus niet :D
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Simons segmentenbaan: 2 video's passerende goederentrein. Zo film je dus niet :D
N avond,

Voor t weekend wil ik nog even 2 videootjes delen. Kwaliteit van 0, zeker met zulke belichting.
Van bouwen komt niks, maar ik ga tegenwoordig toch regelmatig n rondje rijden, anders duurt t wel erg lang tot de zomervakantie  >:-D

@Tony, staat genoteerd.
@Henk, bedankt voor de link.





Re: Simons segmentenbaan: 2 video's passerende goederentrein. Zo film je dus niet :D
Dag Simon,

@citaat
Ik vond alleen bij het tweede filmpje het gele staafje, volgens mij heb je de camera in een huisje gezet, hinderlijk.
Verder ziet er leuk uit.
Ik zou mij niet druk maken om de kwaliteit, je primaire actie is een treinbaan bouwen en niet professionele films ervan maken.

Henk
Re: Simons segmentenbaan: 2 video's passerende goederentrein. Zo film je dus niet :D
Hoi Simon

Je filmpjes zijn toch van goede kwaliteit, en af en toe eens rijden ontspant hoor.  :P
Alleen bouwen is niet leuk, dus neem af en toe een pauze en rijden met je locs.  :D
Re: Simons segmentenbaan: 2 video's passerende goederentrein. Zo film je dus niet :D
Hoi Simon

Ik zou me niet zo druk maken om de kwaliteit. De emotionele waarde is meestal veel groter als de kwalitatieve waarde.
In dit geval valt het heus wel mee. De camera staat stil. Dat de automaat van de scherpstelling het af en toe laat afweten zou ik me niet zo druk over maken. En het licht is meestal mooier als er niet zo'n felle lampen op staan.

Mooie stoomloc die je hebt trouwens.  8o
Re: Simons segmentenbaan: 2 video's passerende goederentrein. Zo film je dus niet :D
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Simons segmentenbaan: 2 video's passerende goederentrein. Zo film je dus niet :D
Hoi Simon,

Natuurlijk kan de kwaliteit beter, maar we zien toch een leuke trein voorbij komen en daar gaat het om.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Simons segmentenbaan: 2 video's passerende goederentrein. Zo film je dus niet :D
Hallo Simon,

Leuke filmpjes, mooie sleep is dit geworden.

Gr.
Piwie.
Re: Simons segmentenbaan: 2 video's passerende goederentrein. Zo film je dus niet :D
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Simons segmentenbaan: 2 video's passerende goederentrein. Zo film je dus niet :D
Heren, bedankt! Rijden en bouwen is belangrijker ja, maar we zijn tegenwoordig aardig verwent wbt technologie.
@Adrie, dit is n BR50 met kabinetender, blijft een machtig gezicht ja!
@Henk, fijn dat je dat aanstipt. Het is inderdaad gefilmd vanuit een seinhuis, mij leek het wel grappig, maar de volgende keer laat ik t achterwege ;)
Re: Simons segmentenbaan: 2 video's passerende goederentrein. Zo film je dus niet :D
Ha die Simon.
Toch erg leuk om te bekijken! :thumbup:
En als afwisseling helemaal geslaagd.

Succes met de komende baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Simons segmentenbaan: 2 video's passerende goederentrein. Zo film je dus niet :D
@Simon,

ik vind de kwaliteit van de fimpjes helemaal niet zo slecht hoor.Het bibbert niet en ja je ziet dat gele raamkozijn en het geeft dan wel weer diepte.  :thumbup:
Re: Simons segmentenbaan: vervolg perrons - hekwerk en afschilderen
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Simons segmentenbaan: vervolg perrons - hekwerk en afschilderen
Hi,

@AJ en Ruud, thanks!

Vandaag het middelste perron afgeschilderd, plintjes bij het trapgat afgewerkt en hekwerk geplaatst.
Dit perron steekt buiten het segment, dus er zit een naad op het einde, hoe die wordt afgewerkt komt nog.

Morgen idem alleen dan voor het perron aan de stationskant.
Re: Simons segmentenbaan: vervolg perrons - hekwerk en afschilderen
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Simons segmentenbaan: vervolg perrons - hekwerk en afschilderen
Netjes gedaan Simon! :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Simons segmentenbaan: vervolg perrons - hekwerk en afschilderen
-Simon:
Mooi afgewerkt perron, staan al leuke details op,  :thumbup:
Re: Simons segmentenbaan: vervolg perrons - hekwerk en afschilderen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Simons segmentenbaan: vervolg perrons - hekwerk en afschilderen

Prima werk weer, Simon  :thumbup:

Enne....nog één nachtje slapen  :P

Grtz Tony
Re: Simons segmentenbaan: vervolg perrons - hekwerk en afschilderen
Simon

Dat is erg mooi gemaakt, kijk lekker af van jou bouwkunsten  :D  :thumbup: :thumbup:

Oeps bijna vergeten een fijne verjaardag, geniet er van en nog vele mooie jaren spoorplezier.
Re: Simons segmentenbaan: vervolg perrons - hekwerk en afschilderen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Simons segmentenbaan: vervolg perrons - hekwerk en afschilderen

Gefeliciteerd, Simon !

Nog vele lentes en een goede gezondheid gewenst  :P

Grtz Tony
Re: Simons segmentenbaan: vervolg perrons - hekwerk en afschilderen
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Simons segmentenbaan: vervolg perrons - hekwerk en afschilderen
Hoii,

@Erik, Tony, Jorg: danku.
@Peter, dankje, gaat wel goedkomen denk ik!
@Tony, dankjewel! Dat is wel te hopen en jij ook  ;)

Dan zoals beloofd het hekwerk van het voorste perron. Mist nog een klein stukje bij het trappetje, maar dat komt van restafval, wat nog geen restafval is, vandaar dat ik het nog niet kan plaatsen  :D
Perron 3 laat nog wel n tijdje op zich wachten, dat moet nog volledig van perronranden en schilderwerk worden voorzien...
Re: Simons segmentenbaan: vervolg perrons - hekwerk en afschilderen
Beste Simon,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. :P :P

En nog vele spoorse jaren.

En een mooie update van je perron. :thumbup: :thumbup:

M.vr.gr. Erwin
Re: Simons segmentenbaan: vervolg perrons - hekwerk en afschilderen
Sluit me bij ikke650 aan. Mooi gemaakt het perron. Vooral het weglopen van de tunnel ingang onder de baan is leuk. Misschien een inkijk maken van de voorrand van de baan. Zodat je zo de spoortunnel in kijkt.
Re: Simons segmentenbaan: vervolg perrons - hekwerk en afschilderen
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Simons segmentenbaan: vervolg perrons - hekwerk en afschilderen
Dag simon,

Nog gefeliciteerd met je verjaardag.  :thumbup:
Het ziet er weer perfect uit.

Citaat van: adrie1961 op dinsdag 21 maart 2017, 17:34:00
Misschien een inkijk maken van de voorrand van de baan. Zodat je zo de spoortunnel in kijkt.

Lijkt mij ook een goed plan.
Mocht dit niet te realiseren zijn dan kun je misschien een ledje plaatsen en door een iets hogere weerstand deze wat flauw laten branden.
Of een beetje verf erop waardoor hij minder fel brand.

Groeten,

Henk.
Re: Simons segmentenbaan: vervolg perrons - hekwerk en afschilderen
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Simons segmentenbaan: vervolg perrons - hekwerk en afschilderen
Hoi,

Ook hier al heel lang niks gepost  8o . Snel iets aan doen dan...

Wat betreft de voorgaande reacties: ik heb afgelopen week plexiglas gehaald, dus de eerste benodigdheden voor een inkijkje zijn binnen.
Langzaamaan komt er een en ander tevoorschijn. Ik heb van Preiser een stuk of wat witte bankjes bemachtigd, deze zijn nu geschilderd en staan op hun plek.
Elk einde van het perron is nu afgesloten met hekwerk en een verbodsbord. Nadat er enkele waren gesneuveld heb ik ze iets verder van het spoor geplaatst, de Lux reiniger had er een hekel aan ;)
Kettinkjes daartussen heb ik nog niet gevonden, ik weet niet of dat wat wordt, maar die moet ik toch hebben t.z.t. om de spoorovergang voor de postkarren te beveiligen.

Het eerste sein en n blanco elektronicakast zijn al zichtbaar, maar dat zal nog wel wat voeten in de aarde hebben.

Naar aanleiding van deze berichten ben ik van mening dat de kleurstelling absoluut niet naar mijn zin is voor de perrons,
gelukkig staat er behalve de hekwerken en de trappen nog niks vast, want er moet dus een kwast overheen. Voordat jullie meer meubilair gaan zien, zullen jullie dus nog even moeten wachten.
Re: Simons segmentenbaan: vervolg perrons - hekwerk en afschilderen
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Simons segmentenbaan: vervolg perrons - hekwerk en afschilderen
Kortgeleden heb ik een klein stukje aangebouwd, voor de brandweerkazerne. Een andere logische plek zou in het dorp of op het bedrijventerrein zijn, maar dan is een potentiële uitruk van de brandweer vlak naast de kazerne zelf, wat ik qua zicht minder vind. Ieder zijn of haar vrijheid daarin, maar ik hoef geen brand te blussen naast de kazerne >:-D 

Nu ligt het aan de stationsstraat, redelijk vrij dus heeft het gebouw ook alle ruimte om zichzelf te zijn ;) De ondersteuning komt vanuit 4 verbindingen (bout/moer) met de rand van de baan zelf. Die is aan de achterzijde gestut met 2 metalen hoeken. Om gelijke hoogte te garanderen is onder de aanbouw een dun latje gemonteerd waar deze op rust. Links zit een houten driekhoek om schuin hangen te voorkomen, de bouten zelf zitten bovenin en trekken dit niet recht. Niet afgebeeld, maar wel uitgevoerd is een 44x44 balk die schuin vanaf een poot naar het uiteinde van de aanbouw loopt. Ik wil het niet uitproberen, maar in geval van kan ik er denk ik wel tegenaan vallen.
Re: Simons segmentenbaan: vervolg perrons - hekwerk en afschilderen
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Simons segmentenbaan: vervolg perrons - hekwerk en afschilderen
En als laatste update hier en in mijn scenery-draadje: inplannen van de wegen. Hier en daar is het misschien al in eerdere foto's ingeslopen en je ziet aan de loods ook dat dit al even geleden is, maar afgelopen zomer heb ik enerzijds grofweg maar zeker bij het tankstation toch ook wel nauwkeurig het wegenverloop ingetekend en deels geschilderd. Ook wel vanuit het idee van 'het oog wil ook wat' en als ik dan moet wachten tot de rest klaar is.... Je ziet een foto met het in potlood getekende plan (bochten bij het tankstation was best lastig uitmeten, het valt flink tegen hoeveel plek zoiets in beslag neemt voor vrachtwagens met oplegger) met ook aan de voorzijde van de baan een plek waar een tankauto kan bijvullen. Dan 2 overzichtsfoto's en een sfeerfotootje.

Groetjes,

Simon
Re: Simons segmentenbaan: perrons - kleine uitbreiding kazerne - inplannen wegen
Hoi Simon

Je bent lekker bezig geweest met je treintafel, dat heb je mooi opgelost zo  :thumbup: :thumbup:
Re: Simons segmentenbaan: perrons - kleine uitbreiding kazerne - inplannen wegen
Simon,

Ziet er niet verkeerd uit hoor de indeling bij het tankstation het is even zoeken naar de juiste verhouding maar dat is je aardig gelukt. :)
Ook het stukje bij de brandweerkazerne ziet er top uit. :thumbup:
Je perrons zijn mooi stak en netjes afgewerkt zo met de hekjes en bankje ben benieuwd naar de nieuwe kleurondergrond die je gaat aanbrengen op je perrons.
Succes met de verdere bouwwerkzaamheden.
Re: Simons segmentenbaan: perrons - kleine uitbreiding kazerne - inplannen wegen

Mooie ontwikkelingen, Simon  ;)

Een ketting tussen de hekjes op het perron, zou je ook met zwart naaigaren kunnen maken; zou op schaal redelijk moeten kloppen.
In verdunde lijm dopen, tussen twee blokjes op de zelfde afstand laten drogen, op maat maken en er tussen plakken.
De niet afgebeelde schuine balk is heel verstandig  :thumbup:
Hopelijk snel weer nieuwe vorderingen !

Grtz Tony
Re: Simons segmentenbaan: perrons - kleine uitbreiding kazerne - inplannen wegen
-Simon:
Mooie vorderingen die je weer gemaakt hebt,  :thumbup: