Goedenavond,
Er wordt ondertussen het een en ander gedaan, maar ik wil eerst even wat advies over verf.
Voor dat ik verder kan wil ik een aantal zaken schilderen of in ieder geval de kleur vaststellen.
- Ballast: donker bruin (om de grijze vlaktes van perrons te doorbreken en om het niet modern voor te doen komen
zoals dit )
- Bahnsteigkante: grijs (kleur van betonelementen, ik vermoed dat dit lichter is dan standaard betonoppervlaktes (rijbanen etc), dus lichter/creme-achtig.
Zoiets dus ).
- Bahnsteig oppervlak: eveneens grijs. (Het perron is niet bekleed met kinderkopjes of klinkers
zoals hier, dus het moet wel beton zijn. Alleen voor het mooie wel afwijkend van de bahnsteigkante)
- Toegangsweg: geasfalteerd, dus ook grijs. (Toentertijd was er geen zoab, dus het mag geen zwart/donkergrijs zijn. Zoiets dacht ik aan voor de
weg ).
Goed, zoals jullie zien heb ik circa 3 kleuren grijs tot nodig. Ik wil voorkomen dat het uit vogelvlucht 1 grote grijze massa wordt, maar
hoe. Ik heb geen airbrush (ook geen plannen voor), dus het moet ouderwets met roller/kwast. En nee, ik wil er eveneens geen kapitalen aan uitgeven, anders had ik ook wel duurdere perrons gekocht

...
Alvast bedankt voor het meedenken! Ps: heren hieronder ook vriendelijk bedankt!