Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Re: Marceltal, Station Neustadt

Gestart door lucdiels zaterdag 25 juli 2015, 10:32:03

Wico en 1 gast bekijken dit board.
Re: Re: Marceltal, Station AMB
Mooi station Luc! Benieuwd als her helemaal af gaat zijn en als het op de baan gaat staan!

Komt inorde!
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Imposant station Luc  :thumbup:

Die gaat een mooie prominente plek op jou mooie baan krijgen.

Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Marceltal, Station AMB

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

:reactie:

Helemaal mee eens!

Henk

Als het maar Zwitsers is.

Geen V200 weg doen Luc lekker laten rijden over de baan heen. :thumbup:
Als je de ruimte hebt lekker van blijven genieten.

Het station mag er zeker zijn groot en goed aanwezig maar toch niet overheersend gaat een fraai stukje scenery opleveren. :favorite:

Groet Michel

Groet Michel

Fantasietjes op de baan

Nou nou, das pas een kast van een station zeg  :thumbup:

BLIJ dat ik analoog RIJ

En dan hoop ik altijd maar dat zo'n station vanaf 2 zijden zichtbaar is als het op je baan staat; altijd beetje zonde als je één kant helemaal niet ziet.

Waar een wil is, is een spoor

@citaat Dat is zo, maar hoe heb je dat in je hoofd? Dat kan alleen als je eromheen kan lopen en dat kan meestal niet... :(
Mooi station Luc :thumbup:

@ Hans en Adriaan :Als je om de baan heen loopt, zoals bij mij kan, zie je het station aan beide zijden. Het inplanten is iets complexer omdat ik vanuit het midden zal moeten doen en de achterkant (stadszijde) dan alleen vanuit het midden goed bereik is om details aan te brengen. Dat wordt een werkje van de komende weken.

Luc

Als je niet rondom kunt lopen kun je aan de muur, eventueel onder een hoek, een spiegel plaatsen zodat je toch, via de spiegel, zich op de andere kant hebt.

(Stukjes) spiegel worden ook wel bij bruggen, tunnels, en onderdoor kijkjes gebruikt om diepte te creëren.

Henk
Hallo,

Nu station AMB voltooid is tot en met het eerste perron (van 4) is ook de project naam veranderd naar de definitieve naam Station Neustadt.
Hierbij 4 foto's van het geheel. Het is 5 voor 5 in de namiddag en het is piekuur. Vele mensen komen van kantoor en moeten naar huis. Het is dus een drukte van de grote dagen.
Hierna wordt gestart met het inbouwen van het station en en de stad zelf. Tot dan.

Luc

Luc,

Mooi hoor!
Zeker als de lijmklemmen er vanaf zijn.

Henk
Re: Re: Marceltal, Station Neustadt

Mooi station zo en die hoeveelheid mensen voegen ook veel toe :thumbup:

zonder fantasie ook geen creativiteit

Spitsuur en lekker druk op het perron. Dat vraagt om een halterende trein van minimaal 3 rijtuigen. 👍🏻

doe maar een treintje

inderdaad lekker druk en daar hou ik van, althans op het perron en niet in de tuin  :P 
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Heerlijk druk op jou station Luc, er is van alles te zien  :thumbup: :thumbup:
Ga je nog iets aan de perronrand doen, die is nu nog maagdelijk schoon en als er treinen langs rijden wordt dit vaak erg vies.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Duitsland TP III/IV

Het ziet er leuk uit maar 1 opmerking, die postkar hoort daar eigenlijk niet want het gaat niet passen tussen de banken en portalen van het dak(in het rode ovaal). En het levert heel veel frustratie op van de reizigers als deze heer zich overal tussendoor moet wringen. Post en bagage werden vaak op een apart perron(Gepäckbahnsteig) afgehandeld, zie de foto's.
Naamloos276.jpg
Gepäckbahnsteig Hamburg Hbf 1981
51964821918_2383ca36e4_k.jpg
Gepäckbahnsteig Köln Hbf. 
Gepäckbahnsteig_Köln_Hauptbahnhof.jpg
Gepäckbahnsteig München Hbf 1970
VT_11.5_in_Munich_(1970).jpg

Deze Gepäckbahnsteig is te koop als bouwpakket van Vollmer 47503

Als het maar Zwitsers is.

Sfeervolle taferelen laat je zien op het gezellige drukke perron Luc. :thumbup:

Groet Michel

US rail .. what else?

Luc,

Een zeer sfeervol geheel zo op het perron. Mijn ervaring is wel dat hoe mooier uitgevoerd, hoe kritischer het commentaar. De postkar was mij ook al opgevallen. En aan de linkerzijde staat een pallet met twee vaten(?) die vrijwel het hele perron blokkeert. Persoonlijk zou ik die (ook) weglaten, maar dat is een keuze ;). Het station wordt zondermeer een fraaie blikvanger op je baan :thumbup:.

Groeten,
Wico
Kei leuk station alvast! Daar gaan er heel veel komen & gaan.
Nu de rest van de perrons maken ervoor.

Citaat van: Wico op maandag 10 augustus 2026, 17:21:28Mijn ervaring is wel dat hoe mooier uitgevoerd, hoe kritischer het commentaar.
Dus: niet zo zeuren! Foei, Wico :P
Dus hier komt de tip van de dag: Maak er een rommel van, dan heb je minder commen(t)aar, omdat ze dan hier denken dat je niet beter kan. Na het foto's maken het goed afronden ;)
 @citaat @ Peter: Vervuiling komt later aan bod. Het station zelf moet ook nog een beurt krijgen. Ik ga daar nu werk van maken de komende dagen.

:reactie: Het perron door Faller geleverd is inderdaad zeer smal en daarom heb ik ervoor gekozen om soms hachelijke (maar dan weer grappige) situaties te voor zien (die dan weer commentaar opleveren van realisten, het zij zo...) . Mogelijk maak ik er een één cm perron bij tussen rails en dit perron. Ik zie wel wanneer ik ga opbouwen op de baan. Mijn motto is dat alles in de jaren 60 nog niet perfect was en er dus "rare" dingen kunnen.

Smalle perrons zijn bij mij een gevolg van het gebruik van slanke wissels. Ik heb dat een beetje proberen aanpassen door de rails een "slingerbeweging" te laten maken maar het is nog steeds erg smal. Soms moet een mens compromissen aanvaarden. Ik zal al blij zijn als de Faller-perrons ertussen passen. Anders wordt het zelfbouw op de grond.

Luc

Citaat van: Adriaan_Berg op maandag 10 augustus 2026, 20:54:25
Citaat van: Wico op maandag 10 augustus 2026, 17:21:28Mijn ervaring is wel dat hoe mooier uitgevoerd, hoe kritischer het commentaar.
Dus: niet zo zeuren! Foei, Wico :P
Dus hier komt de tip van de dag: Maak er een rommel van, dan heb je minder commen(t)aar, omdat ze dan hier denken dat je niet beter kan. Na het foto's maken het goed afronden ;)

En dan weer foto's maken en plaatsen.  >:-D  >:-D

Henk