Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Michelstadt } 2x PanGas en Eisenbahn-Romantik muss bleiben!

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

Re: Michelstadt } sleep(jes) van de 44401 en 47910 op de foto gezet.
Het alziende oog van de camera,  :-) maar slechts een detail.
Michel

Zo dat is mooi, ik begin hier ook meer en meer slepen te verzamelen te hebben.

Vind dit zoveel mooier dan losse wagons.
:thumbup: worden weer mooie treinen Michel!
En je nieuwe helix is trouwens ook schitterend! :thumbup:
Hoi Michel,

Dat zijn twee mooie sleepjes die inderdaad nog wel wat uitbreiding mogen hebben :D

Groeten Sander
Mooie sleepjes Michel, als ze compleet zijn zullen ze zeker een mooi beeld geven op je baan!  :thumbup:

En toch al lid sinds 19 maart 2012, hoe kan dat.

Ziet er goed uit, mijn vrouw had bijna 50 jaar geleden ook graag een sleep gehad, het is bij een sluier gebleven.
Maar alle gekheid op een lange sleep, mooie wagons die zeker straks mooi over je baan zullen denderen.  :)
Gewoon hele mooie slepen  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Voor de rest niets aan toe te voegen  ;)
Ofschoon: goeie smaak,  maar dat wist ik al  :D
Dag Mies,

Mooie wagons.  Slepen met gelijke wagens is inderdaad prachtig om zien.  Zo vindt ik een sleep met Wasco ketelwagens of een mooie RoLa prachtig.  Als je dan de bochten op je baan nog een beetje hellend legt is het dan helemaal af, zeker ook met jou prachtige sets.
Antwoorden deel 1

Citaat van: degeluidsman op donderdag 10 mei 2018, 08:08:51
Altijd een mooi gezicht een trein met allemaal dezelfde wagons  :thumbup: :thumbup:
Er staan dus nog 5 wagons en 4 locs in de wachtrij   8o  hou het dan nooit op  :D

Het is zeker altijd een mooi gezicht als er een trein langs rijd met de zelfde wagons trek meteen de aandacht op een baan.
Ja er staan nog een paar dingen in de wacht en nee het houd nooit op hier in Michelstadt. :D

Citaat van: edward op donderdag 10 mei 2018, 08:22:02
Dat worden straks weer 2 mooie slepen erbij, mooi man!
Hier kan je ook al mee rijden hoor....
Ik hou ook wel van ?eenheid? in een sleep, levert altijd een compleet beeld op

Het worden zeker 2 leuke slepen die straks over de baan rijden Edward. :)
Leuk dat toch wel veel forumleden de wat jij mooi schrijft de 'eenheid' prachtig vinden als er zo een sleep over hun of een ander zijn baan rijd. :thumbup:

Citaat van: Jørg op donderdag 10 mei 2018, 08:33:29
Dat worden dan weer twee hele mooie slepen, heb je wel genoeg trekkracht om er voor te hangen,  :-)

Dank je Jørg en ja ik heb genoeg trekkracht staan maar ik denk er toch over om voor de zware olie wagons om daar een loc voor te kopen die er mooi bij past die witte met die horizontale rode streep die zal er mooi voor staan. :)

Citaat van: Tony op donderdag 10 mei 2018, 08:40:44
De sleepjes aan elkaar met een passende loc in de goede kleur zou ook niet misstaan  :P
Levert vast ook een mooie foto (voor ons en jou) op !
Tijd zat, want toch een extra vrije dag  O:-D

Is een goed idee Tony zal het eens achter elkaar zetten kijken wat het oog zegt als ze samen in een sleep staan.
Aan jouw eis van een foto wordt dan meteen voldaan. ;)
Ondanks de tijd zat vliegt een dag op zolder zo om gisteren was ik de hele dag op zolder de Ecos en de boosters hebben hun plekje gekregen in het nieuwe commandocentrum.
Ook heb ik in het laatste deel van het bovenste schaduwstation led-verlichting gemaakt dus al het rails loshalen en weer terug leggen.
Vandaag staat op het programma rails neerleggen in het spiraal en een begin maken met de ringleiding in het spiraal.
Daarna moeten René en ik iets gaan bedenken om het spiraal aan te sluiten op de baan wordt het met een brug gedaan of een brede plaat zodat er ook meteen scenery op kan op de overgang we gaan er over brainstormen samen. 

Citaat van: Lokkie op donderdag 10 mei 2018, 08:45:56
Ik hou wel van dit soort mooie slepen. B)

Das mooi René dan ben je altijd welkom om hier naar de slepen te kijken als ik ga rijden kunnen we samen genieten van deze prachtige slepen. :) :thumbup:

Citaat van: erik01 op donderdag 10 mei 2018, 08:48:40
Dit zijn twee mooie slepen.
Vormen samen mooi plaatje als dit over je baan rijdt.
Geniet er van.

Dat zijn ze zeker Erik. :)
Ik zal zeker genieten als ze vanuit het spiraal de baan op komen rijden. :)

Citaat van: GWS op donderdag 10 mei 2018, 11:05:41
Er wordt heel wat "gesleept" vanuit Houten! Ergo: nog veel bezoekjes afleggen!  >:-D  :thumbup:

Gelukkig waren we met Jeffrey zijn grote auto dus alles kon net in de achterbak leggen anders moest het opschoot terug naar huis toe. :P
Ja we gaan nog vele bezoekjes aan Houten afleggen maar ook om forumleden te zien en om mee te praten want de hobby is meer als treinen ook de sociale contacten zijn belangrijk bij de hobby de interesse in de mens achter de baan zeg maar. :) :thumbup:

Citaat van: Haradigi op donderdag 10 mei 2018, 11:12:37
Altijd mooi een sleep van dezelfde soort wagons.

Helemaal mee eens Harald. :) :thumbup:

Citaat van: Dirk-Jan op donderdag 10 mei 2018, 11:51:47
Citaat van: h0_miessie op donderdag 10 mei 2018, 07:38:38
Vanochtend op deze extra vrije dag....
:o) Je had gerust nog even mogen blijven liggen hoor. O:-D
Maar het zijn erg leuke sleepjes, suc6 met de zoektocht naar de aanvulling.
8) N.B. er zit wat ruimte tussen je engelse wissel en de aansluitende sporen, doe daar effe wat aan.:D

Nee ik ben geen uitslaper Dirk-Jan lekker genieten van de lange dag. :)
Dank je wel gaat helemaal goed komen met de zoektocht naar deze fraaie wagons.
Klopt arendsoog  ;) ik had de rails er voor weg gehaald om de platen MDF weg te halen om de led-verlichting aan te brengen het sluit nu weer mooi aan nu alles weer legt. :P

Groet Michel
Antwoorden deel 2

Citaat van: Jørg op donderdag 10 mei 2018, 13:58:22
Het alziende oog van de camera,  :-) maar slechts een detail.

Het alziende oog of te wel arendsoog ziet alles dus ook dit soort details maar alles zit weer goed aangesloten dus Dirk-Jan kan weer rustig gaan slapen. :D

Citaat van: peterke33 op donderdag 10 mei 2018, 16:22:52
Zo dat is mooi, ik begin hier ook meer en meer slepen te verzamelen te hebben.
Vind dit zoveel mooier dan losse wagons.

Slepen zijn leuk Peter en in mijn geval veel van de zelfde wagons zo heb ik ook 8 groene ketelwagons van GreenCargo met de bijpassende groene loc is een prachtig gezicht als die over de baan heen rijd. :favorite:
Daar heb je helemaal gelijk in zeker als het over jouw prachtige baan heen rijd is het zeker smullen geblazen. :) :thumbup:

Citaat van: Hanzi op donderdag 10 mei 2018, 18:28:50
:thumbup: worden weer mooie treinen Michel!
En je nieuwe helix is trouwens ook schitterend! :thumbup:

Dank je wel Hans. :thumbup:
En bedankt dat je de nieuwe helix schitterend vindt. :) :thumbup:
Vandaag sta ik er de hele dag in om er aan te werken de ontbrekende rails neerleggen en beginnen aan de ringleiding zodat ik er samen met René de eerste treinen er doorheen kan laten rijden.

Citaat van: Seinwezen op donderdag 10 mei 2018, 18:52:04
Dat zijn twee mooie sleepjes die inderdaad nog wel wat uitbreiding mogen hebben :D

Dank je Sander :thumbup: en ja die uitbreiding zal er zeker bijkomen.

Citaat van: ks1985 op donderdag 10 mei 2018, 20:09:09
Mooie sleepjes Michel, als ze compleet zijn zullen ze zeker een mooi beeld geven op je baan!  :thumbup:

Het zal zeker een mooi beeld geven als de complete slepen voorbij komen op de boven baan. :)
Ik kijk er naar uit. ;)

Citaat van: iTom op donderdag 10 mei 2018, 20:14:03
Ziet er goed uit, mijn vrouw had bijna 50 jaar geleden ook graag een sleep gehad, het is bij een sluier gebleven.
Maar alle gekheid op een lange sleep, mooie wagons die zeker straks mooi over je baan zullen denderen.  :)

Bij al mijn huwelijken is geen sleep aanwezig geweest de eerste keer was een kort sexy trouwjurkje de tweede keer gewoon in mooie kleding en de derde en laatste keer droeg ze een prachtige jurk die we in Cawl Duitsland kochten toen ik haar er in zag op de dag dat we gingen trouwen kreeg ik duizenden vlinder in mijn buik zo mooi was ze. :favorite: :favorite: :favorite:
Maar even terug naar de echte slepen die zijn zeker mooi en  gaan straks het sfeerbeeld van Michelstadt bepalen als ze over de baan heen rijden. :)

Citaat van: Treinofiel op donderdag 10 mei 2018, 20:40:04
Gewoon hele mooie slepen  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Voor de rest niets aan toe te voegen  ;)
Ofschoon: goeie smaak,  maar dat wist ik al  :D

Dank je Rolf. :) :thumbup:
Ik ook niet. ;)
Dank je wel voor je compliment van de goede smaak ik doe mijn best ikkoop vooral spullen waar ik veel plezier en blij van wordt als ik het over de baan zie rijden nee het begint al als ik ze koop het plezier. ;) :) :P

Citaat van: iVanDL op vrijdag 11 mei 2018, 01:26:07
Mooie wagons.  Slepen met gelijke wagens is inderdaad prachtig om zien.  Zo vindt ik een sleep met Wasco ketelwagens of een mooie RoLa prachtig.  Als je dan de bochten op je baan nog een beetje hellend legt is het dan helemaal af, zeker ook met jou prachtige sets.

Gelukkig ben ik niet de enigste die dat vindt van de slepen met een soort wagons erachter. :P
Een Wasco sleep is zeker een lust voor het oog als die voorbij rijd op een baan.
Ik wil ze eerst over de baan zien rijden Ivan dan ga ik bekijken waar ik nog wat aan de baan kan doen iets verkantelen in de bochten of licht hellen wat jij schrijft maar eerst genieten als ze langs rijden bij het commandocentrum. :)

Groet Michel
Michelstadt } Ecos en boosters staan/hangen op hun nieuwe plek.
De laatste tijd weinig aan de baan gedaan door diverse omstandigheden zoals solliciteren maar het is weer gelukt ik heb vanaf half juni weer nieuwe werkgever. :)

Ik heb wel de Ecos en de boosters hun nieuwe plek gegeven en een programmeerspoortje en een plankje voor de draadloze toetsenbord en muis gemaakt en dat alles rond mijn nieuwe plek waar ik met de stoel ga zitten in mijn baan.

De boosters zijn meteen aangesloten op de bestaande ringleidingen dus ik kan al rijden in de schaduwstations alleen moet ik nog de draden van de rails in het spiraal aan de ringleiding vastmaken.
Daar ga ik denkelijk het weekend aan beginnen als ik tijd heb want het helpen aan vrienden hun huis gaat ook nog gewoon door natuurlijk.

Bij het programmeerspoortje komt nog led verlichting te hangen zodat ook dat mooi verlicht is als ik een loc ga programmeren.

Groet Michel

Re: Michelstadt } Ecos en boosters staan/hangen op hun nieuwe plek.

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

-Michel,
Het is weer flink aanpakken (op allerlei gebied), maar het resultaat is er ook naar! Een gelukwens is nu op zijn plaats  :-)  en je hoeft nu niet meer alles te zien door een donkere bril  B) , of je moet goed in de zon   :-) gaan zitten! Ook dat heeft zijn voordelen, maar daar is dit topic niet voor! Het rijden is altijd belangrijk, want dan kunt je tegelijkertijd kijken of alles perfect is aangesloten. Op naar het volgende, wat nog op jouw verlanglijstje staat! Prima gedaan!  :thumbup: :thumbup:
-Michel:
Suc6 met de nieuwe job,  :thumbup:
En de mindere bezigheid met de baan daar hebben we allemaal wel eens mee te maken, het treinvirus steekt vroeg of laat toch weer de kop op, dus niet getreurd.

Märklin fahren-ärger sparen

Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe baan, Mies  :thumbup:

Het zal voor de ecos en boosters wel effe wennen zijn op hun nieuwe plek, maar daarna zullen ze je veel plezier schenken  :D

Grtz Tony
 :) Gefeliciteerd met de nieuwe job. :thumbup: Wat word het, ook weer een met de vlam in de pijp rijdend beroep? :D
En zo te zien word je al een echte digitale elektronische treinenman met al die apparatuur en elektrieke draadjes. B)
Het word een indrukwekkend geheel. :thumbup:
In het schaduw station komt zeker geen bovenleiding? Maak je dan ergens op de bovenbaan een pantograaf vanger of zo?

Dirk-Jan
Michel

Proficiat met je nieuwe baan(job)  :thumbup: en je baan word een heuse centrale waar alles mooi centraal bestuurd word mooi en handig.
Michel gefeliciteerd met je nieuwe baan, hoewel jij je thuis ook niet verveelt is het toch fijn aan het werk te zijn! De spoorbaan schiet ook al weer goed op!
Fijn dat je weer n nieuwe baan hebt. :arrow: :thumbup: :thumbup:
Hallo Michel,

Gefeliciteerd met je nieuwe baan, en dan bedoel ik deze keer niet je modelbaan

De laatste tijd heb je weer flinke vorderingen gemaakt. De spiraal ziet er nou nog imposanter uit.
Ook een mooie plek gemaakt om straks alles rustig te kunnen bedienen en en te genieten van je modelbaan.

He, Michel,

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan! Succes!

Groeten,
Roel
Gefeliciteerd met je nieuwe baan!! Veel succes!

En mooie vorderingen voor Michelstad! Gaat hard daar bij jou ;-)  :thumbup:
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Hoi Michel,

Dat zijn fijne berichten, een nieuwe baan en een schitterende update van jou baan.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Citaat van: GWS op woensdag 23 mei 2018, 09:34:22
Het is weer flink aanpakken (op allerlei gebied), maar het resultaat is er ook naar! Een gelukwens is nu op zijn plaats  :-)  en je hoeft nu niet meer alles te zien door een donkere bril  B) , of je moet goed in de zon   :-) gaan zitten! Ook dat heeft zijn voordelen, maar daar is dit topic niet voor! Het rijden is altijd belangrijk, want dan kunt je tegelijkertijd kijken of alles perfect is aangesloten. Op naar het volgende, wat nog op jouw verlanglijstje staat! Prima gedaan!  :thumbup: :thumbup:

Aanpakken is niet zo erg hoor Gerard gaat de tijd ook lekker snel. ;)
Langzaam wordt de ringleiding in het spiraal aangesloten en kunnen de treinen de rails gaat schoonrijden en kan ik aan de laatste fase beginnen de ringleiding voor de bovenbaan zpdat de treinen daar ook heen kunnen rijden.
Op de verlanglijst staat momenteel bovenaan veel bovenleidingsspullen waarvan ik deze week of in het weekend het eerste deel hoop te ontvangen dit keer is alles van Viessmann wat ik besteld heb.
Dank je voor je compliment dat ik het prima gedaan heb. :) :thumbup:

Citaat van: Jørg op woensdag 23 mei 2018, 09:40:17
Suc6 met de nieuwe job,  :thumbup:
En de mindere bezigheid met de baan daar hebben we allemaal wel eens mee te maken, het treinvirus steekt vroeg of laat toch weer de kop op, dus niet getreurd.

Dank je wel vriend Jørg voor je gelukwens voor mijn nieuwe job. :thumbup:
Ik mijn hoofd ben ik de hele dag bezig met de baan als ik dit ga doen kan ik daarna dit doen en wat als enz enz dus van een dipje is eigenlijk geen sprake wel van te weinig tijd voor de hobby mede omdat die andere dingen die ik moet doen ook veel tijd eisen van de 24 uur die een dag maar heeft. ;)

Citaat van: Tony op woensdag 23 mei 2018, 10:32:23
Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe baan, Mies  :thumbup:
Het zal voor de ecos en boosters wel effe wennen zijn op hun nieuwe plek, maar daarna zullen ze je veel plezier schenken  :D

Heel erg bedankt Tony voor felicitatie voor mijn nieuwe uitdaging. :) :thumbup:
Ik denk dat de Ecos en de boosters gauw gewent zijn aan hun nieuwe werkplek en het plezier begon al toen ik alles aansloot en ik had geen sluiting. ;) :D

Citaat van: Dirk-Jan op woensdag 23 mei 2018, 11:41:14
:) Gefeliciteerd met de nieuwe job. :thumbup: Wat word het, ook weer een met de vlam in de pijp rijdend beroep? :D
En zo te zien word je al een echte digitale elektronische treinenman met al die apparatuur en elektrieke draadjes. B)
Het word een indrukwekkend geheel. :thumbup:
In het schaduw station komt zeker geen bovenleiding? Maak je dan ergens op de bovenbaan een pantograaf vanger of zo?

Dank je wel Dirk-Jan voor je felicitatie en duimpje voor mijn nieuwe baan. :) :thumbup:
Ja het wordt weer met de vlam in de pijp en nu nog meer vlammen want ik ga nog meer kilometers maken. :P
Bij mijn huidige werkgever mocht ik met het (alweer) nieuwe werkschema meer pendelen tussen de gebouwen in zeg maar pak hem beet 25 kilometer per dag en dat drie weken lang van de maand en daar heb ik niet mijn rijbewijzen gehaald voor dit soort afstanden 1 week per maand is leuk maar niet drie weken.
Dus dan gaan we opzoek naar een nieuwe uitdaging en die vond ik na een week solliciteren morgen de handtekeningen onder het arbeidscontract zetten en dan gaan met die truck.

Nou een echte digitale elektronische treinenman dat wil ik ook niet zeggen hoor maar leer nog steeds van het forum en van mijn treinenvrienden die ik vaak om advies vraag voordat ik wat aan ga sluiten. :P
Er komt inderdaad geen bovenleiding in de schaduwstations maar boven waar het spiraal naar de baan gaat komt een tunneltje net voor spiraalbocht voordat hij de baan op gaat en vanaf daar worden de pantografen opgevangen en gaat de rest met bovenleidingen.
Zodra René en ik dat stuk van het spiraal naar de bovenbaan klaar hebben zal ik foto's maken en dan wordt het duidelijk wat ik bedoel met tunneltje.

Citaat van: peterke33 op woensdag 23 mei 2018, 15:18:29
Proficiat met je nieuwe baan(job)  :thumbup: en je baan word een heuse centrale waar alles mooi centraal bestuurd word mooi en handig.

Dank je wel vanuit het verre Ekeren voor de job felicitatie Peter. :) :thumbup:
Ja mooi he en alles lekker dichtbij vanuit mijn luie stoel. :P

Citaat van: frank-103 op woensdag 23 mei 2018, 17:45:30
Michel gefeliciteerd met je nieuwe baan, hoewel jij je thuis ook niet verveelt is het toch fijn aan het werk te zijn! De spoorbaan schiet ook al weer goed op!

Dank je wel Frank voor je felicitatie. :) :thumbup:
Nee vervelen doe ik mij thuis nooit maar aan het werk zijn vindt ik ook leuk vooral het rijden blijf ik vanaf mijn jonge jaren prachtig vinden dat begon al dat ik mijn brommertje kreeg tot mijn eerste autootje op mijn zeventiende. :P
Ja ik heb weer wat tijd gevonden om aan de baan te werken dus die uurtjes pak ik ook meteen mee anders zijn ze weer weggevlogen. :D

Citaat van: ceess op woensdag 23 mei 2018, 19:23:00
Fijn dat je weer n nieuwe baan hebt. :arrow: :thumbup: :thumbup:

Ik luisterde altijd naar de spreekwoorden van mijn moeder en oma zoals gooi pas je oude schoenen weg voordat je nieuwe heb en een goede baas legt op het "oosten" ( Oosterbegraafplaats aan de kruislaan in Amsterdam-Oost) :D
Maar ik ben weer blij met deze nieuwe uitdaging Cees en die nieuwe werkgever ook dus dat kan niet fout gaan lijkt mij.

Citaat van: marcel op woensdag 23 mei 2018, 21:39:36
Gefeliciteerd met je nieuwe baan, en dan bedoel ik deze keer niet je modelbaan
De laatste tijd heb je weer flinke vorderingen gemaakt. De spiraal ziet er nou nog imposanter uit.
Ook een mooie plek gemaakt om straks alles rustig te kunnen bedienen en en te genieten van je modelbaan.

Dank je wel Marcel. :) :thumbup:
En nee voorlopig komt er geen nieuwe baan of ik/we moeten veel groter gaan wonen maar dat zit er voorlopig niet in. ;)
Ja René en ik hebben niet stil gezeten en we beiden zijn dik en dik tevreden met het behaalde resultaat wat er nu staat op zolder.
Die plek had ik al in gedachten toen ik besloot om in mijn baan te gaan zitten ipv er buiten alles in handbereik zodat ik alles in no time kan bedienen.
Maar dat alles ga je een keer bekijken als je hier langskomt mag je in mijn luie stoel zitten en lekker om je heen kijken naar de rijdende treinen. :)

Citaat van: RoelMarklin op woensdag 23 mei 2018, 23:30:37
Van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan! Succes!

Heel erg bedankt Roel. :) :thumbup:

Citaat van: Treinofiel op woensdag 23 mei 2018, 23:33:49
Gefeliciteerd met je nieuwe baan!! Veel succes!
En mooie vorderingen voor Michelstad! Gaat hard daar bij jou ;-)  :thumbup:

Dank je wel Rolf voor je felicitatie voor mijn nieuwe baan. :) :thumbup:
Ja we gaan lekker door en als je weer wat verder bent neemt de motivatie alleen maar meer toe om te kijken naar de toekomstige rijdende treinen. ;)

Citaat van: degeluidsman op donderdag 24 mei 2018, 05:28:04
Dat zijn fijne berichten, een nieuwe baan en een schitterende update van jou baan.

Ja ik heb er zin in zowel in de nieuwe (werk)baan als de model baan. :) :thumbup:

Groet Michel

Hoi Michel

Gefeliciteerd met de nieuwe baan .
En ja het gevoel van rijden kan ik beamen was zeven jaar toen reed ik al mee
met de buurman op een gmc zandauto later me rijbewijs gehaald en tot het pensioen lekker gereden.

Gr Alex 0850

samen staan we sterker

Veel plezier met je nieuwe baan !  :thumbup:
 @citaat @citaat
Dank je wel Alex. :) :thumbup:
Ook ik ging vroeg denk rond mijn vijde levensjaar samen met mijn vader met mijn oom mee die reed zo een prachtige Scania met torpedo neus. :)
Mijn vader moet er zelf nog een foto van hebben dat ik in de cabine zit met mijn mooie blonde haartjes.
Ja het rijden over de wegen is altijd blijven aantrekken en heeft mijn nog nooit verveeld ondanks soms in de file staan. ;)

@citaat
Dank je wel Wim dat gaat zeker goed komen. :) :thumbup:

Groet Michel
Michel, heel veel succes en vooral plezier in je nieuwe baan.

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Michel,

Ziet er allemaal weer goed uit.

Zie ik je zondag nog bij Harlaar (magazijnuitverkoop)?

Mies, super man, een nieuwe baan met een nieuwe uitdaging.
Geniet van de mooie ritten die je gaat maken zowel voor je boterham als voor je hobby. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

En geniet van je mooie modelbaan, doe ik ook doormiddel van je updates.

Gr.Wim
Dag Mies,

Leuk dat je een nieuwe baan hebt.  Veel succes met de nieuwe uitdaging.  Als je ook in België moet rijden komen we elkaar misschien onderweg wel eens tegen. :)

Mooie up-date van je baan.  Ja heb de Ecos al een mooi plekje gegeven en ook je bediening is geïnstalleerd, alleen... is het daar niet wat krap om te werken?  Waar zitten je monitoren?  je moet toch een overzicht hebben over het ganse systeem.
Citaat van: Maarten Marklin op vrijdag 25 mei 2018, 09:32:19
Michel, heel veel succes en vooral plezier in je nieuwe baan.

Dank je wel Maarten. :) :thumbup:
Ik ga gelukkig meer kilometers maken dan bij mijn huidige werkgever dus met het plezier komt het wel goed denk ik. ;) :P

Citaat van: Trainhenk op vrijdag 25 mei 2018, 11:25:38
Ziet er allemaal weer goed uit.

Bedankt voor je compliment dat je het er goed uit vindt zien Henk. :) :thumbup:
Ik ben der nog niet uit vorig jaar had Harlaar weinig Märklin spullen in de aanbieding heel weinig dus ik twijfel nog om daar weer heen te gaan.

Citaat van: iTom op vrijdag 25 mei 2018, 11:41:12
Mies, super man, een nieuwe baan met een nieuwe uitdaging.
Geniet van de mooie ritten die je gaat maken zowel voor je boterham als voor je hobby. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Ja Tom bijna 53 en weer een nieuwe uitdaging houd het dan nooit eens op die uitdagingen. ;) :P
Ik ga van beiden genieten Tom lekker (veel) op de weg maar zeker ook thuis op zolder. :)

Citaat van: wila op vrijdag 25 mei 2018, 19:03:20
Gefeliciteerd met je nieuwe baan!
En geniet van je mooie modelbaan, doe ik ook doormiddel van je updates.

Dank je wel voor je felicitatie Wim. :) :thumbup:
Genieten doe ik zeker van mijn modelbaan en erg leuk om te lezen dat jij geniet van de geplaatste updates van mijn baan. :) :) :thumbup:

Citaat van: iVanDL op zaterdag 26 mei 2018, 01:20:13
Leuk dat je een nieuwe baan hebt.  Veel succes met de nieuwe uitdaging.  Als je ook in België moet rijden komen we elkaar misschien onderweg wel eens tegen. :)
Mooie up-date van je baan.  Ja heb de Ecos al een mooi plekje gegeven en ook je bediening is geïnstalleerd, alleen... is het daar niet wat krap om te werken?  Waar zitten je monitoren?  je moet toch een overzicht hebben over het ganse systeem.

Bedankt Ivan voor je succes wens voor mijn nieuwe baan. :) :thumbup:
Ik heb begrepen dat er wel eens leuke ritjes bij zitten naar België of naar Duitsland dus wie weet kruizen onze wegen elkaar eens. :)
Graag gedaan hoor de update de krapte valt wel mee eerlijk gezegd zo vaak wordt de Ecos niet gebruikt in de toekomst want het rijden gaat koploper allemaal voor mij regelen. :P
De twee monitoren worden aan de muur op de hoogte van waar de Ecos staat gemonteerd en als die hangen heb ik alles bij elkaar zodat ik een goed bereik en uitzicht op het commandocentrum. :)
Zodra de monitoren hangen zal ik een fotootje plaatsen zodat je kan zien dat alles dichtbij elkaar staat/hangt.

Groet Michel
Hallo Michel,

Liep iets op achter, maar gefeliciteerd met je nieuwe baan.

En je vorderingen zien er weer goed uit. En vond het onlangs erg leuk om even bijgepraat met je te hebben.

M.vr.gr. Erwin
Giddy Up Go, Michel  :-)
Ha Michel,

Gefeliciteerd met jouw nieuwe job. Ik begrijp dat het alles te maken heeft met (vracht)autorijden. Ik wens je veel veilige kilometers bij jouw nieuwe werkgever!

Ik zie dat je ook mooie vorderingen met je baan maakt. Ziet er weer goed uit. Veel succes en plezier!
Citaat van: ikke650 op zaterdag 26 mei 2018, 09:28:43
Liep iets op achter, maar gefeliciteerd met je nieuwe baan.
En je vorderingen zien er weer goed uit. En vond het onlangs erg leuk om even bijgepraat met je te hebben.

Leuk dat je weer bij bent Erwin. ;)
En dank je wel voor je felicitatie. :thumbup:
Door te weinig tijd kan ik minder op zolder zijn als dat ik zou willen dus gaan de vorderingen niet heel erg snel.
En ja het was zeker leuk om weer eens met elkaar gesproken te hebben op de stamtafel van Flevoland. :) :thumbup:

Citaat van: Hanzi op zaterdag 26 mei 2018, 09:57:23
Giddy Up Go, Michel  :-)

Dank je wel Gerard de Vries Hans. ;) :thumbup:

Citaat van: Hans Biere op zaterdag 26 mei 2018, 10:16:34
Gefeliciteerd met jouw nieuwe job. Ik begrijp dat het alles te maken heeft met (vracht)autorijden. Ik wens je veel veilige kilometers bij jouw nieuwe werkgever!
Ik zie dat je ook mooie vorderingen met je baan maakt. Ziet er weer goed uit. Veel succes en plezier!

Dank je wel Hans. :) :thumbup:
Jawel heb in het verleden niet zoveel geld geïnvesteerd in mijn vrachtwagen rijbewijzen om iedere dag maar 20 a 25 kilometer te rijden dus bij mijn aankomende werkgever ga ik heel veel meer rijden.
Ook bedankt voor je veilige kilometers wens ik ga mijn best doen met de vele kneuzen op de weg. ;) :P
Met het plezier gaat het zeker goed komen Hans. :)

Citaat van: Trainhenk op vrijdag 25 mei 2018, 11:25:38

Jawel Henk ik ga samen met twee vrienden vandaag naar Harlaar wie weet hebben ze nog wat leuks Zwitsers materiaal in de Märklin verkoop hoek staan en mochten ze niks hebben staan/leggen dan heb ik in iedere geval een leuke tijd met mijn vrienden gehad op deze prachtige zondag. :P :thumbup:

Groet Michel
Hoi Michel,

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan.

Veel plezier bij harlaar vandaag.

Groeten Sander
 @citaat

Dank je wel Sander voor je felicitatie groet.  :) :thumbup:
Harlaar had helaas niks voor mij leggen wat betreft Zwitsers materiaal.
Maar ben niet met lege handen naar huis gegaan want ik heb van een forumlid drie prachtige boeken overgenomen twee boeken gaan over bovenleidingen en de andere gaat over onderhoud aan locs en andere dingen die bij de hobby komt kijken.

Groet Michel
Michel

Die boeken komen mooi van pas, zeker nu jij ook met bovenleiding gaat beginnen.  :P

Ik had destijds grote hulp gekregen van 2 forumleden die er echt alle verstand van hadden  :)
Hoi Michel,

Dat zijn interessante stukken literatuur :D
Daar ga je veel handige informatie in vinden.

Jammer dat er weinig te vinden was bij harlaar.

Groeten Sander

Märklin fahren-ärger sparen

Die boeken leggen er lekker bij, Mies  :P

Het boek met Erste Hilfe erop kun je het beste onder de verbanddoos leggen  :D

Grtz Tony

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Dag Michel,

Citaat van: h0_miessie op maandag 28 mei 2018, 04:49:17
Harlaar had helaas niks voor mij leggen wat betreft Zwitsers materiaal.
Maar ben niet met lege handen naar huis gegaan want ik heb van een forumlid drie prachtige boeken overgenomen twee boeken gaan over bovenleidingen en de andere gaat over onderhoud aan locs en andere dingen die bij de hobby komt kijken.

Dus toch niet voor niets gekomen.
Leuk je weer even gesproken te hebben want in Houten mis ik je elke keer.
Van andere forumleden hoor ik dat je daar als ene razende Roeland door heen stuift en dat je al weer weg bent voordat de stofwolken weer neergedaald zijn.  :-)

Henk
Hoi Michel,

Dat zijn mooie boeken en die gaan binnenkort zeker van pas komen. B)

Gr.
René
Citaat van: peterke33 op maandag 28 mei 2018, 08:34:07
Die boeken komen mooi van pas, zeker nu jij ook met bovenleiding gaat beginnen.  :P
Ik had destijds grote hulp gekregen van 2 forumleden die er echt alle verstand van hadden  :)

Ja die gaan zeker van pas komen als we aan de bovenleidingen gaan beginnen. :)
Ik had je verslag toen gelezen dat de hulptroepen er waren in Ekeren. :thumbup:
Ook ik krijg hulp van forumleden heerlijk he het forum. :)

Citaat van: Seinwezen op maandag 28 mei 2018, 10:31:37
Dat zijn interessante stukken literatuur :D
Daar ga je veel handige informatie in vinden.
Jammer dat er weinig te vinden was bij harlaar.

Het is zeker interessante literatuur waar wij heel veel informatie uit gaan halen zo zag ik even snel in het Viessman Oberleitungbuch (prachtig woord) dat er vaak een standaard uitvoering is maar ook een expert uitvoering waar meer masten en draden voor nodig zijn wat een betere en mooie uiterlijk geeft aan je baan.
Kost iets meer aan materiaal maar dan ziet het wel veel mooier en strakker de bovenleidingen en masten.
Zeker jammer dit is al het tweede jaar dat ze weinig tot niks voor mij hadden in de aanbieding dus sla volgend maar eens over denk ik.

Citaat van: Tony op maandag 28 mei 2018, 11:54:29
Die boeken leggen er lekker bij, Mies  :P
Het boek met Erste Hilfe erop kun je het beste onder de verbanddoos leggen  :D

De mooie boeken leggen er zeker goed bij Tony helaas moesten ze van de tafel af van mijn wederhelft dus staan ze nu in het boekenkastje in de kamer.
Ik zal hem daar neerleggen bij de pleisters. :P

Citaat van: Trainhenk op maandag 28 mei 2018, 12:28:08
Dus toch niet voor niets gekomen.
Leuk je weer even gesproken te hebben want in Houten mis ik je elke keer.
Van andere forumleden hoor ik dat je daar als ene razende Roeland door heen stuift en dat je al weer weg bent voordat de stofwolken weer neergedaald zijn.  :-)

Zeker niet voor niks Henk. :)
Dat was wederzijds Henk altijd leuk om te je ontmoeten. :thumbup:
Ik kijk meestal op de hoek bij de Märklin kraan en dan ga ik even naar binnen om Peter een hand te geven en dan weer naar de Märklin kraam voor als ik iets over het hoofd gezien heb en als er niks legt ben ik zo weer pleite op naar huis aan. :D

Citaat van: Lokkie op maandag 28 mei 2018, 12:34:17
Dat zijn mooie boeken en die gaan binnenkort zeker van pas komen. B)
Daar gaan we zeker gebruik van maken René gelukkig kan jij goed Duits lezen en Jeffrey en ik goed de plaatjes bekijken dus gaan we een heel eind komen met zijn drieën. ;) :thumbup:

Groet Michel
-Michel:
Die boeken gaan echt goed van pas komen, zeer verstandige aanwinst,  :thumbup:
Hoi Michel,

Dat zijn mooie boeken.  >:-D >:-D

Veel succes met het bouwen, met alle hulp moet het zeker lukken. In de oudere topic's van Minto vind je nog mooie foto's.

M.vr.gr. Erwin
Ik ben zondag thuis gebleven, Laurent heeft voor me gekeken of er interessante koopjes lagen (husa 1600), maar dat was helaas niet het geval.
Jij bent gelukkig niet voor niks gegaan, wat vakliteratuur voor in de luie stoel onder de parasol, koud drankje in de hand, dat kan geen kwaad!

Mies, mooie boeken en van boeken lezen word je wijzer.  :thumbup:
Toch nog iets gevonden, zie ik.
Veel lees plezier!

Gr.Wim
Citaat van: Jørg op dinsdag 29 mei 2018, 09:28:56
Die boeken gaan echt goed van pas komen, zeer verstandige aanwinst,  :thumbup:

Zeker weten dat de boeken goed van pas gaan komen Jørg. :)

Citaat van: ikke650 op dinsdag 29 mei 2018, 13:28:23
Dat zijn mooie boeken.  >:-D >:-D
Veel succes met het bouwen, met alle hulp moet het zeker lukken. In de oudere topic's van Minto vind je nog mooie foto's.

Bedankt he Erwin voor het overnemen van deze prachtige boeken. :) :thumbup:
Inderdaad met de hulp gaat jet zeker goed komen en bedankt voor de tip ik zal eens kijken in de oude topic's van Minto.

Citaat van: iTom op dinsdag 29 mei 2018, 18:23:44
Mies, mooie boeken en van boeken lezen word je wijzer.  :thumbup:

Dat hoop ik Tom dat ik/we er wijzer van worden. ;) :)

Citaat van: wila op dinsdag 29 mei 2018, 19:11:06
Toch nog iets gevonden, zie ik.
Veel lees plezier!

En iets moois gevonden Wim. :) ;)
Ik zal ze en dan vooral de Viessman helemaal doorpitten. :) :thumbup:

Groet Michel