Citaat van: GWS op woensdag 23 mei 2018, 09:34:22
Het is weer flink aanpakken (op allerlei gebied), maar het resultaat is er ook naar! Een gelukwens is nu op zijn plaats
en je hoeft nu niet meer alles te zien door een donkere bril
, of je moet goed in de zon
gaan zitten! Ook dat heeft zijn voordelen, maar daar is dit topic niet voor! Het rijden is altijd belangrijk, want dan kunt je tegelijkertijd kijken of alles perfect is aangesloten. Op naar het volgende, wat nog op jouw verlanglijstje staat! Prima gedaan!

Aanpakken is niet zo erg hoor Gerard gaat de tijd ook lekker snel.

Langzaam wordt de ringleiding in het spiraal aangesloten en kunnen de treinen de rails gaat schoonrijden en kan ik aan de laatste fase beginnen de ringleiding voor de bovenbaan zpdat de treinen daar ook heen kunnen rijden.
Op de verlanglijst staat momenteel bovenaan veel bovenleidingsspullen waarvan ik deze week of in het weekend het eerste deel hoop te ontvangen dit keer is alles van Viessmann wat ik besteld heb.
Dank je voor je compliment dat ik het prima gedaan heb.

Citaat van: Jørg op woensdag 23 mei 2018, 09:40:17
Suc6 met de nieuwe job, 
En de mindere bezigheid met de baan daar hebben we allemaal wel eens mee te maken, het treinvirus steekt vroeg of laat toch weer de kop op, dus niet getreurd.
Dank je wel vriend Jørg voor je gelukwens voor mijn nieuwe job.

Ik mijn hoofd ben ik de hele dag bezig met de baan als ik dit ga doen kan ik daarna dit doen en wat als enz enz dus van een dipje is eigenlijk geen sprake wel van te weinig tijd voor de hobby mede omdat die andere dingen die ik moet doen ook veel tijd eisen van de 24 uur die een dag maar heeft.

Citaat van: Tony op woensdag 23 mei 2018, 10:32:23
Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe baan, Mies 
Het zal voor de ecos en boosters wel effe wennen zijn op hun nieuwe plek, maar daarna zullen ze je veel plezier schenken 
Heel erg bedankt Tony voor felicitatie voor mijn nieuwe uitdaging.

Ik denk dat de Ecos en de boosters gauw gewent zijn aan hun nieuwe werkplek en het plezier begon al toen ik alles aansloot en ik had geen sluiting.

Citaat van: Dirk-Jan op woensdag 23 mei 2018, 11:41:14
Gefeliciteerd met de nieuwe job.
Wat word het, ook weer een met de vlam in de pijp rijdend beroep? 
En zo te zien word je al een echte digitale elektronische treinenman met al die apparatuur en elektrieke draadjes. 
Het word een indrukwekkend geheel. 
In het schaduw station komt zeker geen bovenleiding? Maak je dan ergens op de bovenbaan een pantograaf vanger of zo?
Dank je wel Dirk-Jan voor je felicitatie en duimpje voor mijn nieuwe baan.

Ja het wordt weer met de vlam in de pijp en nu nog meer vlammen want ik ga nog meer kilometers maken.

Bij mijn huidige werkgever mocht ik met het (alweer) nieuwe werkschema meer pendelen tussen de gebouwen in zeg maar pak hem beet 25 kilometer per dag en dat drie weken lang van de maand en daar heb ik niet mijn rijbewijzen gehaald voor dit soort afstanden 1 week per maand is leuk maar niet drie weken.
Dus dan gaan we opzoek naar een nieuwe uitdaging en die vond ik na een week solliciteren morgen de handtekeningen onder het arbeidscontract zetten en dan gaan met die truck.
Nou een echte digitale elektronische treinenman dat wil ik ook niet zeggen hoor maar leer nog steeds van het forum en van mijn treinenvrienden die ik vaak om advies vraag voordat ik wat aan ga sluiten.

Er komt inderdaad geen bovenleiding in de schaduwstations maar boven waar het spiraal naar de baan gaat komt een tunneltje net voor spiraalbocht voordat hij de baan op gaat en vanaf daar worden de pantografen opgevangen en gaat de rest met bovenleidingen.
Zodra René en ik dat stuk van het spiraal naar de bovenbaan klaar hebben zal ik foto's maken en dan wordt het duidelijk wat ik bedoel met tunneltje.
Citaat van: peterke33 op woensdag 23 mei 2018, 15:18:29
Proficiat met je nieuwe baan(job)
en je baan word een heuse centrale waar alles mooi centraal bestuurd word mooi en handig.
Dank je wel vanuit het verre Ekeren voor de job felicitatie Peter.

Ja mooi he en alles lekker dichtbij vanuit mijn luie stoel.

Citaat van: frank-103 op woensdag 23 mei 2018, 17:45:30
Michel gefeliciteerd met je nieuwe baan, hoewel jij je thuis ook niet verveelt is het toch fijn aan het werk te zijn! De spoorbaan schiet ook al weer goed op!
Dank je wel Frank voor je felicitatie.

Nee vervelen doe ik mij thuis nooit maar aan het werk zijn vindt ik ook leuk vooral het rijden blijf ik vanaf mijn jonge jaren prachtig vinden dat begon al dat ik mijn brommertje kreeg tot mijn eerste autootje op mijn zeventiende.

Ja ik heb weer wat tijd gevonden om aan de baan te werken dus die uurtjes pak ik ook meteen mee anders zijn ze weer weggevlogen.

Citaat van: ceess op woensdag 23 mei 2018, 19:23:00
Fijn dat je weer n nieuwe baan hebt.

Ik luisterde altijd naar de spreekwoorden van mijn moeder en oma zoals gooi pas je oude schoenen weg voordat je nieuwe heb en een goede baas legt op het "oosten" ( Oosterbegraafplaats aan de kruislaan in Amsterdam-Oost)

Maar ik ben weer blij met deze nieuwe uitdaging Cees en die nieuwe werkgever ook dus dat kan niet fout gaan lijkt mij.
Citaat van: marcel op woensdag 23 mei 2018, 21:39:36
Gefeliciteerd met je nieuwe baan, en dan bedoel ik deze keer niet je modelbaan
De laatste tijd heb je weer flinke vorderingen gemaakt. De spiraal ziet er nou nog imposanter uit.
Ook een mooie plek gemaakt om straks alles rustig te kunnen bedienen en en te genieten van je modelbaan.
Dank je wel Marcel.

En nee voorlopig komt er geen nieuwe baan of ik/we moeten veel groter gaan wonen maar dat zit er voorlopig niet in.

Ja René en ik hebben niet stil gezeten en we beiden zijn dik en dik tevreden met het behaalde resultaat wat er nu staat op zolder.
Die plek had ik al in gedachten toen ik besloot om in mijn baan te gaan zitten ipv er buiten alles in handbereik zodat ik alles in no time kan bedienen.
Maar dat alles ga je een keer bekijken als je hier langskomt mag je in mijn luie stoel zitten en lekker om je heen kijken naar de rijdende treinen.

Citaat van: RoelMarklin op woensdag 23 mei 2018, 23:30:37
Van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan! Succes!
Heel erg bedankt Roel.

Citaat van: Treinofiel op woensdag 23 mei 2018, 23:33:49
Gefeliciteerd met je nieuwe baan!! Veel succes!
En mooie vorderingen voor Michelstad! Gaat hard daar bij jou

Dank je wel Rolf voor je felicitatie voor mijn nieuwe baan.

Ja we gaan lekker door en als je weer wat verder bent neemt de motivatie alleen maar meer toe om te kijken naar de toekomstige rijdende treinen.

Citaat van: degeluidsman op donderdag 24 mei 2018, 05:28:04
Dat zijn fijne berichten, een nieuwe baan en een schitterende update van jou baan.
Ja ik heb er zin in zowel in de nieuwe (werk)baan als de model baan.

Groet Michel