De karton delen eerst in de primer gezet, gewoon met de platte kwast.
Het opruimen en verwarmen van mijn schuurtje heb ik nog maar even uitgesteld, vind het gewoon te koud en te veel rommel.
Na het drogen van de primer een dag later heel dun de eerste laag wit op de buitenmuren gekwast.
Zou misschien leuk zijn als er af fabricage her en daar in de muur wat afgebladderd stucwerk zou zitten maar ja, dat zit er niet en daarom gewoon alles wit maken. Later de buitenmuren wat vervuilen kan ook wel.
Het deel rechtsboven is een muur van metselwerk in MDF.

Vervolgens geeft de bouwbeschrijving aan om delen groen en bruin te spuiten maar ik doe dit ook met de kwast.
Wel heel voorzichtig want de spijlen zijn erg dun en enkele hebben toch een tikkie gekregen en zien er uit als gebroken raamspijlen.
Ook niet heel erg, oud pandje mag dat wel een beetje van mij.

De bedoeling is dat uiteindelijk de delen op elkaar worden verlijmd en hoe minder verf hoe beter de verlijming dacht ik zo.

En dan op het laatst de buitenmuur er op, alles ligt nu nog los van elkaar te drogen.

Ik merk wel dat de geverfde buitenmuurtjes beetje krom trekken, ga er vanuit dat als alles later verlijmd is dat het wel weer goed gaat komen. Leg er dan wel wat gewicht op om de boel vlak te houden.
Het MDF muurtje ga ik zoals in de handleiding staat met acryl inkt behandelen om de voegen te accentueren en daarna met een steenkleur dry-brushen.
Ben wel benieuwd , alleen ff wachten tot de bestelling van het Acryl-inkt binnen is.