Nieuws:

Heb je nog geen treinenplaatje in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

mijn nieuwe zwitserse baan

Gestart door oosterom zondag 20 februari 2011, 19:11:56

Re:mijn nieuwe zwitserse baan
In het weekend weer lekker in het zonnetje gezeten en verder aan het solderen van mijn zwitserse bovenleiding, ze zijn nu breed genoeg om mijn 6 sporige station te overspannen.

groetjes Martin.

bezig met een module en de grote baan

ziet er zeer goed uit ;)

prima soldeerwerk :thumbup:

gr john

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

Citaat van: oosterom op maandag 06 juni 2011, 16:29:49
In het weekend weer lekker in het zonnetje gezeten en verder aan het solderen van mijn zwitserse bovenleiding, ze zijn nu breed genoeg om mijn 6 sporige station te overspannen.

groetjes Martin.

Ziet er indrukwekkend uit. Hoeveel van deze portalen moet je nu maken?
Wauw wat een prachtig portaal, is het een bouwpakket of heb je hem helemaal zelf gemaakt?
Goedemorgen,

Ik heb in mijn station 6 van deze portalen, Sommerfeldt 370, deze heb ik aangeschaft in Dortmund bij Sommerfeldt. Ik heb dus nog wat te doen, ik wil op iedere portaalmast twee lampjes (brawa) plaatsen deze heb ik nog niet allemaal.

groetjes Martin
Hoi Martin, vind je de Sommerfeldt lampjes niet mooi? Of geven die van Brawa mooier licht. Ben erg benieuwd het eens in het echt te zien, en wat handig dat jij niet ver bij mij vandaan woont :)
Groeten Jake
Hoi Jake,

Ik ga je bellen, Sommerfeldt heeft geen lampjes, Microscale levert wel de moderne uitvoering erg mooi maar ook kostbaar in vergelijking met Brawa.

Groetjes Martin
Martin,

Zou je het artikelnummer van Brawa kunnen geven? Ohja, ik had hem al eerder gevraagd, maar heb jij de originele grote foto die je links bij je naam hebt staan? Ik wilde even kijken naar die Zwitserse postrijtuigen die ik meen te herkennen ;).

Met vriendelijke groet,
Dennis
Hoi Martin,

Dank je, ja dat is waar, ik had het even opgezocht op mijnrhb dat zijn inderdaad lampjes van microscale. Dan wordt het waarschijnlijk Brawa, net zoals de perronlampen overigens, die ik al in bestelling heb staan. Spannend!
Veel bouwplezier! Ik hoor je nog wel dan.

Groeten Jake
Hoi Dennis,
De lampjes hebben nummer 5531. De foto heb ik van de site van de SBB, hier staan een heleboel mooie foto's.

groetjes Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan: vaderdag kado
Goedemorgen,

Voor vaderdag heb ik een Brawa wagonnetje gekregen nummer 47802 van de SBB en een zakje strooisel van Woodland, ik sta er dus goed op bij mijn kinderen.

groetjes Martin
Hoi Reinier,

Ja ik wil hier een stammetje van maken voor achter mijn Seetahl krokodil, dit is mijn eerste wagonnetje van een ander merk dan Marklin, ik vind dit erg mooie Wagons van Brawa, ik had ze bij Jake  gezien en was direct verkocht dus op mijn verlanglijstje gezet voor vaderdag.

groetjes Martin.
Kijk Martin, dat vind ik dus ook een echt mooi Vaderdag Cadeau! de SBB klein Brawa goederenwagons. Wsum in Waalwijk is Ster dealer van Brawa geworden en ze krijgen binnenkort een grote speciale Brawa Vitrine, zodat je de modellen ook direct kunt zien.
Ben daar zelf ook wel benieuwd naar, want Brawa smaakt altijd naar meer :D
Groeten Jake

150 jaar station Roosendaal

Hoi Martin,

Meteen na je pbtje je topic opgezocht. Je bent een mooi bezig en je hebt een flinke ruimte om te bouwen.

Vooral het bouwen aan een Zwitserse baan vind ik er leuk. Kijk nu al uit naar je vorderingen en vooral naar je ervaringen met I-train.

Groet,

Ronald
Re:mijn nieuwe zwitserse baan/ nieuwe aanwinsten
Goede avond,

Vandaag twee wagons opgehaald bij mijn dealer die al heel lang in bestelling stonden, de nummer 43361 en 43371 van de SBB.

groetjes Martin.
Hallo Martin,

De Leichtstahlrijtuigen zijn prachtig. Ik heb ze alle 6 (zie mijn filmpjes op Youtube). Ik ben nu gestart met verlichting inbouwen. Ga jij dat ook doen? Welk materieel heb je nog meer rijden? Is dat hetgeen we in je schaduwstation zien staan op pagina 1?

Met vriendelijke groet,
Dennis
Hoi Dennis,

Van de leichtstahl wagens staat nog in bestelling de 43391.
Waar mijn verzameling uit bestaat vind ik zo opschepperig, ik verzamel voornamelijk zwitsers materiaal van marklin, en sinds vaderdag een Brawa waggon, ik probeer dan ook alles te bestellen wat Marklin nieuw uitbrengt van Zwitserland. Laatst nog de rode Re 6/6 maar die heb ik al laten zien. Dan heb ik ook nog wat Oostenrijks materiaal en als de spaarpot nog niet leeg is Duits materiaal ik heb wel wat stoomloc's vooral Duits en ik bezit de Big Boy. Alles bij elkaar heb ik een aardige verzameling maar dan moet je maar eens komen kijken als je zin hebt.

groetjes Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan/ HEKI Flockstar.
Goede avond,

Vandaag weer lekker bezig geweest met de baan, ik ben nog steeds bezig met het maken van de blokken en de diode truc maar er komt al schot in. Tijdens de Intermodellbau in dortmund heb ik een Heki Flockstar  gekocht deze vandaag weer gebruikt voor een proefstukje met verschillende soorten grasvezels, en het resultaat viel niet tegen, zo kan ik lekker oefenen voordat het zover is dat ik het kan gaan gebruiken op mijn baan.

groetjes Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan/ HEKI Flockstar.
Citaat van: oosterom op zaterdag 25 juni 2011, 22:19:29
Tijdens de Intermodellbau in dortmund heb ik een Heki Flockstar  gekocht deze vandaag weer gebruikt voor een proefstukje met verschillende soorten grasvezels, en het resultaat viel niet tegen, zo kan ik lekker oefenen voordat het zover is dat ik het kan gaan gebruiken op mijn baan.

Hallo Martin,

Je gevoel over blokken maken en diodes solderen kan ik op dit moment helemaal begrijpen.  :D

De Heki Flockstar: Ik begreep dat dat apparaat een vermogen kost maar wel mooi werk aflevert.

Bij de modelspoorclub Texel zag ik dat ze een elektrische vliegenmepper of vergiet ? verbouwd hadden met een extra batterij en hetzelfde resultaat. Verbluffend mooi hoe het gras rechtop staat.
Heb je foto's?

groet,
Michiel
Hoi Michiel,

Ik heb een foto bijgevoegd met een proef stukje, is nu in gebruik bij de speelgoed beestjes van mijn dochtertje.

groetjes Martin.
Mooi hè, en ik kan me voorstellen dat verschillende soorten materialen anders reageren.

groet,
michiel
Vandaag ben ik met de rail bedding verder gegaan, ik had even geen zin om diodes te solderen, voor de rail bedding gebruik ik kurk met rubber en voor het station doe ik er dan gewone strookjes kurk tussen. Ik heb gelijk mijn wissel servo's netjes gemonteerd, Dit doe ik met de ondervloer aandrijving van marklin, ik hou dan wel wat van deze setjes over maar ik vind het wel mooi staan. Gisteren op de beurs in houten geweest en daar nog wat servo motoren en een servo switch gekocht en een zwitsers wagonnetje van Brawa no. 2483. Op naar het volgende weekend.

groetjes Martin.
Leuke foto's Martin!

Die diodes is echt een rotklus, dus begrijpelijk dat je het een beetje afwisselt. Dat is ook het leuke van de modelspoorhobby, die veelzijdigheid!

Met vriendelijke groet,
Dennis
Hallo allemaal,

Zo na een heerlijke vakantie gaan we weer met plezier aan de baan werken. Voor mijn verjaardag een mooi setje wagons (zwitsers) gekregen en een mooi boek over de Gotthard baan. En ik kreeg een berichtje van mijn treinen winkel dat de wagon 43391 eindelijk binnen was gekomen. Ik ga eerst mijn station verder voorzien van railbedding en verdelen in blokken en de servo's monteren en dan ga ik de rest van de oude baan afbreken en mijn tweede schaduwstation bouwen. zo nu heb ik voorlopig weer wat te doen tot de kerst. :D

groetjes Martin.
Hi Martin,

Ziet er veel belovend uit! Succes er mee.

PS waar heb je die borden die tussen de rails staan vandaan?

Groeten,
Marc
Hoi Marc,

Deze zijn van microscale en deze heb ik bij de hobbyshop in zwitserland gekocht.
Kijk maar eens op hobby-shop.ch.

groetjes Martin.
Blausee-Mitholz
gast

Goede tip, mag een keer 20 Frankjes kosten  B)

Mvg, Johan
Dank je Martin, ga nu meteen kijken!

Groeten,
Marc
Hi Martin - Net ff gekeken op de site. Ziet er goed uit en heeft een enorme collectie seinen en andere "must haves" voor de Zwitserse modelspoorder. Ga is ff kijken wat ik allemaal nodig heb.

PS Ik gebruik momenteel zelf Alphamodel seinen naar voorbeeld van de SBB. Weet jij toevallig of die (veel) afwijken van de Microsale seinen op het oog?

Groeten,
Marc
Mocht je je Leichtstahlrijtuigen van binnenverlichting willen voorzien:

klik en klik.

;).

Met vriendelijke groet,
Dennis
Blausee-Mitholz
gast

Marc site van Microscale
Maar ehu heb je de prijzen gezien? wordt je niet blij van.
Daarom is 20 Franken voor dat bordje spot goedkoop  B)

Mvg, Johan
Hi Johan, Bedankt voor de site, inderdaad duur (en de Ziwtserse frank blijft ook steigen tov de Euro.... :-(), Alphamodel seinen zijn goedkoper maar deze zijn mooier (het scheelt gelukkig niet heel erg veel) en ze maken de seinen die aan de bovenleidingsportalen kunnen worden bevestigd, die maakt Alhamodel niet en daar heb ik er een paar van nodig.

Groetem,
Marc
Hoi Marc,

Ik gebruik niet de seinen van microscale, voor de seinen heb ik gekozen voor Schneider. Bekijk deze maar eens op de site swissmodell.com. Microscale maakt hele mooie seinen maar ik vind ze een beetje kostbaar. Maar ze maken wel mooie spulletjes voor langs de rails.

groeten Martin.
Hallo Martin,

Geweldig het grasveld voor de paarden ziet er strak uit, zal zeker te eten zijn maar waar zijn de molshopen? :)
Nee hoor grapje mijn complimenten de Heki flockstar doet goed zijn werk en mag wel ook voor die prijs maar dan heb je ook wat, wees er zuinig op.

ik vindt het bordtje langs het spoor er gaaf uit zien en kleed gelijk weer wat aan, geeft nu net dat stukje extra detail, ook je railbedding mag zeker niet ontbreken net zoals de verkanting.
Ga ook in mijn modelbaan de verkanting aanbrengen want dat geeft wel een stukje extra inpuls.

Blijf je bouw zeker volgen want het ziet er al mooi uit en dus beloofd dit wat, wens je veel succes met de opbouw verder.

Groet Wim.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan/ nieuwe aanwinst.
Vandaag een nieuwe loc opgehaald bij mijn treinenwinkel, het is de zwitserse bruine krokodil nummer 39565 en hij is geweldig wat een geluiden zitten daarin zeg. Hij rijdt nu lekker zijn rondjes op de baan. Verder heb ik besloten om de masten van de boven leiding te verven in de kleur 91 van revell, dit had ik gezien bij een mede forumlid en ik vond dat wel heel erg mooi. Verder ben ik nog steeds bezig met de servo's en diodes in mijn 1e schaduwstation.

groetjes Martin.
Martin,

Wat een prachtige locomotief! Ik wist niet eens dat de loc al uitgeleverd was. Zou je eerdaags eens een filmpje kunnen plaatsen van de locomotief en de geluiden? Ben namelijk ontzettend benieuwd.

Ik heb helaas een akkefietje met de 39563 en verwacht niet dat die nog terug komt... dit zou een mooi alternatief kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Hoi Dennis,

Ja hij was gisteren binnengekomen en ben hem gelijk gaan halen, er was er ook nog maar 1 binnengekomen. IK ga proberen of het mij lukt een filmpje te maken heb ik nog nooit gedaan. Maar wat is er met jouw loc aan de hand?

groetjes Martin.

Martin,

Ik ben benieuwd!

Mijn locomotief bevindt zich ergens bij een webshop die ermee stopt. Lopen nog wat andere draadjes over op dit forum. We zullen zien.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Hoi Dennis,

Kun je mij in het vertellen hoe ik een filmpje erop kan zetten?

groetjes Martin.
Via yotube met een account is het heel simpel  :idea:

groeten Dylan
Citaat van: minitreintje op zaterdag 20 augustus 2011, 19:18:38
Via yotube met een account is het heel simpel  :idea:

groeten Dylan

Ik ben benieuwd naar het resultaat. Wat ik gezien ziet er super uit! :thumbup:
Re:mijn nieuwe zwitserse baan/ filmpje

Hij is wat donker.
Alpen Bassie
gast

in een woord geweldig :D :D
wat ze tegenwoordig wel niet een lok stoppen.

groetjes bas

en zelfs dat zwitserse taaltje  "...durchfahrt an nummer neiss"  of zo. Geweldig. Ik hoor hetzelfde uit mijn Ae 6/6.
Blausee-Mitholz
gast

Geen Swiss Duits een iedergeval.

Mvg, Johan
Martin,

Leuk dat het gelukt is een filmpje te plaatsen, en wat een mooie locomotief! Weet je al wat je er achter gaat hangen? Omdat ik zelf tijdperk IV t/m VI rijd, hoop ik dat Märklin ook snel met een groene versie met geluid komt.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Hoi Dennis,

Het is een goederen loc, ik wil er een aantal goederenwagons achter hangen, ik heb verschillende boeken over de gotthard waar leuke voorbeelden in staan.

groetjes Martin.

ICE-3

Een andere clip van de 39565 op Youtube, zie hier. Mooi, dat geluid erbij.

Groeten, Paul
Blausee-Mitholz
gast

Citaat van: oosterom op maandag 22 augustus 2011, 07:46:32
Hoi Dennis,

Het is een goederen loc, ik wil er een aantal goederenwagons achter hangen,

Of je verfilmt "Mein Name ist Eugen" nog een keer maar dan in model  :-)

Mvg, Johan
Alpen Bassie
gast

hier een filmpje op you tube van de krok in op op een land :D
IK WIL TERUG
http://www.youtube.com/watch?v=q38j4JlT9K0
groetjes bas