Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

mijn nieuwe zwitserse baan

Gestart door oosterom zondag 20 februari 2011, 19:11:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Dennis,

Het gat komt inderdaad in de uitsparing naast de stopcontacten, via dit gat moet hij in de andere ruimte uit komen waar nu nog de oude baan staat. Is voor een groot gedeelte afgebroken alleen wat bergen staan er nog, deze ga ik als ik met de kerst vrij ben afbreken en dan daar mijn 2e schaduwstation maken, Ik heb een marklin draaischijf deze heb ik jaren geleden nieuw gekocht en zit nog steeds in de doos. ik heb lang getwijfeld of ik hem in zou gaan bouwen maar vind het toch wel een leuk item. Zeker na het zien van wat foto's op het forum van de draaischijf bij Brig, en een filmpje van volgens mij Ben met een sound decoder ingebouwd. Het gaat niet hard bij mij maar ik heb dan ook niet zoveel tijd en ik wil het nu graag in 1 keer naar mijn zin hebben, ik wil een paradebaan langs de achterzijde maken vanaf de spiraal en met mooie wijde bogen maar ook een mooi station plaatsen, ik heb nu het faller station Schwarzburg maar ik wil eigenlijk het Kibri station Blausee kopen, maar daar ben ik nog niet helemaal uit. Dus dat word nog even puzzelen.

groetjes Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Martin,

Duidelijk bericht. Het Kibri station Blausee zie ik wel eens op ebay voorbij komen, dus ik zou zeggen: houd die goed in de gaten!

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Citaat van: oosterom op zondag 20 maart 2011, 22:39:02
Vandaag het eerste schaduwstation is klaar, alle 33 terugmelders werken. Ik blijf het probleem houden dat als ik het cs 2 opstart ik niet direct alle treinen op de lay out te zie krijg, ik ben er wel achter gekomen dat als ik in de lay out het sleutel kies en dan het groene vinkje weer aantik ze wel allemaal te zien zijn, het blijft een raadsel voor mij hoe dit komt.

groeten martin.

Hoi Martin,

Heb je nog kunnen ontdekken waar dit door veroorzaakt werd?

Groet,
PJ
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi PJ,

Nee ik ben er nog niet achter hoe dit komt, ik weet niet of het door een update gekomen is maar het werkt nu wel goed. Ik ben nu bezig met i-train en gebruik de lay out van mijn cs2 eigenlijk niet meer.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Goed bezig Martin! Leuk om dat zo te zien!

Groeten Jake
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Jake,

Leuk weer eens wat van je te horen, alles goed? Ik ben lekker ieder weekend bezig met de baan. Ben vooral bezig met i train, dat kost een hoop tijd maar is wel erg leuk. En verder bouwen we rustig door.

groetjes Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Martin,

Bedankt voor de info.
Ziet er mooi uit die layout.
Inmiddels heb ik de handleiding van i-train alvast maar eens even gedownload....

Groet,
PJ
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Vandaag een nieuwe wagon set opgehaald, het is de set 48026. Dit weekend gaan we weer verder met de bouw van de baan. Ik wil dit weekend mijn station voorzien van terug melding en voorzien van diodes. Zodat ik weer wat verder kan met i-train.

groeten Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Mooie set Martin,

Staat ook op mijn verlanglijstje voor de sint  >:-D

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Nou Peter dat word zingen bij de schoorsteen, :-)

groetjes Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Het is alweer een tijdje geleden dat ik een update geplaatst heb, maar ben wel met de baan bezig geweest het meeste werk heb ik onder de baan gedaan. De bedrading netjes opgebonden. Deze week lekker vrij genomen en kan ik aan de baan verder werken. Als eerste de pc een mooi plaatsje gegeven onder de tafel. Ik heb ook nog wat nieuwe aanwinsten, van Sinterklaas een sneeuwschuiver en onder de Kerstboom vond ik een wagon setje van de SBB. Ik kreeg ook bericht van mijn treinenwinkel dat mijn insider binnen gekomen is, is wel geen Zwitsers maar kon het toch niet laten ik vind hem super. Gisteren even inkopen wezen doen om de week door te komen, een servo swich met 4 servo's, twee ondervloer setjes (4 wissels), een s88 van viessmann en wat draad. Verder heb ik nog wat seintjes in Zwitserland besteld en een seinmodule van Littfinski. Ik heb vandaag een ontkoppelrail geplaatst en deze stuur ik aan via een Viessmann wisseldecoder met een power module dit werkt geweldig. De powermodule is aangesloten via een aparte trafo en neemt geen spanning van de baan af, dit kan ik iedereen aan bevelen. Ik kom deze week wel weer door ik zal jullie op de hoogte houden.

groetjes Martin
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Dat zijn weer mooie aankopen, met name die Insider!  :thumbup:
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Inderdaad mooie aankopen Martin!

De SBB Cargo liefhebber komt dit jaar wel aan z'n trekken bij Märklin, ze pakken goed uit in Göppingen.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Lid sinds: 2011

offline
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
hoi mart

Zijn weer mooie aankopen en wat er onder de kerstboom lag is ook mooi.Heb ik nog niet ontvangen. Ik zal eens bij viessman kijken naar die power-module. Lekker dat je deze week vrij bent.

gr bert
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Bert,

Zo'n power module is super, je gebruikt zo geen stroom van je baan alleen het digitale signaal en het aansluiten is een fluitje van een cent. Ik ga lekker de rest van de week aan de baan werken maar een dag is veel te kort hoor. Ik heb nu al de bestelde Marklin artikelen in huis, afwachten wat er in februari weer komt. Ik heb ook een sein module van Littfinski besteld ik ben benieuwd hoe deze zijn. Maar Bert hoe is het met jouw baan?

groetjes Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Lid sinds: 2009

allegra

offline
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hallo Martin,

Mooie aanwinsten zijn dat, ja goederenwagens zijn altijd leuk vooor een
gevarieerd treinverkeer.
Succes met het puzelen aan je baan , en de verdere bouw.

Grt Johan
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Goedemiddag,

Hier een update van deze kant, in de kerstvakantie een weekje vrij geweest en in deze week een hoop gedaan. Het is me gelukt na het aansluiten van de terugmelders  de baan automatisch te laten rijden in i-train en het rijdt fantastisch. Nu nog de snelheidsmetingen uitvoeren dan kunnen ze nog mooier rijden. Er rijden nu drie treinstellen zonder problemen rond. Maar zo'n week is veel te kort, het is zo voorbij. Ik had meer spullen gekocht, servo's en servo switch maar nog geen tijd gehad om in te bouwen. Ik heb afgelopen vrijdag nog wat spullen binnen gekregen zoals een lichtseindecoder van LDT deze ga ik nu als eerste aansluiten want ik ben zeer benieuwd hoe deze functioneert. Ik hou jullie op de hoogte.

groetjes Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Martin nog iets van de cursus in praktijk gebracht.

Groeten Peter
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Lid sinds: 2007

offline
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Martin,

I-train ziet er wel goed uit :thumbup:

Groetjes en nog veel knutselplezier, John
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Peter,

Nee nog niet er rijden op het ogenblik 2 treinen netjes hun routes en dat gaat goed. Ik ben zondag bezig geweest met het aansluiten van de lichtsein decoder van LDT echter ik heb het nog niet werkend en ik kan niet ontdekken wat ik fout doe, het inleren gaat goed echter daarna kan ik de seinbeelden niet veranderen.

Hoi John,

Ik ben erg tevreden met i-train en het rijdt erg mooi, ik heb verder geen ervaring met andere besturingsprogramma's. Maar een groot plus punt van i-train vind ik dat je altijd goed geholpen word door de bouwer van i-train en ook op het forum.

groetjes Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Update 3/2,

De bouw aan de baan verloopt nog steeds voorspoedig, ik ben bezig om de wissels in mijn station te voorzien van servo aandrijvingen. Verder vergt het aansluiten en netjes opbinden van de bedrading van de voeding en de blokken van het station een hoop tijd echter het moet wel gebeuren, zeker de diode truc kost een hoop tijd. Vandaag nog wat hout laten zagen om het stuk spoor vanaf de klimspiraal naar de andere ruimte te kunnen gaan bouwen. Vandaag de bestelde seinen binnen gekregen, 2 dwergseinen een hoofdsein met 4 en een hoofdsein met 5 lampen het aansluiten van de seinen op de seindecoder van LDT is gelukt en werkt eg mooi met i-train. Ik heb ook perronranden van Brawa gekocht en ga eens kijken hoe deze bevallen. Zo morgen weer lekker verder bouwen en wellicht weer een update.

groetjes Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Van waar komen die seinen? Mooie foto's!
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Dit zijn seinen van Schneider, deze bestel ik in Zwitserland.

groetjes Martin
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
mar(kl)i(j)n
gast

Re:mijn nieuwe zwitserse baan
even alles doorlopen, wauw wat een baan!!
Prachtig werk, dit is onder het mom, als ik het doe, dan doe ik het goed!!
Ga de bouw volgen, keep on going!! B)
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hallo Martin,

Leuk dat je met de seinen aan de slag gegaan bent. Nu krijg ik zin om dat ook te doen. Ik heb twee seinen liggen met wat meer lampen, dus ik vrees dat ik de SBB decoder van Littfinski nodig heb.

Heb je trouwens ook een foto van het sein zonder flits? Dan kunnen we de lamp(en) misschien echt zien branden.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Dennis,

Ik heb de LDT DEC SBB besteld voor mijn seinen met 5 lampen, deze heb ik afgelopen vrijdag binnen gekregen met nog meer seinen waaronder twee dwergseinen deze ga ik aansluiten op een LD DEC DB. Ik heb een foto gemaakt zonder flits.

groetjes Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Bedankt voor je foto, dat ziet er mooi uit. Laat je al je seinen en decoders uit Zwitserland komen? Je hebt grote plannen zo te horen 8o. We zien de foto's wel weer langs komen.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Ik heb er lang over nagedacht hoe ik mijn parade spoor zou maken. Maar ik ben eruit. Mede door de brug die John Tilly aan het maken is heeft bij mij de doorslag gegeven om ook een brug te maken. Ik heb gekozen voor het Sacken viaduct in het Reusstal (Gotthardt baan). Ik laat hem net als in het voorbeeld in een boog lopen tegen de bergwand aan. Ik maak hem van MDF en bekleedt hem met aluminium gaas en  gips verband en daarna afsmeren met gips, nog voordat het gips uitgehard is kras ik er de steentjes in. Ik weet dat dit een hoop werk is maar ik denk dat het resultaat er wel mag zijn. Vandaag ben ik begonnen met het uitzagen van de onderdelen, om geen stof in het onderhuis te krijgen hen ik dit buiten gedaan, dit was even afzien wat een kou 8o. Het in elkaar zetten heb ik maar binnen gedaan. Ik heb wat foto's van de vorderingen van vandaag.

groetjes Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
En nog een paar.

groetjes Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Dennis,

Ja ik zou zo niet weten welke handelaar deze seinen verkoopt. Het zijn seinen van Schneider en dit is een Duits merk maar ik heb ze nog niet kunnen ontdekken bij een Duitse handelaar. De zwitserse handelaar helpt me altijd vriendelijk als ik iets te vragen heb en dat is ook wat waard toch?

groetjes Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
netjes allemaal...  En wat een engelengeduld moet jij hebben om al die steentjes te zitten krassen, zeg

Het wordt wel een mooie brug,dat is een feit !

Wat ik wel zou hebben gedaan in jouw plaats is een opstaand randje  (muurtje, zeg maar) voorzien zodat de sporen niet zo helemaal "op" de brug liggen.  Dat muurtje even voorzien van een mooi deksteentje en je hebt en hele andere brug.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Alpen Bassie
gast

Re:mijn nieuwe zwitserse baan
hoi martin.

zo dat is ook een werkje die brug.
maar het zal zeker een blik vanger zijn op je baan.

groetjes bas
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Lid sinds: 2009

allegra

offline
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Martin/Dennis

De Schneider seinen zijn ook in Nederland te bestellen
te weten bij www.inexspoor.nl .
Mij hofleverancier vor mijn bemo materiaal, betrouwbaar
en goed ook in digitaal ombouw,sommmerfeld sbb
Bls rhb mgb bovenleiding.

Je brug word zeker een blikvanger,

Grt Johan
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Johan,

Bedankt voor de tip, ik zal daar een bestelling plaatsen. Ik bestelde ze normaliter bij www.swissmodell.com

groetjes Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Lid sinds: 2007

offline
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Martin,

dat wordt een gave brug B)

Succes met krassen :D

Groetjes, John
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Dani,

Er moet nog een bovenzijde opkomen met inderdaad een muurtje, de rails verkant erop en de bovenleidingsportalen.

Hoi John,

Het zal met het krassen niet zo snel gaan maar dat is niet anders, het gaat wel steeds sneller :)

groetjes Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Martin

Een imposant bouwwerk gaat die brug zeker worden.We gaan het volgen en zijn benieuwd naar de eindresultaten.Neem aan dat je de binnenmuren ook nog gaat krassen?

Succes.

Harald & Alex
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Je brug mag er wezen martin  :thumbup: :thumbup:

Heb je het hout met de decupeerzaag gezaagd ? de rondingen zien er erg strak uit.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 07 februari 2012, 20:57:32
Je brug mag er wezen martin  :thumbup: :thumbup:

Heb je het hout met de decupeerzaag gezaagd ? de rondingen zien er erg strak uit.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Denk eerder met een boormachine?

Harald & Alex
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hallo Martin, dat is een machtige brug. Met die lengte niet alleen een eyecatcher, hij wordt dominant  :D
Dat alu-gaas is een mooie oplossig voor de rondingen. Was voor mij een eye-opener!

groet,
Michiel
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Goedeavond,

Ik heb de brug met een decoupeerzaag uitgezaagd. Wel zorgen voor een scherp zaagje. De lengte van de brug is 1.20 m. Het word een hoop werk want ik wil ook de rondingen aan de binnenzijde inkrassen en ik doe ongeveer een avond over de voorzijde van 1 pilaar. Ik zal van de week een foto plaatsen van de brug in het orgineel.

groetjes Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Martin , schitterende brug je gaat hard man wel een engelen geduld al dat inkrassen maar het wordt wel een blikvanger op je baan .

Ben je al begonnen aan de ruimte ernaast?

Bij mij schiet het nog niet echt op krijg de laatse 3 bezetmelders niet aan de praat misschien zie ik je nog.

Groeten Peter
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Peter,

Deze week niet veel tijd gehad om aan de baan te werken, maar wil binnenkort echt de oude baan in de andere ruimte afbreken en opruimen. Ik kom zondag ochtend een bakkie bij je doen, kunnen we kijken of we jouw probleem kunnen oplossen. Ik heb zelf ook een blok welke niet wil en ik weet niet wat ik fout doe, we blijven proberen.

groetjes en tot zondag ongeveer 11.00
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Lid sinds: 2011

offline
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Mart,

Ziet er geweldig uit zo die brug, daar ben je nog wel een tijdje zoet mee.
Je brengt me wel op het  idee om ook zo'n brug (kleinere versie) te gaan maken.
Ik had zelf ook al het plan voor zo brug, maar had nog niet goed voorbeeld gezien.

Gr Bert
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Bert,

Ik heb diverse boeken over de Gotthardt bahn en daar staan mooie voorbeelden in. Het is een hoop werk maar het resultaat is echt mooi.
Hoe is het met jouw baan? Heb je het remmodule nog geprobeerd? Je moet maar eens bij mij komen kijken hoe i-train rijdt dan weet ik zeker dat ik je  kan overhalen om met i-train te gaan rijden :D :D.

groetjes Martin
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Bezoek Dennis 1984,

Vandaag kwam Dennis langs en ik had hem gevraagd om zijn Liliput Flirt van de SBB mee te nemen. Het treinstel is werkelijk prachtig en Dennis heeft er een locsound decoder ingebouwd. Op drie wagonnetjes van Brawa na heb ik alleen maar Marklin maar nu ik dit treinstel heb zien rijden ben ik echt overtuigd er komt bij mij ook een SBB treinstel van Liliput op de baan. Dennis ik vond het erg gezellig dat je langs kwam moeten we zeker nog een keer doen.

groetjes Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Alpen Bassie
gast

Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Martin.

Dat zal wel gezellig zijn geweest.
Inderdaad een mooi treinstel zeg ik zie me al weer spoten op het paron :D

Ben benieuwd naar je brug woord het zo iets als Bern dan heb je zeker een blikvanger :D

Groetjes Bas
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Martin,

Ik vond het ook erg gezellig. Ik neem de volgende keer wel oordopjes mee voor al die Locomotieven met geluid bij jou :-). Maar de Krokodil en de MAK rijden prachtig, ik ben nu nog meer overtuigd dat ik een Krokodil met full sound wil.

Hoop dat je een goede indruk van de FLIRT heb gekregen; inderdaad is het een prachtig treinstel. Goed de beurzen in de gaten houden, ze komen vast wel af en toe voorbij.

Als mijn baan hier gaat ontstaan ben je ook zeker een keer van harte welkom!

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Inderdaad een heel mooi treinstel.We moeten ook maar eens Liliput gaan kijken.

Harald & Alex
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Lid sinds: 2010

Rustaagh 😎

offline
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Ey Martin,

Wat een mooie vorderingen maak jij. En wat een monnikkenwerk dat steentjekrassen. Wordt wel heel mooi en kan me voorstellen dat je het er dan voor over hebt.

Heb de flirt van Dennis ook al eens in reallife mogen zien en horen. Is echt een supermooi ding. Zit daar ook wat op te azen, maar is erg slecht te vinden in deze uitvoering en kleurstelling.

Succes nog ff met krasse, krasse, krasse.

Gr. Joachim