Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

mijn nieuwe zwitserse baan

Gestart door oosterom zondag 20 februari 2011, 19:11:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
zwitsers dwergsein
Lid sinds: 2010

offline
zwitsers dwergsein
Hulp gezocht,

Na het raadplegen van diverse boeken over de zwitserse spoorwegen en advies van enkele forum leden blijft het voor mij lastig om te bepalen waar nu exact het dwergsein moet staan, ik gebruik dwergseinen van Schneider, ik heb er 1 geplaatst maar de vraag is staat deze nu goed of niet?

groetjes Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Moet hij niet aan de rechterkant staan ?


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Peter,

Dank voor je reactie maar volgens mij staan de seinen in Zwitserland aan de linker kant of ik moet het helemaal mis hebben.

groetjes Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Misschien kun je wat inspiratie halen uit de website van Michael Schröder?



Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Bedankt Dennis dat is weer een mooie website erbij om wat ideeen op te doen.

groetjes Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Martin nog aan het krassen?
Ik heb nu de ringleiding voor de rails er in zitten, ik ga aan de diodes beginnen dit weekend .
De vier treinen rijden hun rondjes maar de vijfde gaat voor geen meter kan nu niet vinden wat ik fout doe.
Ga je nog naar rail 2012?

vr gr peter
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Peter,

We krassen vrolijk door maar ik heb ook in het weekend weer wat wissel servo´s ingebouwd en een dwergsein.
in het weekend sta ik op rail.

groetjes Martin.



Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Waar sta je dan op Rail Martin.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Peter,

Mijn vriend heeft een modeltreinenwinkel, Zevenspoor uit Zevenhuizen.

groetjes Martin
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Lid sinds: 2011

offline
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Martin,

IK lees net dat je ook naar Rail gaat.
Waar zullen we afspreken?

Groet Bert
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Citaat van: oosterom op dinsdag 21 februari 2012, 17:47:14
Hoi Peter,

Mijn vriend heeft een modeltreinenwinkel, Zevenspoor uit Zevenhuizen.

groetjes Martin

Hoi Martin,

Nu begrijp ik de opmerking op de laatste beurs in Houten, ik kwam daar aanlopen en waarschijnlijk jij zie dat is een bekende van het 3rail forum ??

Of toch niet  :help:


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Peter,

Ja ik heb je verschillende keren gezien op de beurs.

groetjes Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Dat zou best eens kunnen Martin,

Helaas heb ik geen talend om mensen te herkennen, dat is best vervelend en ik doe altijd mijn best maar het komt nog wel eens voor dat ik denk wie is dit ook alweer  :oops: :oops: :oops:

Dus niet boos worden als ik je niet herken  :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
heb ik ook wel eens last van
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Martin

Heb dit draadje een tijdje gevolgd.
Erg knap wat je aan het maken bent.

Tony
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
mar(kl)i(j)n
gast

Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Citaat van: Dennis1984 op zondag 19 februari 2012, 13:33:29
Misschien kun je wat inspiratie halen uit de website van Michael Schröder?



Met vriendelijke groet,
Dennis

wow, dat is voor het eerst dat ik dacht dat ik naar een foto keek....blijkt dus toch een modelbaan....
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Citaat van: mar(kl)i(j)n op zaterdag 03 maart 2012, 00:11:55
Citaat van: Dennis1984 op zondag 19 februari 2012, 13:33:29
Misschien kun je wat inspiratie halen uit de website van Michael Schröder?



Met vriendelijke groet,
Dennis

wow, dat is voor het eerst dat ik dacht dat ik naar een foto keek....blijkt dus toch een modelbaan....

ik ook ik dacht ook dat dit echt was
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Martin ik weet niet of mij pm op het itrain forum heb gehad zat een beetje te klooien met versturen.

Hoe gaat het met de brug nog steeds aan het krassen ? Al aan de tweede ruimte begonnen?

Ik ga zondag weer verder boven alle min en plussen aan elkaar verbinden en dan de diode truck.

Ik heb nu wel zin tweede laag te gaan bouwen kijk al zolang tegen schaduwstation aan.

Vr gr Peter
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Peter,

Ik heb je berichtje gelezen en ik had beter effe een bakkie bij je kunnen doen wat een pech dag was dit zeg. Start vanochtend de treinen op krijg in i-train de melding dat er een nieuwe update beschikbaar,2.0.4,  is en ik deze gedownload werkt de "wijzig magneetartikelen niet meer" ik de vraag op het i-train forum gesteld en Xander heeft direct een andere versie, 2.0.5, gemaakt en het werkt weer als voorheen als dat geen service is en ook nog op een zondag :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:. Maar toen was de pech nog niet voorbij hoor ik verder met de servo's en ook de treinen laten rijden totdat ik een rare lucht begon te ruiken blijkt dat er een loc achter een draadje is blijven hangen van een servo en jawel hoor de soft drive sinus motor is eruit gefikt. Via de Marklin online shop een nieuwe motor besteld voor de som van 100 euro. Wil de bestelling bevestigen lukt het niet dus ik nog een keer proberen en jawel het lukt en nu heb ik er dus twee besteld 8o direct maar een mailtje gestuurd dat ik er maar 1 wil hebben, even afwachten hoeveel er nu geleverd worden. 
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Martin,

Wat een pech zeg :-(.

Jij hebt ook wat met die Softdrive Sinus locomotieven hè... het is maar goed dat Märklin die dingen niet meer maakt want jou bezorgen ze alleen maar ongeluk.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Lid sinds: 2010

Rustaagh 😎

offline
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Ey Martin,

Typisch gevalletje: je hebt van die dagen....:-)

Toch top van Xander dat ie t gelijkt even gefixt heeft. En dat nog wel terwijl het schitterend weer was vandaag  :thumbup:

Succes met alles.

Gr. Joachim
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Dennis,

Ik heb niet veel geluk met de SDS motoren maar dit is natuurlijk mijn eigen schuld had beter op moeten letten, een duur leer momentje.

Hoi Joachim,

Super service van Xander
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi martin we hebben dus allebei onze dagen gehad gisteren weer boven bezig geweest ik had een heel lang blok nummer 29 deze was 6 meter lang dus de treinen stonden lang te wachten voor hij weer vrij was dit blok in drie stukken verdeeld er is nu veel meer beweging.

Wel weer de hele dag bezig geweest voor dat alles weer liep zoals dat hoort.

Voor de rest heb ik nu 3 locs die ik niet aan de gang krijg de thalys staat nu op het goede adres maar blijft continu ontsporen.

Groeten Peter
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Vandaag het pakketje binnen gekregen uit Goppingen met een nieuwe SDS motor en de loc rijdt weer als vanouds. Dit was weer een leer momentje maar wel kostbaar, ?100,- , dus ik zal in het vervolg de treinen goed in de gaten houden.

groetjes Martin
Re:mijn nieuwe zwitserse baan/ update 7 april 2012
Deze zaterdag weer lekker aan de baan kunnen werken, ik kan niet veel laten zien want het meeste werk zit onder de baan. Ik heb voor mijn station de laatste servo aandrijvingen en servo switch aangeschaft en dan zijn alle wissels van het eerste gedeelte klaar, er zitten dan 32 wissels in. Ik heb ook het bestelde lichtseindecoder binnengekregen en ik heb twee seinen aangesloten en op de andere lichtseindecoder kan ik de dwergseinen aansluiten. Om de seinen het juiste seinbeeld te laten tonen was het wel even puzzelen voordat ik door had hoe dit in I-train moet maar het is me gelukt en het werkt heel erg mooi. Ik heb ook nog een nieuwe loc gekocht de Am 842 van Marklin (37627) ik had al de 37643 en ik wil deze in dubbeltractie laten rijden. Op de beurs in Houten heb ik een rijtuig van de BLS gekocht de 4219, in Dortmund ga ik op zoek naar de 4218. Als ik tijd en zin heb ben ik ook nog met de brug bezig maar dat gaat niet zo snel maar ik vind het wel mooi worden. Morgen gaan we weer verder en ik hoop spoedig met de bouw van de tweede ruimte te kunnen beginnen.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Nog wat foto's.

groetjes Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Martin,

Dat heb je mooi aangesloten. Goed om te horen dat het niet al te lastig is, dan weet ik ook waar ik aan toe ben in de loop van het jaar. Het sein ziet er goed uit en de treinen rijden er gelukkig langs. Het zijn weer leuke nieuwe items die je aangeschaft hebt, maar ik hoop wel dat je voor die locomotief niet de prijs hebt betaald die op het stickertje staat.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Dennis,

Nee dat heb ik er niet voor betaald dit is wel de advies prijs van Marklin. De lichtseindecoders van Littfinski kan ik je echt aanraden en voor jou is het aansluiten een fluitje van een cent jij bent daar veel handiger in.
Dennis ik heb toch het Gotthardo treinstel besteld en aan het eind van deze maand ga ik hem halen. Ik wilde eerst in Dortmund gaan kijken maar ik kon hem voor een mooie prijs bij een Nederlandse winkelier kopen, vind ik toch een fijner gevoel als er dan wat mee is heb ik tenminste nog garantie. Ik heb niet zoveel geluk met de SDS motor zoals je weet.

groetjes Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hallo Martin,

Wat een mooie loc heb je gekocht, veel plezier daarmee.

kijk ook eens naar de OC32 van leon van perlo om seinen aan te sturen veel goedkoper en er zijn meer seinbeelden mee te maken.

Volgens mij werken deze ook met I train.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Lid sinds: 2007

offline
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Martin,

mooie aanwinst :thumbup:

Maar hoe gaat het nu met je brug? Horen de peilers op de laatste foto bij de brug in aanbouw uit post #180?

Groetjes, John
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi John,

Met de brug heb ik 1 peiler af dus daar heb ik voorlopig nog wat werk aan maar ik heb geen haast. Ik werk aan de brug als ik er zin in heb. Ik wil mijn brug in de berg inbouwen zoals ik hem in een boek van de Gotthrdbahn heb staan en dan staan de peilers in de rotsen ik ben nu bezig om de rotsen te maken die tussen de peilers zitten. Ik zal als ik thuis ben een foto maken met wat ik bedoel.

groetjes Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Lid sinds: 2007

offline
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Citaat van: oosterom op woensdag 11 april 2012, 11:11:17

Ik werk aan de brug als ik er zin in heb.


Hoi Martin,

en zo moet het ook, het is tenslotte een hobby :)

Groetjes, John
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Afgelopen woensdag naar Dortmund geweest het was weer een geweldige dag. Deze dag om 5.30 uur vertrokken en in Duitsland een lekker ontbeten bij wegrestaurant Hunxe, doen we elk jaar. Ruim voor de opening stonden we voor de deur, wat een mensen massa. Ik had een goed gevulde spaarpot meegenomen om wat te kopen als ik wat leuks zie. Als eerste naar de stand van Marklin dit is toch altijd weer leuk om de neuheiten in het echt te zien. Bij Marklin een nieuwe broodtrommel en tijdschrifthouders gekocht en het cadeautje opgehaald van de insider club. Dan de rest bekijken en er was weer genoeg te zien, ook de banen die er stonden vond ik erg mooi. Ook weer diverse demo's die werden gegeven bijgewoond. Op elke beurs, Dortmund en de IMA koop ik wat spulletjes van Sommerfeldt en Heki echter Heki was deze beurs niet aanwezig. Wel een leuke vrachtwagen gekocht bij Brekina. Dus ik heb op Dortmund niet veel uitgegeven.
Omdat mijn spaarpot nog voldoende gevuld was heb ik het door mij bestelde treinstel van Marklin de Gottardo opgehaald. Met de baan gaan we elk weekend verder maar de meeste tijd zit onder de baan, ik heb nu twee lichtseindecoders aangesloten en ik moet nog 1 wissel van een servo voorzien. Ik ben nu ook bezig om de door de muur heen te gaan naar de andere ruimte. De baan blijft aan de voorzijde en de onderzijde bereikbaar maar de bergen in de hoeken kom je niet zo makkelijk meer bij dus ik ga de bergen segment voor segment helemaal af maken. De eerste foto is het voorbeeld van mijn te bouwen brug zoals je ziet zit deze gedeeltelijk in de berg.

groetjes Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hallo Martin,

Tja die spaarpot is toch aardig kleiner geworden volgens mij  >:-D

De Gottardo is een schitterend treinstel ( ik heb hem zelf ook ) die probleemloos rijd.

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Martin,

Wat een prachtige trein! Ik wist dat deze op je verlanglijstje stond maar niet dat hij nu al zou arriveren op je baan! :).

Ik kan zelf ook niet wachten totdat deze trein op mijn baan komt, maar dan wel de grijze versie, de Graue Maus. En dan van LS Models, omdat die precies in schaal 1:87 is.  Ik ga er vanuit dat levering niet voor het einde van het jaar plaatsvindt.

Heel veel plezier ermee in ieder geval. En volgend jaar moet ik ook maar eens naar Dortmund gaan!

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Goedemorgen Dennis,

IK had mijn spaarpot in Dortmund niet leeg gemaakt dus heb ik het treinstel opgehaald ik ben er heel erg blij mee. In Dortmund heb ik bij LS models, aardige lui trouwens, staan te kijken naar hun producten ze hebben een hele mooie serie zwitsers materiaal.
Ik ga elk jaar naar Dortmund en dan op de woensdag als je dan mee wil moet je het even laten weten. Eind van het jaar is er ook weer de IMA in Keulen ga ik ook naar toe dus als je zin hebt ik heb nog wel een plaatsje in de auto vrij.

groetjes Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Lid sinds: 2009

allegra

offline
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Martin,

Ik heb ook wat materieel van L.S models de uic rijtuigen van de SBB,
ik moet zeggen ze zien er prachtig uit, maar wel aan het gewicht.
Ik heb er een Re 4/4 I voor van Trix in het rood die heeft er geen mooite mee.
Je Gottardo is geweldig , ik moet er nog op wachten  maar al wel gezien
in Dortmund bij L.S even doorsparen (+/- 800 E ). maar dan heb je ook wat.
Ik blijf je draadje volgen sucses bij je verdere uitwerking.

Groet Johan
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hallo Martin,

Mooie nieuwe aanwinsten voorop je modelbaan mag zeker niet ontbreken, je opbouw van je modelbaan vorderd gestaag en ziet er strak uit.
Compliment ook trouwens voor je bouwkunsten van je brug, ja dat is wel even een werkje om alles netjes in te krassen.
Maar met geduld komt alles goed.

Zal je binnenkort even een mailtje sturen, dan weet jij wel waarom. :thumbup:

Succes met de bouw aan je modelbaan.

Groet Wim.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
mar(kl)i(j)n
gast

Re:mijn nieuwe zwitserse baan
oei zeer fraaie TEE set!
Gottardo toch?
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Dat zijn weer mooie aanwinsten!

Hoe staat het met de bouw van de baan?
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Wim,

Ik wacht je mailtje af, lijkt me gezellig.

Hoi Mark,

Ja dat is de Gottardo stond al heel lang op mijn verlanglijstje, en hij rijdt echt mooi.

Hoi Bas,

We gaan in het weekend weer verder met de bouw.

groeten Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Citaat van: oosterom op vrijdag 27 april 2012, 17:42:54
Hoi Bas,

We gaan in het weekend weer verder met de bouw.
Dan zullen de foto's wel snel volgen :). Ben benieuwd.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Dit weekend weer verder gegaan met de bouw van de baan, de doorsteek naar de andere ruimte is gemaakt (zie foto met tunnelboor loc. :D). Ik heb ook een uitschuifbaar plankje gemaakt voor het CS2 dan kan deze mooi onder de baan verdwijnen. Volgend weekend weer verder of misschien eerst nog naar de beurs in Houten.

groeten Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
mooi ja die laatste foto :D

mvg danny
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hi Martin - Ziet er weer mooi uit! Ik was ff door de pagina's van je Nieuwe Zwitserse Baan aan het bladeren opzoek naar een baanplan. Er staan er inderdaad een paar op maar ik kon niet zien waar de doorbraak naar de andere kamer uitkomt op je huidige baan en wat er dan gebeurt aan de andere kant van de doorbraak (leen nieuw deel neem ik aan). Kortom erg nieuwsgierig!

Groeten,
Marc
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Marc,

Baanplan staat niet in mijn draadje, er komt in ieder geval weer een 11 sporig schaduwstation net zoals in de eerste ruimte en verder weet ik het nog niet. In ieder geval komt daar ook de Bietchtahl brug deze heb ik al liggen. Verder wil ik een hele grote boog maken zoals bij het plaatsje Wassen.

groeten Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Klinkt goed Martin, succes ik zie de vorderingen wel op je draadje!
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
MMMMMMM,   Erdinger Hefe Weissen....  Lekker biertje, man !
En een lekkere baan ook.  Ik ben benieuwd naar de andere kant van de muur ;-)
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Alcohol en rijden gaat niet samen hè  :P

Ziet er goed uit met name je oplossing voor de CS2!
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hallo Martin,

Je update's zien er goed uit vooal de laatste foto. :thumbup: :warning: :thumbup:
Wel een beetje link zo'n hoog glas naast je laptop vindt je niet. :help: maar zal alleen maar even voor de foto gaan want ik deed dat vroeger ook nog weleens.
Een vraagje over je uitschuifbaar plankje een goeie oplossing.

Maar is het niet verstandig om er een opstaand randtje omheen te maken want als het plankje is uitgeschoven en je loopt er perongeluk langs is de kans groot dat het zo kan gebeuren dat de CS II op de grond terecht kan komen.

Ongeluk zit in een klein hoekje vooral als er drank in de man aanwezig is. :warning: :)

Sucecs verder en proost.

Groet Wim.