Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

mijn nieuwe zwitserse baan

Gestart door oosterom zondag 20 februari 2011, 19:11:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Ondanks het mooie weer toch weer met de baan verder gegaan, dat is het voordeel van een onderhuis altijd een lekkere temperatuur.
In de rechter hoek eerst de berg afmaken, daar ben ik nu de rails aan het voorzien van voeding en detectie en tunnel ingangen maken.
Ik wil niet allemaal dezelfde tunnel ingangen maken, de onderste word er een met stenen en die daar boven met rotsen ik gebruik de gips mallen van sporle.

groeten Martin.
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Martiin

Inderdaad als je qua temperatuur lekker koel kan werken is dat beter dan bakken en braden op een zolder.Je brug ziet er in ieder geval imposant uit.De rest van de vorderingen ook trouwens.

Harald & Alex
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Citaat van: oosterom op maandag 28 mei 2012, 12:16:35
............, dat is het voordeel van een onderhuis altijd een lekkere temperatuur.


Je hebt groot gelijk Martin. Ook ik loop weer regelmatig naar beneden. Met 16gr lekker werken  :D
Het ziet er groots uit en daar past idd wat verscheidenheid aan portalen bij.

groet,
Michiel
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Martin je gaat hard man even niet gekeken en je bent een stuk verder ,zelf nog niet veel gedaan boven niet uit te houden zo heet .

Deze week 6 vam gft wagons gehaald plus molen de kat van faller ,ik heb veel problemen met de wissels van marklin tijdens de routes rijden ze blijven hangen met als gevolg kop staart botsingen.

Gebruik jij in itrain toestandsterugmelding bij de wissels?

Moeten weer eens afspreken geef maar een gil wanneer jij kan.

Vr gr peter
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Bedankt voor de reacties, Peter ik heb voor je wissels nog een Viessmann wisselservo liggen deze moet je maar eens proberen, ik kom van de week wel effe langs.

groeten Martin.
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
hallo martin,

heb even je draadje doorgelopen,en moet zeggen wat een baan seg.knap gedaan allemaal dat viaduct heb je ook heel mooi gemaakt;

groeten peter(ke33)
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
vaderdag cadeau.

Vandaag voor vaderdag een mooi setje gekregen, het is de set 46076 met innofreight containers.

groetjes Martin
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Leuke set Martin,

Jammer dat het maar een keer vaderdag in het jaar is  >:-D

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
hoi Martin alles goed daar mooi setje wat je gehad hebt ,ook ik heb een trein voor vaderdag gekregen en wel de vlavlip van Fleischmann  en van mijn zoon een kruiswissel en de Mac Donalds van Vollmer.

Ik heb van de week 3 van de acht wisselaandrijvingen vervangen en probeer de cs2 weer aan de gang te krijgen weer gezeur met de ip adressen die wisselen bij .

vr gr peter
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Peter, kun je geen vast ip adres in de cs2 zetten ?

Mooi kado een vlavlip, is deze 2 of 3 rail.

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Martin,
Forum regel bij afbeeldingen: Maximaal 800 x 600 pixels. 8o :idea:
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Citaat van: degeluidsman op maandag 18 juni 2012, 17:51:13
Peter, kun je geen vast ip adres in de cs2 zetten ?

Mooi kado een vlavlip, is deze 2 of 3 rail.

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter / degeluidsman.


Hoi Peter ik zou niet weten hoe dat moet mijn router heeft geen vaste ip adressen 1 keer in de zoveel tijd zijn alle adressen anders en dan weet ik niet meer hoe het ook alweer was.

De vlavlip is 3rail omgebouwd door mte in vlaardingen.

Vandaag weer wat nieuws update van itrain gedaan doet java het niet meer
:-( :-( :thumbdown: :thumbdown: wordt er gek van.

vr gr peter
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Je zou ervoor kunnen kiezen om je pc rechtstreeks ( via een crosskabel ) aan te sluiten en beiden dan een vast ip adres geven, wil je met die pc ook het internet op dan moet je even omsteken en de pc op dhcp zetten.

Let wel. ik ben geen computer exper, maar die zijn op dit forum best wel te vinden.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Peter,

Je hebt het helemaal juist.
Zorg wel als je beiden een vast IP geeft, ze in dezelfde range zitten.
Dus bevoorbeeld 192.168.123.1 voor de ene, en 192.168.123.2 voor de andere (het gaat hem er dus over dat de eerste 3 getallen in beide adressen gelijk zijn.)
Echter, voor rond de 20 euro heb je al een hub/switch, om de netwerkkabel die aan je PC hangt, om te vormen naar meerdere uitgangen.
Beide apparaten krijgen dan via DHCP een IP adres van je router / ADSL modem ...


succes,
Kris
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Lid sinds: 2007

offline
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Martin,

die brug ziet er al echt gaaf uit. Is die inmiddels op kleur gebracht of durf je niet :D

Groetjes, John
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi John,

Met de brug ben ik nog steeds bezig met krassen, ik was niet tevreden met het resultaat, hij was niet mooi strak, ik heb toen de schuurmachine eroverheen gehaald en toen was hij wel mooi strak maar dat betekende wel dat ik weer opnieuw kan gaan krassen maar dat is niet anders. Ik wil hem voor 100 % naar mijn zin hebben want het word wel de blikvanger op dit gedeelte van de baan. Ik wilde mijn tunnelportaal ook gaan krassen maar ga toch jouw manier doen, muurtjes gieten en aan elkaar maken.

groeten Martin.
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Lid sinds: 2007

offline
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Martin,

met dat krassen had ik het inderdaad ook zo gezien, wat een kl... werk :(

Groetjes, John
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi John,

Ik geef het niet op we houden vol, gaat alleen niet snel maar dat hoeft ook niet.

groeten Martin
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Hallo Martin.
Prachtig om bij iedere update te zien dat de baan steeds verder en mooier wordt.
Ik kan mij goed voorstellen dat de brug helemaal perfect moet wezen voordat je deze definitief plaatst, met de grootte van overspanning zal dit zeker de blikvanger van je baan worden en zal natuurlijk voor de komende foto's een prachtig decor opleveren! ;)

Veel succes en plezier met de bouw van deze prachtige baan.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Reinier,

De seinen van Schneider werken hetzelfde als de seinen van Viessmann. Om ze analoog aan te sturen kun je het beste op de site van Viessmann kijken voor schakelmateriaal. Ik kan je wel zeggen dat met de sein modules van LDT ze echt heel mooi werken, lampjes doven net als in het echt.

Ik hoop dat je hier wat wijzer van word.

groeten Martin
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Terug van vakantie,

Deze vakantie 3 weken doorgebracht in Italie aan de Zwitserse grens, veel treinen gezien en ook met de Monte Generose baan gereden. In de vakantie was ik jarig en heb ik een mooie loc  gekregen de Ma 37106, de bijbehorende rijtuigsets staan in bestelling. Ik zal wat leuke foto´s plaatsen. In het weekend kunnen we weer lekker verder met de bouw van de baan, als er vorderingen zijn zal ik ze melden.

groeten Martin
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Alpen Bassie
gast

Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Martin

ook weer thuis :(
leuk berlinzona daar hebben syl en ik ook nog gestaan waren erin de middag pas gewoon uit gekheid maar ja we moesten ook weer terug dus zijn we nog geen uurtje daar geweest omdat we weer met de icn mee moesten o wat erg :D
leuke foto,s van daar.
en een mooi model heb je gekregen.

groetjes bas
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Bas,

Ik zat op 3 km van de Zwitserse grens in Italie en heb heel wat dagen doorgebracht in Zwitserland, wat is het daar toch prachtig. Ben in Bellizona ook nog in een Marklin Store geweest maar ik heb meer in mijn verzameling als wat er in deze winkel stond, wel jammer want de winkel om te zien is een plaatje. De loc die ik voor mijn verjaardag gehad heb rijdt geweldig mooie geluiden en met de bijbehorende sets zal hij best mooi zijn, de Rheingold reed van Basel naar Hoek van Holland kan toch best op een Zwitserse baan?


groeten Martin.
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Hi Martin - Mooi foto van de twee ICNs die net een helling afkomen en het station binnen rijden! De Re 10/10 is altijd een favoriet van mij. Bedankt voor het plaatsten.

Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Marc,

Die ICN is mooi he, ze werden een beetje gek van me in de vakantie zo van dat treinstel wil ik ook nog eens hij is dan wel niet van Marklin maar toch wel erg mooi en dan de diesel loc Bm 6/6 ook zo'n mooie die heeft LS models. Maar mijn vrouw weet dat ik een afwijking heb ze heeft er mee leren leven :D en ik heb nog steeds niet de moed gehad om wat anders te kopen dan Marklin...maar wie weet.

groeten Martin.
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Hi Martin,

Ik heb de Roco ICN, alle 7 delen, met geluid. Werkelijk fantastisch! Kan hem echt aanraden. Rijdt bij mij op k-rails probleemloos door R1 (r=360mm) bochten en zelfs met de k dww heeft ie geen probleem (die ga ik trouwens binnenkort vervangen want er zijn wel andere treinen de de dww lastig te overwinnen vinden).

Groeten,
Marc
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Blausee-Mitholz
gast

Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Citaat van: marc-lin op donderdag 09 augustus 2012, 23:34:11
Mooi foto van de twee ICNs die net een helling afkomen en het station binnen rijden!

Kan aan mijn ogen liggen maar ik zie de ICN links rijden en zie twee sluitseinen, volgens mij gaat de ICN het station uit de helling op  ;)

Mvg, Johan
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Johan,

Je ogen zijn goed hoor hij rijdt inderdaad het station uit, maar het blijft ook van de achterkant  een mooi treinstel.

groeten Martin.
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Alpen Bassie
gast

Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Martin ja mooi blijft die vind ik ook de icn geweldig
Weet niet wat de roco model kost wand ja m heeft niet en waarom niet.
En het geluid van de station spieker vind ik geweldig.

Groetjes Bas
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Martin,

Nog gefeliciteerd met je verjaardag, ze hebben je wel verwend met deze schitterende loc.

Je bent op mooi plaatsen geweest, bedankt voor de mooie foto,s.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Na lange tijd dit draadje ook weer eens bekeken, nog gefeliciteeerd, ziet er erg goed uit weer allemaal :thumbup:
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Mooie Tee's staan er op die fotos en bedankt voor de leuke foto reportage  :thumbup:
:D
Groeten Tim
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Goedemiddag,

Na de  vakantie niet veel aan de baan kunnen doen omdat de buitenboel van het huis weer toe is aan een nieuw verflaagje. Wel een nieuwe loc en wagon gekocht en het is voor het eerst dat het geen Marklin loc is. Ik heb van LS models een Bm 6/6 met sound gekocht en een wagon van Kombimodell. De loc is echt fantastisch en rijdt netjes zijn rondjes met de wagon van Kombimodell had ik in het begin wat probleempjes maar na vervangen van de assen en koppeling is dit verholpen, ik wil van deze wagons een lange trein maken dus er volgen er meer.

groeten Martin
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Martin.

Bij deze wagons hebben we ook nog staan kijken gisteren maar toch laten liggen.Wel heel mooi om te zien overigens.Welke koppelingen heb je er nu tussen zitten?

Harald & Alex
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Harald en Alex,

Op advies van de importeur van Kombimodell, deze hebben een technische helpdesk welke je via de mail kunt benaderen en heel snel je vragen behandeld, heb ik voor de profi koppelingen van Fleischmann gekozen, het was of de Roco koppeling of deze van Fleischmann. Het model rijdt overigens mooi je moet wel de assen vervangen door Marklin (700150) assen, doe je dit niet dan blijft hij ontsporen over de K wissels.

groeten Martin.
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Jake vind de foto's van Martin leuk  :thumbup:  :)
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
mar(kl)i(j)n
gast

Re: mijn nieuwe zwitserse baan
aparte lok die knalrode.
tijdje weg geweest maar ik heb wel weer zin om de vorderingen te volgen.
Zie dat je niet stil gezeten hebt, tof!!
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Dit weekend ben ik flink wat opgeschoten. De rails gaat nu de muur door naar de andere ruimte, er zijn drie blokken bij gekomen. Ik heb de voorlopige keerlus nu aan de andere kant van de muur gemaakt. Ik heb de oude baan in de andere ruimte dit weekend afgebroken en ga nu kijken hoe ik daar verder ga bouwen.
Ik wil hier nog twee schaduw stations maken van ieder elf sporen met een lengte van minimaal 2,5 meter. De baan bestaat aan deze kant uit twee tafels van 4,5 bij 1,5 en 3,5 bij 1,5. De tafel van 3,5 bij 1,5 kan ik omheen lopen maar de andere is te breed. Ik zal hier wat moeten aanpassen om overal goed bij te kunnen. Daar moet ik nog over na gaan denken.

Ik heb ook eindelijk het Vos setje 47081 uitgeleverd gekregen, het was het wachten wel waard hij is echt mooi.

groeten Martin,
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Dan een foto van het setje,

groeten Martin
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Alpen Bassie
gast

Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Ziet er mooi uit Martin die vos set.

Groetjes Bas

Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Mooie set van Vos,

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Martin.

Dit is inderdaad een mooie set.  B) B) B)

Harald & Alex
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Hey Martin,

Die Bm6/6 vind ik heel erg mooi :P, de Kombimodellen zijn allemaal mooi, setje van Voss mag er ook zijn veel plezier ermee.

Groet Herman
Re: mijn nieuwe zwitserse baan/forumlid kroko op bezoek
Afgelopen weekend was forumlid kroko op bezoek en had de nieuwe insider meegenomen. Het is een mooi treinstel geworden en rijdt werkelijk fantastisch. Het geluid wat erin zit is mooi en niet te hard. Grappig is ook de lampjes op de tafeltjes die random branden.

De bouw aan de baan gaat ieder weekend verder en bestaat uit hoofdzaak het werken aan de bedrading. De baan in het eerste gedeelte bestaat nu uit 28 blokken met ieder 3 terugmelders, een aankomst-,rem-, en stopmelder. Ik ben ook inmiddels met de bouw begonnen van het tweede gedeelte. Na lang nadenken heb ik besloten om 6 schaduwstations van 5 sporen boven elkaar te maken waar ik vanaf de achterzijde goed bij kan komen.

Verder heb ik op eurospoor ook nog een lang gezochte wagon gevonden, de 4218 een bls wagon. Ik heb ook besloten om het Kibri station Oberried te gaan bouwen en nog een zwitsers huisje van Tillymodels. Nou dit was weer een update van mij in het weekend op naar Keulen en eens kijken wat we daar gaan scoren.

groeten Martin.

Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Martin.

Een mooi station in ieder geval.Als je 5 lagen boven elkaar maakt hoeveel tussenruimte heb je dan en hoe kruis je dan in je spiraal?

Harald & Alex
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Gave baan... Ik dit zeker volgen van je :thumbup:
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Martin,

Wat een mooie baan ben je aan het maken  :thumbup: leuke aanwinsten heb je aangeschaft en ben erg benieuwd naar je verdere afbouw.
Succes,

Groeten Ronald  :)
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Harald en Alex,

In post 289 zie je dat de rails aan de rechterkant de muur doorkomt en daar ben ik nu bezig een spiraal te maken. Vanaf de spiraal gaat het naar de eerste laag van het schaduw station. De ruimte tussen de lagen wordt 20 cm om voldoende ruimte te hebben om er makkelijk bij te komen. Ik heb het een en ander getekend in win track en ben nog wat aan het experimenteren, ik wil er in ieder geval 6 boven elkaar hebben en als het kan wat meer om voldoende treinen neer te zetten.

groeten Martin.

Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Vandaag weer verder gegaan met de bouw aan de baan. De 28 blokken van het eerste gedeelte zijn klaar en ik ben nu alles aan invoeren in i-train, lengte van de terug melders en blokken. Alle locs moeten ingeleerd worden d.w.z. de snelheden gemeten. Ieder weekend als de treinen rijden laat ik 1 of 2 locs meerijden en als ze dan "warm" gereden zijn meet ik de snelheden. Vandaag de E 03 004 mee laten rijden en ingeleerd. Aan de rechter zijde ben ik bezig met de tunnel ingang en heb ik ook een begin gemaakt met het vormen van de bergen.

Gisteren ben ik naar de IMA in Keulen geweest en ik heb daar nog wat bovenleiding materiaal aangeschaft en ik heb ook gezocht naar k-rail materiaal echter niet kunnen vinden. Dus op de terug weg maar weer langs mijn huis leverancier gegaan om wat rails aan te schaffen, voor de bouw van het tweede gedeelte. Volgend weekend weer verder met de bouw.

groeten Martin.
Re: mijn nieuwe zwitserse baan
Dit 'oude' gedeelte van je baan krijgt steeds meer vorm Martin. Mooi bezig! Zie ik het nu goed dat sinds ik bij jou op bezoek ben geweest de sporen van het station nog iets gewijzigd zijn? Het ligt nu mooi zodat de perrons er goed tussen passen. Duidelijke plus van slanke wissels.

Ik ben benieuwd naar de opbouw van het nieuwe gedeelte, we zien de foto's wel weer! :-)

Met vriendelijke groet,
Dennis