Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

mijn nieuwe zwitserse baan

Gestart door oosterom zondag 20 februari 2011, 19:11:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Prachtig zeg! Haarscherp in een mooie setting. Bedankt voor de film.

groet,
Michiel
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Bas,

Wat een mooie loc he, ik had nog geen bruine krokodil alleen maar twee groene, ga is op zoek naar wat leuke wagonnetjes om erachter te doen. Bedankt voor het filmpje geweldig Bas.

groetjes Martin
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Geweldig filmpje!
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Geweldige machine, hij stond al op mijn lijstje maar nu staan er 2 plusjes achter.

mvg

Leon
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
In het weekend weer verder gegaan met mijn 1e schaduwstation, ik heb in Houten weer wat servo's van Esu aangeschaft, ik heb 3 sporen voorzien van een servo aandrijving dus ik heb volgend weekend nog genoeg te doen. Verder heb ik in Houten nog een boek aangeschaft over SBB locomotieven, ik zal de volgende keer een foto plaatsen van dit boek en mijn vorderingen met het schaduwstation.

groetjes Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Na afgelopen beurs in Houten weer met wat servo's thuisgekomen, zoals ik al eerder meldde gebruik ik de servo aandrijvingen van Esu en de servo swich van Esu en een unterflur setje van Marklin, ik gebruik uit dit setje maar enkele onderdeeltjes. Verder nog een foto van het boek wat ik in Houten gekocht hebt. Ik heb een filmpje gemaakt van mijn wissel aandrijving.

groeten Martin
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
En dan heb ik nog het filmpje.

groeten
Re:mijn nieuwe zwitserse baan/Marklin dagen 2011
Goedemorgen,

Afgelopen vrijdag ben ik naar Goppingen gereden om de Marklin dagen bij te wonen. 's Middags aangekomen bij het hotel maar deze was tussen 14.00 en 17.oo uur gesloten dus dan maar direct op naar Goppingen en het station te bezoeken, daar afgesproken met vrienden die al een dag eerder waren aangekomen, het was werkelijk prachtig weer en ik heb daar lekker in het zonnetje alles lopen bekijken. De volgende dag zijn we vroeg opgestaan en na een lekker ontbijtje stonden we voor 9.00 uur voor de deur van het Marklin museum, gelijk het magazijn ingedoken, dat is toch net een snoepwinkel. Ik verbaasde me over de hoeveelheid Ae 610 locs die daar lagen voor de prijs van ?149,- euro, ik heb er nog de adviesprijs voor betaald en ook de ns set lag er in grote hoeveelheden, maar ik had me voorgenomen me te beheersen en ik heb twee wagons aangeschaft, een vw bus en wat spulletjes van Sommerfeldt. Daarna de tent met koopjes ingegaan ook daar lag weer genoeg in de aanbieding. Op naar het terrein van Leonard Weiss daar was een hoop te bekijken, er reed een smalspoor locje heen en weer en in de hallen stonden een aantal mooie banen en loc's. Op naar het Stauferpark eerst maar wat eten, en dat kunnen ze daar wel. Het was zaterdag erg broeierig en daardoor niet zo aangenaam als je de tenten in ging maar toch alles bekeken, me weer staan te verbazen bij de stand van Weichen Walter wat een mooie spullen maken ze daar.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan/ aankopen marklin dagen
Dit is wat ik gekocht heb tijdens de Marklin dagen, de rest van de foto's volgt.

groeten Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Martin,

Mooie aanwinsten. B)
Die Märklin bus is erg leuk. :)

Gr.
René
Re:mijn nieuwe zwitserse baan/ foto's marklin dagen station
Nog wat foto's van wat er allemaal op het station in Goppingen te zien was.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Rheingold wagon
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Br 103 en Br 94
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
De railbus en er raasde ook nog even een ICE3 door het station.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Deze wagon komt uit als MHI model en er stonden twee Re 4/4 1 voor de Rheingold.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
En de opnieuw gebouwde 01 komt ook uit als MHI model.

Binnenkort zal ik nog meer foto's plaatsen,

groeten Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
De 01-150 reed nog niet, die stond daar omdat er een nieuwe uitgave van Marklin van komt.

Leuke foto's martin, ik heb er ook de nodige geplaatst ( meer dan 120 stuks ) in mijn topic.

Het was een top weekend  :)


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Peter,

Zoveel foto's heb ik niet gemaakt hoor, moest ook af en toe nog een broodje eten.  :D
Zal binnenkort nog wat foto's plaatsen. Vond de loc's op het station wel heel erg mooi. Ik rij zelf voornamelijk zwitsers maar die 01 is wel een plaatje hoor.

groeten Martin.


Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Zo nog wat plaatjes van wat modelbanen die er stonden, mijn favoriet was toch wel de baan uit italie.

groeten Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
nog een aantal van de italiaanse baan.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Wat een prachtige baan inderdaad, en ook schitterend materieel!

Ik zie een tweetal treinen die op mijn baan ook komen te rijden en ik kan niet wachten tot het materieel binnen komt!

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hallo Martin,

Deze baan vond ik ook het mooiste, het was gelijk de eerste baan die we gezien hebben en gelijk de mooiste.

De details zijn zo natuurlijk dat alles klopt, hier kan ik echt van genieten een top baan.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Martin,

Heb je al wat bovenleidingen gebouwd? Het is hier ook alweer een paar weken stil (behalve dan de IMA), maar ben benieuwd naar wat je zoal weer verder gebouwd hebt!

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Dennis,

Ik ben ieder weekend met de baan bezig, mijn 1e schaduwstation is nu helemaal voorzien van ESU servo's en ik ben nu bezig met het gedeelte van de baan tussen het station en schaduwstation te verdelen in blokken. En natuurlijk ook deze weer voorzien van diode's. Verder ben ik aan het stoeien met i-train, loc's inleren, ik wist niet dat dit zo'n hoop werk is. In het weekend gaan we weer lekker verder, maar zo'n weekend is altijd te kort ik heb nog zoveel te doen ben bezig met de boven leiding, ik heb Zwitserse huisjes van tilly models gekocht, echt heel mooi, en als ik nog wat tijd en zin heb ben ik ook nog bezig met het schilderen van preiser poppetjes en o ja loc's ombouwen.....dus ik verveel me nooit.

groetjes Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Lid sinds: 2007

offline
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Martin,

een leuk topic en een mooie baan die je aan het bouwen bent :thumbup:

Nu zie ik dat je servo's ingebouwd hebt, geven deze totaal geen storingen op de terugmelding?

Groetjes, John
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Martin,

Welk artikelnummer heeft jouw Lux middenrailslijper?

Groet,
PJ
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi PJ,

Deze heeft artikel nummer 9029 en deze komt in de plaats van de slijprol, werkt overigens perfect. Heb ik in Dortmund gekocht, bij Lux, voor ?90,-.

groetjes Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi John,

Ik heb nu 16 servo's aangesloten ik heb geen last van storingen op mijn terug meldingen, ik moet er nog wel wat aansluiten, er komen nog 10 servo's in mijn 2e schaduw station en in mijn station zitten er nu 4 en dat moeten er ook 16 worden. Ik gebruik zoals je wellicht gezien heb de ESU switch pilot en ESU servo's en ik voedt deze met de witte 32VA trafo's. Ik ben zeer tevreden met de servo's zeker na de nachtmerrie met de M wisselaandrijvingen, ik heb ze er allemaal uitgegooid.

groetjes Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
In het weekend begonnen met de spiraal, via deze spiraal komt de trein dan ongeveer 30 cm hoger dan het station de berg uit en gaat dan via een parade baan, die langs en gedeeltelijk door de bergen, naar het tweede schaduw station. Ik wil de helling niet te steil maken zo'n 3% want alle treinen moeten er goed door heen gaan. Zo volgend weekend gaan we weer verder.

groetjes Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Martin,

Lekker spiraaltje. Wat heb je ongelooflijk dik hout eronder gebruikt, kun je daarmee de helling wel genoeg 'buigen'? En welke radius ligt er in jouw spiraal?

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Dennis,

Ik gebruik de bochten 2231 en 2221 en dat ging in mijn oude baan altijd goed. Ik gebruik MDF hout van 12 mm en ik krijg ze netjes gebogen.

groetjes Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Als het maar lukt, toch? :).

Rijd jij ook met 1:87 rijtuigen en heb je dan geen risico dat ze tegen je draadeinden aan gaan in de binnenbocht? Of rijd je uitsluitend met Märklin 1:100 rijtuigen?

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Dennis,

Ik koop alleen Marklin, de meeste wagons zijn 1:100 en ik heb een aantal nieuwe wagons deze iets langer ik geloof iets van 1: 92.

groetjes Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Vanavond toch nog wat aan de baan kunnen werken, ik heb van aluminium h profiel verbindingsstukken gemaakt voor de spiraal. De volgende stap is dan de rails vast leggen op de 1e wenteling en ik maak daar gelijk voeding en detectie aan zodat ik er zeker van ben dat de voeding in orde is en detectie voor i-train.

groetjes Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hi Martin,

Dat ziet er allemaal zeer degelijk uit!

Succes met de verdere bouw.

Groeten,
Marc
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hey Martin,

Dat ziet er allemaal solide uit, ook de oplossing met die H-profiel ziet er strak uit.

groeten jan willem
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
dat gebruik van H profiel is een prima idee, om heel de boel bij elkaar te houden en om te zorgen dat alles netjes uitlijnt.  Alweer een leuk idee opgedaan vandaag, bedankt om dat te delen !

Die baan wordt top.
Dani
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Dat wordt een mooie baan!

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Citaat van: oosterom op maandag 19 september 2011, 22:16:49
Post #112 Rheingold wagon

Een paar weken geleden raasde de Rheingold nog voorbij op Rotterdam Blaak, samen met wat goederenwagons. Helaas stond ik nog niet bij het perron om het allemaal goed te zien, ik zag alleen wat van boven de trap.

On topic: Goed idee om met zo'n H-profiel te werken. Ziet er stevig uit.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Vandaag de klim spiraal netjes de hoogte afgesteld en getest. ik heb er even voor het testen een keerlus aangemaakt zodat de treinen rond kunnen rijden. Het rijdt allemaal goed, ik heb de hoogte afgesteld op 8,5 cm zodat de stijging uitkomt op ongeveer 3%.
Het enige wat er aan de spiraal moet gebeuren is tunnelbovenleiding van Viessman erin maken, dit moet anders raakt de pantograaf de spiraal.

groetjes Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Lid sinds: 2007

offline
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Martin,

dat ziet er al goed uit :thumbup:

Kun je de pantograven niet met een klein draadje ietjes omlaag zetten? Dit scheelt je een hoop werk en kosten.

Groetjes, John
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hi Martin,

Dit ziet er allemaal zeer mooi uit. Heb je toevalig ook een baanplan dat eventueel geplaatst kan worden? Ben zeer nieuwsgierig!

Keep it coming!

Groeten,
Marc
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hallo Martin,

Wat een mooie construktie ben je aan het bouwen, ik vroeg mij af hoe je de houten delen van de spiraal zo mooi krijgt met de uitstulpingen voor de draadeinde dit doe je vast niet met de decupeerzaag.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi John,

De spullen voor de tunnel bovenleiding heb ik al, Viessmann nummer 4195, het is inderdaad wel weer een hoop werk maar ik wil graag met de pantograaf tegen de draad aan rijden.

groetjes Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Peter,

Dit doe ik gewoon met een decoupeerzaag niet gek he voor iemand die zijn geld verdient in de auto's. De truc is wel een scherp zaagje en de avond voor het klussen niet teveel drinken :D.

groetjes Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Hoi Marc,

Ik heb alleen een baanplan voor de schaduwstations en station zelf, dit was wel een gepuzzel want ik wil links rijden, en voor de rest schets ik wat en probeer of het past. Mijn paradestuk ga ik maken met flexrails en is al uitgezaagd maar daar maak ik gelijk de verkanting in en voorzien van bedding. Maar dat is nu nog niet aan de beurt. Eerst de spiraal goed testen met diverse treinen en de rommel opruimen want dat is nu wel hard nodig.

groetjes Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan/nieuwe aanwinst
Vanavond mijn nieuwe loc gehaald, Marklin nummer 37461, een Re 465 van de BLS. Wat ik erg mooi vind aan deze loc is dat er nu heldere witte led's in zitten. Ik zag bij mijn handelaar dat ook de insider loc E17 al word uitgeleverd, dat word dus weer een dure maand. Dit weekend naar eurospoor dus de bouw aan de baan word opgeschoven naar het volgende weekend. Eens kijken of we nog wat leuks kunnen kopen.

groetjes Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Dat zijn weer mooie aanwinsten Martin.

En van eurospoor zal je ook wel wat meenemen  >:-D >:-D

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Vandaag ben ik weer verder gegaan met de baan. Aan de linker kant naast het spiraal wil ik mijn draaischijf gaan maken en ik heb daar een aftakking naar toe gemaakt vanaf mijn station. En aan de rechter kant ben ik begonnen met de ruw bouw van wat een berg moet worden met de doorgang naar de andere ruimte. Volgend weekend gaan we weer verder.

groetjes Martin.
Re:mijn nieuwe zwitserse baan
Kleine vorderingen, maar het groeit gestaag. Ik ben niet nieuwsgierig, maar wat voor draaischijf ga je gebruiken? Het Märklin exemplaar, of ga je zelf iets in elkaar knutselen wat meer overeen komt met Zwitserland? En moet je nog een uitsparing maken in de berg rechts, of is dat het gat aan de bovenzijde?

Met vriendelijke groet,
Dennis