Martin,
Je baan begint nu toch wel echt serieuze vormen aan te nemen, top!

Wat betreft de besturing zou ik eerst maar bij iTrain blijven. Je kunt je geld voorlopig nog wel in de baan kwijt dus om nu opnieuw in software te gaan investeren lijkt me niet verstandig. Daarnaast heb je , denk ik, nog niet alle mogelijkheden van iTrain volledig uitgemolken...
De melders verplaatsen snap ik niet. Wanneer dat eenmaal is aangesloten, kom je er toch nooit meer aan? Ik niet in ieder geval, tenzij ik weer eens iets besluit te veranderen. Maar dan is het eigen schuld

De melders dicht bij de bron voorkomt storing. Of je moet het heel rigoureus scheiden, zoals Arie (Dolphin) en John (Tilly) hebben gedaan. E´n kant van de ban de terugmelding verzamelen en de andere kant alle stroom voerende draden.
Een evenutele koppeling met een HSI gaat via netwerk kabels. Die hebben praktisch geen last van storing en kunnen wat langer zijn. Ikzelf heb alles via Loconet gekoppeld. Daar heeft Wim Ros kleine adapter prints voor die de s88 omzetten. Maar dan moet je centrale wel Loconet ondersteunen...
'k zie wel wat het wordt, want ik blijf je volgen.