Hallo allemaal,
Citaat van: Wico op zaterdag 16 mei 2026, 09:19:11Peter,
Mooi gedetailleerd (geprint) achterwandje in de cabine
.
Groeten,
Wico
Het was mij eerlijk gezegd ook niet opgevallen, pas met deze foto werd het mij ook duidelijk

En zoals jij zegt mooi gedetailleerde achterwand, die jongens van Sudexpress maken er wel werk van

Citaat van: Trainhenk op zaterdag 16 mei 2026, 10:12:27Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 16 mei 2026, 09:10:59Er zit dus vanaf de fabriek al een machinist in
Ik reed blijkbaar achteruit want de machinist zat in de achterste cabine, ik heb gelijk de loc omgedraaid
OEPS!!
Ik zou de rest van je loks ook maar even nakijken, misschien komen er nog meer verrassingen boven water.
Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 16 mei 2026, 09:10:59In koploper heb ik ingesteld dat de cabine verlichting na 3 seconden gaat branden als de loc in het station gestopt is, deze gaat weer uit als hij de opdracht krijgt om weer te gaan rijden.
Dit soort instelling maken het geheel wel af.
dit zijn inderdaad de instellingen die het leuk maken.
Lang geleden had ik een proefbaantje met Koploper en daar had ik drie loks met geluid op rijden.
Als de lok het stationsspoor op reed een hoorn of toeter laten gaan.
Als de lok stil stond motor geluid uit en binnenverlichting aan.
En bij vertrek het riedeltje in omgekeerde volgorde.
Ik kon daar heel veel van genieten.
Henk
De loc nog even goed bekeken Henk, maar er is mij niets extra's opgevallen

Koploper is een prachtig programma waar je helemaal los kunt gaan met dit soort dingen

Net nog een loc ingesteld als hij op het station komt en gestopt is, dan wordt er lucht afgeblazen en net voordat hij weer gaat rijden hoor je een conducteurs-fluit zodat de reizigers moeten rennen om deze trein te halen

Dit soort acties zijn geweldig, hier kan ik erg van genieten.
Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 16 mei 2026, 11:36:49
Peter, dat soort instellingen maken het inderdaad wel af, best wel realistisch zo.
En inderdaad een mooi achterwandje zit erin.
Klopt als een bus Dirk-Jan ( die instellingen )

Het achterwandje is prachtig gedaan, maar de door jou voorgestelde persoon zit toch niet op de bok

Vandaag twee prachtige forumwagons opgehaald met de bijhorende certificaten, ik denk dat jullie wel weten hoe deze eruit zien

Mvg,
Peter Degeluidsman