Hallo allemaal,
De printer heeft gisteren de nodige uren gewerkt om 40 kasten te maken, ze liggen nog in de printer en daar zal ik ze zo even uithalen.
Heb nog een kleine aanpassing gedaan waardoor hij niets iets strakker geworden moet zijn.
Citaat van: AlbertJan op vrijdag 13 maart 2026, 14:46:47Ha die Peter.
Mooi dat je dit soort scenery prima zelf kunt printen!
Zowel de lage als de hoge kasten zijn beide goed bruikbaar en maakt de scenery bouw weer een stuk aantrekkelijker.
Veel plezier en succes met de verdere scenery werkzaamheden.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Hoi AlbertJan,
Zo'n 3D printer is erg handig voor onze hobby, er is van alles en nog wat te vinden op het www.
Zo heb ik al een aantal multi-color containers geprint

Citaat van: NL-modelspoor op vrijdag 13 maart 2026, 15:17:16Bij het kantoor met de hoge kasten kan je altijd nog een vacature plaatsen vanwege te kort personeel (dat niet bij de bovenste plank kan).
Hoi Johan,
Grappige woordspelling

Citaat van: Trainhenk op vrijdag 13 maart 2026, 15:24:27
Of je print er een opstapje bij.
Peter,
Bij dit soort zaken is het denk ik belangrijker dat de verhoudingen een beetje kloppen.
Net als bij kantoorpanden, zijn er geen regels voor maten e.d.
Je moet er alleen op letten dat je Preisertjes er goed bij kunnen en dat ze in het gebouw passen waar je ze wilt plaatsen.
Henk
Hoi Henk,
Een opstapje is vast wel ergens te vinden op het www.
Ik heb gisteren de printer 40 kastjes laten maken, gewoon als voorraad dan kijken we t.z.t. wel waar we ze voor in kunnen zetten.
Citaat van: FransW op vrijdag 13 maart 2026, 16:31:18Het hoeven natuurlijk niet van die losse stalen kantoorkastennte zijn. Zou ook speciaal ontworpen kasten kunnen zijn door een meubelarchitect. Het is 'design', weetjewel? 😉
Hoi Frans,
Ik kan ze aan elkaar lijmen dan heb je ook een design kast

Citaat van: ermindewinkel op vrijdag 13 maart 2026, 17:20:46Citaat van: NL-modelspoor op vrijdag 13 maart 2026, 15:17:16dat niet bij de bovenste plank kan
Een stoofje doet wonderen.
Hoi Ermin,
Of de arbeidsinspectie een stoofje een goed idee vind is maar de vraag

Citaat van: hermanvk op vrijdag 13 maart 2026, 17:22:54Wat de hoogte betreft, ben ik gewoon even gaan kijken bij Ikea (waar anders
)
Dan vind ik hoogtes tussen de 1.73m en 1.95m... voor wat die afmetingen enige waarde hebben.
Om echt heel eerlijk te zijn: op de eerste foto leken ze mij NET iets te hoog... maar ja: wederom... wie ben ik?
Hoi Herman,
Dit zijn natuurlijk geen Ikea kasten, maar hoogwaardig kantoor meubilair
Mocht het in een gebouw niet uitkomen dan kan ik altijd iets kleinere printen, maar ik denk dat het wel losloopt.
Citaat van: Wico op vrijdag 13 maart 2026, 17:23:51Peter,
Mooie kasten en in beide versies goed te gebruiken
.
Groeten,
Wico
Hoi Wico,
De kleine versie gooi ik straks in het bakje met de grotere versie, die komen vast wel ergens van pas.
De file sla ik op zodat ik er later meer kan printen indien nodig.
Citaat van: Dibbes op vrijdag 13 maart 2026, 18:16:22Die lage kasten doen mij denken aan kluisjes, zoals ze die op scholen hebben. Of bij een pakketophaalpunt.
Hoi Jos,
Toevallig zag ik gisteren ook een file van een pakketophaalpunt/kast, nu heb ik die al van Faller liggen dus die hoef ik niet te printen.
Citaat van: Meine op vrijdag 13 maart 2026, 18:40:27De kleine kast heb je met een aantal procent verkleind (ga ik van uit). Eigenlijk zou je de breedte gelijk moet houden en de hoogte aanpassen.
Meine
Hoi Meine,
Klopt, ik heb het geheel met een aantal procent verkleind, om alleen iets van de hoogte af te halen is iets wat ik in gedachten hou.
Citaat van: zofman op vrijdag 13 maart 2026, 19:03:41Lage kastje acterin de ruimte plaatsen, voor meer dieptewerking.
Jan
Hoi Jan,
Het spel van passen en meten en goed kijken of het voor je gevoel een beetje klopt dus.
Citaat van: Guus op vrijdag 13 maart 2026, 21:30:23Hoge kast is 👍
Wel gaaf dat je je bezighoudt met dit soort details
Groet,
Guus
Hoi Guus,
Ik ben maar een beetje aan het rommelen hoor, scenery is ( nog ) niet zo mijn ding al zijn er wel ontwikkelingen aan de gang.
De kasten liggen voor het grijpen, altijd handig als er een gebouw gebouwd wordt.
Mvg,
Peter Degeluidsman