Nieuws:

Stichting 3rail wordt mogelijk gemaakt door reclame en donaties. Doneer eenvoudig via onze Stichting 3rail Shop :thumbup:

De baan van een geluidsman - beetje met koploper stoeien.

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

Re: De baan van een geluidsman / Ga ik dan toch Zwitsers rijden.
Peter even ter verduidelijking, uiteraard was Plan K en N van NS maar het beperkte zich niet tot binnenlands verkeer, en zoals ik al opmerkte, ze zijn destijds in Zwitserland gesignaleerd. Plan V bleef uiteraard wel in Nederland.
Zoals al opgemerkt, je wil niet weten wat voor goederen mat hier komt met als eigenaar een ander land. Kijfhoek is een leuke plek om eens te kijken wat er in de shuttles zit.
Kortom terecht dat je je dus niet druk maakt om een wagen waarvan SBB de eigenaar is. Mocht je een Italiaan of Oostenrijker tegenkomen dan is dat ook gerechtvaardigd.
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

@citaat
Hoi Freek,

Bedankt voor je informatie  :thumbup: :thumbup:
Zo worden we allemaal weer een stukje wijzer  :)

Op de kijkhoek ben ik zo'n jaar geleden geweest met een collega, erg indrukwekkend terrein waar toen de RFO 9000 stadler stond die grote indruk op mij maakte ( nog een paar dagen en dan naar de Intermodellbau toch nog eens bij de stand van Sudexpress kijken ) die heeft die loc recent uitgeleverd.
Of toch wachten op de Marklin versie?

Mooi dat de wagons heel Europa doorrijden en er makkelijk gecombineerd kan worden dat maakt het zoeken naar actueel materiaal weer makkelijker.

Mvg,

Peter Degeluidsman 

BLIJ dat ik analoog RIJ

Citaat van: Freek op maandag 13 april 2026, 11:55:23Peter even ter verduidelijking, uiteraard was Plan K en N van NS maar het beperkte zich niet tot binnenlands verkeer, en zoals ik al opmerkte, ze zijn destijds in Zwitserland gesignaleerd. Plan V bleef uiteraard wel in Nederland.
Zoals al opgemerkt, je wil niet weten wat voor goederen mat hier komt met als eigenaar een ander land. Kijfhoek is een leuke plek om eens te kijken wat er in de shuttles zit.
Kortom terecht dat je je dus niet druk maakt om een wagen waarvan SBB de eigenaar is. Mocht je een Italiaan of Oostenrijker tegenkomen dan is dat ook gerechtvaardigd.

Ik vraag me dan wel eens af: hebben de eigenaars van die goederenwagons nog enig idee waar alles rondrijdt :O ?
Theoretisch zal alles best in geavanceerde computersystemen worden bijgehouden, maar toch...
Datzelfde vraag ik me af bij (zee)containers die de hele wereld over reizen.

als er maar een "v" voor op staat

Zeecontainers worden dat pas als de containers van de vrachtwagen/trein/ opstelterrein zijn gehaald.
Dan zitten ze vast op de boot, met stalen vergrendeling.
De wagons/opleggers zijn van andere eigenaren dan de containers die ermee vervoert worden.

De wagon van Peter is bij de SBB in het wagenpark opgenomen.
Dat neemt niet weg dat goederenvervoer internationaal blijft en de wagon/ oplegger, van verschillende maatschappijen kunnen zijn.
Daarom blijft het goederenvervoer een best interessant item.
En combineren is dus haast eerder regel dan uitzondering  :D
 @citaat zelfs met baanverkeer... een trekker heeft een oplegger van een andere firma aanhangen, waarop dan weer een container van een derde firma (om over de inhoud maar te zwijgen :lol:)

BLIJ dat ik analoog RIJ

@citaat & @citaat @citaat
dat zal allemaal best en is me ook bekend maar geeft geen antwoord op hetgeen ik mij afvroeg ;) .
 @citaat
Ik kreeg dit antwoord:
Companies track containers through a combination of unique identifiers, digital systems, and sensors that provide real-time visibility across the supply chain.  Every container has a unique ISO alphanumeric code (e.g., ABCD1234567) that acts as a primary identifier, scanned at key waypoints like ports, gates, and terminals to update location data in centralized Container Fleet/Asset Management Systems and Terminal Operating Systems (TOS).

Ook nog dit:
 Vesselfinder
't Is maar een half antwoord, maar het geeft een idee...

Het lijkt een beetje op flight tracker, waarmee je kan zien waar een vliegtuig zich bevindt.
Citaat van: Hans V200.0 op maandag 13 april 2026, 21:58:15Zeecontainers worden dat pas als de containers van de vrachtwagen/trein/ opstelterrein zijn gehaald.
Dan zitten ze vast op de boot, met stalen vergrendeling.
De wagons/opleggers zijn van andere eigenaren dan de containers die ermee vervoert worden.
Wat heeft dat er nou weer mee te maken Hans? Ik snap het weer eens niet denk :O

Wagons hebben een verplicht UIC nummer van 12 cijfers.
Dit wordt ook wel EVN genoemd.
In ieder geval is dat het systeem waar ze ook de wagons mee kunnen volgen.
Of de containers ook zoiets hebben weet ik niet, vervoer geen containers :D
Citaat van: Hans V200.0 op dinsdag 14 april 2026, 13:08:27Of de containers ook zoiets hebben weet ik niet
Jazeker hebben container een nummer. Hier een duidelijk beschrijving van de gebruikelijke nummering en markeringen op een container
Citaat van: Hans V200.0 op dinsdag 14 april 2026, 13:08:27Wagons hebben een verplicht UIC nummer van 12 cijfers.
Dit wordt ook wel EVN genoemd.

Bij personen rijtuigen kennen we het RIC kenmerk, bij goederenwagens is dat een RIV kenmerk. Dus Peter als je dat in de smiezen houdt .........
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Hans ( Hanzi), Hans ( V 200.0 ), Herman, Adriaan, Ermin en Freek, bedankt voor jullie input  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Zo leren we iedere keer weer leuke weetjes  :)

Hier is het weekend begonnen en staat er morgen een bezoek aan de Intermodellbau op het programma, lekker ons vergapen aan het nieuwste op modelspoor gebied.
Natuurlijk gaan we ook voor een broodje met worst  :favorite: en op de terugweg even een schnitzel eten  :)

Wat er zeker op het programma staat is een bezoekje aan Sudexpress, als ik er aan denk zal ik wat foto's maken voor de thuisblijvers.

Gaan er morgen nog meer mensen die kant op?

Mvg,

Peter Degeluidsman

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

@citaat

Citaat van: Degeluidsman op donderdag 16 april 2026, 17:30:38er is het weekend begonnen en staat er morgen een bezoek aan de Intermodellbau op het programma, lekker ons vergapen aan het nieuwste op modelspoor gebied.
Natuurlijk gaan we ook voor een broodje met worst  :favorite: en op de terugweg even een schnitzel eten  :)

Wat er zeker op het programma staat is een bezoekje aan Sudexpress, als ik er aan denk zal ik wat foto's maken voor de thuisblijvers.

als ik er aan denk???
Niet vergeten die foto's!
Plaats ergens op je telefoonscherm de naam "Trainhenk" dan vergeet je geen foto's te maken.
Als je weer terug bent mag je de naam weer weghalen.

In ieder geval veel plezier in Dortmund.
Ik kan niet want mijn kleinzoon is dit weekend jarig.

Henk

Helaas kan ik morgen die kant niet op.
Moet mijn werk doen,  en zal dat voor twee weken laten zien.
Daarna begint voor mij wellicht een mooie uitdaging.
Forum Moderator

@citaat @citaat

Ik ga mijn best doen om eraan te denken Henk, jammer dat je er zelf niet heen kunt maar een verjaardag van je kleinzoon kun en mag je natuurlijk niet overslaan.
De beurs is t/m zondag dus er is nog een mogelijkheid om zelf die kant uit te gaan.

@citaat
Ik ben wel benieuwd naar die uitdaging en wat je laat zien Hans.

Om 6 uur vertrekken we naar Dortmund, zin in  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman 

Re: De baan van een geluidsman / Intermodellbau 2026 Dortmund, kleine impressie.
Forum Moderator

Re: De baan van een geluidsman / Intermodellbau 2026 Dortmund, kleine impressie.
Hallo allemaal,

Ook dit jaar weer naar de Intermodellbau in Dortmund geweest, normaal gesproken gaan we met 3 man die kant op maar Aad ( onze maat  :) ) was dit jaar verhinderd.
Om 6 uur zijn Sander en ik vertrokken en zonder problemen stonden we rond 8:30 voor de deur.

Zoals ieder jaar is er een hoop te zien en heb ik ( als ik er aan dacht  :) ) wat foto's gemaakt.
We kwamen deze vrachtwagens tegen met een kleine modelbaan erop.

Voor Martin een aantal brandweer auto's op de gevoelige plaat vastgelegd.

Op naar de treinen :)
De foto's spreken voor zich en waar nodig zal ik er een stukje tekst bij zetten.

Hier leuke elektronica om de baan levendiger te maken.

Forum Moderator

Erg mooie bruggen van Hack.

Dit komt uit een 3D printer  :favorite:

Deze baan heeft een werkende sluis en varende boot  :favorite:

Forum Moderator

Deze wagon staat ondertussen op mijn verlanglijstje  :)

De Marklin Stadler 9000

Forum Moderator

Het had niet veel gescheeld of deze roze Class77 was meegegaan naar Duurstede, helaas heeft deze nooit in Nederland gereden  :(

Helaas nog weinig vorderingen van de ICNG.

Forum Moderator

Een prachtig interieur van REE.

Voor de liefhebbers van de 1300  :)

En toen stond ik bij Sudexpress voor de stand en heb een leuk gesprek gehad met een medewerker van de fabriek.
Ik heb mijn zorgen geuit over de spare parts o.a. ASB en slepers ( onderdelen die redelijk snel kunnen slijten ) en dat die niet op de website te vinden waren.
Ook de levering hiervan komt vanuit Portugal volgens een eerdere mail wissel.

Gelukkig was er ligt aan het eind van de tunnel, in Duitsland zit ook een distributie kanaal van Sudexpress en die leveren ook spare parts  :thumbup: :thumbup:
Hiervan heb ik een kaartje gekregen.
Op mijn vraag of er ook verkoop op de beurs was kwam een positief antwoord, helaas gewoon voor de adviesprijs.
Daarop heb ik besloten om de loc hier in Nederland bij een winkelier te kopen, dan verdient die er ook nog wat aan en is het voor eventuele garantie ook weer makkelijker.

Voor Saskia onderstaand plaatje gemaakt, die heeft wel iets met Sisi.

Nog een Chocomel wagon voor weinig  :?

Hierna zijn we weer huiswaard gereden en onderweg lekker een....

gegeten.

Tot zover mijn verslag van een geslaagde dag, ik hoop dat jullie het kunnen waarderen.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Dankjewel voor de leuke foto's, zo hebben ook een beetje kunnen meegenieten.
Uwe laatste aanwinsten zag er heel lekker uit !
 :) Peter, zo te lezen en te zien hebben jullie een leuke dag gehad met veel mooi treinenspul. B)
Ik zie erg veel leuke en mooie items, jammer dat ik er niet kon zijn, druk met mijn andere hobby; werken. :o) :|
Bedankt voor het plaatsen. O:-D  :thumbup:
Peter,

Dank voor je uitgebreid verslag van je beursbezoek. Leuk om de beurs vanuit jouw perspectief te zien
Op donderdag was het erg druk. Maar goed om te zien dat aantal leveranciers terug zijn als bv Sommerfeld.

Aan servies te zijn was de stop op de terugreis niet in Herten.
Dat moet een leuke dag zijn geweest Peter :)
De fictieve baan met sprookjes herken ik qua concept: De grote kleine treinencompetitie team geel als ik het goed heb. Ook met een klok en knuffelwolf. Ze waren er alleen gelijk uit...
Hele mooie plaatjes verder, is het geld nog een beetje in de zak gebleven?  :D
Mooie impressie. Bedankt voor plaatjes.

Ik heb het jaren gelden al opgegeven om die beurs te bezoeken, mij te druk.
Leuk verslag Peter :thumbup: !
Leuke foto's. Bedankt voor het plaatsen.

gr Gerard 
Leuk verslag. Gisteren ook naar Dortmund geweest. Er stond voor mij maar 1 highlight en dat was van Spur 1 de Zwitserse Ae8/16 van Märklín in  messing/ metaal. Deze met Art Nr. 55818 heb ik besteld bij m'n Duitse handelaar.  Er worden maar 25 Loks van dit type gemaakt. 
Leuk verslag, ik had ook plannen om te gaan maar helaas niet gelukt. Volgend jaar een nieuwe poging.
Leuk verslag, bedankt voor de moeite  :favorite:;

mvg;
Michel
Peter,

Bedankt voor de mooie fotoreportage, alles smaakvol in beeld gebracht! Toch een vraagje, maar was het bestek nou zo groot of de schnitzel zo klein?

Groeten,
Wico
 @citaat  @citaat  @citaat
Volgend jaar 22-25 april
hoi peter

bedankt van de mooie foto's

mvgr. gerard
Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 18 april 2026, 07:55:25Voor Martin een aantal brandweer auto's op de gevoelige plaat vastgelegd.

Dankjewel Peter. Gaaf om te zien. :thumbup:
Misschien voor volgend jaar in de agenda zetten, als mijn rooster het toelaat.  :)
Veel leuke plaatjes!
Die baan met de werkende schutsluis heb elders ook al eens in werking gezien. Daar is over nagedacht!
Onder de Chocomel goederenwagon zag ik ook nog een vergulde krokodil voor €1795-, die heb je zeker niet meegenomen ?
 @citaat ik was niet zeker, maar ik had die inderdaad ook ergens werkend gezien!  :thumbup:
Imposant...
Prachtige foto's, nog een videootje en een mooi verslag. Genoeg om de vingers bij af te likken. Dank voor deze impressie.
Ik heb mijn ogen uitgekeken en gesmuld, Peter  :P
Bedankt voor het verslag  :thumbup:
Vooral de "sprookjesbaan" vind ik erg leuk en ga ik nog eens op youtube zoeken  :)

Grtz Tony
Dankjewel voor de mooie plaatjes, gaat de chocomelk wagon voor €135 😅??
 @citaat  Verkocht!
 :thumbup:
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Citaat van: Appermont1991 op zaterdag 18 april 2026, 09:48:13Dankjewel voor de leuke foto's, zo hebben ook een beetje kunnen meegenieten.
Uwe laatste aanwinsten zag er heel lekker uit !
Hallo Kenny,
Graag gedaan, zo hebben de thuisblijvers toch een kleine indruk wat er zoals te zien was.
De twee Schnitzels zager er niet alleen lekker uit, dat waren ze ook  :) 

Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 18 april 2026, 09:54:39:) Peter, zo te lezen en te zien hebben jullie een leuke dag gehad met veel mooi treinenspul. B)
Ik zie erg veel leuke en mooie items, jammer dat ik er niet kon zijn, druk met mijn andere hobby; werken. :o) :|
Bedankt voor het plaatsen. O:-D  :thumbup:
Hoi Dirk-Jan,
We hebben zeker een leuke dag gehad, er stond weer zat om je spaarvarkentje aan te spreken  :) 
Tja werken, daar gaat zoveel tijd inzitten  >:-D 
het plaatsen heb ik graag gedaan.

Citaat van: erik01 op zaterdag 18 april 2026, 10:03:58Peter,

Dank voor je uitgebreid verslag van je beursbezoek. Leuk om de beurs vanuit jouw perspectief te zien
Op donderdag was het erg druk. Maar goed om te zien dat aantal leveranciers terug zijn als bv Sommerfeld.

Aan servies te zijn was de stop op de terugreis niet in Herten.
Ha die Erik,
Normaal gesproken gingen wij ook altijd op donderdag, dit keer dus een dagje later en dat is ons goed bevallen.
Het was beduidend rustiger, dat hoorde ik ook van diverse standhouders.
Op de terugreis wel in Herten geweest, maar blijkbaar hadden moeten reserveren en ondanks dat er pas 4 man binnen zat kregen we geen tafeltje  :-( 
100 meter vanaf het restaurant kwamen we nog een eetgelegenheid tegen, en daar hebben wij toch heerlijk gegeten maar hadden liever op het vertrouwde plekje gezeten.
Volgend jaar gaan we dus reserveren  :D

Citaat van: Adriaan_Berg op zaterdag 18 april 2026, 10:21:25Dat moet een leuke dag zijn geweest Peter :)
De fictieve baan met sprookjes herken ik qua concept: De grote kleine treinencompetitie team geel als ik het goed heb. Ook met een klok en knuffelwolf. Ze waren er alleen gelijk uit...
Hele mooie plaatjes verder, is het geld nog een beetje in de zak gebleven?  :D
Yo Adriaan,
Het was zeker een leuke dag, op de foto zag ik pas dat het bekenden Efteling bord wat bij de ingang van het sprookjesbos staat ook nagemaakt was  :)
Het geld is de zak niet uit geweest, behalve voor parkeren, eten en drinken  8o

Citaat van: Schienenbus2012 op zaterdag 18 april 2026, 10:24:19Mooie impressie. Bedankt voor plaatjes.

Ik heb het jaren gelden al opgegeven om die beurs te bezoeken, mij te druk.
Hoi Kees,
Al jaren verzorg jij de mooie plaatjes dus ik dacht laat ik eens iets terug doen  ;)
De drukte vonden wij dit keer meevallen, we konden overal redelijk goed bij. 

Forum Moderator

Citaat van: Hanzi op zaterdag 18 april 2026, 10:34:33Leuk verslag Peter :thumbup: !
Dankjewel Hans  :thumbup:

Citaat van: Magna op zaterdag 18 april 2026, 10:49:19Leuke foto's. Bedankt voor het plaatsen.

gr Gerard 
Graag gedaan Gerard  :)

Citaat van: HarrySpur1 op zaterdag 18 april 2026, 12:00:29Leuk verslag. Gisteren ook naar Dortmund geweest. Er stond voor mij maar 1 highlight en dat was van Spur 1 de Zwitserse Ae8/16 van Märklín in  messing/ metaal. Deze met Art Nr. 55818 heb ik besteld bij m'n Duitse handelaar.  Er worden maar 25 Loks van dit type gemaakt. 
Dan heb je een redelijk exclusief exemplaar weten te scoren Harry  :thumbup:
Die zien we graag t.z.t. hier op het forum terug.

Citaat van: Sanderz28 op zaterdag 18 april 2026, 14:09:23Leuk verslag, ik had ook plannen om te gaan maar helaas niet gelukt. Volgend jaar een nieuwe poging.
Je kunt hem nu alvast in je agenda zetten Sander  :)
De beurs duurt altijd 4 dagen dus de keuze is reuze  :P

Citaat van: ramdani op zaterdag 18 april 2026, 14:10:47Leuk verslag, bedankt voor de moeite  :favorite:;

mvg;
Michel
Graag gedaan Michel, de fijne reacties die er uit voortkomen geven mij weer een boost om het te maken  :)
Forum Moderator

Citaat van: Wico op zaterdag 18 april 2026, 14:12:06Peter,

Bedankt voor de mooie fotoreportage, alles smaakvol in beeld gebracht! Toch een vraagje, maar was het bestek nou zo groot of de schnitzel zo klein?

Groeten,
Wico
Hoi Wico,
Voor Duitse begrippen waren de schnitzels aan de kleine kant voor voor mij een prima voormaatje  :)
Nu had ik nog ruimte voor een ijsje  :P
De reportage heb ik graag gemaakt.

Citaat van: Olav op zaterdag 18 april 2026, 14:58:27@citaat  @citaat  @citaat
Volgend jaar 22-25 april
Ik zet het gelijk in mijn agenda Olaf  :thumbup:

Citaat van: NS_Gerard op zaterdag 18 april 2026, 14:59:20hoi peter

bedankt van de mooie foto's

mvgr. gerard
Graag gedaan Gerard, niet alleen voor jullie maar ook voor mijzelf is het een mooi stukje naslagwerk.
De link staat ondertussen al op mijn startpagina / index voor het makkelijk terug zoeken van onderwerpen.

Citaat van: Vinkendrecht op zaterdag 18 april 2026, 15:15:10
Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 18 april 2026, 07:55:25Voor Martin een aantal brandweer auto's op de gevoelige plaat vastgelegd.

Dankjewel Peter. Gaaf om te zien. :thumbup:
Misschien voor volgend jaar in de agenda zetten, als mijn rooster het toelaat.  :)
De datums zijn bekend Martin, dus nu gelijk doorgeven aan je werkgever die kan er dan rekening mee houden ;)
Of zelf met jou auto's 4 dagen gaan staan  :P

Citaat van: robkop op zaterdag 18 april 2026, 15:26:15Veel leuke plaatjes!
Die baan met de werkende schutsluis heb elders ook al eens in werking gezien. Daar is over nagedacht!
Onder de Chocomel goederenwagon zag ik ook nog een vergulde krokodil voor €1795-, die heb je zeker niet meegenomen ?
Die baan was schitterend, je denkt in eerste instantie dat het allemaal vast staat maar als je de boot de sluis in ziet varen en de sluisdeuren dichtgaan denk leuk, maar als dan het water in de sluis ook daadwerkelijk zakt en de boot uiteindelijk er aan de andere kant weer uitgaat kan ik alleen maar zeggen dat dit modelbouw is van het hoogste niveau :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Ik dacht zelfs dat de baan uit Nederland kwam maar weet dat niet zeker.

Nee die vergulde krokodil had ik al, wat moet je er nauw met twee  :)
Forum Moderator

Citaat van: hermanvk op zaterdag 18 april 2026, 15:52:26@citaat ik was niet zeker, maar ik had die inderdaad ook ergens werkend gezien!  :thumbup:
Imposant...
Er zullen vast filmpjes van op YouTube van zijn Herman.

Citaat van: Freek op zaterdag 18 april 2026, 17:38:43Prachtige foto's, nog een videootje en een mooi verslag. Genoeg om de vingers bij af te likken. Dank voor deze impressie.
Alles voor de lezers Freek  :)
Die verlichting in het filmpje vind ik geweldig en hoop ooit zover te komen dat het hier ook geïnstalleerd wordt.

Citaat van: Tony op zaterdag 18 april 2026, 18:12:52Ik heb mijn ogen uitgekeken en gesmuld, Peter  :P
Bedankt voor het verslag  :thumbup:
Vooral de "sprookjesbaan" vind ik erg leuk en ga ik nog eens op youtube zoeken  :)

Grtz Tony
Fijn dat je ervan genoten hebt Tony, de sprookjesbaan zal er vast op YouTube staan.
Dat verslag ik ik graag gemaakt.

Citaat van: Barry1972 op zaterdag 18 april 2026, 19:45:30Dankjewel voor de mooie plaatjes, gaat de chocomelk wagon voor €135 😅??
Ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die €135 voor deze chocomel wagon neer telt Barry, dat gaat toch nergens meer over :?
Die gaat vast weer mee terug naar de opslag.
De plaatjes heb ik graag gemaakt.

Citaat van: Adriaan_Berg op zaterdag 18 april 2026, 20:07:24@citaat  Verkocht!
Ik zal de verkoper doorgeven dat hij jou een rekening stuurt Adriaan  ;)
Komen nog wel verzendkosten bij  >:-D

Citaat van: Patrick11 op zaterdag 18 april 2026, 20:20:45:thumbup:
:thumbup: pje terug Patrick.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Ga zeker een paar foto's van dit model plaatsen. Het model dat daar stond kon niet rijden. En de bovenkant is van messing gemaakt i.p.v. metalldruckguss, anders werd het model te zwaar.
Het model weegt 12.2 kg en is 106 cm lang. M'n handelaar belde me zelf op of ik interesse in dit model had. Het staat voor het einde voor dit jaar gepland. Dat kan wat uitlopen. Is er ook in het noorden een DrieRail forum treffen in de Provincie Groningen? Lijkt me wel eens leuk om daar wat spoor 1 modellen te laten zien.
Hoi Peter dat ziet er uit als een geslaagde dag op intermodellbau. Ben er zelf ooit in het verleden geweest.

Gr henk
Dag Peter,

Bedankt dat je aan mij gedacht heb met deze moooie foto's.

Henk
Citaat van: HarrySpur1 op zondag 19 april 2026, 18:25:54Ga zeker een paar foto's van dit model plaatsen. Het model dat daar stond kon niet rijden. En de bovenkant is van messing gemaakt i.p.v. metalldruckguss, anders werd het model te zwaar.
Het model weegt 12.2 kg en is 106 cm lang. M'n handelaar belde me zelf op of ik interesse in dit model had. Het staat voor het einde voor dit jaar gepland. Dat kan wat uitlopen. Is er ook in het noorden een DrieRail forum treffen in de Provincie Groningen? Lijkt me wel eens leuk om daar wat spoor 1 modellen te laten zien.

Er zijn wel de Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in Veendam. Je kunt je daar voor opgeven om met jouw modellen te gaan staan. https://www.mrgv.nl/?page_id=3449
Citaat van: HarrySpur1 op zondag 19 april 2026, 18:25:54Is er ook in het noorden een DrieRail forum treffen in de Provincie Groningen? Lijkt me wel eens leuk om daar wat spoor 1 modellen te laten zien.
Niet in Groningen maar in Emmen is er met enige regelmaat een Stammtisch (klikkie)