Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

De baan van een geluidsman- Nieuwe aanwinsten ( foto's ).

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 5 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 2.
Bulten of geen bulten bij de lading; het kan allemaal, Peter.
Maar net wat je zelf leuk vindt  ;)

Grtz Tony
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 2.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 2.
Citaat van: Degeluidsman op zondag 28 augustus 2022, 14:48:29
@citaat

Maar goed, de komende tijd is het tijd voor Max, ik zit er al klaar voor  :D

Mvg,
Peter Degeluidsman

Zet de TV maar uit hoor, is allang afgelopen.
Zondag a.s. gaan ze verder op Zandvoort.  :)
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 2.
Citaat van: Degeluidsman op zondag 28 augustus 2022, 14:48:29
Maar goed, de komende tijd is het tijd voor Max, ik zit er al klaar voor  :D

Duurt nog even voordat de nieuwe serie GTKC bij Max uitgezonden wordt  :)
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 2.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 2.
Hallo allemaal,


Citaat van: Tony op dinsdag 30 augustus 2022, 14:05:24
Bulten of geen bulten bij de lading; het kan allemaal, Peter.
Maar net wat je zelf leuk vindt  ;)

Grtz Tony
Hoi Tony,
Het zijn langwerpige ladingen geworden, en zoals jij schrijft het kan allemaal.
Mijn wagons zijn via een loopband of stortkoker geladen, dat vond ik het leukste  :)



Citaat van: iTom op dinsdag 30 augustus 2022, 14:30:59
Citaat van: Degeluidsman op zondag 28 augustus 2022, 14:48:29
@citaat

Maar goed, de komende tijd is het tijd voor Max, ik zit er al klaar voor  :D

Mvg,
Peter Degeluidsman

Zet de TV maar uit hoor, is allang afgelopen.
Zondag a.s. gaan ze verder op Zandvoort.  :)
Hoi Tom,
Nu de race in Zandvoort verreden wordt is het iedere dag raak op Viaplay  :D
Dat hou ik allemaal niet bij, al zou ik willen het werk vraagt alle aandacht en energie.




Citaat van: ronaldk op dinsdag 30 augustus 2022, 15:28:46
Citaat van: Degeluidsman op zondag 28 augustus 2022, 14:48:29
Maar goed, de komende tijd is het tijd voor Max, ik zit er al klaar voor  :D

Duurt nog even voordat de nieuwe serie GTKC bij Max uitgezonden wordt  :)
Hoi Ronald,
Ik ben op de hoogte daarvan, wie weet doe ik wel mee   :P
Wel leuk dat het programma weer terugkomt.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 2.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 2.
CiteerIk ben op de hoogte daarvan, wie weet doe ik wel mee

Je weet toch dat daar heel snel gewerkt moet worden? Je zou de PR kant op je kunnen nemen. Je kletst wel lekker wat weg, dus dat is precies jouw ding.  :-)
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 2.
hoi,

Citaat van: Degeluidsman op woensdag 31 augustus 2022, 06:05:42
Ik ben op de hoogte daarvan, wie weet doe ik wel mee   :P Wel leuk dat het programma weer terugkomt.

Van wat ik gehoord heb is dit seizoen beter dan het vorige seizoen. Goed, dat gaan we lekker allemaal zien als het uitgezonden gaat worden.

Citaat van: Lobomotion69 op woensdag 31 augustus 2022, 14:16:22
Je weet toch dat daar heel snel gewerkt moet worden? Je zou de PR kant op je kunnen nemen. Je kletst wel lekker wat weg, dus dat is precies jouw ding.  :-)

Dan redt je het als team niet als je één lid niet hebt.  :) Iedereen moet echt meebouwen. Anders gaat het compleet mis. Met een normaal team is het al stresswerk. Dat levert dan wel weer leuke TV op.
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 2.
2 woorden, 9 letters.
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 2.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 2.
Hallo allemaal,

Het weekend is hier aangebroken en dat betekend dat er weer eens iets met de baan gedaan gaat worden  :favorite:
Vanmorgen de 12 wagons naar boven gebracht en de ladingen erin gezet.

Ze zijn best naar mijn zin, maar op sommige zit toch een soort vliesje / plekje, ik heb al geprobeerd om het te verwijderen maar dat ging maar gedeeltelijk.

Iemand een idee hoe je dit vliesje uit de ballast krijgt.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 2.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 2.
 @citaat Misschien met wat poeder er overheen in de kleur van de wagonvulling.
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 2.
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 02 september 2022, 09:49:33
Ze zijn best naar mijn zin, maar op sommige zit toch een soort vliesje / plekje, ik heb al geprobeerd om het te verwijderen maar dat ging maar gedeeltelijk. Iemand een idee hoe je dit vliesje uit de ballast krijgt.

Laat eens een fototje zien? Normaal heb ik met mijn ballast e.d. ook geen vliesje. Het lijkt dat je lijm niet dun genoeg is geweest. Maar met foto's kunnen we meer zeggen.
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 2.
Ballast aanbrengen in wagens en op de baan:
Wagens: voorgevormd stuk XPS of piepschuim in de wagon aanbrengen en op kleur maken van de te aan te brengen ballast. Ballast droog op de voorgevormde en gekleurde XPS of piepschuim aanbrengen en het geheel nat maken met een mix van Isapropanol en water( 1 deel Isapropanol en 3 delen water), vervolgens lijmen met Mod Podge verdund met water( 1deel Mod Podge en 3 delen water). Mod Podge wel in de matte variant gebruiken omdat deze kleurloos en zonder vlies opdroogt.

Ballast tussen de rails en op de baan:
kijk eens hier
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 2.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 2.
Hallo allemaal,

Ik zal straks na het eten een serie foto's uploaden zoals het er nu uitziet.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 3.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 3.
Hallo allemaal,

Hier een omschrijving hoe ik te werk gegaan ben.
Ik had een lat met ronde bovenkant en die heb ik zo gezaagd dat de vorm er al inzat, daarna gelijk in een bruine kleur gezet.






Het hout wordt in de wagon op de bestaande ballast gelijmd.




Hierna bestrooit met ballast en in de lijm gezet, je ziet dat er belletjes ontstaan en die heb ik met een sate prikker doorgeprikt.






Na het drogen zie je al kleine vliesjes zitten.






Andere ladingen hebben er geen last van.




Hier staan ze te drogen.








Zoals jullie zien zijn het echt kleine vlekjes die erop zitten.
De wagons zijn ondertussen gevuld en staan op zolder en gaan morgen op de baan, dan mogen ze weer mee rijden in de dienstregeling en zal ik er een filmpje van maken.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 3.
Lid sinds: 2019

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

offline
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 3.
Nice! Ik vind de vorm en kleur goed gelukt.

Lijkt inderdaad wel alsof de lijm een klein laagje achtergelaten heeft. Zou het kunnen dat het nog niet goed genoeg droog is?
Anders zou ik geloof ik proberen om met isopropyl druppen en dan deppen met keukenrol het wellicht kan verminderen.
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 3.
Op de foto's zie je ook luchtbelletjes bij de nog natte belading. Lijkt erop dat die luchtbelletjes opdrogen als vliesjes. Dan zouden ze er zo goed als los op moeten liggen. Kan je ze er niet voorzichtig vanaf borstelen (tandenborstel)?
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 3.
Hoi,

Wat heb je allemaal in je mixje gedaan? 1 drupje dreft is meer dan voldoende. Het is alleen maar op de oppervlaktespanning van water te verlagen. Je kan het oplossen door op die locaties eerst wat lijm aan te brengen. (Met een kwastje) en dan daar nog wat materiaal op te strooien. Gewoon laten drogen. Dat materiaal blijft wel zitten.
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 3.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 3.
Hallo allemaal,

Citaat van: donald23 op vrijdag 02 september 2022, 20:30:17
Nice! Ik vind de vorm en kleur goed gelukt.

Lijkt inderdaad wel alsof de lijm een klein laagje achtergelaten heeft. Zou het kunnen dat het nog niet goed genoeg droog is?
Anders zou ik geloof ik proberen om met isopropyl druppen en dan deppen met keukenrol het wellicht kan verminderen.
Hoi Donald,
Het is zeker uitgedroogd, isopropyl moest ik even opzoeken is bijna pure alcohol  :) en dat heb ik in huis.



Citaat van: NL-modelspoor op vrijdag 02 september 2022, 22:54:57
Op de foto's zie je ook luchtbelletjes bij de nog natte belading. Lijkt erop dat die luchtbelletjes opdrogen als vliesjes. Dan zouden ze er zo goed als los op moeten liggen. Kan je ze er niet voorzichtig vanaf borstelen (tandenborstel)?
Hoi Johan,
Een gedeelte heb ik er met behulp van een saté prikker vanaf gekregen, een oude tandenborstel heb ik niet, maar pak die van Saskia wel  :D



Citaat van: ronaldk op zaterdag 03 september 2022, 07:52:48
Hoi,

Wat heb je allemaal in je mixje gedaan? 1 drupje dreft is meer dan voldoende. Het is alleen maar op de oppervlaktespanning van water te verlagen. Je kan het oplossen door op die locaties eerst wat lijm aan te brengen. (Met een kwastje) en dan daar nog wat materiaal op te strooien. Gewoon laten drogen. Dat materiaal blijft wel zitten.
Hoi Ronald,
Ik heb boekbinderslijm, water en 3 druppels dreft.
Jou oplossing neem ik ook mee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 3.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 3.
Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 03 september 2022, 10:25:10

Ik heb boekbinderslijm, water en 3 druppels dreft.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Denk dat 3 druppels Dreft de oorzaak is geweest.
Je hebt er een soort van bellenblaassop van gemaakt, is leuk voor je kleinzoon maar minder voor je lading.  ;)
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 3.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 3.
 @citaat
Dat zal het geweest moeten zijn Tom, ik heb net de eerste lading aangestipt met alcohol, even wachten wat het resultaat is.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 3.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 3.
Hallo allemaal,

Ik ben met de eerste tip van Donald aan de slag gegaan om met alcohol de vliesjes te lijf te gaan en dat werkt  :thumbup:
Hier voor het aanstippen.




Foto gelijk gemaakt na het aanstippen.



Foto gemaakt na een kwartier, alcohol vervliegt snel moet het nu al droog zijn.



Ik ben blij met het resultaat, alle ladingen gaan weer in de wagons en op de baan.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 3.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 3.
 @citaat Mooi dat het werkt met alcohol.  :thumbup:
Alleen wel jammer dat je door de lading nog wel stukjes van het hout terug ziet.  :(
Foto's liegen niet.  ;)
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 3.
Mooi dat het geholpen heeft.  :thumbup: Maar inderdaad nog even aan de gang om wat extra lading aan te brengen. Foto's liegen in dit geval niet.  :) Of het op de baan ziet is de vraag. Maar meestal als je het zelf weet ga je er zelf aan ergeren. Dan ga je vanzelf er nog iets aan doen  :D
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 3.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 3.
 @citaat
@citaat @citaat
Hoi Tom, Ronald en alle anderen,

Op foto's zie je meer dan in het echt dat weten we allemaal  :D
Toch heb naar aanleiding van jullie reactie 4 ladingen extra onderhanden genomen, ik wil toch graag het puntje op de i  :)
De lijm staat nu te drogen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 3.
Lid sinds: 2019

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

offline
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 3.
Nice! Fijn dat het werkte. Ik vind dit een mooie manier om die "bobbel" van het laden te kriigen!
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 3.
Peter, ik vind het toch knap werk om de ladingen zo te maken, het ziet er realistisch uit. De kleine "foutjes" kan je wel wegwerken denk ik. Ik neem dit mee voor mijn vullingen later.

Luc
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 3.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 3.
 @citaat
Hoi Luc,

Bedankt voor je lovende woorden  :thumbup:
Ik pruts maar een beetje aan hoor, gelukkig zijn er een hoop mensen die me op de goede spoor zetten.
De kleine foutjes zijn gisteren aangepakt en staan te drogen, zal zo eens kijken of ze er klaar voor zijn  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 3.
 :) Nou Peter, je hebt er leuk mee aan geprutst, je hebt de kleine foutjes aangepakt en als het goed is zijn de ladingen nu zoals je wilt,
dus aankoppelen maar en genieten van je noeste arbeid. O:-D :thumbup:

Dirk-Jan
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 3.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 3.
 @citaat
Hoi Dirk-Jan,
Dat gaat straks echt gebeuren, ben nu even druk achter de schermen van dit forum.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 3.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 3.
Hallo allemaal,

Hier een paar foto's van de laatste aanpassing, geen hout meer te zien als het goed is  :D









Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 3.
Lid sinds: 2019

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

offline
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 3.
Ziet er goed uit Peter!
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 3.
 :thumbup:

Luc
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 3.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 3.
Helemaal toppie hoor. En nou knarren en een video schieten.
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 3.
Ziet er goed uit  :thumbup: Wat heb je nu allemaal gedaan om het zo hersteld te krijgen?  :) Dat is misschien ook voor anderen die hetzelfde willen doen om te weten.
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 3.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Marklin 48456 Fas 680 van belading voorzien deel 3.
 @citaat @citaat @citaat
@citaat @citaat
@citaat

Dank je wel Luc  :thumbup:

Filmpje komt er aan Henk  :)


Ik heb op de plek waar extra ballast moest komen met een kwastje boekbinderslijm ( de gemixte versie met 3 druppels Dreft ) aangebracht, hierna een beetje ballast tussen mijn vingers gedaan en dit in de lijm gedrukt.

Dit laten drogen, daarna de lading op zijn kop gehouden om de losse ballast er vanaf te laten vallen.
Hierna was zover ik het kan zien het hout niet meer zichtbaar.
Op deze manier heb ik het gedaan Ronald.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
Hallo allemaal,

Jullie hebben er even op moeten wachten ( druk druk druk ) maar hier de beloofde film.
Een 20 minuten durende film waarbij o.a. de Railion 6494 voorbij komt met de nieuwe wagon ladingen.

Veel kijk plezier.




Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
Peter,

Doe maar zong het al: "Hé er is geen bal op de TV". Gelukkig is er dan jouw vrijdagavond film om van te genieten :thumbup:. Mooie diversiteit aan materieel komt er voorbij, inclusief wat Zwitserse rijtuigen en wagons :P.

Groeten,
Wico
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
Het is wel een beetje langdradige video met veel stukken zonder beweging.
Als je de stukken er tussen uithaalt waar niets in gebeurt dan zal de duur minder lang zijn, de video vloeiender en is het ook niet nodig voor de kijker om die stukken zonder bewegende beelden door te scrollen. Met een goed videoprogramma is dat allemaal best te doen  :)

Ik heb wel tijd genoeg om het te bekijken maar dan wil ik wel bewegende beelden zien  ;)

Verder zou je de wagons met lading nog een beetje kunnen weatheren, dan krijgt het een nog realister beeld, nu is het een beetje te clean met veel smetteloos beladen wagons.
Simpel met een beetje poeder en kleurpotlood kom je al een heel eind in de goeie richting.
Het is maar een tip doe er mee wat je wil want het is natuurlijk jouw baan.  O:-D
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
En ik kan mij helemaal vinden in de uitspraken van de vorige sprekert. Ja, ik weet dat ik heb zitten drammen om een filmpie en leuk dat je er nu één gemaakt hebt. Maar eerlijk gezegd heb je je er iets te gemakkelijk vanaf gemaakt Peter. Dat kun jij veel beter.

Een groter deel van de baan in beeld nemen is dan al een heel goed begin. En na de opnames het geheel wat editen geeft dan een nog veel beter resultaat. Daarvoor kan ik je het programma Clipchamp aanbevelen. Super makkelijk te bedienen en je krijgt er snel leuke resultaten mee. Daarbovenop is het nog helemaal gratis ook.
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
Hallo allemaal,

Normaal heb je in je topic gelijk een beeld bij de link van YouTube, nu staat er een soort cassette bandje met een play knop?
Dit heb ik nog niet eerder gehad.


Citaat van: Wico op vrijdag 09 september 2022, 20:42:43
Peter,

Doe maar zong het al: "Hé er is geen bal op de TV". Gelukkig is er dan jouw vrijdagavond film om van te genieten :thumbup:. Mooie diversiteit aan materieel komt er voorbij, inclusief wat Zwitserse rijtuigen en wagons :P.

Groeten,
Wico
Hoi Wico,
Fijn dat je er van genoten hebt, ondanks dat we nu een Nederlandse baan aan het maken zijn heb ik diverse Zwitserse treinen rond rijden, gewoon omdat ik die mooi vind  :)



Citaat van: iTom op zaterdag 10 september 2022, 11:18:44
Het is wel een beetje langdradige video met veel stukken zonder beweging.
Als je de stukken er tussen uithaalt waar niets in gebeurt dan zal de duur minder lang zijn, de video vloeiender en is het ook niet nodig voor de kijker om die stukken zonder bewegende beelden door te scrollen. Met een goed videoprogramma is dat allemaal best te doen  :)

Ik heb wel tijd genoeg om het te bekijken maar dan wil ik wel bewegende beelden zien  ;)

Verder zou je de wagons met lading nog een beetje kunnen weatheren, dan krijgt het een nog realister beeld, nu is het een beetje te clean met veel smetteloos beladen wagons.
Simpel met een beetje poeder en kleurpotlood kom je al een heel eind in de goeie richting.
Het is maar een tip doe er mee wat je wil want het is natuurlijk jouw baan.  O:-D
Hoi Tom,
Ik ben het helemaal met je eens, ik zal me eens moeten gaan verdiepen in een video bewerking 's programma.

Het verouderen van de wagons wil ik ooit nog wel eens gaan doen, nog een paar jaar tot mijn pensioen en dan heb ik zeeën van tijd ( hoop ik )
Er is nog zoveel te doen en bij mij is dat voornamelijk in het weekend.



Citaat van: Lobomotion69 op zaterdag 10 september 2022, 16:10:35
En ik kan mij helemaal vinden in de uitspraken van de vorige sprekert. Ja, ik weet dat ik heb zitten drammen om een filmpie en leuk dat je er nu één gemaakt hebt. Maar eerlijk gezegd heb je je er iets te gemakkelijk vanaf gemaakt Peter. Dat kun jij veel beter.

Een groter deel van de baan in beeld nemen is dan al een heel goed begin. En na de opnames het geheel wat editen geeft dan een nog veel beter resultaat. Daarvoor kan ik je het programma Clipchamp aanbevelen. Super makkelijk te bedienen en je krijgt er snel leuke resultaten mee. Daarbovenop is het nog helemaal gratis ook.
Ik ook Henk, maar er zat iemand te drammen dat er een filmpje moest komen  ;)
Net een filmpje bekeken van clipchamp, de gratis versie gaat helaas niet hoger dan 480P
Ik kon maar een klein stukje in beeld nemen omdat het een zooitje was, vanmorgen om 6 uur begonnen met opruimen.
Het filmpje wat nu online staat is al van mijn computer verwijderd dus ik zal wat nieuws moeten schieten.


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
 @citaat Voor de prijs van een mooie wagon koop je Pinnacle Studio, kan je weer jaren vooruit.
Kan je ook gelijk leuke filmpjes maken van de kleinkinderen.  :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
Voor simpele videos te maken is Windows Movie Maker ook prima. Of Kdenlive op Linux.
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
Of je gebruikt OpenShot Video Editor. Dat is ook gratis.
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
 @citaat @citaat@citaat En zo zullen er nog best veel en veel meer zijn. Prima toch.
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
 @citaat Keuze genoeg ;)
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
Hallo allemaal,

@ Tom, Pinnacle studio is een bekende naam volgens mij, van de week ga ik bij een vriend langs die een video bewerkings programma heeft draaien en er erg tevreden over is.
De naam van het programma weet ik ( nog ) niet, wie weet is het deze wel?

@ Martin, Windows movie maker heb ik op mijn pc staan, maar vind dit geen prettig programma om mee te werken.

@ Bas, Openshot had jij me lang geleden als eens genoemd, dit heb ik toen gedownload maar bij mij viel het kwartje niet.
Zoals ik net al schreef, ik ga bij een vriend kijken en als dat me wat lijkt kan hij me gelijk een cursus geven  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman

Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
Ook goed toch ;)
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
CiteerNet een filmpje bekeken van clipchamp, de gratis versie gaat helaas niet hoger dan 480P

Nu weet ik uiteraard niet waar jij deze informatie vandaan hebt maar het is naar mijn bescheten mening flauwekul. Ik heb de gratis versie van Clipchamp geïnstalleerd en de laatste twee door mij geposte filmpjes daarmee bewerkt. Die zijn gewoon in 1020 Full HD kwaliteit. Clipchamp is pas nieuw gelanceerd en ik denk niet dat een bedrijf als Microsoft dan nog technieken uit de vorige eeuw daarin gebruikt.

Maatr alles vrijheid blijheid hoor. Doe wat je wilt, ook mijn advies is geheel gratis.
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
Hallo allemaal,

@citaat
Henk ik heb dit filmpje bekeken:



Rond 3:06 vertellen ze dat de gratis versie tot 480P gaat, daar heb ik mijn informatie vandaan.

Je inbreng wordt gewaardeerd, maar er zijn zoveel verschillende programma's in omloop dat ik me een hier eerst in wil verdiepen, vandaar dat ik ook filmpjes aan het bekijken ben  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
Beste Peter,

Wanneer je een youTube filmpje bekijkt kun je ook de comments daaronder lezen. En daar staat dit:
"
Pinned by Kevin Stratvert
Kevin Stratvert
6 months ago (edited)
UPDATE: The free plan for Microsoft's Clipchamp now supports exporting videos with a resolution of 1080p."
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Vrijdagavond film met Marklin, Roco, Esu en Piko
 @citaat
Zover was ik dus niet gekomen Henk  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman