Nieuws:

Heb je nog geen treinenplaatje in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Re: Marceltal, Eigenaardig probleem in Marceltal

Gestart door lucdiels zaterdag 25 juli 2015, 10:32:03

Re: Re: Marceltal, BR 798 666-4

Swiss rail .. what else?

Luc,

En ik vind dat heldere licht in het interieur dan wel weer prettig. Dan kan je goed zien we er aan boord is :). Daar ligt dus nog een klusje ...

Groeten,
Wico

Als het maar Zwitsers is.

@citaat

Hier nog een liefhebber Wico van heldere verlichting en als het kan branden dan moet het fel branden ook is mijn motto. :P

Groet Michel
 @citaat Het licht is wat het is. Misschien zal ik het ooit eens dempen om te proberen. Preisertjes zijn voor later. Ik heb nog genoeg werk om mijn stad en loc depot te bouwen. Als ik ooit zover kom zal ik preisertjes installeren in de wagons en locomotieven. Het fijn tunen van alles is voor later. Nu bouwen en laten rijden.
Nu ben ik begonnen met bouwen van huizen en station AMB. Dat is behoorlijk wat werk. Ik zal mijn activiteiten moeten opschalen want anders zal Marceltal nooit klaar geraken tijdens mijn leven al word ik 100 jaar. :)

Luc
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Ook nummer 3 is een beauty en mijn favoriet van dit gezelschap Luc  :) 
Mooi dat je tegenwoorden door de ramen kunt kijken, zelf heb ik er hier een rond rijden van meer dan 50 jaar oud en dan zit er een soort melkwit glas in.

Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Marceltal, BR 798 666-4

Zwitserland fan

Re: Marceltal, BR 798 666-4
Mooie railbussen. Ik heb er ook eentje met volgwagen. Dat ding rijdt beroerd want het lijkt erop of er in chassis is moterhuis is niet helemaal past. Maar het is een krijgertje dus ik klaag niet. Ik had er zelf een LED-stripje in gemaakt. Die zijn warm wit. Ik vind deze heldere verlichting niet verkeerd hoor. Dus vooral verder met bouwen :).
Prachtige aanwinst erbij Luc ! Hier ga je alweer u plezier van hebben, deze gaat goed zen dienst op de ronde!

Waar een wil is, is een spoor

Heel mooi weer Luc :thumbup: Hoeveel railbussen heb je nou O:-D
 @citaat @ Adriaan: Ik heb in totaal 5 railbussen, maar allemaal verschillend in uitvoering. Ik zal ze eens allemaal fotograferen en hier posten. Maar even geduld want ze moeten wel in AMB verschijnen voor ik ze kan fotograferen.

@ iedereen: bedankt voor de fijne reacties.

Luc
Re: Marceltal, Railbussen in Marceltal
Hallo

Hier de foto's van alle railbussen actief in Marceltal nevensporen. Het zijn er 5 in diverse uitvoeringen, 4 in Periode III en 1 in periode IV.
Daarboven op heb ik nog de VT135 en VT75 die mee het vervoer van preisertjes verzorgen.

Luc

Re: Re: Marceltal, Railbussen in Marceltal

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Luc.

Een prachtige verzameling railbussen  :thumbup:  :thumbup:
Daar heb ik toch ook wel een zwak voor!  :cool:

Groeten,

Erik.

Swiss rail .. what else?

Luc,

Mooie line-up! Daar gaan heel wat preisertjes in :).

Groeten,
Wico

Het komt ooit wel goed

wauw Luc van een railbus gesproken als het personeel in staking gaat heb jij wel een probleem  :D  :D  :D  maar wel mooi hoor

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Luc,

Mooie verzameling railbussen.
Die VT135 en VT75 hebben toch ook wel wat.

Henk
Prachtige line-up van je railbussen! Sjoene collectie
 @citaat Dan denk ik: Zou men honger lijden om een mondje meer?  :wink:
Om even aan te sluiten bij de voorgangers: prachtige uitbreidingen...
En dat witte licht? Vraag ik mij af, hoe het in ware grootte is... ik probeerde het op te zoeken, maar dat liep steeds dood op modelspoorbanen.... 🤔

Als het maar Zwitsers is.

Prachtige line-up Luc van de railbussen. :favorite:

Groet Michel
Bedankt voor de reacties. Zo'n line up is toch wel een leuk plaatje. Zal ik proberen meer te doen met sommige locs.
In alle railbussen plaatst Märklin dat witte licht. Het zou mij verbazen als dat in werkelijkheid dan anders zou geweest zijn. Maar het kan natuurlijk...

Luc

BLIJ dat ik analoog RIJ

Hangt er van af of er klassieke peertjes (gloeilampen) of kille TL-buizen gebruikt werden; ik vermoed toch het eerste, maar wellicht is dit ook weer afhankelijk van het type/bouwjaar van de railbus.

Luc,

Citaat van: lucdiels op woensdag 10 juni 2026, 08:04:33Zo'n line up is toch wel een leuk plaatje. Zal ik proberen meer te doen met sommige locs.

Dat zien wij graag!

Henk
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Mooie collectie railbussen Luc  :favorite:
Als ik met de vriendengroep in Göppingen ben tijdens de IMA  rijd er altijd een railbussen waarmee je voor een klein bedrag even mee kunt rijden, dit doen wij altijd  :)
Heb je zelf al eens meegereden met een railbus?

Mvg,

Peter Degeluidsman
 @citaat Ja Peter, vroeger nog, heel lang geleden toen ik nog kind was. Ik weet niet meer waar dat was.

Luc
Hallo, vandaag heb ik de treinen opnieuw gepositioneerd opdat ik een filmpje kan maken van de V188 001. Dat komt er deze week aan.
Maar toen ik de CS3 wou afzetten zag ik dat er een update was. Die uitgevoerd maar toen ik weer wou opstarten gaf de CS3 aan dat er een kortsluiting was op de baan. Maar er had geen trein meer bewogen sinds voor de update. Het enige was dat er verschillende locs stonden lawaai te maken op de baan. Gebeurt wel meer na een kortsluiting.
Na wat zoeken bleek dat zowel de CS3 hoofdvoeding als twee boosters voor die storing zorgden. Heel vreemd toch.
Dan had ik het sublieme idee ( al zeg ik zelf) om alle locs van booster 3 (waar er veel lawaai maakten) van het spoor te nemen. Zo'n 15-tal loks eraf genomen en ja hoor de storing was weg. De locs terug geplaatst en alles weer OK. De storende geluiden waren ook weg.
Dit zijn van die storingen waar ik kant noch wal mee kan. Je vind geen zinnige uitleg en toch is alles weer OK. Ik vind het heel vreemd. Maar goed we kunnen weer verder en een filmpje maken.

Luc

Hé Luc,

Inderdaad een vreemd probleem.
Toen je de laatste keer afsluit waren toen ook alle geluiden van de locomotieven uit?
De loks zouden dan wellicht nog voor de CS3 actief kunnen zijn.

Anders zou ik er geen logische verklaring voor hebben.

Henk