Hallo, vandaag heb ik de treinen opnieuw gepositioneerd opdat ik een filmpje kan maken van de V188 001. Dat komt er deze week aan.
Maar toen ik de CS3 wou afzetten zag ik dat er een update was. Die uitgevoerd maar toen ik weer wou opstarten gaf de CS3 aan dat er een kortsluiting was op de baan. Maar er had geen trein meer bewogen sinds voor de update. Het enige was dat er verschillende locs stonden lawaai te maken op de baan. Gebeurt wel meer na een kortsluiting.
Na wat zoeken bleek dat zowel de CS3 hoofdvoeding als twee boosters voor die storing zorgden. Heel vreemd toch.
Dan had ik het sublieme idee ( al zeg ik zelf) om alle locs van booster 3 (waar er veel lawaai maakten) van het spoor te nemen. Zo'n 15-tal loks eraf genomen en ja hoor de storing was weg. De locs terug geplaatst en alles weer OK. De storende geluiden waren ook weg.
Dit zijn van die storingen waar ik kant noch wal mee kan. Je vind geen zinnige uitleg en toch is alles weer OK. Ik vind het heel vreemd. Maar goed we kunnen weer verder en een filmpje maken.
Luc