Nieuws:

Onze Stichting 3rail Wiki bevat een bron van informatie! Bekijk eens een willekeurig artikel in de Stichting 3rail Wiki.

Re: Marceltal, nevenspoor Marceltal film

Gestart door lucdiels zaterdag 25 juli 2015, 10:32:03

Re: Re: Marceltal, BR78 054 met Donnerbusschen

Swiss rail .. what else?

Hoi Luc,

Ik heb het foutje even hersteld ;).

Groeten,
Wico
Re: Marceltal, BR78 054 met Donnerbusschen

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Re: Marceltal, BR78 054 met Donnerbusschen
Dag Luc,

Alhoewel stoomloks niet mijn voorkeur hebben is ook dit weer een mooie combinatie.

Waar ik ook elke keer weer ontzettend van geniet zijn je twee seinhuizen op het paradespoor.
Die vindt ik zo mooi en kan ik zo van genieten.
Alleen lijkt het wel of de steun onder de uitbouw (bij beide seinhuizen) een beetje scheef staan.
Het kan ook gezichtsbedrog zin.

Henk

Fantasietjes op de baan

Prachtige Loc, heb hem ook
@ Henk, die schuine steunen zijn een gevolg van de jaren.  :D
Neen serieus ik moet op veel plaatsen nog heel wat details corrigeren. Ik zal eens op die steunen letten één van deze dagen. Ik apprecieer jouw opmerkingsgeest.

Luc

Als het maar Zwitsers is.

Luc, bedankt voor het kijkplezier van de prachtige film. :thumbup:

Groet Michel
Re: Marceltal, BR23 003 met Rheingold
Hallo, ik heb deze keer de BR23 003 met een Rheingold sleep. Eén van mijn lievelingstreinen.

geniet ervan

Luc

@citaat

Die Rheingold rijtuigen, die heb ik ook.
Zeker een mooie set.

Henk

Duitsland TP III/IV

Deze combinatie heeft in werkelijkheid nooit zo gereden want de rijtuigen zijn TP II en de loc TP III.
Maar als jij dit in orde vind is dat prima want het is tenslotte jouw baan.
Re: Re: Marceltal, BR23 003 met Rheingold
@citaat  @citaat  @citaat je hebt daar wel een heel futuristisch gebouw op je baan staan.... heel geel... >:-D

Prachtige film schotel je ons weer voor Luc. :favorite:

Groet Michel

Swiss rail .. what else?

Luc,

Het is niet mijn tijdperk, maar ik snap wel dat je deze set rijtuigen tot je favorieten rekent :thumbup:.

Groeten,
Wico
 @citaat Ik weet dat ze van verschillende tijdperken zijn, maar in het kader van museumritten kan het wel.

Luc
 @citaat Herman wacht tot je de kuifjes TGV ziet verschijnen, dat is pas back to the future in Periode III :-)

Luc
Mooie set de 4228 denk ik? Hoort eigenlijk wel een BR18 voor 👍
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Top films Luc  :thumbup: :thumbup:

Ik vind die BR23 helemaal zo gek nog niet staan voor deze rijtuigen.

Mvg,

Peter Degeluidsman
 @citaat Peter, ik vind het ook een mooie combinatie, daarom heb ik die (voorlopig) gekozen. Ik ben niet puriteins (niets mis mee hoor anders) ingesteld in mijn hobby. Ik heb trouwens slepen van periode II, III en IV rondrijden, gewoon omdat ik ze mooi vind. Maar iedereen beleeft de hobby zoals hij/zij dat wil toch. En dan heb ik nog de Kuifje TGV, dat is helemaal te gek in periode III. Gewoon eens gek doen... :-)  :D

@ PJ, ik heb nog een Rheingold sleep maar ik zou eens moeten kijken in het schaduwstation welke loc daarvoor staat. Komt ooit wel naar boven in de toekomst.

Luc
Re: Marceltal, Problemen met RAe TEE Gottardo
Haalo iedereen,

deze week kreeg ik 5 locs en treinstellen terug van Märklin na reparatie. 4 deden het perfect maar met de RAe TEE Gottardo wil het maar niet goed komen.
Ter herinnering: Wanneer ik het treinstel op de rails zet en koppel krijg ik maar geen verbinding tot stand tussen de verschillende wagens. Wanneer ik het motorstel koppel met de twee uiteinden verloopt alles goed, maar van zodra ik een wagon ertussen wil koppelen gaat het fout. Ofwel krijg ik geen verbinding ofwel slaag ik erin tussen 4 delen een verbinding te krijgen, maar als ik dan het treinstel van richting verander op de CS3 gaat de verbinding weer verloren. Wanneer ik alle wagens ertussen zet krijg ik  nooit een verbinding en branden er geen koplampen of interieurlampen.
Dit treinstel is reeds 5 of 6 maal terug naar Märklin geweest en steeds zeggen zij dat ze het getest hebben en dat alles normaal is. Ik ben ten einde raad en heb mijn dealer Van Biervliet nu gevraagd om het treinstel samen met hen te testen op hun baan in het atelier. Ik wacht op hun reactie.
Als het niet goedkomt wil ik zelfs na drie jaar mijn geld terug. Het is genoeg geweest.

Luc
Re: Re: Marceltal, Problemen met RAe TEE Gottardo

Swiss rail .. what else?

Luc,

Jammer dat dit prachtige treinstel bij jou niet goed wil functioneren. Ik weet wel dat de koppelingen bij dit treinstel een kwetsbaar punt zijn. Ik neem aan dat je het speciale hulpstukje gebruikt om de wagens korrekt te koppelen.

Goed plan om samen met de leverancier te kijken waarom e.e.a. niet korrekt werkt. 

Groeten,
Wico

Zeker jammer om te lezen dat één van de mooiste treinstellen niet bij je wilt rijden Luc althans met alle delen. :-(
Net wat Wico schreef de koppelingen zijn heel erg fragiel en 1 scheef pinnetje kan al roet in het eten gooien.
En als je de motorwagen en de 2 uiteinde wel kunnen rijden lijkt mij dat de "storing" in 1 van andere delen zit kijk die eens goed na of de pinnetjes goed en recht zitten.

Zelf koppel ik dit soort koppelingen nooit rechtop en op de rails maar leg ik het treinstel op zijn kant op een handdoek en koppel ze dan 1 voor 1 aan elkaar zodat ik goed kan zien wat ik doe dan zet ik het treinstel overeind en plaats hem dan op de stroomloze baan / programmeerspoor.

En ja doe je goed bij de handelaar op de baan zetten kan hij ook meteen zien dat het niet goed werkt.

Succes en hopelijk krijgt de handelaar het voor elkaar zodat jij net als Wico en ik van deze schoonheid kan genieten. :thumbup:

Groet Michel

Vervelend Luc dat het zo moet lopen.

Het kost tenslotte toch veel geld.

Henk

Märklin fahren-ärger sparen

Hoi Luc,

Ik ben weer bijgelezen hier en vind het heel vervelend voor je, dat Märklin je TEE niet fatsoenlijk gerepareerd krijgt.
Ik denk, dat je zeker nog het recht hebt om je geld terug te krijgen.
In ieder geval succes ermee !  :)

Grtz Tony

doe maar een treintje

aan de andere kant mag je verwachten dat voor die prijs M* degelijke koppelingen ontwerpt en installeerd.
Op deze manier gooien ze in feite hun eigen glazen in
Ik heb laatst zo'n treinstel gerepareerd.  Misschien heb je iets aan de foto's die ik toen gemaakt heb :
https://photos.app.goo.gl/aMKFbKTdArSo5NcU9
Hallo,

Bedankt voor de reacties.
Ik was er een weekje tussenuit naar Krakau.
Vandaag de administratie weer op peil gezet. Nu kan ik weer verder aan de baan. Ik hou jullie op de hoogte.

Luc
Re: Marceltal, reisje naar Polen
Ik was met de familie op reis in Polen en kon daar deze foto's maken van de rails van het "losstation" in Birkenau, een stukje minder fraaie spoorweggeschiedenis.
De Loc is van aan de zoutmijn van Wieliczka.

Voorlopig ben ik bezig met rails leggen, wissels aansluiten en draadjes trekken naar het loc depot. Van zodra dat iets zinnigs is komen er foto's en misschien een filmpje.

Luc
Re: Re: Marceltal, reisje naar Polen

Märklin fahren-ärger sparen

@citaat Blijft indrukwekkend......krijg er - nog steeds - de rillingen van  :?

Luc,

@citaat  @citaat
Niet alleen een stukje minder fraaie spoorweggeschiedenis maar de hele geschiedenis.
Het is goed om de wereld te laten zien wat er toen gebeurd is.

Henk

Swiss rail .. what else?

@ Luc,

Lang geleden een bezoek aan Dachau gebracht. Zeer indrukwekkend en opvallend de stilte die er heerst omdat iedereen onder de indruk is van het leed wat daar heeft plaatsgevonden.

Groeten,
Wico
Re: Marceltal, BR64 026 met Donnerbusschen
Hallo iedereen, na een paar weken alleen maar bouwen aan de toegang tot het loc depot heb ik gisteren weer de treinen laten rijden.
Hier een filmpje van de BR64 026 met Donnerbusschen met de jaarwagen erbij.
Een goede kijker kan bij het passeren op de brug zien hoever ik gevorderd ben met de toegang tot het loc depot.
Veel kijkplezier.

Luc

Re: Re: Marceltal, BR64 026 met Donnerbusschen

Swiss rail .. what else?

Luc,

Weer een leuk filmpje! En als ik het goed begrijp c.q. zie moet er dus nog een hoop aan het locdepot gebeuren. Af en toe wat foto's van de voortgang mag best hoor, vinden we leuk :).

Groeten,
Wico

doe maar een treintje

die boogbrug blijft toch wel een blikvanger  :thumbup:
Ik geef even een antwoord, een mening.
Luc het lijkt mij dat de treinen in het begin van de film altijd heel hard rijden en pas op het eind van het filmpje een beetje de normale snelheid bereiken.

Turbo snelheid is iets van vroeger op mrails. Mijn mening hè
Het is wel een hele mooie baan aan het worden  :favorite:

Leuk filmje heb je weer gemaakt Luc. :thumbup:
Loc en wagons rijden herl erg mooi over de baan heen.

Groet Michel
Mooi filmpje van een mooie loc. Heb deze ook met dezelfde rijtuigen. Maar wat een grote ruimte heb je voor je baan. Veel mogelijkheden zo.

Gr henk
Dankjewel voor de positieve reacties iedereen. Er is weer een filmpje in de maak met de BR 051 013-1 maar we hadden hier een stroompanne van 16 uur gisteren en vandaag, dus kon even niet rijden. Morgen werk ik daar weer aan.

@ Barry: de snelheden zijn ingesteld op meestal 70-90km/u op de rechte stukken van de baan en 40km/u bij het uitrijden van een station. Het binnenrijden wordt door Windigipet geregeld. Maar eigenlijk moeten sneltreinen een equivalent van 100km/u en meer halen, maar dat vind ik niet zo mooi. Dus we zitten op dezelfde lijn.

Luc
 @citaat Ik ben het volkomen met je eens: zonder mij te bezondigen aan snelheidswaarden: een modeltrein, die doorheen de baan raast, is echt niet mooi en doet onwerkelijk aan (OK, ik weet dat het modeltreinen zin ).

Doet mij denken aan mijn jongste kleindochter, toen die op bezoek was. Ik toonde haar hoe ze de snelheid van de trein kon regelen, en -geloof het of niet- ze koos voor een mooie snelheid, die heel lekker aanvoelde! :thumbup:
Re: Marceltal, BR 19 016 aangekomen
Hallo spoorliefhebbers,

gisteren de nieuwe BR19 016 (Märklin 38190) afgehaald bij mijn dealer en ogenblikkelijk geconfigureerd in Windigipet. Het ijkingsprotocol doorlopen en de loc ingemeten. Hij loopt zeer zacht en vlotjes. Geen haperingen op lage snelheid dank zij de buffercondensator. Eindelijk ook bij Märklin een nieuwe standaard.
Zie de foto's.
Hierdoor is het filmen van de BR 051 een dagje uitgesteld naar vandaag.

Groetjes

Luc
Re: Re: Marceltal, BR 19 016 aangekomen
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Wauw, mooie stoomloc Luc  :thumbup: :thumbup:
Fijn dat Marklin nu standaard de buffer condensator gebruikt  :)

Veel plezier met deze schoonheid.

Mvg,

Peter Degeluidsman 

Wat een prachtige stoomlocomotief is er bij je binnengereden Luc. :thumbup:
En meteen in Windigipet gezet en geijkt doe je goed zo kan je meteen genieten van deze schoonheid op de baan. :)
Heel veel rijplezier toegewenst maar ik denk dat dat zeker goed gaat komen.

Groet Michel

Swiss rail .. what else?

Luc,

Mooie aanwinst :thumbup:.

Groeten,
Wico

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Prachtige loc, Luc :thumbup:  :thumbup:
Gefeliciteerd met deze nieuwe aanwinst!

Groeten,

Erik.
Re: Marceltal, BR 05 01-1 met ijzerertssleep
Goedemorgen iedereen,

Zoals beloofd heb ik een volgende filmpje klaar met de BR 051 013-1 die een ijzerertssleep door Marceltal trekt. Geniet ervan.

Groetjes Luc
Re: Re: Marceltal, BR 05 01-1 met ijzerertssleep

Prachtige video Luc van deze mooie combinatie van de BR 051 013-1 en ijzerertssleep. :thumbup:
Het rijd heel erg mooi en soepeltjes door Marceltal heen. :thumbup:  :thumbup:

Groet Michel

Swiss rail .. what else?

Luc,

Mooi hoor zo'n stoere erts trein, al zou ik er zelf nog een paar wagens achter hangen (maar ja ik ben gek op lange treinen...). En de dubbele bruggen blijven mooie blikvangers, zeker als die straks ook opgaan in de scenery!

Groeten,
Wico
Een mooie video om de dag mee te beginnen!  :thumbup:
@ Michel dit is echt een mooie combinatie met een echt mooie loc.
@ Wico, ik heb nog twee ijzerertstreinen en die zijn 24 wagens lang. Op een dag komen die naar boven uit het schaduwstation en dan volgt er een filmpje. Beloofd...
@ Herman, graag gedaan en er komt nog een film morgen of overmorgen.

Luc

Dag Luc,

Een mooi filmpje weer.

Dank daarvoor.

Henk

doe maar een treintje

en misschien een 2e BR 05 ervoor want het is immers een hele zware treinlading  :)
 @citaat Ruud heeft daar wel een punt; de 50ers zijn prima machines, maar ik denk dat ertstreinen tot 20 van deze wagons met lading wel het matje was op vlakke tracé's. Leeg materieel zou wel in grotere samenstellingen meegenomen kunnen worden.

Meestal werden de 2000 tons ertstreinen getrokken door de BR43 die aanmerkelijk sterker waren dan de BR50.
Treinen van 4000ton werden gereden door twee 43ers en kregen soms nog een opdrukloc mee.

Overigens dacht ik bij de titel even dat er een 05 voor de ertstrein had gestaan. Dat zou in het echte leven volledig mislukt zijn!

Groet,

Peter

als er maar een "v" voor op staat

Volgens mij was dat de Baureihe 44 oftewel de "Jumbo", en nee niet de supermarkt  :D
Ook de titel van dit topic verwijst niet helemaal naar de Baureihe 51 :?
Of heb ik iets gemist 8) ?