Nieuws:

Voor onze Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

De baan van Trainhenk; 2025 Shay 5 binnen gereden.

Gestart door Trainhenk donderdag 21 januari 2016, 21:16:52

Re: De baan van Trainhenk; Kerst Feest Trein; update 1,2,2A,3,4,5,6,7 FINAL UPDATE

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Re: De baan van Trainhenk; Kerst Feest Trein; update 1,2,2A,3,4,5,6,7 FINAL UPDATE
Tom ,
Ik denk niet dat jij 56 jaar geleden volmondig JA tegen Pinnacle Studio hebt gezegd. Dat zal wel een andere pinup zijn geweest. Ook leuk natuurlijk maar toch niet te vergelijken.  ;)

wat betreft die Pinnacle Studio, daar heb ik ook eens naar gekeken en zag dat er drie verschillende versies zijn. Een eenvoudige voor een klein prijsje. Een uitgebreide die meteen drie keer zoveel kost en een nog duurdere. Welke versie heb jij? En zijn die kosten éénmalig of moet je dat ieder jaar opnieuw betalen?

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

@citaat Henk, nee zeker niet tegen Pinnacle maar tegen de ABS (Ambtenaar Burgerlijke Stand) die vroeg of ik eeuwige trouw beloofde aan mijn toekomstige echtgenoot en dat was Ja.

Pinnacle heb ik al sinds 2002 en ben pas van Studio 24 overgegaan naar Studio 26 Ultimate. Het was een z.g.n Black Friday aanbieding en kwam op € 60,-
Dat hoef je niet ieder jaar te doen maar eens in de tijd als je denkt dat het weleens een beetje leuker moet met Studio.
Ik had ook gewoon een update kunnen doen van € 30,- maar vond naar Ultimate voor € 60,- nu wel te doen, was dacht ik ander € 89,-

Ik heb zowel van mijn Jawoord als van Pinnacle Studio nooit geen spijt gehad  :-)
Citaat van: Lobomotion69 op maandag 23 december 2024, 11:59:23En zijn die kosten éénmalig of moet je dat ieder jaar opnieuw betalen?
Kosten zijn eenmalig.

Citaat van: iTom op maandag 23 december 2024, 12:48:44Ik heb zowel van mijn Jawoord als van Pinnacle Studio nooit geen spijt gehad  :-)
Herkenbaar :)
Al het goede voor jou en je familie Henk
Citaat van: iTom op maandag 23 december 2024, 12:48:44Pinnacle heb ik al sinds 2002 en ben pas van Studio 24 overgegaan naar Studio 26 Ultimate. Het was een z.g.n Black Friday aanbieding en kwam op € 60,-
Dat hoef je niet ieder jaar te doen maar eens in de tijd als je denkt dat het weleens een beetje leuker moet met Studio.
Ik had ook gewoon een update kunnen doen van € 30,- maar vond naar Ultimate voor € 60,- nu wel te doen, was dacht ik ander € 89,-

Ik zie Pinnacle studio 26 ultimate nu voor € 130,-- staan dus je hebt een koopje!
Alleen bij Bol.com nu voor € 92,45.

Citaat van: iTom op maandag 23 december 2024, 12:48:44@citaat Henk, nee zeker niet tegen Pinnacle maar tegen de ABS (Ambtenaar Burgerlijke Stand) die vroeg of ik eeuwige trouw beloofde aan mijn toekomstige echtgenoot en dat was Ja.

Ik heb zowel van mijn Jawoord als van Pinnacle Studio nooit geen spijt gehad  :-)

Er zijn er minder die dat nog steeds (durven) zeggen.
De me too discussie maar weer eens oprakelen ;) :

ME TOO!  :D  :D

Henk

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

Begin gewoon met de standaard net als iTrain, later kan je altijd upgraden als je er nog meer uit wil halen. Geloof me de standaard is al ruim voldoende om er een leuk filmpje van te maken. Ik had altijd de standaard tot dat Ultimate in de aanbieding kwam.

PINNACLE STUDIO
Allen,

Een goed, gezond en fijn 2025 toegewenst, en dat het maar een mooi hobbyjaar mag worden.

Henk
Re: De baan van Trainhenk; 2025

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Mijn aankopen van dit jaar (tot nu toe  >:-D ):

Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.

Ik heb de set met de lokomotief dus dit is een mooie aanvulling

Ik heb al een paar van deze wagonnetjes en heb nu een mooie sleep.
Mijn V200 plaats ik er voor.

Inmiddels zit er nog wat in het vat maar het vat moet nog even dicht blijven.  8o  :-)

Henk

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Prachtige aanwinsten, Henk.
Gefeliciteerd daarmee! :thumbup:

Die autotransporters zijn zware karren,
maar een V200 zal daar geen probleem mee hebben  :lol:

Groeten,

Erik.
Veel plezier met die mooie aanwinsten Henk, een V200 ervoor is een goed idee. Laat de plaatjes maar komen...

Luc

Als het maar Zwitsers is.

Prachtige aanwinsten Henk. :thumbup:
Heel veel rijplezier toegewenst.

Groet Michel
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Leuke / mooie aanwinsten Henk  :thumbup: :thumbup:

Ik ben benieuwd wat er nog bij jou in het vat zit, maar dat blijft nog even dicht begrijp ik.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Erik,

Citaat van: Nieuwenhuis op zaterdag 22 maart 2025, 15:11:19Die autotransporters zijn zware karren,
maar een V200 zal daar geen probleem mee hebben  :lol:

En anders mijn vrouw overtuigen dat er nog een tweede V200 moet komen.  :-)  :-)  :-)

Henk

Märklin fahren-ärger sparen

@citaat Die loc's heten ook niet voor niks V TWEE honderd, Henk  O:-D
Dat zal je vrouw vast wel begrijpen  ;)

Grtz Tony

Peter,

Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 22 maart 2025, 16:20:23Ik ben benieuwd wat er nog bij jou in het vat zit, maar dat blijft nog even dicht begrijp ik.

Het vat gaat binnenkort open.

Henk  >:-D

Gisteren is het vat open gegaan.
En de portemonnee. :?

sized_1000022758.JPG

Ik ben erg blij met deze lok.
Ik heb een soort van bucketlist met treinen die ik ooit nog zou willen hebben en deze staat niet op de voorkant, niet op de achterkant maar op de zijkant van de bucketlist.
Nooit verwacht dat Märklin hier mee zou komen.

sized_1000022759.JPG

Gelijk de wagonsets van Märklin en Trix erbij gekocht.
Blij dat ik dat gedaan heb want zowel de lok als de set van Trix zijn direct uitverkocht.
De set van Märklin schijnt nog wel te koop te zijn volgens Harlaar.

sized_1000022760.JPG

De boomstammen vind ik niet mooi genoeg. Te plastic-achtig.
Daar gaat nog een keer de airbrush overheen en de kopse kanten van een lichte kleur voorzien.

Er zit een prachtig geluid in.
Verder heeft deze lok 24 functies aan boord.
Door de cardan-as aan de buitenkant heeft hij bij mij wat moeite met wissels en een bocht met een contra bocht en ontspoort daarom soms.
Het kan zijn dat de rails/wissels niet goed vlak liggen maar dat wordt later uitgezocht.

Henk 

Als het maar Zwitsers is.

Deze zij-bucket-lijst aanwinst mag er zijn Henk. :thumbup:
Goed dat je meteen de Trix variant ook gekocht hebt anders had je nu achter het net gevist. :)
Het filmpje ziet er goed uit en laat mooi de schoonheid van deze loc zien.

Groet Michel
Re: De baan van Trainhenk; 2025 Shay 5 binnen gereden.
 B) Erg mooi, een bijzonder stukje techniek, toch knap dat Märklin dat weet te vertalen naar onze schaal h0. :thumbup:
Zowel stilstaand als rijdend is het een echte blikvanger, geniet ervan.

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Henk.

Van harte gefeliciteerd met deze spectaculaire aanwinst  :thumbup:  :cool:
Nu al uitverkocht, zou dit nu al een collectors item zijn?  :roll:

Groeten,

Erik.

Swiss rail .. what else?

Henk,

Blijkbaar spreekt deze loc veel modelspoorders aan. Ook ik vind het een aantrekkelijk model en heb zelfs al een beetje zitten fantaseren over een volgende baan met Amerikaans thema en dan deze loc en een bigboy op de baan :?.

Gek hè want laat ik eerst mijn Zwitserse baan maar eens afbouwen ;).

Wel heel jammer van die plastic boomstammen. Märklin heeft in het verleden toch meerdere sets uitgebracht met heel geloofwaardige boomstammen van echt hout. Zal wel weer een centenkwestie zijn :(. Verven kan natuurlijk, maar ik geloof dat ik op zoek zou gaan naar echt hout als vervanger.

Verder heel veel plezier gewenst met deze bijzondere loc!

Groeten,
Wico 

Fantasietjes op de baan

Heb hem ook Henk, prachtig stuk, en inderdaad heb ook al wat scenery moeten verschuiven omdat ie iets breder is, maar geweldige loc
Citaat van: Wico op zondag 11 mei 2025, 16:29:03Verven kan natuurlijk, maar ik geloof dat ik op zoek zou gaan naar echt hout als vervanger.
Ik zit ook in dat stadium. Aanvankelijk stammetjes gemaakt van cocktailprikkers. Ziet er niet geloofwaardig uit. Op advies van @Nieuwenhuis de tuin geplunderd. In mijn geval zijn takjes majoraan zo op het oog zeer geschikt. Mooi recht en voor mij (schaal Z) de juiste dikte.
Proficiat met deze mooie aanwinst Henk. Het is een speciale locomotief met een uitzonderlijke aandrijving. Hopelijk kan je ontsporen oplossen.

Luc

Meet (kijk, voel, luister) en weet

Hi Henk,

Dat is een prachtige aanwinst.

groet
Harald
Vanaf de Hadrian Wall

Citaat van: Haradigi op maandag 12 mei 2025, 10:53:16Dat is een prachtige aanwinst.

Dank je wel Harald.

Citaat van: lucdiels op maandag 12 mei 2025, 10:09:21Proficiat met deze mooie aanwinst Henk. Het is een speciale locomotief met een uitzonderlijke aandrijving. Hopelijk kan je ontsporen oplossen.

Ik ga ervan dat ik het ontsporen kan oplossen.
Het zal waarschijnlijk aan de wissels liggen dat die niet helemaal vlak liggen.
De bocht met contrabocht moet waarschijnlijk een recht stuk rails tussen.

Citaat van: ermindewinkel op maandag 12 mei 2025, 09:50:30
Citaat van: Wico op zondag 11 mei 2025, 16:29:03Verven kan natuurlijk, maar ik geloof dat ik op zoek zou gaan naar echt hout als vervanger.
Ik zit ook in dat stadium. Aanvankelijk stammetjes gemaakt van cocktailprikkers. Ziet er niet geloofwaardig uit. Op advies van @Nieuwenhuis de tuin geplunderd. In mijn geval zijn takjes majoraan zo op het oog zeer geschikt. Mooi recht en voor mij (schaal Z) de juiste dikte.

Vorig jaar herfst hier ook de tuin opgeschoond.
Ik kwam toen al wat takken tegen waarvan ik dacht nou dat ziet er niet verkeerd uit.
Over een half jaartje maar weer eens kijken.  :D

Citaat van: wimpietje op maandag 12 mei 2025, 09:04:23Heb hem ook Henk, prachtig stuk, en inderdaad heb ook al wat scenery moeten verschuiven omdat ie iets breder is, maar geweldige loc

Wim, jij ook veel plezier ermee.
Ik moet nog een hoop scenery bouwen maar goed om met de vrije ruimte rekening te houden.

Citaat van: Wico op zondag 11 mei 2025, 16:29:03Blijkbaar spreekt deze loc veel modelspoorders aan. Ook ik vind het een aantrekkelijk model en heb zelfs al een beetje zitten fantaseren over een volgende baan met Amerikaans thema en dan deze loc en een bigboy op de baan :?.

Gek hè want laat ik eerst mijn Zwitserse baan maar eens afbouwen ;).

Wel heel jammer van die plastic boomstammen. Märklin heeft in het verleden toch meerdere sets uitgebracht met heel geloofwaardige boomstammen van echt hout. Zal wel weer een centenkwestie zijn :(. Verven kan natuurlijk, maar ik geloof dat ik op zoek zou gaan naar echt hout als vervanger.

Verder heel veel plezier gewenst met deze bijzondere loc!

Dank je wel Wico, dat wordt dus snel je Zwitserse baan afbouwen en met een Amerikaanse baan beginnen.

Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 11 mei 2025, 14:43:00Van harte gefeliciteerd met deze spectaculaire aanwinst  :thumbup:  :cool:
Nu al uitverkocht, zou dit nu al een collectors item zijn?  :roll:

Dank je wel Erik.
Het zou zo maar kunnen.
Ik zal Catawiki goed in de gaten houden en melden als hij daar te koop komt.
Vorige week is trouwens een 3railforum lok voor € 245,-- van eigenaar verwisseld.  8o

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 11 mei 2025, 14:34:02B) Erg mooi, een bijzonder stukje techniek, toch knap dat Märklin dat weet te vertalen naar onze schaal h0. :thumbup:
Zowel stilstaand als rijdend is het een echte blikvanger, geniet ervan.

Genieten doen wel al volop Dirk-Jan.  :thumbup:

Citaat van: h0_miessie op zondag 11 mei 2025, 14:13:15Deze zij-bucket-lijst aanwinst mag er zijn Henk. :thumbup:
Goed dat je meteen de Trix variant ook gekocht hebt anders had je nu achter het net gevist. :)
Het filmpje ziet er goed uit en laat mooi de schoonheid van deze loc zien.

Groet Michel

Dank je wel Michel.
De rest van de bucketlist hou ik nog even voor mijzelf.
Om mijn vrouw niet nog meer grijze haren te bezorgen.  :-)

Henk

Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Hoi Henk,

Mooi dat het vat open gegaan is en jij deze schitterende loc hebt aangeschaft, erg leuk om hem aan het werk te zien.
Het geluid is  :favorite:
Heel veel plezier ermee.

Mvg,

Peter Degeluidsman

@citaat

Dank je wel Peter.

Fantasietjes op de baan

Een vat is er om te openen he, anders verzuurt de inhoud..; :-)

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.