Nieuws:

Bekijk onze Stichting 3rail kleding lijn eens! Sta er mooi op tijdens evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Shop

Michelstadt } vrachtwagen uitbreiding.

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zug Zwitserland.

BLIJ dat ik analoog RIJ

Citaat van: ermindewinkel op woensdag 11 juni 2025, 13:21:01Op het asiel waar ik aan verbonden ben worden regelmatig dode katten binnen gebracht door de dierenambulance. Na veertien dagen (wettelijke bewaartijd) gaan de kadavers naar de destructie (de "dode beestenbak" van de plaatselijke milieustraat).

Lekker idee om de snorharen van een kat -die al minimaal 2 weken dood is- af te knippen 🙀 . Of moet je ze tijdens die bewaartijd al "jatten" 😼 ?

Als het maar Zwitsers is.

Citaat van: KNed op woensdag 11 juni 2025, 00:40:40Over die antennes: ik heb weleens ergens gelezen dat iemand een snorhaar van een kat gebruikte. Die zal in ieder geval wel flexibel zijn...

Koen

Zou kunnen dat dat kan Koen maar helaas hebben wij geen kat thuis alleen een kale poes en die heeft geen haren. ;)
Maar de antennes zijn zo dun dat een kattenhaar mij nog te dik lijkt eerlijk gezegd.

Citaat van: ermindewinkel op woensdag 11 juni 2025, 11:17:00
Citaat van: KNed op woensdag 11 juni 2025, 00:40:40ik heb weleens ergens gelezen dat iemand een snorhaar van een kat gebruikte.
Mijn katjes stemmen tegen!
20250609 Pippi en Berend bij voerbak.jpg

Ik geef je mooie katje 1000% gelijk Ermin. :thumbup:

Citaat van: KNed op woensdag 11 juni 2025, 12:07:24Ja, schijnt ook niet echt diervriendelijk te zijn om snorharen af te knippen.

Volgens mij heb ik het een keer in de Railhobby gelezen.
Hier staat er ook iets over: https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?p=1760&sid=7a0bea2a86e6807c36d58dd61e9e4763#p1760

Zodra het dieronvriendelijk is Koen ga ik er zeker niet aan beginnen. :razz:
Ik heb je link gelezen en nee doe het toch maar niet.

Citaat van: ermindewinkel op woensdag 11 juni 2025, 13:21:01
Citaat van: KNed op woensdag 11 juni 2025, 12:07:24Ja, schijnt ook niet echt diervriendelijk te zijn om snorharen af te knippen
Je kunt het met dode katten proberen. Op het asiel waar ik aan verbonden ben worden regelmatig dode katten binnen gebracht door de dierenambulance. Na veertien dagen (wettelijke bewaartijd) gaan de kadavers naar de destructie (de "dode beestenbak" van de plaatselijke milieustraat).

Nee ook met dode katten ga ik het niet proberen Ermin. ;)
Respect dat je dat doet in het asiel zelf zou ik niet met dode dieren kunnen werken met mensen wel met dieren absoluut niet.
Kreeg eens een baan aangeboden om dode dieren bij boerderijen op te halen met een vrachtwagen met grijper alleen het idee al om een dier met een grijper op te pakken hield mij al tegen.

Citaat van: frenkievee op woensdag 11 juni 2025, 17:55:26Snorharen van katten zijn inderdaad hier prima geschikt voor, ook als hengel trouwens.

Wij hebben twee katten en zo nu en dan liggen er gewoon van die snorharen los op de bank of waar er ook geslapen of gevochten wordt.
Dan kun je ze gewoon pakken zonder de kat te beschadigen en in een bakje doen  :P

Je hebt ook altijd geluk he Frank mocht jij ooit eens je antennes moeten ombuigen de snorharen heb je namelijk al en nee opsturen hoeft niet hoor. ;)

Citaat van: Nieuwenhuis op woensdag 11 juni 2025, 18:44:34@citaat Inderdaad Frank, hier net zo  :thumbup:
Beide katten zijn er inmiddels niet meer,
maar ik heb nog steeds de verloren snorharen,
zowel witte als zwarte, bewaard in een bakje.

Groeten,

Erik.

Mooie dierbare herinneringen Erik. :favorite:

Citaat van: Wico op woensdag 11 juni 2025, 19:23:54Het wachten is op het eerste snoezige kattenfilmpje op dit forum >:-D.

Groeten,
Wico

Ik heb wel eens foto's op het forum gezien dat er katten op diverse banen liepen / slapen of uit tunnels kwamen dus wie wordt trent-setter met een snoezig kattenfilmpje het liefst op een modelbaan. :P

Citaat van: frenkievee op woensdag 11 juni 2025, 20:22:04@citaat
Ik heb het (vooralsnog) weten te beperken tot wat foto's....

Hup pak de camera Frank en maak een leuk filmpje. >:-D

Citaat van: Hanzi op donderdag 12 juni 2025, 04:47:34
Citaat van: ermindewinkel op woensdag 11 juni 2025, 13:21:01Op het asiel waar ik aan verbonden ben worden regelmatig dode katten binnen gebracht door de dierenambulance. Na veertien dagen (wettelijke bewaartijd) gaan de kadavers naar de destructie (de "dode beestenbak" van de plaatselijke milieustraat).

Lekker idee om de snorharen van een kat -die al minimaal 2 weken dood is- af te knippen 🙀 . Of moet je ze tijdens die bewaartijd al "jatten" 😼 ?

Mijn idee is het ook niet echt Hans. :O
Ik denk dat het niet na die 2 weken hoeft.

Groet Michel

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

Mooie update van je aanwinsten Michel!

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Michel,

Citaat van: h0_miessie op donderdag 12 juni 2025, 17:56:02Zou kunnen dat dat kan Koen maar helaas hebben wij geen kat thuis alleen een kale poes en die heeft geen haren. ;)

Beetje vage opmerking die ik niet helemaal snap.
Kun je een foto plaatsen?   >:-D  >:-D  >:-D

Henk

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

@citaat@citaat  @citaat

Het vreemde is dat een naaktkat dus wel snorharen heeft:

Bron: www.dierenarts-dierenkliniek.nl

Groeten,

Erik.

Märklin fahren-ärger sparen

Ben weer bijgelezen en heb van de plaatjes van jullie uitstapje -en van je aanwinsten- mee genoten, Mies !
Dat zolderavontuur spant trouwens wel de kroon  :P

Grtz Tony

Citaat van: ernstcramer op vrijdag 13 juni 2025, 16:52:49Mooie update van je aanwinsten Michel!

Dank je wel Ernst. :thumbup:

Citaat van: Trainhenk op vrijdag 13 juni 2025, 18:13:17Michel,

Citaat van: h0_miessie op donderdag 12 juni 2025, 17:56:02Zou kunnen dat dat kan Koen maar helaas hebben wij geen kat thuis alleen een kale poes en die heeft geen haren. ;)

Beetje vage opmerking die ik niet helemaal snap.
Kun je een foto plaatsen?  >:-D  >:-D  >:-D

Henk

Henk, helaas gaat het niks worden met de foto en zullen we het met de prachtige foto die Erik geplaatst heeft. :)  :thumbup:
Want toen ik het voorstelde van een foto voor op het forum zei ze alleen ik trek nog liever al mijn snorharen eruit met een pincet dan dat ik op de foto ga en toen vluchte ze naar boven toe. >:-D

Citaat van: Nieuwenhuis op vrijdag 13 juni 2025, 18:22:56@citaat@citaat  @citaat

Het vreemde is dat een naaktkat dus wel snorharen heeft:

Bron: www.dierenarts-dierenkliniek.nl

Groeten,

Erik.

Bedankt voor het plaatsen van deze prachtige naaktkat Erik. :)  :thumbup:

Citaat van: Tony op vrijdag 13 juni 2025, 22:29:12Ben weer bijgelezen en heb van de plaatjes van jullie uitstapje -en van je aanwinsten- mee genoten, Mies !
Dat zolderavontuur spant trouwens wel de kroon  :P

Grtz Tony

Het uitstapje was heerlijk Tony en ik had er echt heel veel zin in en we hebben schitterende dingen gezien erg gelachen in de Panorama Gotthard express en heerlijk op terrasjes biertjes gedronken en lekker over alles en nog wat gesproken. :favorite:
Ja het muf ruikende zolder maakte de reis compleet gewoon inproviseren tijdens de reis en we hadden daar de tijd van ons leven ik voelde mij weer kind daar op zolder en de oude baas voelde zich als een koning te rijk bij het uitleggen van alles net als een eurokaart-masterkaart ombetaalbaar.

Groet Michel

Citaat van: h0_miessie op zaterdag 14 juni 2025, 10:24:57Henk, helaas gaat het niks worden met de foto en zullen we het met de prachtige foto die Erik geplaatst heeft. :)  :thumbup:
Want toen ik het voorstelde van een foto voor op het forum zei ze alleen ik trek nog liever al mijn snorharen eruit met een pincet dan dat ik op de foto ga en toen vluchte ze naar boven toe. >:-D

Das nou jammer.  >:-D  >:-D  >:-D  >:-D  >:-D  >:-D

On topic maar weer!

Henk

Het zit niet altijd mee Henk. ;)

Groet Michel

BLIJ dat ik analoog RIJ

Beste Michel, welkom bij
de club van
Z E S T I G !!!

Enne, het is maar een getal hoor; ik was er zelf een beetje bang voor, maar je voelt er niks van :-) .

Dag Michel.

Van harte proficiat met jouw verjaardag!
Een hele fijne dag toegewenst, samen met jouw geliefden  :thumbup:

Ik ben benieuwd welke spoorse zaken je dit jaar als cadeau mag ontvangen  :cool:

Groeten en felicitaties,

Erik.

Swiss rail .. what else?

Michel,

Gefeliciteerd met je verjaardag, maak er een mooie dag van :thumbup:. En we zien de cadeaus hier binnenkort wel voorbij komen :).

Groeten,
Wico
 :) Van harte gefeliciteerd en een mooie dag toegewenst.
En veel sterkte voor :-* Karin, die zit nou met een oud mannetje opgescheept. :mrgreen: 

doe maar een treintje

van harte gefeliciteerd  :)

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

MICHEL,

Sterkte met het dragen van dat 6e kruisje en heerlijk doorgaan samen met jouw Karin!
Maak er een mooie dag van samen met allen die jou dierbaar zijn!
Proficiat Michel en nog veel goede jaren met ook treinplezier.

Luc

Michel,

Gefeliciteerd met je verjaardag en maak er een mooie dag van.

Henk
Van harte, Michel :)    Op naar de 100!

Groetjes,

Erik

Big Boy 4014

Dag Michel.

Van harte gefeliciteerd met je 60e verjaardag en geniet ervan. :thumbup:
Michel gefeliciteerd, hopelijk heb je mooie aanwinsten voor de spoorbaan gekregen!
Hoi Michel van harte gefeliciteerd, hoop dat je mooie cadeaus heb mogen krijgen.

Gr henk

Citaat van: Hanzi op maandag 23 juni 2025, 07:05:52Beste Michel, welkom bij
de club van
Z E S T I G !!!

Enne, het is maar een getal hoor; ik was er zelf een beetje bang voor, maar je voelt er niks van :-) .

Na 2 lange werkdagen ja de vakantieperiode begint nu nu even tijd om te beantwoorden.

Bedankt voor de warme welkom bij de club van 60 Hans. :thumbup:
En nee zo voel ik mij zeker geestelijk niet wel soms lichamelijk wel hoor. :D

Citaat van: Nieuwenhuis op maandag 23 juni 2025, 08:41:31Dag Michel.

Van harte proficiat met jouw verjaardag!
Een hele fijne dag toegewenst, samen met jouw geliefden  :thumbup:

Ik ben benieuwd welke spoorse zaken je dit jaar als cadeau mag ontvangen  :cool:

Groeten en felicitaties,

Erik.

Dank je wel Erik voor je felicitatie groet. :thumbup:
Helaas gewerkt maar bij de vaste klanten stond er een lekker bakkie koffie klaar en sommige met een koekje andere met een gebakje.
Van mijn dochters en kleinzoon heb ik 2 BLS auto transportwagons gekregen van Lilliput de L240076 en van een vriend die metaalbewerker is een zware plaat van een stoomloc met 60 jaar erop en van 3 andere vrienden een ruime cadeaukaart van Huider uit Heerhugowaard die ik gauw ga verzilveren. :favorite:

Citaat van: Wico op maandag 23 juni 2025, 08:44:42Michel,

Gefeliciteerd met je verjaardag, maak er een mooie dag van :thumbup:. En we zien de cadeaus hier binnenkort wel voorbij komen :).

Groeten,
Wico

Dank je wel Wico. :thumbup:
Ik ga ze zo tentoonstellen de 2 foto's van de gekregen cadeaus.

Citaat van: Dirk-Jan op maandag 23 juni 2025, 08:57:10:) Van harte gefeliciteerd en een mooie dag toegewenst.
En veel sterkte voor :-* Karin, die zit nou met een oud mannetje opgescheept. :mrgreen: 

Dank je wel Dirk-Jan voor je felicitatie. :thumbup:
Ondanks het werken toch een leuke dag gehad met vele felicitaties via WhatsApp berichten in mijn topicje via pb en de telefoon. :favorite:
Karin valt op knappe oudere man(nen) dus ik heb geluk. :P

Citaat van: Rudibeer op maandag 23 juni 2025, 09:30:06van harte gefeliciteerd  :)

Dank je wel Ruud voor je felicitatie :thumbup:

Citaat van: GWS op maandag 23 juni 2025, 10:38:09MICHEL,

Sterkte met het dragen van dat 6e kruisje en heerlijk doorgaan samen met jouw Karin!
Maak er een mooie dag van samen met allen die jou dierbaar zijn!

Tot nu toe valt het dragen van het 6de kruisje nog gelukkig mee Gerard. ;)
Wij gaan zeker door en genieten bijna 19 jaar van iedere dag dat we samen zijn en hopen er nog zeker 25 jaar aan vast te plakken. :favorite:
Een mooie dag is het zeker geweest en bedankt voor je berichtje Gerard. :thumbup:

Citaat van: lucdiels op maandag 23 juni 2025, 10:52:22Proficiat Michel en nog veel goede jaren met ook treinplezier.

Luc

Heel erg bedankt Luc voor je felicitatie groet. :thumbup:
Ik hoop zekernog vele goede jaren op zolder door te brengen al is het soms afzien met dik 28 graden :P

Citaat van: Trainhenk op maandag 23 juni 2025, 11:31:15Michel,

Gefeliciteerd met je verjaardag en maak er een mooie dag van.

Henk

Heel erg bedankt Henk voor je felicitatie. :thumbup:
Het was zeker een hele mooie maar lange dag.

Citaat van: ErikW op maandag 23 juni 2025, 14:31:11Van harte, Michel :)    Op naar de 100!

Groetjes,

Erik

Dank je Erik. :thumbup:
Ik ga mijn best doen voor de 100 maar kan niks beloven dat ik het ga halen. :)

Citaat van: th op maandag 23 juni 2025, 15:52:08Dag Michel.

Van harte gefeliciteerd met je 60e verjaardag en geniet ervan. :thumbup:

Dank je wel Theo voor mijn 60ste verjaardag groet. :thumbup:
Het genieten begon al toen ik na 12 uur in de nacht van mijn vrouw een prachtige Samsung smart watch kreeg. :favorite:

Citaat van: frank-103 op maandag 23 juni 2025, 18:51:05Michel gefeliciteerd, hopelijk heb je mooie aanwinsten voor de spoorbaan gekregen!

Bedankt Frank voor je felicitatie groet. :thumbup:
Lilliput is altijd mooi als je dat als kado krijgt. :favorite:

Citaat van: ÖBB op maandag 23 juni 2025, 21:56:10Hoi Michel van harte gefeliciteerd, hoop dat je mooie cadeaus heb mogen krijgen.

Gr henk

Henk, dank je wel voor de felicitatie. :thumbup:
2 prachtige Lilliput auto transportwagons zijn altijd mooi zeker als de auto sleep weer iets verder is gegroeid.

Groet Michel

Big Boy 4014

Hoi Michel

Een mooi cadeau om midden in de nacht een Samsung smart watch te krijgen je vrouw weet je wel te verwennen :-)
Denk maar zo Michel je weet waarom je vrouw het doet het is vanuit haar hart en dat zit wel goed bij jullie samen.
Ben even op het moment niet bezig met mijn modelbaan al rijdt af en toe wel hoor maar komt goed heb middels al weer foto's gemaakt van wat vorderingen.
Jij hebt wel heel veel ruimte voor je modelbaan dat is wel heel mooi en dat zou ook wel willen maar doe het met wat heb en ben niet jaloers of zo hoor alleen maar bewondering heel leuk allemaal.
Over een aantal jaar ga ik mijn modelbaan weer aanpassen en nog gemakkelijker maken vanwege leeftijd en rug maar blijf genieten hoor.
Groeten aan Tony en tot wederhoren.
Mvgr,

Theo.

Fantasietjes op de baan

Oeps
Een dag te laat maar toch van harte gefeliciteerd en veel plezier in de club van 69, ik kan niet zeggen welkom want zit al " eine stuffe hoher ,,...🤭

@citaat  @citaat

Theo, we doen het altijd zo bij elkaar met een cadeautje geven na 00,00 uur soms met een glaasje bubbels maar dat is alleen in het weekend overdag doordeweeks hebben we het beiden veels te druk en zo maken we even tijd voor elkaar op onze verjaardagen. :favorite:
Je een betere vrouw kan ik niet krijgen en we genieten nog steeds van iedere minuut dat we samen zijn en dat willen we zeker zo houden.

Soms kan je niet altijd met de baan bezig zijn Theo en hebben andere dingen prioriteiten niks aan te doen ikzelf probeer iedere dag een uurtje te rijden maar dat lukt niet altijd zeker na een lange dag en ik zit op de bank denk ik ook wel eens nu even liggen want ik kan niet meer maar dan maak ik het weer goed in het weekend waar dan extra veel gereden wordt. :P

Maar zo groot is de zolder niet hoor althans ik vindt hem nog te klein er mogen best wel wat 4 kante meters bij hoor maar ja gooi ik dan ook vol met schadustations en rails want wie veel rijd legt veel rails neer. ;)

Wijs besluit om je baan in de toekomst leeftijd bestendig te maken want ouder worden komt toch met gebreken en als je het jezelf makkelijk kan maken waarom niet. :thumbup:
Ik denk dat Tony de groetjes wel zal zien. :thumbup:  :thumbup:

@citaat

Beter laat dan nooit Wim. :thumbup:
Heel erg bedankt voor je felicitatie. :favorite:

Groet Michel

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

Mies, alsnog gefeliciteerd met je verjaardag en 60 is ook maar een getal hoor.
Ik maak me dat zelf ook nog steeds wijs alleen is het getal bij mij inmiddels 78+

Mooie geschenken heb je gekregen en daar kan je weer heerlijk van genieten.
Ik zeg op naar de 61 en blijf van alles om je heen genieten.

@citaat

Heel erg bedankt voor je felicitatie Tom. :thumbup:
Het is zeker maar een getal maar lichamelijke voel ik het soms wel hoor zeker de kleine klachtjes breken soms op. :O
Zoals altijd ben ik zeer blij met de cadeautjes en wat er nog bij Huider uit de grote hoed gaat komen via de cadeaukaart. :favorite:

Genieten doe ik iedere dag Tom zowel van de hobby als van mijn mooie vrouw die ik nog steeds op handen draag en die mij nog steeds glinsterende ogen geeft.
Alleen gaat het werk mij wel steeds meer tegenstaan vindt het zat na 45 jaar werken maarja de laatste loodjes wegen het zwaarst zegt men. :P

Groet Michel
Michel, alsnog van harte gefeliciteerd. Door enige afwezigheid op forum lees ik je verjaardag nu pas.

Michel,

Citaat van: h0_miessie op vrijdag 27 juni 2025, 21:11:43Alleen gaat het werk mij wel steeds meer tegenstaan vindt het zat na 45 jaar werken maarja de laatste loodjes wegen het zwaarst zegt men. :P

Ik kan mij je gvoel goed voorstellen.
Alleen heb ik het voordeel dat jij  nog 7 jaar moet en ik in 7 maanden moet.

Henk

@citaat  @citaat

Dank je wel voor je felicitatie Martijn. :thumbup:
En beter laat dan nooit luid het spreekwoord toch. ;)
Hopelijk waren er geen slechte omstandigheden waardoor je even afwezig was op het forum.

@citaat

Henk, geluksvogel maar het is je gegund hoor. :thumbup:
En al met een blocnote al de dagen aan het afvinken ? :P

Groet Michel

@citaat

Ik zie altijd met spanning uit naar mijn loonstrook en dan zeg ik: weer een maand minder te gaan!

De laatste maand maak ik wel een papieren kalender en ga ik strepen.  :-)  :-)

Henk

@citaat

Mooi vooruitzicht Henk zeker de laatste maand ga je met een glimlach afstrepen. :P

Groet Michel

@citaat

Dat wordt een BIG SMILE !!  :-)  :-)  :-)

Henk

Märklin fahren-ärger sparen

Heej, Mies !

Alsnog gefeliciteerd met je mijlpaal en de cadeaus mogen er ook deze keer weer wezen  :P !
Een beetje aftellen naar je pensioen mag gerust, maar geniet alvast zoveel mogelijk tot dat moment.
De tijd vliegt daarna namelijk nog veel sneller voorbij  O:-D

Grtz Tony
Volgens mijn vader ben je na de pensionering verwonderd dat je überhaupt tijd had om naar het werk te gaan. Dat is ook mijn ervaring.
Michelstadt } aanwinsten uit Koblenz.

Michelstadt } aanwinsten uit Koblenz.
@citaat  @citaat  @citaat

Ik zie je glimlach nu al voor mij Henk. :P

@citaat  @citaat

Dank je wel voor je felicitatie Tony. :thumbup:
De tijd gaat zeker snel voorbij net als mijn/onze korte vakantie naar de Moezel die vloog ook zo om.

@citaat

Helaas kan ik daar nog geen antwoord opgeven Ermin maar ik geloof je op je woord dat het zo is. :)

==================================================================================================
=====================================================================================================

Zoals gezegd mijn vrouw en ik waren een aantal dagen richting Cochem aan de Moezel waar we heerlijk gegeten en gedronken want het was daar zalig zonnig weer en ook hebben dit keer op de Moezel gevaren met een boot heerlijk 3 uurtjes vol in de zon biertje en snackje erbij leven als een God in Duitsland zeg maar.
Uiteraard hebben we ook uitstapjes gedaan richting Koblenz waar ik naar het winkeltje ben geweest waar vriend Tony ook altijd heen gaat als hij in de buurt is Margot's Modelleisenbahnen en lekker rommelig winkeltje waar je bijna je kont niet kan keren maar waar ik toch een prachtig souveniertje vond wat mee naar Michelstadt kon namelijk de Piko 28309 2 schitterende SBB Cargo Habbillnss schuifwandwagens die kunnen altijd wel ergens in een sleepje geplaatst worden.

Tijdens onze thee pauze bij Starbucks zei mijn vrouw er is nog een treinenwinkel hier in de buurt op 8 minuten lopen dus na de Thai tea latte liepen we naar de winkel toe waar wij de enigste binnen waren en daar zag ik hem de set die alleen maar voor de hoofdprijs op internet staat.
Mijn vrouw zei meteen tegen die meneer dat gaat geld kosten als hij die geluiden maakt beiden moesten ze lachen.
Want daar stond de set der sets de Märklin 31016 of te wel de Gottardo 2016 doos met de Re 460 en de Re 4/4 uitgebracht ter ere van de opening van de Gotthard tunnel en je raad het al in 2016.
De man vertelde dat hij spullen voor een weduwe verkocht waarvan de man een verzamelaar was overleden ik zei mijn prijs wat ik ervoor overhad de man ging bellen met de weduwe en na een paar minuten stonden beide locs voor een proefritje op zijn sporen voor een testrit(je).

Beide locs zijn nog helemaal in nieuwstaat hebben altijd verzekerde hij in de vitrine gestaan en dat is ook te zien aan de onderkant van de locs hagel en hagel nieuw. :favorite:
Na de testritjes gingen beide locs weer in de dozen en ging ik met een glimlach de winkel uit.

Gisteren na thuiskomst heb ik beide locs even geijkt en beide rijden als de temperatuur wat minder is op zolder was gisterenmiddag 34 gr mee in de dienstregeling van Michelstadt.

Ook waren we in Keulen in de Victorinox winkel geweest waar ik een gesprek had met de verkoper tijdens het afrekenen hij kwam vaak in Callantsoog en zo vorderde het gesprek en kwamen op de hobby uit toen hij mijn Märklin tas zag en vroeg of ik al een vrachtwagen op mijn rollende landestrasse had staan van Victorinox ?
Nee zei ik nu stuur hij er 1 op vanuit zijn huis die ik eerdags wel binnen zal krijgen kortom leuke winkel mooie spullen gekocht daar aardige man ontmoet prachtige dag gehad in Keulen.

Maar genoeg geschreven de foto's van de aanwinsten want daar ging het om natuurlijk. :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Koblenz.

Swiss rail .. what else?

Michel,

Haha even een tripje naar Duitsland en dan thuiskomen met deze prachtige aanwinsten. Cargo wagons al prima natuurlijk, maar de Gottardo set is echt super, die kom je bijna nergens meer tegen.

Man wat ben jij toch een enorme bofkont!

Toch maar goed dat we in Zwitserland niet het juiste Victorinox setje voor Karin konden vinden, want nu komt er ook nog een Victorinox LKW jouw kant op. Het zal je vriendelijke gezicht en charme zijn ;).

Groeten,
Wico

Dag Michel.

Niet mijn kopje Thai tea latte :lol:
maar mooi dat jij deze aanwinsten heb kunnen scoren  :thumbup:
En dan als toegift nog een vrachtwagen erbij!
Jouw tripje Duitsland kon niet beter :cool:

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten!

Groeten,

Erik.

zonder fantasie ook geen creativiteit

Dat zijn weer hele mooie Zwitserse aanwinsten Michel. Gefeliciteerd en veel rijplezier gewenst.
Hoi Michel, wat bof je toch weer met zulke  mooie aanwinsten! Ik ben laatst ook in Cochem geweest en toen een dagje naar Trier geweest zonder daar een treinenwinkel te bezoeken, ik begrijp nu dat Koblenz veel leuker is! ;)
Mooie aanwinsten, met een mooi verhaal erbij!

Koen

BLIJ dat ik analoog RIJ

Dat doen jij en Karin goed, Michel: lekker genieten en leven in het nu!

Én mooie aankopen gedaan :thumbup: !
Zo Michel,

Wat ben jij toch een bofkont om zulke mooie Zwitsers zomaar tegen het lijf te lopen. Uniek spul. Het is vast genieten 😊 van al dat moois.
Groet
Roel

BLIJ dat ik analoog RIJ

Michel, Was dat bij Rössler? Paar jaar geleden ook eens geweest. Helaas toen geen tijd voor Margots' want dat is volgens mij een leukere winkel.
Speciale Gast

B) Die Gottardo set is :thumbup:, mazzeltje dat je die tegenkwam, die set past helemaal op jouw baan.
En ook nog een paar mooie Cargowagons. :thumbup:
:o) Maar wat is dat Thai tea latte voor moderne kwats?
Een gewoon bakkie koffie of thee past beter bij jou leeftijd. >:-D

Hoi Michel,

Wat een mooieaanwinst it 2016!
Prachtig hoor.

Henk
Citaat van: frank-103 op dinsdag 01 juli 2025, 16:24:38Hoi Michel, wat bof je toch weer met zulke  mooie aanwinsten! Ik ben laatst ook in Cochem geweest en toen een dagje naar Trier geweest zonder daar een treinenwinkel te bezoeken, ik begrijp nu dat Koblenz veel leuker is! ;)

In Koblenz heb je zelfs ruime keus. Je hebt Margot's Modelleisenbahnen een voornamelijk tweedehandswinkel, Modellbahn Rössler, een nieuw en tweedehands modelspoor maar geen modelauto's daarvoor moet je enkele deuren verder zijn bij MRs Modellauto's waar ze modelauto's verkopen in alle schalen. Er tussen zit ook nog een winkel, Kratz Modellbau, die verkoopt ook wel wat treinen maar niet veel en dan is er nog de Müller drogisterij met een grote speelgoedafdeling met een behoorlijk deel modelspoor. Alleen Margot's Modelleisenbahnen zit niet in het centrum maar in Koblenz Lützel. De andere winkels zitten op loopafstand van elkaar in het centrum.
Wat een fraaie aanwinsten Michel, dat heb je goed bij elkaar gesprokkeld. En dan nog afdingen ook... Daar ga je dan ook voor naar Duitsland Toch. Succes ermee op de baan.

Luc
Hele mooie aanwinsten Michel en dito verhalen hoe je er aan bent gekomen!

Groeten,
Jelmer

Citaat van: Wico op dinsdag 01 juli 2025, 15:15:37Michel,

Haha even een tripje naar Duitsland en dan thuiskomen met deze prachtige aanwinsten. Cargo wagons al prima natuurlijk, maar de Gottardo set is echt super, die kom je bijna nergens meer tegen.

Man wat ben jij toch een enorme bofkont!

Toch maar goed dat we in Zwitserland niet het juiste Victorinox setje voor Karin konden vinden, want nu komt er ook nog een Victorinox LKW jouw kant op. Het zal je vriendelijke gezicht en charme zijn ;).

Groeten,
Wico

Ik ben zeker een bofkont Wico dat ik deze schitterende set die hoog op de verlanglijst stond in de winkel zag leggen. :favorite:
Ja soms moeten dingen zo zijn net als het zoeken tijdens onze reis naar de Victorinox spullen nu heeft ze meer gekregen want ja dit is ook leuk en die is ook handig en moet jij niet een nieuwe schaar op zolder hebben en nog een prachtige vrachtwagen op de koop toe wat wil een man nog meer. :)

Citaat van: Nieuwenhuis op dinsdag 01 juli 2025, 15:37:43Dag Michel.

Niet mijn kopje Thai tea latte :lol:
maar mooi dat jij deze aanwinsten heb kunnen scoren  :thumbup:
En dan als toegift nog een vrachtwagen erbij!
Jouw tripje Duitsland kon niet beter :cool:

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten!

Groeten,

Erik.

Ik moest de Thai tea latte eens van mijn dochters proberen Erik en ja het smaakte best lekker en vanaf die tijd nemen mijn vrouw hem als we een Starbucks tegen komen waar dan ook.
De aanwinsten zijn schitterend en geven weer een prachtige herinnering aan deze korte vakantie die ik met mijn vrouw heb gedaan. :P
Ja ik ben benieuwd naar en wanneer deze Victorinox vrachtwagen binnenkomt rijden weer een mooie voor op de rollende landestrasse sleep.
Dank je wel Erik voor de felicitatie voor je aanwinsten. :thumbup:

Citaat van: FransW op dinsdag 01 juli 2025, 16:11:49Dat zijn weer hele mooie Zwitserse aanwinsten Michel. Gefeliciteerd en veel rijplezier gewenst.

Dat zijn ze zeker Frans deze Zwitserse schoonheden. :favorite:
Het ijken was wel even een puntje met dik 30 graden op zolder maar toen ik ze net mee zag rijden in de dienstregeling van Michelstadt waren die zweetdruppels meer dan waard.
Al was het nog net aardig warm met 32,8 graden op zolder toen ze met de andere deel van de losse locs kwamen langsrijden. :mrgreen:

Citaat van: frank-103 op dinsdag 01 juli 2025, 16:24:38Hoi Michel, wat bof je toch weer met zulke  mooie aanwinsten! Ik ben laatst ook in Cochem geweest en toen een dagje naar Trier geweest zonder daar een treinenwinkel te bezoeken, ik begrijp nu dat Koblenz veel leuker is! ;)

Ja Frank Wico schreef het al ik ben een bofkont. :D
Jammer want Trier heeft 2 leuke treinenwinkels vlak bij elkaar liggen de gene met de trap omhoog heeft lekker wat oud spul liggen en waar je lekker kunt snuffelen.
Koblenz heeft er wat ik weer 3 treinenwinkels en een drogisterij die ook Märklin verkoopt al is Margo's Modelleisenbahnen een echte rommelwinkel waar je altijd wel wat vind voor je gading. :favorite:
Dus ja Frank Koblenz is dus veel leuker. :P

Citaat van: KNed op dinsdag 01 juli 2025, 16:34:04Mooie aanwinsten, met een mooi verhaal erbij!

Koen

Dank je wel Koen  :thumbup:  en ja graag gedaan. :)

Citaat van: Hanzi op dinsdag 01 juli 2025, 17:42:26Dat doen jij en Karin goed, Michel: lekker genieten en leven in het nu!

Én mooie aankopen gedaan :thumbup: !

We hebben weer heerlijk genoten Hans en leuke dingen gedaan en gekocht want uiteraard wilde Karin ook wat dingen hebben en in de BMW stationwagon kan een hoop in ik blij zij blij wij beiden blij. :P
Met dit soort dagen waar we 24 uur bij elkaar zijn genieten we heel veel het enigste nadeel is dat de tijd dan zo verschrikkelijk snel gaat. :-(

Citaat van: RoelMarklin op dinsdag 01 juli 2025, 17:56:31Zo Michel,

Wat ben jij toch een bofkont om zulke mooie Zwitsers zomaar tegen het lijf te lopen. Uniek spul. Het is vast genieten 😊 van al dat moois.
Groet
Roel

Wat betreft deze prachtige zet was ik zeker een bofkont Roel want ik heb deze set nog nooit in een winkel zien leggen vaak voor een aardige prijs op internet.
Ondanks de warmte op zolder is het zeker genieten Roel. :favorite:

Citaat van: Hanzi op dinsdag 01 juli 2025, 18:58:14Michel, Was dat bij Rössler? Paar jaar geleden ook eens geweest. Helaas toen geen tijd voor Margots' want dat is volgens mij een leukere winkel.

Klopt hnas de set komt bij Rössler vandaan leuke zaak aardige man die er staat en niks is te veel als je wat wilt weten.
Margot's moet je zeker eens tijd voor maken leuke zaak al kan je je kont bijna niet keren. :D

Citaat van: Dirk-Jan op dinsdag 01 juli 2025, 20:36:06B) Die Gottardo set is :thumbup:, mazzeltje dat je die tegenkwam, die set past helemaal op jouw baan.
En ook nog een paar mooie Cargowagons. :thumbup:
:o) Maar wat is dat Thai tea latte voor moderne kwats?
Een gewoon bakkie koffie of thee past beter bij jou leeftijd. >:-D

De set voelt zich helemaal thuis hier Dirk-Jan. :)
Nu rijden ze als losse locs rond zodat ze mooi leren remmen en optrekken met koploper en straks krijgt de Re 460 een sleep rijtuigen achter zich en de Re 4/4 ik denk een sleep met blauwe Wascosa ketelwagons mooie kleurencombinatie of een sleep met de nieuwe Cargo wagons erachter daar ben ik nog niet echt uit.
Ook ik ga met mijn tijd mee door gewoon rare thee te drinken. >:-D
koffie neem ik bij het ontbijtje. ;)

Citaat van: Trainhenk op dinsdag 01 juli 2025, 21:08:56Hoi Michel,

Wat een mooieaanwinst it 2016!
Prachtig hoor.

Henk

Het is een mooi setje he Henk. :P
Ze zijn zeker prachtig een plezier om naar te kijken. :favorite:

Citaat van: Vinkendrecht op woensdag 02 juli 2025, 09:54:41

In Koblenz heb je zelfs ruime keus. Je hebt Margot's Modelleisenbahnen een voornamelijk tweedehandswinkel, Modellbahn Rössler, een nieuw en tweedehands modelspoor maar geen modelauto's daarvoor moet je enkele deuren verder zijn bij MRs Modellauto's waar ze modelauto's verkopen in alle schalen. Er tussen zit ook nog een winkel, Kratz Modellbau, die verkoopt ook wel wat treinen maar niet veel en dan is er nog de Müller drogisterij met een grote speelgoedafdeling met een behoorlijk deel modelspoor. Alleen Margot's Modelleisenbahnen zit niet in het centrum maar in Koblenz Lützel. De andere winkels zitten op loopafstand van elkaar in het centrum.

Klopt helemaal Martin wat je schrijft alleen Müller vraagt de adviesprijs bij de andere winkels valt nog wel eens over de prijs te "onderhandelen".
Van Rössler naar Margo's was het nog geen 15 minuten lopen over de brug heen dus de afstand valt gelukkig mee maar inderdaad niet in het centrum wat je schrijft.

Citaat van: lucdiels op woensdag 02 juli 2025, 10:56:36Wat een fraaie aanwinsten Michel, dat heb je goed bij elkaar gesprokkeld. En dan nog afdingen ook... Daar ga je dan ook voor naar Duitsland Toch. Succes ermee op de baan.

Luc

Dank je wel Luc. :thumbup:
Ik kon het altijd proberen iedere euro is er toch 1 en die kan ik dan meteen weer in de winkel uitgeven. ;)
gaat helemaal goed komen Luc met het succes. :thumbup:

Citaat van: Jelmer op woensdag 02 juli 2025, 13:36:55Hele mooie aanwinsten Michel en dito verhalen hoe je er aan bent gekomen!

Groeten,
Jelmer

Dank je wel Jelmer. :thumbup:
Soms moet het wel eens meezitten zoals nu dat je iets ziet waar je totaal niet van verwacht dat je die zou zien staan in de vitrine van een treinenwinkel.
En waar een Märklin tasje al niet goed voor is in een Victorinox winkel in Keulen. :P

Groet Michel

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.