Citaat van: Wico op dinsdag 01 juli 2025, 15:15:37Michel,
Haha even een tripje naar Duitsland en dan thuiskomen met deze prachtige aanwinsten. Cargo wagons al prima natuurlijk, maar de Gottardo set is echt super, die kom je bijna nergens meer tegen.
Man wat ben jij toch een enorme bofkont!
Toch maar goed dat we in Zwitserland niet het juiste Victorinox setje voor Karin konden vinden, want nu komt er ook nog een Victorinox LKW jouw kant op. Het zal je vriendelijke gezicht en charme zijn
.
Groeten,
Wico
Ik ben zeker een bofkont Wico dat ik deze schitterende set die hoog op de verlanglijst stond in de winkel zag leggen.
Ja soms moeten dingen zo zijn net als het zoeken tijdens onze reis naar de Victorinox spullen nu heeft ze meer gekregen want ja dit is ook leuk en die is ook handig en moet jij niet een nieuwe schaar op zolder hebben en nog een prachtige vrachtwagen op de koop toe wat wil een man nog meer.
Citaat van: Nieuwenhuis op dinsdag 01 juli 2025, 15:37:43Dag Michel.
Niet mijn kopje Thai tea latte 
maar mooi dat jij deze aanwinsten heb kunnen scoren 
En dan als toegift nog een vrachtwagen erbij!
Jouw tripje Duitsland kon niet beter 
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten!
Groeten,
Erik.
Ik moest de Thai tea latte eens van mijn dochters proberen Erik en ja het smaakte best lekker en vanaf die tijd nemen mijn vrouw hem als we een Starbucks tegen komen waar dan ook.
De aanwinsten zijn schitterend en geven weer een prachtige herinnering aan deze korte vakantie die ik met mijn vrouw heb gedaan.
Ja ik ben benieuwd naar en wanneer deze Victorinox vrachtwagen binnenkomt rijden weer een mooie voor op de rollende landestrasse sleep.
Dank je wel Erik voor de felicitatie voor je aanwinsten.
Citaat van: FransW op dinsdag 01 juli 2025, 16:11:49Dat zijn weer hele mooie Zwitserse aanwinsten Michel. Gefeliciteerd en veel rijplezier gewenst.
Dat zijn ze zeker Frans deze Zwitserse schoonheden.
Het ijken was wel even een puntje met dik 30 graden op zolder maar toen ik ze net mee zag rijden in de dienstregeling van Michelstadt waren die zweetdruppels meer dan waard.
Al was het nog net aardig warm met 32,8 graden op zolder toen ze met de andere deel van de losse locs kwamen langsrijden.

Citaat van: frank-103 op dinsdag 01 juli 2025, 16:24:38Hoi Michel, wat bof je toch weer met zulke mooie aanwinsten! Ik ben laatst ook in Cochem geweest en toen een dagje naar Trier geweest zonder daar een treinenwinkel te bezoeken, ik begrijp nu dat Koblenz veel leuker is!
Ja Frank Wico schreef het al ik ben een bofkont.
Jammer want Trier heeft 2 leuke treinenwinkels vlak bij elkaar liggen de gene met de trap omhoog heeft lekker wat oud spul liggen en waar je lekker kunt snuffelen.
Koblenz heeft er wat ik weer 3 treinenwinkels en een drogisterij die ook Märklin verkoopt al is Margo's Modelleisenbahnen een echte rommelwinkel waar je altijd wel wat vind voor je gading.
Dus ja Frank Koblenz is dus veel leuker.
Citaat van: KNed op dinsdag 01 juli 2025, 16:34:04Mooie aanwinsten, met een mooi verhaal erbij!
Koen
Dank je wel Koen

en ja graag gedaan.
Citaat van: Hanzi op dinsdag 01 juli 2025, 17:42:26Dat doen jij en Karin goed, Michel: lekker genieten en leven in het nu!
Én mooie aankopen gedaan
!
We hebben weer heerlijk genoten Hans en leuke dingen gedaan en gekocht want uiteraard wilde Karin ook wat dingen hebben en in de BMW stationwagon kan een hoop in ik blij zij blij wij beiden blij.
Met dit soort dagen waar we 24 uur bij elkaar zijn genieten we heel veel het enigste nadeel is dat de tijd dan zo verschrikkelijk snel gaat.
Citaat van: RoelMarklin op dinsdag 01 juli 2025, 17:56:31Zo Michel,
Wat ben jij toch een bofkont om zulke mooie Zwitsers zomaar tegen het lijf te lopen. Uniek spul. Het is vast genieten 😊 van al dat moois.
Groet
Roel
Wat betreft deze prachtige zet was ik zeker een bofkont Roel want ik heb deze set nog nooit in een winkel zien leggen vaak voor een aardige prijs op internet.
Ondanks de warmte op zolder is het zeker genieten Roel.
Citaat van: Hanzi op dinsdag 01 juli 2025, 18:58:14Michel, Was dat bij Rössler? Paar jaar geleden ook eens geweest. Helaas toen geen tijd voor Margots' want dat is volgens mij een leukere winkel.
Klopt hnas de set komt bij Rössler vandaan leuke zaak aardige man die er staat en niks is te veel als je wat wilt weten.
Margot's moet je zeker eens tijd voor maken leuke zaak al kan je je kont bijna niet keren.
Citaat van: Dirk-Jan op dinsdag 01 juli 2025, 20:36:06
Die Gottardo set is
, mazzeltje dat je die tegenkwam, die set past helemaal op jouw baan.
En ook nog een paar mooie Cargowagons.
Maar wat is dat Thai tea latte voor moderne kwats?
Een gewoon bakkie koffie of thee past beter bij jou leeftijd.
De set voelt zich helemaal thuis hier Dirk-Jan.
Nu rijden ze als losse locs rond zodat ze mooi leren remmen en optrekken met koploper en straks krijgt de Re 460 een sleep rijtuigen achter zich en de Re 4/4 ik denk een sleep met blauwe Wascosa ketelwagons mooie kleurencombinatie of een sleep met de nieuwe Cargo wagons erachter daar ben ik nog niet echt uit.
Ook ik ga met mijn tijd mee door gewoon rare thee te drinken.
koffie neem ik bij het ontbijtje.
Citaat van: Trainhenk op dinsdag 01 juli 2025, 21:08:56Hoi Michel,
Wat een mooieaanwinst it 2016!
Prachtig hoor.
Henk
Het is een mooi setje he Henk.
Ze zijn zeker prachtig een plezier om naar te kijken.
Citaat van: Vinkendrecht op woensdag 02 juli 2025, 09:54:41Citaat van: frank-103 op dinsdag 01 juli 2025, 16:24:38Hoi Michel, wat bof je toch weer met zulke mooie aanwinsten! Ik ben laatst ook in Cochem geweest en toen een dagje naar Trier geweest zonder daar een treinenwinkel te bezoeken, ik begrijp nu dat Koblenz veel leuker is!
In Koblenz heb je zelfs ruime keus. Je hebt Margot's Modelleisenbahnen een voornamelijk tweedehandswinkel, Modellbahn Rössler, een nieuw en tweedehands modelspoor maar geen modelauto's daarvoor moet je enkele deuren verder zijn bij MRs Modellauto's waar ze modelauto's verkopen in alle schalen. Er tussen zit ook nog een winkel, Kratz Modellbau, die verkoopt ook wel wat treinen maar niet veel en dan is er nog de Müller drogisterij met een grote speelgoedafdeling met een behoorlijk deel modelspoor. Alleen Margot's Modelleisenbahnen zit niet in het centrum maar in Koblenz Lützel. De andere winkels zitten op loopafstand van elkaar in het centrum.
Klopt helemaal Martin wat je schrijft alleen Müller vraagt de adviesprijs bij de andere winkels valt nog wel eens over de prijs te "onderhandelen".
Van Rössler naar Margo's was het nog geen 15 minuten lopen over de brug heen dus de afstand valt gelukkig mee maar inderdaad niet in het centrum wat je schrijft.
Citaat van: lucdiels op woensdag 02 juli 2025, 10:56:36Wat een fraaie aanwinsten Michel, dat heb je goed bij elkaar gesprokkeld. En dan nog afdingen ook... Daar ga je dan ook voor naar Duitsland Toch. Succes ermee op de baan.
Luc
Dank je wel Luc.
Ik kon het altijd proberen iedere euro is er toch 1 en die kan ik dan meteen weer in de winkel uitgeven.
gaat helemaal goed komen Luc met het succes.
Citaat van: Jelmer op woensdag 02 juli 2025, 13:36:55Hele mooie aanwinsten Michel en dito verhalen hoe je er aan bent gekomen!
Groeten,
Jelmer
Dank je wel Jelmer.
Soms moet het wel eens meezitten zoals nu dat je iets ziet waar je totaal niet van verwacht dat je die zou zien staan in de vitrine van een treinenwinkel.
En waar een Märklin tasje al niet goed voor is in een Victorinox winkel in Keulen.
Groet Michel