Tijdje stil geweest hier, moest mijn draadje weer van diep onderin uitgraven. Inmiddels weet ik dus ook hoe de dakplaten klinken als het regent. Niet. Zelfs wanneer je buiten op het terras onder de kale platen staat hoor je niets kletteren en het heeft ondertussen toch alweer een behoorlijk tropische bui gegeven. Dus dat is een goede zaak en ook mooi geen lekkages kunnen vinden, heerlijk toch.
De schouderperikelen zijn nu wel voorbij maar voor hoe lang is de grote vraag. Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid heb ik artritis en dat kan op ieder moment weer terugkomen. Dan wordt het weer een week tot 10 dagen Naproxen slikken tot het weer over is. Je wordt ouder papa (opa) en dat gaat altijd met gebreken, helaas.
Afgelopen week heb ik nog wat klusjes in en om het huis gedaan en opruim werkzaamheden verricht. Dat is nog niet klaar maar gaan we tussendoor rustig mee verder. Morgen eerst maar weer eens aan de baan prutsen. Althans de ruimte eerst maar goed schoonmaken en al het rondslingerende gereedschap opruimen. Daar gaat al een aardige tijd mee heen ben ik bang voor. Door alle andere bezigheden niet aan toe gekomen en dan wordt het gauw een bende. Daarna inventariseren wat er nog moet gebeuren aan de bedrading zodat we dat af kunnen maken en naar de eerste testritten toe kunnen werken.
Dan wil ik jullie de laatste twee foto's niet onthouden. Eerst het nieuwe dak, ziet er goed uit toch?

En als laatste een foto van het solargebeuren. Dat werkt ook als een tierelier.

Er staan nu 4 accu's van 50Ah onder, twee seriële 24V strings in parallel. En dat levert voldoende vermogen om de nacht ruim door te komen.