Oh. dat wist ik niet. En toch heb ik van bloemschikken ook wel kaas gegeten. In 65 en 66 nog geleerd!
Dat zijn nu de heerlijke dingen hier in Thailand. Er heerst helmplicht en zo nu en dan wordt er ook op gehandhaafd. Het rijden zonder helm levert een boete op die net zo hoog is als het rijden zonder rijbewijs. Maar door roodlicht rijden is veel en veel goedkoper. Kun je het nog volgen? Sowieso rij ik nooit op de motor zonder helm. Mijn koppie is mij iets te lief en daarbij de mentaliteit van Thaise autobestuurders.
Vanochtend de nieuwe inverter getest en in gebruik genomen. Tot nog toe werkt het ding uit de kunst. Eerst stond ik even vreemd te kijken, er werd geen output gegeven op de display. Dus even fout zoeken met de manual in de hand. Wat blijkt? Wanneer er geen belasting op de uitgang wordt gedetecteerd geeft het ding ook geen output. Dat heet economical saving. Zodra de kraan opengaat en de drukschakelaar wordt bekrachtigd is er ook meteen output. Zodra je de kraan opendraait heb je meteen een forse straal water, zonder onderbreking. Mooi toch?
Nu dan maar afwachten hoe lang deze pret gaat duren.
Meteen na het middageten de stad in gegaan. Eerst enkele kleine boodschappen en enkele rekeningen betaald. Ja, dat gaat hier allemaal nog contant. Thais (of eigenlijk alle Aziaten) vinden het prachtig om met dikke stapels bankbiljetten te zwaaien. Mij kan het niet boeien.
En uiteraard een nieuwe accu gescoord. Dezelfde die ik er al in had zitten. Thuisgekomen het ding uitgewisseld, starten en lopen die bak.
Alweer een probleem opgelost. Effe afkloppen nu en hopen dat er voorlopig geen nieuwe problemen om de hoek komen kijken. Ben er wel even klaar mee.
Dus mijn werkdag zit er alweer op en hoe is het met die van jou?