Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Mijn baan

Gestart door wimpietje dinsdag 02 juli 2019, 18:17:21

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn baan
Hartstikke bedankt Bernardo, en zoooo snel 👌 Jij hebt nogal inzicht zeg ...🤭
Dat gaat wel lukken nu. 👏🏻👏🏻👏🏻
Re: Mijn baan
Bernardo
gast

Re: Mijn baan
Mwach, snel, mwach inzicht, vooral veel 'try and error'   O:-D O:-D :D :D Voorzet is al gegeven, dus alleen nog inkoppen. En voor mij weer gelegenheid het programma te leren kennen.
Re: Mijn baan 1ste Airbrush
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn baan 1ste Airbrush
Onlangs heb ik me in m'n eerste Airbrush experiment gestort
Eerst wat ingelezen op dit forum en dan volgende aangekocht:
Re: Mijn baan 1ste Airbrush
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn baan 1ste Airbrush
Gelijk wat huisjes met Spaanse look in mekaar gezet. Ik heb de gevels een « stuk-werk » -look gegeven, zoals je de huizen hier in de regio van Alt Empordad meestal ziet.
De moet de indruk wekken dat het n beetje een verouderd stukwerk is waar delen afbrokkelen.
Ook in enkele huisjes wat interieur gezet, echter moet je aan de baan zelf heel dicht komen om het te zien, normaal sta je op 1 m van dat dorp als je langs de baan stapt, daarom heb ik dat stukwerk nogal grof gemaakt zodat je het van die afstand toch nog ziet.
Hierbij enkele foto's
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2020

Er is altijd een oplossing. Koffie staat klaar.

offline
Re: Mijn baan
Soow Wimpietje dat ziet er wel erg goed uit! :thumbup:
Ik heb onlangs ook een Airbrush spuit gekocht maar durf het nog niet goed aan vanwege ertegenop zien dat je het ding goed moet kunnen schoonmaken. Toch heltp het als ik mensen als jou zo bezig zie dat me over de streep kan trekken het ook snel eens te gaan proberen. Ik blijf je graag volgen!

Groetjes Egdidius
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn baan
Hi Egidius
Gewoon doen joh
Na elke spuit beurt doe ik er wat zuiver water in en spuit het leeg, duur 30 sec & klaar is Kees
Wel zet ik de te spuiten items in een grote doos zodat ik de omgeving niet volklier 😂 . Lukt goed hoor
Re: Mijn baan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn baan
Hoi Wim,

De huizen mogen gezien worden, ook van dichtbij zijn ze in mijn ogen prima  :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

online
Re: Mijn baan
Zou ook zomaar in Italie kunnen zijn...
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Mijn baan
 @citaat
excuses maar ik vind de huizen na deze upgrade eigenlijk niet zo mooi.
gevels toch te grof t.o.v. de daken.
geen nood hoor het is slechts een mening  ;)

mvg,

Ruud
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn baan
Dank voor de waarderingen en de comments
Op de foto zie ik wel meer dan zo met t blote oog en daar is « wat » ruimte voor « aanpassing », alhoewel ik heel blij ben met m'n 1ste airbrush & stukwerk resultaat
Ik trek er morgen met de HD er eens op uit om in het dorp waar ik mijn inspiratie opdoe eens te kijken naar de daken & nog eens Erik's posts doorlopen 😉
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mijn baan
Wat mij betreft, ziet het straatje er hartstikke Spaans en sfeervol uit, Wim  :P
Lekker gespoten en gecomponeerd  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2019

offline
Re: Mijn baan
Wim,

dat ziet er weer kunstig uit.
:thumbup: :thumbup:

Zie ik daar op de stoep een hond, zo te zien een dalmatische hond?
Heb je soms ergens inspiratie opgedaan daarvoor een tijd geleden?  :P :D
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn baan
Hi Michel, dank je
Ja de hond heeft iet "dalmatiër "- achtig 😂
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2019

offline
Re: Mijn baan
Natuurlijk viel die mij direct op.
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Mijn baan
Ik kom door je mooie huisjes Wim meteen in de Spaanse sfeer. :P
Ziet er leuk uit met de Preisertjes erbij geplaatst.

Groet Michel
Re: Mijn baan Details Spaans dorp
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn baan Details Spaans dorp
Dank voor het voorbij komen & the comments.
Hier nog enkele fotootjes dichtbij met meer "details"
😉
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Mijn baan
Dag Wim.

Het begint mooi te worden met steeds meer details :thumbup:
Ik vind het pleisterwerk helemaal nog niet zo verkeerd.
Een aantal balkonhekjes hebben wel wat liefde en aandacht nodig!

Past die waslijn niet precies tussen de twee muren in?
Wellicht nog wat planten in een pot op, of bloembakken aan de balkons:
deze setting nodigt zo uit om helemaal los te gaan in detailwerk :lol:

Vakantiegroeten,

Erik.
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Mijn baan
Hoi Wim,

Al ben ik niet zo Spaans aangelegd  >:-D, zijn het toch wel mooie huisjes met vele details erbij. B)
En net zoals Erik al aangaf, zijn er wel enkele balkonnetjes waar de aannemer eens even wat herstellingswerkjes bij mag uitvoeren.
Verder een leuke bezienswaardigheid.

Grts Freddy
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Mijn baan
Helemaal leuk toch, deze eigen bouwsels! Het hoeft allemaal niet perfect; het gaat niet om de close-up foto's maar om de algehele sfeer op een metertje afstand!
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Mijn baan
 @citaat @citaat

Hans,

Het is met een knipoog bedoeld op de herstellingen van de balkonnetjes.
Het is net mooier als ze wat meer afgeleefd zijn ipv. altijd tot in detail perfect er moeten uitzien.

Grts Freddy
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2019

offline
Re: Mijn baan
Hoi Wim,

het ziet er steeds leuker en steeds Spaanser uit.
Super !!
Re: Mijn baan Details Spaans dorp
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn baan Details Spaans dorp
@ Erik,Freddy,Hans,Michel,ho_missie,Pebe, Marklin Herman & Peter

Hartelijk dank voor het bezoek  en de comments.

Het begint er aardig op te lijken

Wat betreft:
- de hekjes: ik heb geprobeerd ze mooi recht en passend te vouwen maar dat lukte me nog niet zo goed, het is de eerste maal dat ik met dit materiaal iets samenstel en t is nog niet zo eenvoudig maar het is ook een dorp met wat verloederde huisjes he.... >:-D

- bloempotten en planten: wel dat zie je hier (Catalonië ) niet in een dorp, hooguit een olijfboom waaronder de 'elders' samenkomen om te roddelen etc..

- de waslijn: is n beetje krap maar dat zie je hier wel zo hoor

Eind volgende week ben ik terug in belgenland en ga ik wat meer details toevoegen en de huizen voor de andere zijde van de straat bouwen.

Dan komt er wat "groen" ttz : dor gras, olijfbomen, platanen etc en nog wat figuurtjes ( Spaanse ) zoals je ze hier ziet.

Nogmaals bedankt voor het bezoekje en misschien zie ik jullie in Houten op 27 Aug  :thumbup:
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Mijn baan
Citaat van: Kelderspoorder op vrijdag 13 augustus 2021, 20:34:01
Hans,

Het is net mooier als ze wat meer afgeleefd zijn ipv. altijd tot in detail perfect er moeten uitzien.

Grts Freddy

Dat geldt dan niet voor de dames achter de ramen/rolluiken :D.

Groeten,
Wico
Re: Mijn baan Details Spaans dorp
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn baan Details Spaans dorp
Citaat van: Wico op zaterdag 14 augustus 2021, 13:11:44
Citaat van: Kelderspoorder op vrijdag 13 augustus 2021, 20:34:01
Hans,

Het is net mooier als ze wat meer afgeleefd zijn ipv. altijd tot in detail perfect er moeten uitzien.

Grts Freddy

Dat geldt dan niet voor de dames achter de ramen/rolluiken :D.


Groeten,
Wico

😆😆😆😈👌
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn baan
Ik zeg " Muy Bueno" lekker Spaans sfeertje zo Olé en doorgaan.
Kleuren maken het helemaal af en ach die balkonnetjes, dat komt zolang ze maar niet naar beneden storten.  :)
 
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn baan
Citaat van: iTom op zaterdag 14 augustus 2021, 15:28:54
Ik zeg " Muy Bueno" lekker Spaans sfeertje zo Olé en doorgaan.
Kleuren maken het helemaal af en ach die balkonnetjes, dat komt zolang ze maar niet naar beneden storten.  :)

ha ha, muchas gracias Tom. Dank je voor het compliment. :thumbup:

PS: ook leuk dat je hier weer terug op het forum zit hoor.
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Mijn baan
Ik doe je het niet na, maar wat is er aan de hand met de ruiten van het meest rechtse bouwwerk?
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Mijn baan
Om heel eerlijk te zijn vind ik die trompettist wel erg leuk. Waar heb je die vandaan geduikeld? Met zijn blonde kop niet echt Spaans aandoend dan had je beter een caballero met gitaar kunnen nemen. Maar toch errug leuk, een serenade van het eene balkon naar het andere, toch.
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2010

offline
Re: Mijn baan
 @citaat Dat is natuurlijk een vakantieganger die een huisje gehuurd heeft ;)
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn baan
 @citaat Jan Willem: daar heb ik iets tegen geplakt opdat het ledje dat erachter komt meer diffuus licht zou geven; wel was ik een beetje overvloedig met de lijm 😬
De luiken moeten er wel nog voor komen
@citaat @citaat Henk : oh maar er zijn ook blonde Spanjaard-en/innen hoor. Ter info : het woord caballero wordt in Spanje eigenlijk gebruikt om respect te tonen aan een mannelijk persoon zoals wij heer gebruiken. Tevens wordt het ook gebruikt voor : nobele, ridder te paard, ober.....
Maar geen nood de dansende chotis en de gitaarspelende Mariachis komen er ook aan. Zitten nu in m'n rugzak klaar voor de reis naar het Noorden 🤗

@citaat @citaat @citaat : basjuh 1981: zou kunnen he 🤔😉

Re: Mijn baan - Nieuw gedeelte baan 1
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn baan - Nieuw gedeelte baan 1
Hi,

heb het linker gedeelte van mijn baan 1 afgebroken en opnieuw begonnen. Reden: delen ervan waren heel moeilijk bereikbaar.....(typische beginnersfout he)

Hieronder enkele foto's van hoe dat gedeelte van de baan was voordien, het nieuwe "plan" ( met dank aan Rob ( speelt met treintjes), Ricardo ( die ons forum verlaten heeft) en enkele anderen bij advies van welke spoorelementen voor het passend maken, enkele van de opbouw tot nu.

Er zijn C en K-rails gebruikt
Centraal staat een BW, rangeersporen, opstelsporen en een (klein) goederen station ( geel en groen).

Op niveau 0 komen er ( van rechts sporen met de aansluiting op een station die verder lopen via een dubbel spoor met een lus naar boven om daar aansluiting te maken met het BW , naar een ander Station met het rechter gedeelte van baan1 (licht & donkerblauw) en de keerlus linksom

Verder een spoor dat links naar het schaduwstation leidt en naar een keerkring linksom (oranje)

Er zijn 3 vlakken te zien:
- Groen: mangat
- Oranje : de sporen van de keerlus die linksom gaat
- Grijs: de sporen van de keerlus die rechtsom gaat

Het "plan' geeft niet echt de werkelijkheid weer qua spoorelementen omdat ik ook flexrails gebruik.

Comments altijd welkom he


Re: Mijn baan
Lid sinds: 2019

offline
Re: Mijn baan
Hoi Wim,

wat een enorm karwei weer.
Het zag er altijd al goed uit, dus het zal nu nog beter worden omdat de ervaring natuurlijk gaat meetellen.
Ik hoop dat toch ook weer eens in het echt te mogen aanschouwen wanneer het zover klaar is.

Succes verder met je werkzaamheden.
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Mijn baan
haha, zo ga je je nooit vervelen Wim! maar wel beter voor de bereikbaarheid. ben benieuwd wat je er weer voor moois van gaat maken!
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn baan
Het is altijd wel jammer maar beter nu aanpassen want ook met het ouder worden is bereikbaar zijn wel zo prettig.
En door de ervaring van het begin gaat het zeker en vast beter en nog mooier worden.
Zo ben je weer een ervaring rijker.
Re: Mijn baan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn baan
Het is wel een kaalslag Wim, maar beter nu aanpakken dan later spijt krijgen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Mijn baan
Wasdanu Wim! Ben ik een dag niet op het forum heb jij je halve baan opgebroken. Vanwege bereikbaarheidsproblemen. Ja dat is wel een issue, zelf ben ik ook wel eens niet bereikbaar, bv wanneer ik mijn telefoon weer eens in het hobbyhok heb laten liggen. Komt de laatste tijd steeds vaker voor, waarschijnlijk door het ouder worden.
Houdt je daar nu dan wel rekening mee? Iedere dag wordt je namelijk een beetje ouder, het probleem is daarbij het vooruit kijken. Je kan wel inschatten hoe oud je over een paar jaar bent maar niet hoe het dan met de bereikbaarheid staat.
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn baan
Hi
Allen bedankt voor het bezoek en comments
Tja bereikbaarheid en het ouder worden, dat zijn issues hè ...
Maar zoals aangehaald er is altijd tijd & plaats voor verbetering .

Ondertussen gisteren een kleine verrassing van vrouwtje-lief : bezoekje aan Marklineum , dat was toch wel n leuke ervaring
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2016

offline
Re: Mijn baan
Nou Wim, de ene dag sloop je de (halve) boel, de andere sta je zomaar in Göppingen....
Ik ben een paar jaar geleden bij de Märklintage eens in het museum geweest voordat het werd verbouwd. Ik zou zeggen: dat was wel nodig. Het was niet heel indrukwekkend voor een fabrikant met zo'n rijke historie en zulke mooie producten.
Buiten ziet het er nu wel indrukwekkend uit in elke geval.

Groet,

Peter
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn baan
Hi Peter, tja vrouwtje moest toch naar Stuttgart dus de 2 gecombineerd ; het museum is echt mooi en overzichtelijk ; de modelbaan die ze showden is nog maar deels klaar. Al bij al wel leuk hoor en natuurlijk de shop hè ...😂
Re: Mijn baan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn baan
Hoi Wim,

Van Stuttgart naar Göppingen is een klein stukje, leuk dat je daar geweest bent.
En is er nog een souvenir meegekomen?


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Mijn baan - aankopen Marklineum
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn baan - aankopen Marklineum
Goeie morgen Peter & allen,
hierbij de ,,aanwinsten ,, , geen rijdend materieel wel scenery met enige attributen om ergens een dorpje met kerstsfeer te bouwen ( op aanvraag van m'n vrouwtje), dus doen we dat hè

Re: Mijn baan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mijn baan
Ik liep even achter hier, Wim.

Heb jij in de tussentijd baanbrekend werk verricht, een museum bezocht en al de kerstspullen in huis gehaald !
Zo heb je wel de tijd om de kerstboom alvast op te tuigen  ;)

Goed plan, om je baan een betere bereikbaarheid te geven en het geeft meteen weer inspiratie om het nog mooier te maken  ;)

Grtz Tony
Re: Mijn baan - aankopen Marklineum
Citaat van: wimpietje op vrijdag 17 september 2021, 08:18:31
Goeie morgen Peter & allen,
hierbij de ,,aanwinsten ,, , geen rijdend materieel wel scenery met enige attributen om ergens een dorpje met kerstsfeer te bouwen ( op aanvraag van m'n vrouwtje), dus doen we dat hè
Zo te zien heb je ook een cadeautje voor je vrouw :thumbup: :D
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn baan
Daar kan je weer leuk mee aan de slag.  :thumbup:
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn baan
Citaat van: Tony op vrijdag 17 september 2021, 10:33:13
Ik liep even achter hier, Wim.

Heb jij in de tussentijd baanbrekend werk verricht, een museum bezocht en al de kerstspullen in huis gehaald !
Zo heb je wel de tijd om de kerstboom alvast op te tuigen  ;)

Goed plan, om je baan een betere bereikbaarheid te geven en het geeft meteen weer inspiratie om het nog mooier te maken  ;)

Grtz Tony

Ja Tony het waren drukke dagen , museum was leuk, klaar voor de kerst en nu kan ik tenminste overal bij  O:-D

Citaat van: basjuh1981 op vrijdag 17 september 2021, 14:02:06
Citaat van: wimpietje op vrijdag 17 september 2021, 08:18:31
Goeie morgen Peter & allen,
hierbij de ,,aanwinsten ,, , geen rijdend materieel wel scenery met enige attributen om ergens een dorpje met kerstsfeer te bouwen ( op aanvraag van m'n vrouwtje), dus doen we dat hè
Zo te zien heb je ook een cadeautje voor je vrouw :thumbup: :D

ha ha basjuh, het vrouwtje blij dus ik ook blij he  :P

Citaat van: iTom op vrijdag 17 september 2021, 14:04:50
Daar kan je weer leuk mee aan de slag.  :thumbup:

ja ja, Tom, we kunnen weer verder bouwen B)
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2010

offline
Re: Mijn baan
Ja, de baas moet je soms ook tevreden houden hè O:-D
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn baan
INDEED, anders.... problems... 8o
Re: Mijn baan - Bezoek station Cerbère
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn baan - Bezoek station Cerbère
Weer terug uit Spanje, een bezoekje gebracht aan dit station
Doordat Frankrijk en Spanje verschillende spoorwijdten hebben, moeten reizigers hier of in station Portbou (Spanje) overstappen. Omdat de dienstregelingen aan beide kanten onvoldoende op elkaar afgestemd zijn, kan dit vertraging opleveren. Eerder was deze grensovergang een knelpunt in het internationale goederenverkeer: goederen moesten eveneens aan een van beide kanten van de grens van trein wisselen. Met het openen van de directe spoorverbinding in 2013 Perpignan - Barcelona met continentale spoorwijdte voor goederen is hier een einde aan gekomen.
Reizigersvervoer op lange afstand rijdt sinds 2013 niet meer door Cerbère en Portbou, maar via de Perthustunnel nabij La Jonquera iets westelijker door de Pyreneeën. Een rechtstreekse hogesnelheidstreinverbinding rijdt sindsdien tussen Parijs en Barcelona. Daarvoor reed eerder een Franse TGV tot Station Figueres-Vilafant waar overgestapt kon worden op een directe trein naar Barcelona. Reizigers die voor deze verbinding kozen hoefden al niet meer over te stappen in Portbou of Cerbère.

Hierbij enkele fotootjes

En nu terug aan de baan werken  :-)
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2016

offline
Re: Mijn baan
En waren toch ook plaatsen waar de wielstellen konden worden aangepast? Ik ben eens met een internationale slaaptrein naar Spanje geweest en herinner mij dat in de nacht rijtuig na rijtuig aan de andere spoorwijdte werd aangepast. Het ging nog redelijk vlot.

Groet,

Peter
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2019

offline
Re: Mijn baan
Is met flexrail vlot opgelost.