@erik01 De hotglue trekt inderdaad altijd draden. In dit geval doe ik de lijm op de mast die ik in de hand houd. En dan plaatsen met een wasknijper om de mast goed recht te zetten en de lijm even te laten uitharden. Ik lijm veel met de hotglue: huisjes, ijslands mos en van alles en nog wat. Daarna met een lamp erop alle draden weghalen. En dan zie je op de foto's wel wat je vergeten bent.
Vandaag verder met het Quertragwerk waar de seinen aan moeten hangen. De seinplaat komt uit de 3D printer maar die is ook prima te maken van een stukje karton.
Bij Wassen zijn het flinke seinplaten met veel lampen, maar het station wordt eigenlijk niet meer gebruikt. Ik gebruik slechts rood en groen als seinbeelden. Dat scheelt nogal in het aantal draden wat je weg moet werken. 1 voedingsdraad met een weerstand en voor elke sein een rode en groene massadraad. Op het portaal zet ik ook weer een lampe dus die draden komen er ook nog bij.

Ik soldeer aan de 3mm LED's de bedrading. Altijd een gepruts met dat lakdraad. De pennen van de LED's die ik niet gebruik knip ik af. En ik maak een hekwerkje van de pennen.

Ik fixeer de boel met hete lijm want die gebruik ik overal voor

. De achterkant schilder ik zwart zodat er geen lichtlekkage ontstaat. De witte rand maak ik met een verfstift.

Dan het spul in elkaar zetten. De seinen hang ik op met de bedrading en die laat ik door de H-balk naar beneden gaan. Met wat strookjes schilderstape zet ik een en ander vast.

De opstelling voor de Mittlere Enschigtal Gallerie bij Bahnhof Wassen.

Aan de andere zijde de Rohrbachtunnel. Het zit op mijn treintafel allemaal wat dichter bij elkaar dan in werkelijkheid. De tunnel heeft nog veel werk nodig. Maar de mast voor de afspanning is aardig gelukt. De rijdraden en de gewichten ontbreken nog.

Het zijspoor moet nog worden voorzien van masten en dat spoor moet ook verder doorlopen.

De basis staat. Er valt nog genoeg te hobbyen om er een station van te maken.