Inmiddels heb ik de modelbaankamer wat verder ingericht. Nog wat kastjes boven de baan opgehangen en een extra vitrine.
Helaas kan de baan niet zo blijven als deze in de tijdelijke situatie was. Door het schuine dak kan de klimspiraal niet daar komen waar deze hoort.
Nu zou ik de hele baan kunnen verlagen, maar dan passen de kasten er niet meer onder en dat is juist zo fijn als opbergruimte.
Het baanplan, van schaduwstation tot klimgedeelte moet daarom aangepast worden. Het plan hiervoor is al getekend en daarbij is rekening gehouden met de uitbreiding in de toekomst. Het voordeel is dat de sporen in het schduwstation straks iets langer worden en de helling om te klimmen minder steil.
Alleen moet ik er nog wel diverse railstukken en wissels voor aanschaffen. Eerst even sparen hiervoor. Ik kan mijn geld tenslotte maar 1x uitgeven.
Ondertussen kan ik wel verder met de scenery. Zo ben ik verder gegaan met de woningen in de Dorpsstraat. Het blokje 2 onder 1 kap woningen is verder aangekleed. Van kozijnen, gordijnen en binnenverlichting voorzien. Het, als je ervoor staat rechtse pand heeft brand gehad. De slaapkamer is uitgebrand. Op de modelbaan zal dit straks zo gemaakt worden dat de brandweer net weg is. Politie is nog aanwezig en de verbrandde spullen uit de kamer liggen op straat. De ramen van de woning en de woning ernaast staan open om de brandlucht uit de woning te krijgen. Verder zijn ook de fietsenwinkel en de woning ernaast van verlichting voorzien.
De 3e vitrine
Het schaduwstation is deels afgebroken
Er is brand geweest in een woning
De fietsenwinkel heeft binnenverlichting
Ook in deze woning hoeft men niet meer in het donker te zitten.