Nieuws: Treinenplaatjes in je onderschrift? Dat kon al!!! Maar nu ook speciaal voor het 15-jarig bestaan van het 3railforum!!
+  3rail Forum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  Crabbedam; De bouw
Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag

Auteur Topic: Crabbedam; De bouw  (gelezen 9779 keer)

Vinkendrecht

• Toffe Gast
  • *
    • Vinkendrecht
Re: Crabbedam; De bouw
« Reactie #100 Gepost op: dinsdag 11 januari 2022, 19:59:01 »

Zo, de perrons zijn in ruwbouw klaar. Dat wil zeggen dat alle trottoirtegels en keerwanden ingekrast zijn en de perrons in elkaar gelijmd zijn. Nu moeten ze op kleur gebracht worden. Het perron rond het station heb ik nog aangepast. Aan één zijde is het perron verbreedt en is over de hele breedte een trap aangebracht. Wordt vervolgd.
groeten,
Martin Vink
Dordrecht

Vinkendrecht

• Toffe Gast
  • *
    • Vinkendrecht
« Reactie #101 Gepost op: dinsdag 11 januari 2022, 20:05:41 »

Daarnaast ben ik ook verder gegaan met het bouwen van de panden aan de Dorpsstraat.
De woning naast de fietsenwinkel vordert gestaag. De buitenmuren zijn allemaal ingekrast en daardoor van bakstenen voorzien.
Dit is daarna op kleur gebracht. De woning krijgt ook gedeeltelijk een interieur. Niet te gedetailleerd. De panden staan straks achteraan op de modelbaan, dus veel zal je er niet van zien, maar als er straks licht brand in het huis moet er wel iets van een interieur te zien zijn.
Ook de trottoirs voor de panden en het achterterrein van de fietsenwinkel zijn voorzien van tegels. En als laatste in deze update is de fietsenwinkel voorzien van een dakpannendak. Deze dakpannen zijn gemaakt van golfkarton. Stroken van 3mm die daarna boven elkaar gelijmd zijn. Nu nog verder afwerken.
groeten,
Martin Vink
Dordrecht

Vinkendrecht

• Toffe Gast
  • *
    • Vinkendrecht
« Reactie #102 Gepost op: dinsdag 11 januari 2022, 20:07:17 »

En nog wat foto's.
groeten,
Martin Vink
Dordrecht

Dirk-Jan

• Forum Moderator
    • Baanplan (zonder plan)
« Reactie #103 Gepost op: dinsdag 11 januari 2022, 20:26:54 »

B) Martin, dat is erg mooi wat je maakt, de huizen zier er zeer realistisch uit, een knap staaltje zelfbouw. :thumbup:
Ik heb ook net je topic aangegeven bij Karel, die wil ook gaan zelfbouwen.

Dirk-Jan

Vinkendrecht

• Toffe Gast
  • *
    • Vinkendrecht
« Reactie #104 Gepost op: dinsdag 11 januari 2022, 20:52:12 »

B) Martin, dat is erg mooi wat je maakt, de huizen zier er zeer realistisch uit, een knap staaltje zelfbouw. :thumbup:
Ik heb ook net je topic aangegeven bij Karel, die wil ook gaan zelfbouwen.

Dirk-Jan

Bedankt Dirk-Jan. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het zelf bouwen van de huizen en andere scenery eigenlijk wel heel erg leuk vind.
Ik krijg daardoor een modelbaan die geen ander heeft. Niks ten nadele van andere schitterende modelbanen, maar daarop zie ik vaak de de standaard modelbouwpanden uit de catalogussen van de grote fabrikanten. Voor de Nederlandse modelbanen heb je dan natuurlijk de modellen van Tilly Models, Artitec en nog enkelen. Ik heb nu enkele resin bouwdozen gemaakt, maar nee, dat is toch niet mijn ding en aan 3D printen waag ik mij (nog) niet. Dan ben ik aan het modelbouwen op de computer en niet meer achter mijn hobbytafel.
groeten,
Martin Vink
Dordrecht

Vinkendrecht

• Toffe Gast
  • *
    • Vinkendrecht
« Reactie #105 Gepost op: zondag 16 januari 2022, 17:41:15 »

En dan heb je ineens heel veel vrije tijd.
Vorige week vrijdag kreeg ik wat verkoudheidsklachten en na een test bleek ik positief.
In plaats van 7 dagen werken werd dat minimaal 7 dagen binnen zitten.
Na 2 dagen waren de ergste klachten weg, maar mocht ik nog steeds niet naar buiten.
Intussen waren vrouw(3e keer ondanks inentingen en booster) en dochter (2e keer nog niet ingeënt) ook positief getest.
Nu hebben wij gelukkig een hobby waarbij we ons prima kunnen vermaken.
Zulke dagen zijn dan goed voor het doen van minder leuke klusjes aan/voor de modelbaan die je steeds maar weer uitsteld.
Bij mij zijn dat het juist programmeren van alle decoders. Dit was noodzakelijk omdat ik door de uitbreiding van het materieel geen logische decodernummers meer toe kon kennen aan nieuwe treinen. Nu heb ik dat anders en voor mij logischer ingedeeld.
Een nog veel vervelende klus maar zeker zo nodig is het reinigen en smeren van alle wielen van de rijtuigen, goederenwagons, locomotieven en treinstellen. Een dievenklus, maar wel noodzakelijk.
groeten,
Martin Vink
Dordrecht
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog