Tijd weer voor een update. Het gaat niet zo hard de laatste tijd.
Mijn rug is weer hersteld, maar de vrouw zit erger in de lappenmand en dat heeft z'n aandacht nodig waardoor er wat meer taken op mij neer komen. Geen probleem, dan maar wat minder modelbouwen.
Voor nu dan de update.
Ik ben aan het puzzelen geweest met de ruimte om de olieopslagtanks te plaatsen.
Soms lig je dan op bed erover na te denken en schieten je ideeën te binnen. De volgende dag toch maar eens geprobeert.
De tanks schuin plaatsen en dan afzagen op de lijn van de achter wand. Dat scheelt een hoop ruimte.
Ik heb het eerst even "droog" bekeken en toen toch maar de dremel gepakt en één tank afgezaagd.
Nu heb ik het zo gedaan dat het afgezaagde deel precies het deel is dat op de plaats van de tweede tank komt. Zo hou ik nog één hele tank over voor later..
Ook het deel met de pompen en leidingen naar de opslagtanks is aangepast.
Eén van de kopsporen wordt ingekort zodat er straks 1 ketelwagen kan staan in plaats van 2. Op het ingekorte deel komt het deel met de pompen en leidingen. De aansluitingen naar de ketelwagens is verplaatst van links naar rechts zodat het realistischer oogt.
Het overlaadstation met afdak ben ik aan het schilderen. De definitieve plek hiervoor moet ik nog bepalen.
Verder is het wegdek ingekleurd en het zwart van het asfalt met gipspoeder wat lichter
gemaakt.De trottoirtegels zijn weer met potloden vervuild en op de plaats waar de bus straks kan stoppen zijn zwarte en witte tegels aangebracht.

Eerst even "droog" uitprberen.

En dan toch de zaag er in.

Het deel met de pompen en leidingen is aangepast en komt straks achter het ingekorte spoor.

Het overlaadstation wordt geschilderd in de kleuren van de BHC.

Het vervuilde wegdek met de trottoirs.

De bus stopt straks voor de bakkerij.