Het is alweer enige tijd geleden dat er een update is verschenen over de vordering van de bouw van Crabbedam.
Ik doe deze updates, als het werk het toelaat tijdens de nachtdiensten, maar dan moet ik die wel hebben natuurlijk (nachtdiensten)
Het was dus weer even geleden, maar ik zit weer midden in een blok van 3 nachtdiensten en heb weer even tijd.
De laatste tijd ben ik vooral bezig geweest met de straten op module 2.
Het wegdek is verweerd met de dry-brush methode, dit moet op module 1 nog gebeuren, en de belijning is aangebracht.
Bij de overweg zijn de stopstrepen aangebracht.
Langs de rand van het wegdek is de rand van stenen aangebracht als scheiding tussen asfalt en stoeprand.
Daarna heb ik de module even op haar plaats gezet naast module 1 om te kijken of alles klopte. Dit bleek niet het geval. Bij de parkeerplaats van de brandweerkazerne moet nog wat aangepast worden.
Verder zijn de sloten voorzien van 'water' als wil het met het drogen nog niet mooi vlak blijven, maar daar verzin ik wel iets op.
Het inrijsein van Crabbedam is voorzien van een verhoging waarin het sein verankerd staat.
In het verleden had ik wel eens een AHOB gebouwd. Deze kon niet bewegen en de helft van deze overweginstallatie is op een maquette met daarop mijn eigen woning beland. De andere helft lag in stukken in een rommelbak. Voor deze module ga ik ook zelf de AHOB's bouwen. Deze moeten wel beweegbaar worden.

Het verweerde wegdek

De belijning wordt ingetekend

Daarna afgeplakt

En na het schilderen en drogen kan de tape weer weg.

De sloot is gevuld met blanke lak, al lijkt het hier niet echt blanke lak, maar het droogt helder op.

Het sein staat op een verhoging

De module staat even op haar plaats. Links vooraan bij de brandweer moet nog wat aangepast worden.

Even een doorkijkje naar de goederenloods

De oude AHOB

Hiervan gaan we een nieuwe bouwen.