Het is weer even geleden dat ik wat nieuws heb gemeld over de bouw van Crabbedam.
Toch heb ik niet stil gezeten, maar het trekken van en aansluiten van draden is nou niet echt interessant om steeds foto's van te plaatsen.
Intussen zijn alle terugmelders en wissels aangesloten en werken via Koploper. De truc met de diodes lijkt goed te werken.
Er kan nu zo langzamerhand gewerkt gaan worden aan de scenery.
Als eerste heb ik de perrons gezaagd. De gebouwen in het dorp zijn op hun definitieve plek gezet. Hiervan kunnen de draden van de verlichting aangesloten worden. De overweg is in ruwe vorm van triplex gesneden en vastgezet.
Van karton worden de perron zijkanten gesneden en tegen op hun plaats gelijmd.
De railovergangen tussen de modulebakken heb ik aangepast naar een tip van Josef Brandl, Als de modules onderling gekoppeld zijn kan een railverbinder verschoven worden zodat de spoorstaven altijd mooi in elkaars verlengde liggen.
In de afgelopen weken hebben wij hier thuis in quarantaine gezeten omdat mijn vrouw positief getest was.
Die tijd heb ik nuttig besteed door een plan V te pimpen. Het interieur geschilderd en van verlichting te voorzien.
Ook een BR628 werd gepimpt en gedigitaliseerd.
Als laatst nieuwtje heb ik gisteren de bestelde plan U van Artitec opgehaald. Deze moet nog van een sleper worden voorzien.
Op de foto's staat de plan U naast de plan U die ik 12 jaar geleden heb gebouwd uit een bouwset van
www.sleutelspoor.nl