Duidelijk Maarten. Maar Hamburg Altena voor de ene module vind ik wat overdreven, Neustad a/d Weinstrasse lijkt me aannemelijker. De huidige te bouwen module zou je de "Weilerbahn" kunnen noemen. Burrweiler,
Freekkwei eh Frankweiler, Albersweiler, Birkweiler en Annweiler (am Trifels). Baan heeft natuurlijk nooit bestaan maar zonder fantasie vaart niemand wel. Het is maar een idee ...........
Er waren trouwens in die buurt wel meer vergessene bahne. Zie:
http://www.vergessene-bahnen.de/Streckenliste.htm#rlp@ Basjuh: Een opmerkelijk voorbeeld van een stationsgebouw parallel aan de sporen. Maar het was met voorbedachte rade. De bedoeling was ooit om een aansluiting te maken naar Scheveningen. Dan was Den Haag SS geen kopstation meer geweest.
Dat ging dus niet door. Elders reeds besproken.
Heden ten dage zouden we dat anders doen. Gewoon een (Snel)tram van de Haag SS naar Scheveningen laten rijden. Dan had je dus ongeveer een soort situatie als in St. Martin gehad.
Naschrift. Ik moet mezelf corrigeren. (voordat een ander het doet) Weliswaar bestaat/bestond er geen "Weilerbahn" maar wel de bestaande Schwarzbachtalbahn, waarbij een aantal "weilers" met elkaar zijn verbonden.