Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Tony's simpele banen............klaarder voor de toekomst......

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 5 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen............klaarder voor de toekomst......
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen............klaarder voor de toekomst......
Dag Tony.

Fijn om jouw bijdrage met daarin enkel goede berichten te lezen  :thumbup:  :thumbup:
Ik was eigenlijk benieuwd waarom de sleep Schwerölwagons, met negen stuks compleet is?  :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen............klaarder voor de toekomst......
Tony,

Ik sluit me aan bij eerdere reacties qua blijdschap om je update te lezen en je gezicht weer op een beurs te zien. Dat geeft de burger moed :thumbup:.

Mijn persoonlijke favoriet is de Schwerölwagon. Op een af andere manier vind ik dat wel stoere wagons waarvan ik best een sleepje van negen zou willen hebben :).

Moet ik alleen nog even kijken hoe ik in het reine kom met mijn zelf opgelegde beperking van Zwitsers materiaal uit periode V/VI :?.

Groeten,
Wico     
Re: Tony's simpele banen............klaarder voor de toekomst......
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen............klaarder voor de toekomst......
Je hebt toch een historisch hoekje op je baan of ligt het probleem regionaal. Nationalisme doen we hier niet aan hoor, dat is politiek en dat mag hier niet.
Re: Tony's simpele banen............klaarder voor de toekomst......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen............klaarder voor de toekomst......
Goeiemorgen,

Allereerst wederom bedankt voor de warme en hartelijke reacties  :thumbup:
Vandaag probeer ik wat bij te lezen en te kijken en ook te reageren natuurlijk.
Eens kijken hoever ik kom  O:-D

Even wat -hopelijk- alomvattende antwoorden;

- Mijn rollator gebruik alleen om te trainen/revalideren. Verder kan ik gewoon stukjes fietsen en lopen en zoals nu een klein uurtje op een kleine treinbeurs neuzen  :)
- Wat betreft de elektrische wissels; ik had er 2, waarvan er uiteindelijk één kaduuk ging. 50% uitval dus  :-) Maar ik heb goede hoop en bouw ze zo in, dat ze makkie te verwijderen zijn.
- De aan/uit schakelkastjes zijn voor stroomloos te maken baanstukken
- De Schwerölwagens zijn scheetjes en het verzamelen meer dan waard; ze zijn alleen lastig te vinden. De nieuwe witte (fantasie)wagens met Märklin erop vind ik niks, maar deze slingeren je zo de fifties en sixties in  :favorite:  En 9 van die karren hebben samen een lengte van 125cm en vormen voor mij de ideale sleep. Lang genoeg om lang te lijken en kort genoeg, om nog net op het station geparkeerd te kunnen worden. Vandaar dus  B)
- De voorpret houdt de hersens flink bezig; er zijn al heel wat banen gehersenspinseld ! Er moet heel veel scenery en rails op toch wel beperkte ruimte (her)gebruikt worden. Mag gerust overladen zijn, maar de Paradestrecke moet er mooi uit springen en zo lang mogelijk zijn.

Zo, genoeg geleuterd. Nu ga ik aan het achterstallig leeswerk beginnen.

Grtz Tony

Bijgaand nog een bonusplaatje uit de toenmalige ontwikkelfase van Bahnhofshausen met Neustadtneustadt in de hoofdrol (een combi van gebouwen in schaal HO-TT en N)   :P

19E DEZE STATIONS MET OMGEVGING ZIJN NOG GEEN METER BREED.jpg

 

Re: Tony's simpele banen............klaarder voor de toekomst......
Citaat van: Wico op maandag 08 april 2024, 18:45:18hoe ik in het reine kom met mijn zelf
:o) Dan gaat u naar www.effesneleenpriesterbestellen.nl en dan zal hij u hier in bijstaan. O:-D

Klembord1.jpg
Bron sidetrackhobby.com
Re: Tony's simpele banen............klaarder voor de toekomst......
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

offline
Re: Tony's simpele banen............klaarder voor de toekomst......
Deze website bestaat niet
Re: Tony's simpele banen............klaarder voor de toekomst......
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen............klaarder voor de toekomst......
Wel hoor, maar alleen voor leden met een levendige fantasie.  >:-D
Re: Tony's simpele banen............klaarder voor de toekomst......
@ Dirk-Jan,

Dank voor de link voor geestelijke bijstand, wie weet zie ik nog eens het licht :idea:.

@ Hans,

Deze website moet je meer zien als spiritueel adres voor de behoeftigen onder ons. Het gaat hier niet om het stoffelijk wereldwijde web O:-D.

@ Henk,

Waarvan akte :P.

Groeten,
Wico