Ik ben van mening dat als je losse modules hebt je zo min mogelijk bedrading aan moet brengen vanwege het ontstaan van storingen.
Met verlichting en dergelijke ontkom je niet aan draden. Ik heb daarvoor ook decoders k84 in de bak om alle verlichting te kunnen aan sturen.
Voor de wissels heb ik K83 en M83 decoders er onder aangebracht. Die laatsten wil ik er uithalen en alle wissels uitrusten met een ingebouwde decoder. Op een paar na heb ik die al in huis. Op andere modules is de aanpassing al gedaan hetgeen niet te moeilijk was omdat daar nog geen ballast was aangebracht tussen de sporen. De stationsmodules zijn `different cook`zoals de Swahili zich zo fijntjes kunnen uitdrukken.
Ik heb de Ballast voor C-Rails van Busch gebruikt, nr 7069. Deze is beregoed maar als je wat wil veranderen word het hakken met een beitel, knetterhard word dat spul. Hierbij de fotoos van de ravage. Nou was er nog een reden die ik toch maar hier vermeld. Ik had secties gemaakt voor bijvoorbeeld Koploper maar merkte dat er, na het ballasten, een paar fouten in waren geslopen. De ombouw houdt in: Rails verwijderen, draden losmaken, ballast voor een groot gedeelte weghakken, in de wissels de decoders inbouwen, rails bedraden (min en plus aansluiten op de voedingslus en secties)Rails terug plaatsen en isolatie voor de secties aanbrengen. Wissels testen. En uiteindelijk weer ballast aanbrengen.