Ja Freek, ik ben van de scenery. Maar automatiseren is ook leuk. Zo was mijn vorige modelbaan werkzaam onder Koploper. Ook met iTrain heb ik geëxperimenteerd. Nu met de modules zal er veel gerangeerd moeten worden, ik heb altijd al een rangeer terrein willen maken. Vroeger, in mijn jeugd woonden we in een natuurgebied maar wel recht tegenover het rangeerterrein van station Zaandam. Dat was een buurtrangeerheuvel, voor Pieter Schoen, Houthandel, van Gendt & Loos, misschien zelfs voor Albert Heyn en Verkade en wat doorgaand goederenmaterieel. Daar heb ik al vroeg mijn spoortick opgelopen. Ons huis stond bij de entree van de houthandel waar mijn vader de technische man was en daar lag een omvangrijk smalspoor emplacement met wissels, draaibruggen en draaischijven waar ik in de weekenden (stiekum) speelde.
Toen ik mijn modelbaan afbrak en modules wilde gaan maken heb ik veel afgekeken bij FREMO en het leek me leuk om het mogelijk te maken als FREMO te kunnen rijden. Met wagenkaarten etc. En dan is rangeren extra leuk. Maar ik kan ook genieten van alleen het kijken naar een mooie loc met sleep, dus een keerlus is daar weer goed voor. En inderdaad, modelspoor is een veelzijdige hobby.👍