@Peter: Huider is een hele mooie winkel, uitgebreid assortiment, meneer Huider is ook zeer klantvriendelijk. Hij heeft alleen weinig koopjes/aanbiedingen die andere winkels soms wel hebben.
@Michel: Erik haalt bijna al zijn spoorbaan spullen van Marktplaats en beurzen, ik kan maar 1 of 2 van zijn locomotieven aanwijzen die uit de winkel komen (de Hollandpiercer op de foto), daardoor mankeert er ook aan veel materieel iets. De Piko 474 heeft een slechte decoder, daar moet een esu in, de hekjes van de Mak zijn bij een vorige eigenaar gesneuveld, hier en daar ontbreken buffers etc. Het is dan de uitdaging om alles te repareren en goed rijdend te krijgen. Volgens de laatste telling liggen er 17 'projecten'.
Piko heeft meerdere decoders gebruikt, ik heb in mijn Portfeeders Mak en Fyra 186 een Uhlenbrock decoder die 'zingt' bij het wegrijden, maar verder goed functioneert, in mijn OBB 1044 zit een nieuwe Piko geluidsdecoder, deze rijdt uitstekend en het geluid is ook erg goed.
Dan zijn er ook de Piko decoders die niet reageren op de regelaar, deze zit in de Piko 474 van Erik. Hierover staan de diverse forums ook vol. Even volle snelheid rijden en de lok reageert niet meer op de centrale, de spanning moet dan van de baan om de lok te stoppen. Oplossingen als analoog herkenning of lastregeling uitzetten zouden een oplossing kunnen zijn, ik zou deze decoder vervangen door een esu.
@Marcel: het fietsenrijtuig heeft Marklin wielen, ook van Artitec, en rijdt uitstekend op de baan. Geen problemen met wissellantaarns, het is ook niet zo'n lang rijtuig. Overigens rijden er al een ovaalramer en een stalen D van Artitec, gekoppeld aan diverse roco rijtuigen, eigenlijk allemaal probleemloos.
Ik kon ook geen foto's van het openen van zo'n rijtuig vinden, daarom ook mijn foto's! Ik hoop dat het anderen helpt het rijtuig te openen!