Citaat van: ikke650 op woensdag 01 april 2015, 09:32:33
Ben benieuwd hoe het eruit ziet als de verlichting brand.
Erwin, die foto's komen nog ...
Vandaag laat ik de tussendoor-projectjes zien, die ik maakte tijdens de puzzel van de burcht.
Aangezien het burchtplein toch wel wat invulling nodig had leek het mij wel zinvol om hiervoor
een fontein te maken. Tijdens de zoveelste zoektocht voor inspiratie op het internet kwam ik
ook een mooie afbeelding van een ijscokar tegen bij een fontein en zo ontstonden de ideeën.
Allereerst
de fontein: met een motortje, stukje karton en wat onderdeeltjes uit de rommelbak kom je
een heel eind: aan het asje van het motortje is het uiteinde van een Ty-rap gelijmd met secondelijm.
Een metalen ring van een harddisk en het uiteinde van een klosje zijn de rest van de onderdelen.
Alles samengevoegd, beschilderd en nog nabewerkt met een potlood levert al een leuk resultaat.
Velpon-lijm als bruisend water in de opvangbak en over de mond van de fontein maakt het af:
Goed te zien wat het effect van het motortje is op het stukje Ty-rap: de fontein! Filmpje van de fontein in werking:
klikEn als invulling van het burchtplein, ziet het er zo uit:
Naast het galerijgebouw is één segment afgehaald, waardoor de burcht wat compacter is geworden.
Dan
de ijscokar: dat was toch wel wat meer gepruts dan de fontein, maar wel leuk gepruts!
Als basis nam ik de drie kleinste knoopjes die ik kon vinden in het knopenmandje van m'n oma.
Hierop is het frame van de driewieler afgestemd. Dit frame is van gesoldeerd koperdraad.
De achteras-vork en het spatbord zijn van op een aambeeld platgeslagen koperdraad, de bak
is van isolatieschuimplaat en de opbouw weer van heel dun koperdraad en grijs karton.
Alter-ego Mr. XXL poseert erbij en ziet dat zelfs de ijsdeksels prima van formaat zijn!
En na toevoeging van de voor-spatborden, zadel, achterlicht en een likje verf vind ik
het resultaat al boven verwachting:
Tot zover de tussendoor-projectjes, die mij de tijd gaven de vorm van de burcht naar
believen te krijgen. Er komt nog zo'n klein projectje aan, want er moet natuurlijk ook
nog verlichting op het plein komen in de vorm van een lantaarnpaal, voordat ik kan
beginnen met het aanleggen van de bestrating van het plein.
Groeten,
Erik.