Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Märklin M-rail Modelbaan : BTTB Ausflug

Gestart door Nieuwenhuis dinsdag 24 maart 2015, 20:19:05

demuro en 4 gasten bekijken dit board.
Re: Märklin M-rail Modelbaan : BTTB Ausflug

Als het maar Zwitsers is.

Das weer een geluk bij een ongeluk dat de Tillig wisselaandrijving het ook doet zonder aandrijving. :thumbup:  :thumbup:

De aanpassing in het baanplan zal toch niet heel erg veel verschillen met het oude baanplan ?

Groet Michel

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

@citaat
Ja, die wisselaandrijving zit bevestigd aan de wissel met een klein schroefje en moertje,
wat eenvoudig te verwijderen valt. Wat overblijft is de handbediening van de wissel.
De wijziging in spoorplan even snel uitgetekend in MicroSoft Excel:

Wijziging spoorplan.JPG

De aandrijving van wissel A is defect, door wissel C te verplaatsen naar in de bocht
en aan laten sluiten op wissel B, blijft het plan vrijwel gelijk.
Het rangeerspoortje met de handwissel verplaats ik naar de overzijde.

Groeten,

Erik.

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Aan het begin van de avond heb ik even tijd gevonden om de voorgestelde wijziging door te voeren. Ik was enorm benieuwd of het met de aanwezige railtjes uitvoerbaar is en het baantje ligt er nu zo bij:

Image_2025_01_13_19_29_50.jpg

Alle rechte passtukjes zijn nu op, de symmetrie is nog niet helemaal juist, maar de BTTB-rails is - net als de Märklin M-rails - best vergevingsgezind, zoals een gewaardeerd forumlid onlangs nog opmerkte!
Duidelijk zichtbaar het ontbreken van de wissel aandrijving voor het rangeerspoortje.
Een deel van het ballast-papier was al verlijmd, eens kijken hoe daar mee om te gaan en maar weer opnieuw poetsen ... :roll:

Groeten,

Erik.

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Hoi Erik,

Citaat van: Nieuwenhuis op maandag 13 januari 2025, 11:46:01Tevens heb ik vervanging voor de originele motoren gevonden, die overigens best prijzig is!
Daar blijkt via eBay nog wel een goedkopere versie van te bestaan ... :roll:

Heb je al eens bij KLIK: micromotor gekeken?
Die hebben een groot scala aan vervangingsmotoren.
Wellicht zit die vor jou er ook tussen.

Groeten,

Henk