Heren, hartelijk dank voor alle waarderingen en bemoedigende woorden!
Niet dat ik helemaal niets aan de hobby doe, maar er zijn meerdere prioriteiten
En dan zijn er ook nog zaken die het vermelden niet waard zijn, laat staan er een foto van te maken ...
Met name de afgelopen tijd is er de nodige tijd besteed aan bedrading, voedingsverdeling en opruimen.
Tussendoor worden daarbij ook enkele zaken voor het nieuwe station gedaan, zoals:
- De verlichting afgemaakt; bedraad en aangesloten;
- Enkele bankjes voor op het perron zijn 'in aanbouw';
- Alle deuren hebben passende klinken of beugels gekregen;
- Een schoorsteen toegevoegd op het dak van de kantoor-toren;
- Het aanpassen van de kleur van de daken.
Toen eindelijk de verlichting gereed was, was ik natuurlijk benieuwd naar het resultaat ervan.
Dus 's avonds maar eens gekeken hoe het geheel er uitzag, met het volgende resultaat:
In de ontvangsthal zijn een viertal 'kroonluchters' opgehangen, in het restaurantdeel
hangen er drie van en nog ééntje voor in de wachtruimte van het stationsgebouw.
Hiermee zijn alle openbare ruimten van verlichting voorzien en het kantoor dus niet.
Ik zocht iets wat goed paste bij het voor die tijd 'moderne' uiterlijk van het station.
Iedere 'kroonluchter' is een
beschermdopje van sondevoeding, waar een gloeilampje
van Kerstverlichting in is vastgezet met houtlijm en met een stukje buis van een spuitflacon
samengesteld tot een soort van
art-deco kroonluchter, wat er wel bij past.
Met het lichtbeeld ben ik dik tevreden, de 8 lampjes branden mooi in serie op 12VAC.
Helaas is de verf van de kozijnen op het transparante kunststof niet dekkend genoeg
en schijnt het toch enigszins door. Gezien de opstelling van dit gebouw (het verste op
de modelbaan) en het feit dat het enkel zichtbaar is met de verlichting aan, is dit nu
nog onvoldoende om het te wijzigen - iets wat nog steeds mogelijk is achteraf.
Wat nu rest zijn het aanbrengen van nog enkele details, zoals:
- Bebording van het station en perron;
- Plaatsen van een viertal bankjes;
- Plaatsen van een tweetal klokken op de kantoor-toren;
- Belijning op het perron aanbrengen.
Het
Duitse voorbeeld is inmiddels ook gereed en is zeker prachtig geworden
Frank heeft zich de vrijheid genomen om de indeling van de overkapping aan te passen,
zoals ik de andere daken heb bedacht, zonder een lichtkoepel en plat dak, maar met schoorsteen!
Groeten,
Erik.