Hmmm vorige update is alweer even een tijdje geleden. Er was ook niet veel te vermelden. Vooral wachten op onderdelen en kleine bijna onzichtbare stapjes maken.
Updates voor de molen.

Dat het pakketje met profielen in huis was kon ik verder met maken van de wieken.

Nadat alle latjes waren geplakt zijn ook de overige delen geplaatst.

En is er een begin gemaakt met de verlichting welke op de omloop worden geplaatst. Kleine sunny white 0805 SMD LED's met koperlakdraad. En de aansluitingen voorzien van Kristal Klear om kortsluiting te voorkomen. Deze LED's zijn geplaatst in een metalen kapje (wat normaal wordt gebruik voor kralen), eerder heb ik deze techniek ook al eens gebruikt voor plafondlampen.

Door achter het metalen kapje een kort plastic buisje te lijmen waar de draadjes doorheen gaan. En met een op maat gemaakt nietje er omheen gevouwen en vastgeplakt krijg je het idee van een spotlamp. De achterzijde van het buisje heb ik gedicht met een beetje Kristal Klear en ook de lampenkap heb ik vol laten lopen met Kristal Klear. Goed laten drogen en dan kunnen ze later op de omloop worden geplaatst.

Wieken samenvoegen. En met een geodriehoek maar zorgen dat het zo goed mogelijk haaks is.

Voorlopige tussenstand.

Omdat het uitsnijden van de raamkozijen door de kleine rondingen bijna niet te doen was toch maar besloten om deze in 3d te laten printen. Gaat alleen even duren voor ik ze in huis zal hebben (en weer verder kan).
Voortgang Plan Vliegtuig.

Bij één van de vleugels zat een landingslicht wat verzonken in de vleugel, hier begon ik mij aan te ergeren en heb met een reststukje van een gietboom een extra glaasje ervoor gemaakt.

Ook wat door het schuren verwijderde klinknagels zo goed als mogelijk hersteld.

De motoren onder de vleugels gehangen. Behoorlijke kieren tussen de motoren en de vleugels. Eerste poging om die kieren te dichten met plamuur en het direct netjes strak af te werken zonder schuren mislukte (niet alleen de plamuur kreeg ik weg maar ook ging de lijm los

).
Volgende molen/vliegtrein update zal wel weer even op zich laten.