Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Ik wacht nog op ondergrondse afvalcontainers in H0.  Ze moeten wel een uitstraling hebben die past bij het geplande historische stadsdeel. Zal wel zelfbouw worden, want ik heb ze (nog) niet ontdekt bij de diverse producenten van dat spul.
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Ja dat is het probleem met die ondergrondsen. Die willen niet gezien worden.
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Citaat van: Johnnytrein op dinsdag 14 april 2020, 08:57:25
Hier rijden eenmaal per week soms wel 4 vuilwagens op dezelfde dag langs dus een vuilnis wagen extra kan geen probleem zijn .
Ah, U woont zeker en vast op naast de vuilstort!?!
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Citaat van: Johnnytrein op dinsdag 14 april 2020, 08:57:25
Hier rijden eenmaal per week soms wel 4 vuilwagens op dezelfde dag langs dus een vuilnis wagen extra kan geen probleem zijn .

Juist Johnny één voor bedrijfsafval en grofvuil en de andere voor de kliko's en andere huisvuil rommel.
bedrijf waar ik werkte had in de kleine gemeente 3 vuilniswagens rijden dus we gaan rustig op zoek naar nog een fraaie vuilniswagen.

Citaat van: Haradigi op dinsdag 14 april 2020, 11:48:31
Ook hier komen meerdere wagens (op verschillende momenten) langs om al het door ons "gesorteerde" spul op te halen.

Juist Harald diverse gesorteerde spullen betekend diverse vuilniswagens op de weg want gescheiden afval is het beste. :P

Citaat van: brund55 op dinsdag 14 april 2020, 16:37:52
Ik wacht nog op ondergrondse afvalcontainers in H0.  Ze moeten wel een uitstraling hebben die past bij het geplande historische stadsdeel. Zal wel zelfbouw worden, want ik heb ze (nog) niet ontdekt bij de diverse producenten van dat spul.

Als ze ondergrondse afvalcontainers aan gaan beiden Dick zullen het wel moderne ondergrondse afvalcontainers worden de fabrikanten zullen met de huidige tijd mee gaan vrees is.
Zelfbouw kan best leuk zijn zeker met deze ondergrondse afvalcontainers want dan heb je wel wat unieks op de baan staan. :P

Citaat van: Lobomotion69 op dinsdag 14 april 2020, 17:41:56
Ja dat is het probleem met die ondergrondsen. Die willen niet gezien worden.

70% wil zeker niet gezien worden van de ondergrondse afvalcontainer Henk. :D

Citaat van: Hanzi op dinsdag 14 april 2020, 22:37:09
Citaat van: Johnnytrein op dinsdag 14 april 2020, 08:57:25
Hier rijden eenmaal per week soms wel 4 vuilwagens op dezelfde dag langs dus een vuilnis wagen extra kan geen probleem zijn .
Ah, U woont zeker en vast op naast de vuilstort!?!

Kan maar hoeft niet Hans ook hier rijden wel eens twee of drie soorten vuilniswagens door de buurt heen.

Groet Michel
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Neen hoor 1 voor GFT, 1 voor p m d, 1 voor restafval en soms 1 voor papier en karton 1 maal per maand. Ik heb geen idee of en wanneer grof huisvuil word opgehaald. Vroeger werd dat 1 maal per maand opgehaald op donderdag ik veronderstel dat je dat nu op afspraak kunt laten ophalen.
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Vuilnis wagen eigen kleur maken, en tekst "Michelstadt recycling"
Kijk ook naar Preiser 10651, Vuilnismannen legen de bakken, en een vrouwtje die er wat in gooit.

Gr,
Arnold
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
 @citaat
Dat is een heel leuk vuilnismannen setje Arnold die vanaf nu op de verlanglijst staat bijgeschreven. :P
Ook je idee van "Michelstadt recycling" of ophaaldienst is zeer leuk zal eens kijken of ik zoiets kan maken op mijn laptopje.
Bedankt voor deze leuke ideeën Arnold daar ga ik zeker wat meedoen.

@citaat @citaat
Johnny ik denk dat dat per gemeente of zelf provincie verschilt het zal zeker te maken hebben met de grote van de gemeente hoeveel vuilniswagens er rijden en op welke dagen.
Hier in mijn woonplaats verschilt het zelfs met de wijk bij mij thuis hebben we drie kliko's één voor rest/GFT één voor papier en één voor plastiek.
Mijn vader woont in een ander stadsdeel en die heeft er maar twee één rest/GFT en één papier die heeft weer geen plastiek kliko dus zelf in een stad zijn er verschillen.


Gistermiddag laat de pakketten (3 stuks) binnen gekregen zal vanmiddag foto's maken van de inhoud hiervan.

Groet Michel   
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Michel, misschien heeft het ook te maken met het verschil tussen uw land en mijn land.
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Hier moet men het afval zelf wegbrengen en in de ondergrondse containers deponeren.
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Ooit komt dat hier ook.
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Citaat van: nobody op donderdag 16 april 2020, 07:40:55
Hier moet men het afval zelf wegbrengen en in de ondergrondse containers deponeren.
Een paar kilometer verderop wordt zowel het papier als het gft gewoon opgehaald.
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
het verschilt heel sterk per gemeente, net als de kosten.
Bij ons 1x per week groenafval, 1x per 2 weken zakken plastic, karton enz, 1 x per maand restafval, 1x per maand papier.

Grof vuil moeten we zelf wegbrengen naar de stort in de buurgemeente. We hebben een pasje waardoor je èn recht van toegang hebt èn het tarief bepaald wordt.

Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Citaat van: nobody op donderdag 16 april 2020, 07:40:55
Hier moet men het afval zelf wegbrengen en in de ondergrondse containers deponeren.
Dat klopt inderdaad. Ideaal vind ik het. Het scheiden van afval doet de afvalverwerker, Die doet dat efficiënter en goedkoper. En het bijkomende voordeel: geen afvalbakken in de tuin :thumbup:

Nadeel is wel dat er van die simpele zielen zijn die kartonnen dozen naast de ondergrondse containers zetten i.p.v. klein maken en in de container doen.
Citaat van: Hanzi op donderdag 16 april 2020, 09:58:33
Een paar kilometer verderop wordt zowel het papier als het gft gewoon opgehaald.
Hier ook. Alleen zit daar nog ander afval bij :D
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Citaat van: Johnnytrein op donderdag 16 april 2020, 07:29:39
Michel, misschien heeft het ook te maken met het verschil tussen uw land en mijn land.

Scherp Johnny die was ik er vergeten bij te zetten maar dat zal er ook zeker mee te maken hebben.

Citaat van: nobody op donderdag 16 april 2020, 07:40:55
Hier moet men het afval zelf wegbrengen en in de ondergrondse containers deponeren.

Ja sommige gemeente maken het hun zelf wel erg gemakkelijk maar je afvalstoffenheffing gaat hierdoor niet naar beneden vrees ik.

Citaat van: Johnnytrein op donderdag 16 april 2020, 09:26:34
Ooit komt dat hier ook.

Dat zal zeker hier ook komen maar het kostenplaatje houd het hier nog tegen om het in woonwijken te doen voorlopig alleen bij flats wordt het gedaan de ondergrondse afvalcontainers plaatsen.

Citaat van: Hanzi op donderdag 16 april 2020, 09:58:33
Citaat van: nobody op donderdag 16 april 2020, 07:40:55
Hier moet men het afval zelf wegbrengen en in de ondergrondse containers deponeren.
Een paar kilometer verderop wordt zowel het papier als het gft gewoon opgehaald.

Duurder huizen ?

Citaat van: RoelMarklin op donderdag 16 april 2020, 10:49:53
het verschilt heel sterk per gemeente, net als de kosten.
Bij ons 1x per week groenafval, 1x per 2 weken zakken plastic, karton enz, 1 x per maand restafval, 1x per maand papier.
Grof vuil moeten we zelf wegbrengen naar de stort in de buurgemeente. We hebben een pasje waardoor je èn recht van toegang hebt èn het tarief bepaald wordt.

Het verschilt sterk per gemeente Roel waar ik werkte was alles gratis ook de milieustraat waar ik ook stond men kon bergen afval aanvoeren en bij de gemeente ernaast moest men per kuub betalen.
Merk wel dat bij ons het ophalen van de kliko's minder wordt we moeten nu bijna met alles afvalsoorten 2 weken doen grof vuil mag je na bellen op straat neerzetten maar zal in de toekomst ook wel zelf weggebracht moeten worden denk ik.

Citaat van: basjuh1981 op donderdag 16 april 2020, 11:11:00
Citaat van: nobody op donderdag 16 april 2020, 07:40:55
Hier moet men het afval zelf wegbrengen en in de ondergrondse containers deponeren.
Dat klopt inderdaad. Ideaal vind ik het. Het scheiden van afval doet de afvalverwerker, Die doet dat efficiënter en goedkoper. En het bijkomende voordeel: geen afvalbakken in de tuin :thumbup:

Nadeel is wel dat er van die simpele zielen zijn die kartonnen dozen naast de ondergrondse containers zetten i.p.v. klein maken en in de container doen.
Citaat van: Hanzi op donderdag 16 april 2020, 09:58:33
Een paar kilometer verderop wordt zowel het papier als het gft gewoon opgehaald.
Hier ook. Alleen zit daar nog ander afval bij :D

Het is zeker ideaal Bas alleen leven wij niet in een ideale wereld dus bijna iedere dag zien ik wel afval naast de containers leggen als ik er langs rij van en naar huis.
De mens is lui en gooit het er liever naast dan er in ook stoppen er vaak auto's die hun afval dumpen omdat hun kliko's thuis te vol zit. :(


Groet Michel
Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Zojuist de aanwinsten gefotografeerd die gisteren binnen zijn gereden in Michelstadt het zijn twee sets SBB wagons (4785 & 48042) die allemaal voor de uitbreiding van de Migros sleep zijn aangekocht.
Verder is er een wagon van de SBB met stalen rollen (4687)aangeschaft die rijd nu nog mee in een sleep maar zal als er uitbreiding is van deze fraaie wagons een eigen sleep gaan vormen.
Ook is er een SBB blauwe tankwagon (4745) in een sleep met diverse wagons bij gekomen.
En ik heb naar aanleiding van het prachtige ballast wat ik zag bij Dirk Jan (Didero) anderhalve kilo van dit mooie ballast gekocht bij de familie Vriend.

Kortom weer schitterend aanwinsten voor Michelstadt waar het treinverkeer drukker en drukker begint te worden maar waar alles zonder storingen heerlijk rond rijd met Koploper. :P

Groet Michel die hoop dat iedereen gezond en corona vrij blijft.
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Is het vakantiegeld l uitgegeven?
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Da's me ook wat, Mies !

Komt de pakjesman zo bij je binnen gereden ???  :O
Ik hoop dat er niet al teveel schade is.......

De Kombirails vind ik het spannendste/leukste/mooiste  :P

Ga je binnenkort al ballasten, of bouw je eerst een voorraad op ?

Grtz Tony
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Citaat van: Tony op donderdag 16 april 2020, 16:44:54
Komt de pakjesman zo bij je binnen gereden ???  :O
:o) Ik vind het ook heel vreemd, ik geloof er niks van. :-)
Maar Michel, dat zijn wederom weer mooie aanwinsten, kleurrijk en divers. :thumbup: B)
Je kan aan de bak met ballasten, ga jij maar eens effe leuk een proefstukkie maken. 8)
En dat dan fotograferen en hier plaatsen, dan vertellen wij jou wel wat er aan je werkwijze mankeert (of goed is gegaan) :mrgreen:

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Mooie aanwinsten weer Michel!

Artitec heeft recent ook een vuilniswagen uitgebracht, en een Amsterdamse stadsbus. Ik hoop dat er nog wat vakantiegeld over is!   ;)
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Michel,

Hele mooie Zwitserse uitbreidingen weer, daar kun je nooit genoeg materieel van hebben :D. Die kombirail is inderdaad wel een aparte set en zie je ook niet zo vaak. Misschien daar nog eentje van scoren als
(laatste) uitbreiding van je migros sleep. Veel plezier met je nieuwe aanwinsten. En laat ze maar lekker lullen hoor over sinterklaas en over vakantiegeld, het is je "eigge portemonnai" en je leeft maar één keer >:-D.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Mooie aanwinsten weer Michel
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Zo Michel, bij jou zijn ook aardig wat nieuwe aanwinsten binnen gekomen. Mooie spullen hoor veel plezier ermee gewenst maar ik ga er gewoon vanuit dat dat wel goed komt :D.
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Citaat van: Schienenbus2012 op donderdag 16 april 2020, 15:34:01
Is het vakantiegeld l uitgegeven?

Nee Kees het geld wat ik voor beurzen had gereserveerd. :P
Dat wordt nu internet geld. ;)

Citaat van: Tony op donderdag 16 april 2020, 16:44:54
Da's me ook wat, Mies !
Komt de pakjesman zo bij je binnen gereden ???  :O
Ik hoop dat er niet al teveel schade is.......
De Kombirails vind ik het spannendste/leukste/mooiste  :P
Ga je binnenkort al ballasten, of bouw je eerst een voorraad op ?
Grtz Tony

Nee ik heb niemand gezien dus ook geen pakjesman Tony. ;)
De schade viel mee ik laat de spullen meestal ergens anders afleveren en die vloer kan een hoop hebben. ;)
De Kombirails wagon(s) zijn zeker leuke en mooi en een fraaie afwisseling in de Migros sleep. :)
Ga denkelijk wel een proefstukje maken met het ballast maar het is voor wat later eerst nog wat verlichting vinden voor het rangeerterrein daarna komt het ballast erin.

Citaat van: Dirk-Jan op donderdag 16 april 2020, 17:14:18
Citaat van: Tony op donderdag 16 april 2020, 16:44:54
Komt de pakjesman zo bij je binnen gereden ???  :O
:o) Ik vind het ook heel vreemd, ik geloof er niks van. :-)
Maar Michel, dat zijn wederom weer mooie aanwinsten, kleurrijk en divers. :thumbup: B)
Je kan aan de bak met ballasten, ga jij maar eens effe leuk een proefstukkie maken. 8)
En dat dan fotograferen en hier plaatsen, dan vertellen wij jou wel wat er aan je werkwijze mankeert (of goed is gegaan) :mrgreen:
Dirk-Jan

Als ik het maar geloof Dirk-Jan. :P
Ze zijn zeker kleurrijk en divers dus een mooie aanvulling op het rijdend materiaal.
Ik ga denkelijk dit weekend een proefstukje maken of ik het laat zien is een tweede eerst moet ik tevreden zijn. ;)
Maar jullie adviezen worden zeker opgevolgd mochten die er komen.

Citaat van: frank-103 op donderdag 16 april 2020, 18:42:53
Mooie aanwinsten weer Michel!
Artitec heeft recent ook een vuilniswagen uitgebracht, en een Amsterdamse stadsbus. Ik hoop dat er nog wat vakantiegeld over is!   ;)

Dank je wel Frank. :thumbup:
Ja ik heb hem gezien lijn 39 die reed van Amsterdam Noord waar mijn vrouw woonde naar Amsterdam Oost waar ik woonde dus die gaat er zeker komen maar ook de bushalte's zijn erg leuk om bij mijn busstation te hebben de vuilniswagen moet ik nog even opzoeken op hun website maar dat komt wel goed.
Vakantie geld is er zeker over want ik vrees dat er dit jaar geen vakantie in zit door de corona crisis. :(

Citaat van: Wico op donderdag 16 april 2020, 20:18:59
Michel,
Hele mooie Zwitserse uitbreidingen weer, daar kun je nooit genoeg materieel van hebben :D. Die kombirail is inderdaad wel een aparte set en zie je ook niet zo vaak. Misschien daar nog eentje van scoren als
(laatste) uitbreiding van je migros sleep. Veel plezier met je nieuwe aanwinsten. En laat ze maar lekker lullen hoor over sinterklaas en over vakantiegeld, het is je "eigge portemonnai" en je leeft maar één keer >:-D.
Groeten,
Wico

Ja ik ben zeer tevreden met de Zwitserse aanwinsten die Michelstadt bereikt hebben Wico.
Toen ik de Kombirail set zag was ik verkocht zag deze set wel vaker maar nooit in de Migros / SBB uitvoering dus meteen maar aangeschaft er zal in de toekomst zeker nog zo een set bijkomen vrees ik en misschien wel meer dan één maak ik gewoon twee Migros slepen. :P
Juist jij snapt het je leeft maar één keer kan beter met een glimlach in mijn kist leggen dan met een zuur gezicht. :P

Citaat van: wimpietje op vrijdag 17 april 2020, 05:22:13
Mooie aanwinsten weer Michel

Dank je Wim. :) :) :thumbup:

Citaat van: ks1985 op vrijdag 17 april 2020, 06:46:46
Zo Michel, bij jou zijn ook aardig wat nieuwe aanwinsten binnen gekomen. Mooie spullen hoor veel plezier ermee gewenst maar ik ga er gewoon vanuit dat dat wel goed komt :D.

Ik zag zoveel leuke dingen en omdat ik geen keuze kon maken welke ik zou nemen toen zei mijn vrouw koop dan alles anders blijft het knagen aan je van had ik die maar genomen ipv die dus als mijn vrouw dat zegt dan gehoorzaam ik en doe dat meteen. :)
Met het plezier gaat het zeker goed komen Koen dat plezier begon al toen ik de vele dozen binnen zag komen. :P :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Hé Michel,

Je hebt weer mooie aankopen gedaan!
Veel plezier ermee.
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Ha die Michel,

Weer mooie aanwinsten zijn er Michelstadt binnengekomen,
Dat gaat mooie stammen opleveren, veel rijplezier ermee.

Grts Freddy
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Hi Michel,

Dat zijn weer mooie aanwinsten die bij jou zijn binnengereden (en gestort  ;) )

groet
Harald
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Citaat van: Trainhenk op vrijdag 17 april 2020, 19:15:08
Hé Michel,
hebt weer mooie aankopen gedaan!
Veel plezier ermee.

Dank je wel Henk :thumbup: het Zwitsers materiaal groeit gestaagd en heeft inmiddels al 2 sporen op het middelste schaduwstation bezet we gaan richting 1,5 schaduwstation met prachtig Zwitsers materiaal. :P

Citaat van: Kelderspoorder op vrijdag 17 april 2020, 19:25:21
Ha die Michel,
Weer mooie aanwinsten zijn er Michelstadt binnengekomen,
Dat gaat mooie stammen opleveren, veel rijplezier ermee.
Grts Freddy

Ze zijn zeker mooi Freddy wat is binnen gereden. :P
De uitbreidingen zijn ondertussen al in de slepen verwerkt en rijden mee in de dienstregeling van Koploper en ze zijn een lust voor het oog moet ik bekennen. :favorite:
Met het rijplezier gaat het zeker goed komen. :)

Citaat van: Haradigi op vrijdag 17 april 2020, 19:27:30
Hi Michel,
Dat zijn weer mooie aanwinsten die bij jou zijn binnengereden (en gestort  ;) )
groet
Harald

Ik ben der zeer blij mee Harald met de aanwinsten. :P
Met het ballast gaan we eerdaags wat oefenen kijken of ik het in de vingers heb dat ballasten. ;)

Groet Michel
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Hi Michel,

Wat voor lijm ga je gebruiken voor je ballast ?

groet
Harald
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
-MICHEL,
Jouw stroom pakketten blijven maar doorgaan! Alles t.b.v. jouw Michelstadt! Ja, Zwitserland beleeft weer een hoogtepunt. De sleep mit MIGROS wordt uitgebreid en zal menigmaal alles doorkruizen. Ja, een heerlijk gevoel is dat! Nou, nog mooie wordt het met de 'ballast'! Trouwens een flink karwei, maar daar draai jij jouw hand niet voor om. "Doorgaan"! Dat mogen we graag zien!
Het is een geweldige mooie uitbreiding set! Ook die 'blauwe' vraagt om aanvulling van nog een paar erbij! Ja, zo ziet je ze veel rijden in CH. Dus sparen en tevoren goed kijken of er iets 'voorbij' komt schuiven!  Jawel, het wordt een echt CH-schouwspel op de modelbaan.

Heel veel plezier en natuurlijk ook veel suk6 met de 'ballast'!
Gefeliciteerd met jouw prachtige aankoop!
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
 @citaat @citaat

Harald, ik ga verdunde houtlijm gebruiken als ik van de week een proefstukje ga maken dit weekend zit er helaas niet in.

@citaat
Gelukkig waren het maar drie pakketten Gerard en voorlopig komt er niks meer binnen voor zover ik weet.
Ja het Zwitser leven gevoel komt aardig op gang hier als de Zwitserse treinen beginnen te rijden maar ook als ik weer eens met het niet Zwitsers materiaal rijd dan heb k het Zwitser leven gevoel hoor. :P
Eerst een proefstukje want ik wil nog wat hoge lichtmasten in het rangeerterrein hebben voordat ik daar ga beginnen met het ballasten dus nog even geduld.
Ja die blauwe ketelwagon is zeker erg leuk maar ook de wagon met stalen rollen vraagt om een eigen sleep maar zoals ik al schreef voorlopig komt er niks binnen.
Dank voor je plezier groet maar dat gaat helemaal goed komen hoor. :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Mooie wagens Michel. De combirail herken ik nog van vroeger. Was een heel mooi idee om vrachtwagen trailers sneller te kunnen laden en lossen. De trailers werden versterkt en tussen twee draaistellen gehangen. Helaas werd het geen succes in Nederland.
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Hallo Michel,

Het gaat zo lekker! En ballasten, gaat het dan nu echt gebeuren? Je zal zien, daarvan gaat het meteen meer leven! :idea:

Ik gebruik bij het ballasten de de vloeibaar rubber, ruitenwisservloeistof en water mix (verhouding 1-1-1) zoals Arie (Dolphin) dat heeft bedacht. Dat werkt heel erg goed en is "later" ook weer eenvoudig te verwijderen.

Succes; wanneer begint het festival?

Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Citaat van: h0_miessie op zondag 19 april 2020, 07:37:30
..... ik ga verdunde houtlijm gebruiken .....

Hi Michel,

Zelf zou ik zeker lijm op latex-basis gebruiken (zie mijn artikeltje) dat vloeit veel en veel mooier.
En ik gebruik houtlijm alleen nog maar voor hout.   >:-D

groet
Harald
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Citaat van: Maarten Marklin op zondag 19 april 2020, 10:11:35
Mooie wagens Michel. De combirail herken ik nog van vroeger. Was een heel mooi idee om vrachtwagen trailers sneller te kunnen laden en lossen. De trailers werden versterkt en tussen twee draaistellen gehangen. Helaas werd het geen succes in Nederland.

Dank je Maarten. :thumbup:
Ik heb wat foto's gekregen van de Combirail in het echt maar de constructie zag er niet verkeerd uit en net wat je schreef Maarten mooi idee maar als zoveel ideeën is deze ook gesneuveld althans hier in Nederland weet niet in de rest van Europa.

Citaat van: narwal op zondag 19 april 2020, 10:54:05
Hallo Michel,
Het gaat zo lekker! En ballasten, gaat het dan nu echt gebeuren? Je zal zien, daarvan gaat het meteen meer leven! :idea:
Ik gebruik bij het ballasten de de vloeibaar rubber, ruitenwisservloeistof en water mix (verhouding 1-1-1) zoals Arie (Dolphin) dat heeft bedacht. Dat werkt heel erg goed en is "later" ook weer eenvoudig te verwijderen.
Succes; wanneer begint het festival?

Ja Marcel ik denk dat het gaat gebeuren het ballasten eerst nog een paar dingen kopen voor in het rangeerterrein zoals hoge verlichtingsmasten en dan ga ik daar beginnen.
Ik heb het even doorgelezen van jouw en van Arie (dolpfin) en ik moet zeggen het ziet er fraai uit deze vloeibare rubber mix voor het ballasten.
Ook het verwijderen zag ik is erg makkelijk inderdaad. :thumbup:
Ja dat is moeilijk te zeggen wanneer het festival begint er moeten nog wat dingen gekocht worden waaronder vele preisertjes maar zodra de eerste 20 preisertjes gearriveerd zijn gaat het festivalterrein al open hoor. ;)

Citaat van: Haradigi op zondag 19 april 2020, 12:25:36
Citaat van: h0_miessie op zondag 19 april 2020, 07:37:30
..... ik ga verdunde houtlijm gebruiken .....
Hi Michel,
Zelf zou ik zeker lijm op latex-basis gebruiken (zie mijn artikeltje) dat vloeit veel en veel mooier.
En ik gebruik houtlijm alleen nog maar voor hout.   >:-D
groet
Harald

Ik ben even bezig geweest naar het zoeken van je artikeltje Harald :D maar volgens mij had ik wat gevonden met een stukje k-rails klopt dat ?
Ook dit ziet er fraai uit ik ga eens mij er verder in verdiepen nu er vele alternatieven zijn al neig ik op dit moment meer naar het vloeibare rubber eerlijk gezicht zeker na het zien van de voorbeelden in de twee topics van Arie en Marcel.

Citaat van: RobertoetGrunn op zondag 19 april 2020, 12:52:02
@citaat Voorstrijk van Albastine werkte voor mij heel goed. Kant en klaar er overheen  :)

Robert, dank voor je bijdragen met het voorstrijk van alabastine ik ga denkelijk straks naar de Gamma en zal daar eens rondneuzen bij het schap met Alabastine verdun je dit trouwens ook of gebruik je het zo uit de verpakking ?

Groet Michel
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Hi Michel,

Hierbij de link
Uiteraard zijn er meerdere mogelijkheden maar dit spul vloeit gewoon heel mooi uit en droogt ook egaal op.
Geen dreft dus, gebruik voor de rails de dikkere versie van A.Decor en voor het ballasten een dunne voorstrijk.
(witte > die blank wordt v/d bouwmarkt) .

groet
Harald
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
 @citaat

Bedankt voor de link Harald. :P :thumbup:
Dit was inderdaad het berichtje wat ik had gevonden ga vanmiddag na het werk het op mijn gemak lezen.

Groet Michel
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Citaat van: h0_miessie op woensdag 08 april 2020, 05:27:54
@citaat

Uiteraard Barry horen die ook bij een festivalterrein er staan er nu al drie maar er komen der zeker nog 5 bij van die Dixies wc's.

Groet Michel

Mocht je niet genoeg dixi's kunnen vinden is Rietze 70261 misschien een alternatief.
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
 @citaat
Johan,
Wat een pracht exemplaar van een toiletwagen. :)
Deze gaat er zeker bij komen op het festivalterrein zal een mooie aanvulling zijn als hij gearriveerd is.
Bedankt voor de link. :thumbup:

Groet Michel
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Of in een rij dixi's deze ertussen Viessmann H0 1545 Dixi met figuurtje, wel kostbaar grapje alleen.  ;)
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
 @citaat
Johan, deze is inderdaad wel erg leuk om er tussen te zetten. :P
Ik zal eens kijken of in de Dixi's die ik al heb staan anders kan zetten want als deze erbij komt wil ik hem wel zien natuurlijk. ;)
Bedankt voor de tip hij staat op de verlanglijst voor het evenemententerrein erbij geschreven.

Groet Michel
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
 :offtopic:
Ondanks dat er nog een hele lange periode niets is gemeld, is het in elk geval even leuk, om jou en de 'jouwen' een prachtige verjaardag te wensen. Veel gezondheid en veel treinplezier voor 2020!
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Michel!
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
 :) Van harte gefeliciteerd jochie, heb je al treinen cadeaus gekregen?
Waar blijven de foto's? :D

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Miessie,

van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
Maak er een mooie dag van.
Het weer is in ieder geval al mooi.  :)
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Beste Mies, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.
Weer een jaartje ouder en dat mag je vieren, lig er niet wakker van want je voelt er niets van.
Wens je ondanks Covid-19 toch een gezellige dag en ga je de polonaise doen, hou wel 1,50 meter afstand dan komt het helemaal goed.
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Van harte met je verjaardag. Neem een ijsje of zo.
Te warm om aan je baan te werken of misschien wel een moment voor je zelf nemen in zulke tijden.
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Gefeliciteerd met je verjaardag!!
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
He Michel,

van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Fijne dag toegewenst en nog vele jaren in goede gezondheid met alle dierbaren! (en de treintjes  :D)

groeten,
Roel
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Hi Michel,

Ook vanuit hier een "Gefeliciteerd" maak er een leuke, mooie (het wordt 29gr), gezellige maar vooral SPOORSE dag van.

groet
Harald
Re: Michelstadt } de nieuwe aanwinsten op de foto gezet.
Ook via dit spoor: Van Harte Gefeliciteerd Michel !! Wens je nog vele spoorse jaren in goeie gezondheid!
Geniet van je dag en nieuwe materieel dat nu eindelijk uitgepakt mag worden  :D