Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

Bulletje en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } visite uit België en advies van Tony opgevolgd.
 @citaat

Ik doe mijn best Maikel lekker veel rijden en dan wat ideetjes op doen voor de scenery. :)
Met het kijk en rijplezier van de aanwinsten komt het wel goed hoor als ik naar de vitrine en baan kijk waar ze staan en rijden. :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } visite uit België en advies van Tony opgevolgd.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } visite uit België en advies van Tony opgevolgd.
Je begint al Limburgs te denken, Mies !
Eén vlaaipunt vraagt om nóg een vlaaipunt  :P

Grtz Tony
Re: Michelstadt } visite uit België en advies van Tony opgevolgd.
 :o) Hee Michel, je moet je topic titel tekst effe aanpassen, :roll: het wekt nu de indruk dat die Belg nog steeds bij je op visite is. :D
De lezers kunnen gaan denken dat die Belg politiek asiel wil gaan aanvragen. :o) >:-D

Citaat van: Tony op zaterdag 28 december 2019, 10:26:23
Eén vlaaipunt vraagt om nóg een vlaaipunt
:eek: Denk u der een beetje om?
Tis u toch hopelijk bekend dat u in de leeftijd zit dat u qua lengte aan het krimpen bent. :|
En met extra vlaaipunten dat er dan groei in de breedte gaat plaatsvinden. 8o
Met als gevolg dat mevrouw Tony dat dan gaat becommentariëren. :mrgreen:
Kortom, dan wordt het er niet gezelliger op in huize Tony. :-)

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } visite uit België en advies van Tony opgevolgd.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } visite uit België en advies van Tony opgevolgd.
 @citaat Allemaal geen probleem hier, Dirk-Jan ! We weten niet beter.

Bovendien sta je dan steviger en is de kans om te vallen aanmerkelijk kleiner.
Dat is in Limbabwe 70% minder dan het landelijk gemiddelde.
Komt ook door het feit, dat er veel minder ladders en trappen beklommen worden door de oudere Limbabwanen.
Er zijn wel wat extra kosten aan verbonden, vanwege de zwaardere uitvoering van de trapliften alhier  :P

Grtz Tony
Re: Michelstadt } visite uit België en advies van Tony opgevolgd.
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Michelstadt } visite uit België en advies van Tony opgevolgd.
Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 28 december 2019, 10:46:55
:o) Hee Michel, je moet je topic titel tekst effe aanpassen, :roll: het wekt nu de indruk dat die Belg nog steeds bij je op visite is. :D
De lezers kunnen gaan denken dat die Belg politiek asiel wil gaan aanvragen. :o) >:-D


Het Mocht dan zeeeeeer gezelliggggg geweest zijn, maar een ECHTE Limburger die krijg je niet weg uit Limburg;

Grts Freddy
Re: Michelstadt } visite uit België en advies van Tony opgevolgd.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Michelstadt } visite uit België en advies van Tony opgevolgd.
 @citaat oh, ik dacht dat de meeste Belgen voormalige Limburgers waren ... (Ben Eerst Limburger Geweest) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Groeten,

Erik.
Re: Michelstadt } visite uit België en advies van Tony opgevolgd.
Mogen jullie dan niet samen wonen?  :?
Michelstadt } titel aangepast op verzoek van Dirk-Jan.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } titel aangepast op verzoek van Dirk-Jan.
Citaat van: Tony op zaterdag 28 december 2019, 10:26:23
Je begint al Limburgs te denken, Mies !
Eén vlaaipunt vraagt om nóg een vlaaipunt  :P
Grtz Tony

Het ene vlaaipuntje smaakte gewoon naar meer Tony. :P

Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 28 december 2019, 10:46:55
:o) Hee Michel, je moet je topic titel tekst effe aanpassen, :roll: het wekt nu de indruk dat die Belg nog steeds bij je op visite is. :D
De lezers kunnen gaan denken dat die Belg politiek asiel wil gaan aanvragen. :o) >:-D

Citaat van: Tony op zaterdag 28 december 2019, 10:26:23
Eén vlaaipunt vraagt om nóg een vlaaipunt
:eek: Denk u der een beetje om?
Tis u toch hopelijk bekend dat u in de leeftijd zit dat u qua lengte aan het krimpen bent. :|
En met extra vlaaipunten dat er dan groei in de breedte gaat plaatsvinden. 8o
Met als gevolg dat mevrouw Tony dat dan gaat becommentariëren. :mrgreen:
Kortom, dan wordt het er niet gezelliger op in huize Tony. :-)
Dirk-Jan

Ik ben nog steeds aan het na genieten Dirk-Jan maar zal op jouw verzoek de titel aanpassen zo ben ik ook weer. ;)
En nee ondanks dat het gezellig was zal Freddy geen politiekasiel aanvragen vrees ik.
Ook de vlaaipunten doen we met mate Dirk-jan al wil ik er wel eens ééntje extra nemen. 8o

Citaat van: Tony op zaterdag 28 december 2019, 11:08:35
@citaat Allemaal geen probleem hier, Dirk-Jan ! We weten niet beter.

Bovendien sta je dan steviger en is de kans om te vallen aanmerkelijk kleiner.
Dat is in Limbabwe 70% minder dan het landelijk gemiddelde.
Komt ook door het feit, dat er veel minder ladders en trappen beklommen worden door de oudere Limbabwanen.
Er zijn wel wat extra kosten aan verbonden, vanwege de zwaardere uitvoering van de trapliften alhier  :P
Grtz Tony

Een traplift heeft ook voordelen als je met veel modelspoor aankopen naar boven moet scheelt toch gauw 2 a 3 keer heen en weer lopen. :P

Citaat van: Kelderspoorder op zaterdag 28 december 2019, 11:57:32
Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 28 december 2019, 10:46:55
:o) Hee Michel, je moet je topic titel tekst effe aanpassen, :roll: het wekt nu de indruk dat die Belg nog steeds bij je op visite is. :D
De lezers kunnen gaan denken dat die Belg politiek asiel wil gaan aanvragen. :o) >:-D
Het Mocht dan zeeeeeer gezelliggggg geweest zijn, maar een ECHTE Limburger die krijg je niet weg uit Limburg;
Grts Freddy

Juist Freddy en anders heb ik volgend jaar geen uitje naar kelderspoor als jij politiekasiel aanvraagt. ;)

Citaat van: Nieuwenhuis op zaterdag 28 december 2019, 12:55:21
@citaat oh, ik dacht dat de meeste Belgen voormalige Limburgers waren ... (Ben Eerst Limburger Geweest) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Groeten,
Erik.

Bedankt voor deze spreuk had er nog nooit van gehoord of gelezen. :) :thumbup:

Citaat van: Johnnytrein op zaterdag 28 december 2019, 14:31:42
Mogen jullie dan niet samen wonen?  :?

Wie moet samen wonen ?

Groet Michel
Re: Michelstadt } titel aangepast op verzoek van Dirk-Jan.
Hoi Michel,

Leuk dat je Freddy op bezoek gehad heb en dat jullie samen lekker hebben kunnen kletsen over treinen.
Je liet weer leuk wat updates zien, ik zag dat je al druk met bovenleiding bezig bent. Moet je eerst niet ballast aanbrengen?
Goede jaarwisseling.

Groet Ronald  :)
Re: Michelstadt } titel aangepast op verzoek van Dirk-Jan.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } titel aangepast op verzoek van Dirk-Jan.
 @citaat

We hebben zeker heerlijk zitten kletsen over de hobby en met een mede hobbyist raak je daar over bijna niet uitgesproken Ronald. :)
De bovenleiding is bijna klaar maar ondanks de bovenleiding kom ik nog overal goed bij als ik straks aan de ballast ga beginnen.

Groet Michel
Re: Michelstadt } titel aangepast op verzoek van Dirk-Jan.
Gisterenmiddag heb ik de eer gehad om een bezoek te brengen aan Michelstadt. Ik was bezig met het doorspitten van de 126 pagina's over Michelstadt toen de Burgermeester me zei dat het gemakkelijker was om een bezoek te brengen. Dus meteen de daad bij het woord gevoegd.

Wat een geweldige baan!
Ik heb mijn ogen uitgekeken en was sprakeloos over de hoeveelheid materieel die daar in de rondte rijdt.
Ook mijn LTE Flying Dutchman mocht meerijden in het drukke verkeer en heeft zijn eerste rondjes in Michelstadt meegedraaid. Niet altijd zonder slag of stoot maar we waren tevreden over het rijden van deze mooie loc!

Uiteraard hebben we de nodige ervaringen uitgewisseld en ik heb weer het nodige bijgeleerd waarvoor dank.

Het was een erg gezellige middag, die werkelijk voorbij vloog!

Thuis aangekomen heb ik meteen de Mobile Station verbonden aan een stukje rails en tevens een programmeerspoor aangesloten aan de Ecos naar aanleiding van wat tips en trucs van Michel.

Michel bedankt voor de gastvrijheid en tot ziens!

Met vriendeljke groeten,
Egon


Re: Michelstadt } titel aangepast op verzoek van Dirk-Jan.
 @citaat Michelstadt wordt op die manier nog eens een topattractie in Flevoland  :thumbup:. Snel boeken voordat er lange wachtlijsten ontstaan  ;) :D
Re: Michelstadt } titel aangepast op verzoek van Dirk-Jan.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } titel aangepast op verzoek van Dirk-Jan.
Iemand een kortingscode  :D :D
Re: Michelstadt } titel aangepast op verzoek van Dirk-Jan.
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Michelstadt } titel aangepast op verzoek van Dirk-Jan.
Kortingscode  3RAILFORUM2020. Ik weet alleen niet of ie nog geldig is  >:-D
Re: Michelstadt } titel aangepast op verzoek van Dirk-Jan.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } titel aangepast op verzoek van Dirk-Jan.
Citaat van: Eno2605 op zaterdag 04 januari 2020, 22:18:40
Gisterenmiddag heb ik de eer gehad om een bezoek te brengen aan Michelstadt. Ik was bezig met het doorspitten van de 126 pagina's over Michelstadt toen de Burgermeester me zei dat het gemakkelijker was om een bezoek te brengen. Dus meteen de daad bij het woord gevoegd.

Wat een geweldige baan!
Ik heb mijn ogen uitgekeken en was sprakeloos over de hoeveelheid materieel die daar in de rondte rijdt.
Ook mijn LTE Flying Dutchman mocht meerijden in het drukke verkeer en heeft zijn eerste rondjes in Michelstadt meegedraaid. Niet altijd zonder slag of stoot maar we waren tevreden over het rijden van deze mooie loc!

Uiteraard hebben we de nodige ervaringen uitgewisseld en ik heb weer het nodige bijgeleerd waarvoor dank.

Het was een erg gezellige middag, die werkelijk voorbij vloog!

Thuis aangekomen heb ik meteen de Mobile Station verbonden aan een stukje rails en tevens een programmeerspoor aangesloten aan de Ecos naar aanleiding van wat tips en trucs van Michel.

Michel bedankt voor de gastvrijheid en tot ziens!

Met vriendeljke groeten,
Egon

Ook ik heb reuze genoten van je aanwezigheid in Michelstadt Egon. :P :thumbup:
Ik ben vereerd door je woorden "sprakeloos en de hoeveelheid materiaal" mijn dank is groot hiervoor.
Het Zwitserse materiaal reed lekker zijn rondjes tijdens je bezoek en je prachtige LTE Flying Dutchman loc paste mooi in het schema ondanks dat hij niet geijkt was en dat hij soms alles ophield bij het schaduwstation dat nemen we op de koopt toe dat hij te ver doorreed in het andere blok zodat hij hem bezet hield. :P
Inderdaad vloog de tijd voorbij maar dat is altijd zo als je lekker zit te kletsen over de hobby kijk maar naar de gezellige stamtafelbijeenkomsten die vliegen ook altijd zo voorbij.
Blij dat ik mijn geleerde kennis van andere aan je door kon geven zo helpen we elkaar in deze prachtige hobby.
En we gaan het zeker weer eens overdoen dat staat in ieder geval vast. :)

Citaat van: brund55 op zaterdag 04 januari 2020, 23:11:18
@citaat Michelstadt wordt op die manier nog eens een topattractie in Flevoland  :thumbup:. Snel boeken voordat er lange wachtlijsten ontstaan  ;) :D

Dat zou mooi zijn Dick dat mijn simpele baantje nog een topattractie wordt in Flevoland maar met de wachtlijsten zal het wel meevallen hoor er wordt namelijk op invitatie uitgenodigd of te wel er wordt persoonlijk uitgenodigd voor een bezoekje aan Michelstadt maar voor jouw is er altijd nog wel een plekje hoor. ;)

Citaat van: Barry1972 op zaterdag 04 januari 2020, 23:52:09
Iemand een kortingscode  :D :D

Ik vrees dat die er niet is die kortingcode Barry maar wat ik hoorde onder de preisertjes van Michelstadt dat een goede gemotiveerde PB waarom die gene Michelstadt wil bezoeken ook nog wel eens wil helpen maar dat is wat ik gehoord heb. ;) :P

Citaat van: Wimdouwe op zondag 05 januari 2020, 00:49:29
Kortingscode  3RAILFORUM2020. Ik weet alleen niet of ie nog geldig is  >:-D

Helaas Wim die zal denkelijk niet meer geldig zijn vrees ik. :D

Groet Michel
Re: Michelstadt } titel aangepast op verzoek van Dirk-Jan.
Gaat lekker daar Michel. Ik zal eens gaan kijken in onze planning wanneer ik nou (eindelijk) jouw kant eens op kan komen.

Gaat zo door.
Re: Michelstadt } titel aangepast op verzoek van Dirk-Jan.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } titel aangepast op verzoek van Dirk-Jan.
 @citaat
Ik doe mijn best Peter om er wat van te maken. :)
Is goed laat maar weten wanneer je tijd hebt dan prikken we een datum heb er nu al zin in. :P

Groet Michel
Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Gisteren naar de eerste beurs van 2020 geweest in Houten zoals gewoonlijk opzoek naar Rothaus en Märklin magazin wagons en andere leuke Zwitserse wagons.

Van de Rothaus wagons zag ik er twee leggen maar helaas had ik deze wagons al in de vitrine staan. :-(
Wel heb ik de Märklin magazin wagons verzameling kunnen uitbreiden met 2 wagons namelijk de jaren 1992 en 2016 zijn erbij gekomen nog maar 5 te gaan die van 2020 ga ik gewoon bestellen via mijn favoriete dealer.

Verder zag ik een fraai wagonnetje met aan de ene kant een Zwitserse krokodil met wagons en aan de andere kant een Re 460 met rijtuigen dus hup in mijn Insider tasje gedaan die langzaam toch wel wat voller werd had tenslotte ook al 100 meter geel draad gekocht.
Op de beurs zag ik een leuk Migros wagonnetje en toen bedacht ik mij in eens dat zal wel een leuke sleepje zijn als ik hier een stuk of 10 a 12 van achter elkaar heb rijden van deze Zwitserse supermarkt dus meteen 2 wagons meegenomen naar Michelstadt zodat de toekomstige supermarkt bevoorraad kan worden. :P
En op de valreep zag ik nog een prachtige Crossrail container wagon leggen die uit een set was gehaald de set heb ik hier al rond rijden dus daar komt er weer ééntje bij dus waardoor het aantal op 4 komt.
Ik zag dat ergens dat Roco ook een dubbele wagon uitgegeven heb met Crossrails materiaal erop dus die zou een mooie aanvulling zijn om de sleep compleet te maken. :)   
Ook had Erwin (ikke650) voor mij een tig tal dingetjes besteld bij Ali om het licht te dimmen in de huisjes die gebouwd gaan worden tijdens het overhandigen bleven we lekker een tijdje kletsen in het restaurant bedankt Erwin. :) :thumbup:

Ook gisteren vele forum en stamtafelleden de hand mogen schudden zoals Jan Freddy Harry Erwin en vrouw Egon Jurrien en wie ik nog vergeten ben mijn excusses.

Kortom de eerste beurs was weer een leuke en de aanwinsten worden zo opgeborgen en op de baan gezet en dan gaan we weer rijden want verders gebeurt er niet veel in Michelstadt behalve rijden rijden rijden oh ja en onderhoud geven want door de vele kilometers moeten de locs regelmatige een onderhoudsbeurt hebben of een klein smeerbeurtje. :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Ik vind die container wagon een mooie aanwinst, en dan daar een mooie sleep van
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Zo jij begint het jaar maar gelijk goed! Prachtige aanwinsten weer en een verrijking voor je collectie. Extra Zwitsers materieel weet ik natuurlijk ook altijd te waarderen. Dus ik zeg: goed bezig en ga rustig zo door :D.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Rijke buit weer, Mies  :thumbup:

Een paar van die Migros-wagens tussen andere wagens kan ook fraai zijn hoor.
Lang niet alle slepen zijn uniform.
De containerwagen is ook een snoepie  ;)

Grtz Tony
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Märklin heeft nog meer Migros wagens uitgegeven. De set 4785 geeft ook variatie :P.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
  @citaat

8) En er is nog veel meer Migros te vinden bij de diverse fabrikanten, dus Michel bezint eer gij begint. O:-D
Je moet ook nog al die Zwitsere nieuwigheden kopen van Márklin die in de folder 2020 staan, daar moet je ook nog budget voor vrijmaken. :-)
Maar je bent leuk geslaagd op de beurs, dat lijkt jou meestal wel goed af te gaan. B) :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Leuk je gisteren te spreken Michel!
Je hebt geweldige aanwinsten weten te scoren weer!

De Marklin wagens vind ik zeer geslaagd maar ook die Cross Rail is geweldig.

Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Hallo Michel,

Gefeliciteerd met je mooie aanwinsten
Leuk om te zien hoe je verzameling jaar wagons steeds completer wordt.
Leuk idee om een nieuwe zoektocht te beginnen. Zoals.al werd geschreven, er zijn veel verschillende wagons van.

Veel rijplezier

Groet
Erik
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
-MICHEL,
Nu begrijp ik het! Daarom was het zo stil in de afgelopen periode op jouw topic! Jij was met jouw voorbereidingen bezig om de beurs leeg te plunderen. Nou, dat hebt je prima gedaan. Vol bewondering zitten kijken naar al die prachtige wagons, die nu op jouw baan staan. Wat een aanwinsten! wat een mooie slepen kunnen er weer gevormd gaan worden. Ja, ja, dat is een pracht van een thuiskomst! Tsja, ook "M" brengt veel mooie 'dingen' uit, die op jouw Zwitserse baan nog niet voorkomen. Maar dat wordt 'sparen', omdat het een flink budget zal worden. Er zijn heel wat 'juweeltjes' te koop!
Veel suk6 en vooral heel veel plezier met het rijden!
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Hoi Michel,

Jij hebt weer leuk inkopen gedaan  :thumbup:
Ik vond het leuk je even te ontmoeten, met die dieselpomp komt het wel goed  ;)
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Hoi Michel,

Het was leuk je afgelopen zaterdag weer even gezien en gesproken te hebben.

Mooie aankopen weer.
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Citaat van: rien op zondag 19 januari 2020, 09:56:20
Ik vind die container wagon een mooie aanwinst, en dan daar een mooie sleep van

Rien, ik heb er nu vier van deze prachtige containerwagons hoop er nog twee bij te vinden anders een dubbelwagon van Roco als er maar Crossrail containers opstaan. :P

Citaat van: Wico op zondag 19 januari 2020, 09:56:29
Zo jij begint het jaar maar gelijk goed! Prachtige aanwinsten weer en een verrijking voor je collectie. Extra Zwitsers materieel weet ik natuurlijk ook altijd te waarderen. Dus ik zeg: goed bezig en ga rustig zo door :D.
Groeten,
Wico

Het jaar is zeker goed begonnen Wico hopelijk zet deze trend zich door dit jaar. :P
Ondanks dat de Migros wagons DB zijn beschouw ik ze toch als Zwitsers deze keer mede door de Zwitserse supermarktketen Migros.
Ik ga mijn best doen om op deze ingeslagen weg spoor ze door te gaan. ;)

Citaat van: Tony op zondag 19 januari 2020, 10:10:14
Rijke buit weer, Mies  :thumbup:
Een paar van die Migros-wagens tussen andere wagens kan ook fraai zijn hoor.
Lang niet alle slepen zijn uniform.
De containerwagen is ook een snoepie  ;)
Grtz Tony

Ja het Märklin insider tasje zat weer aardig vol Tony. :D
Ik kreeg van mijn vriend Erik al wat voorbeelden te zien van andere Migros wagons die er gemaakt zijn dat maakt het zoeken weer wat leuker en spannender.
De container wagon is zeker leuk helaas ging de plaatsing bij de andere niet door omdat ik lekker met de losse locs aan het rijden was dus vandaag maar weer een nieuwe poging wagen.

Citaat van: Wico op zondag 19 januari 2020, 10:26:55
Märklin heeft nog meer Migros wagens uitgegeven. De set 4785 geeft ook variatie :P.
Groeten,
Wico

Bedankt voor de foto van de Migros set Wico.
De jacht is geopend zullen we maar zeggen weer wat om te zoeken op beurzen en in winketjes. :P

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 19 januari 2020, 11:41:57
  @citaat
8) En er is nog veel meer Migros te vinden bij de diverse fabrikanten, dus Michel bezint eer gij begint. O:-D
Je moet ook nog al die Zwitsere nieuwigheden kopen van Márklin die in de folder 2020 staan, daar moet je ook nog budget voor vrijmaken. :-)
Maar je bent leuk geslaagd op de beurs, dat lijkt jou meestal wel goed af te gaan. B) :thumbup:
Dirk-Jan

Als ik ergens aan begin Dirk-Jan dan ga ik er voor dus nog langzamer langs de kramen lopen en nog beter zoeken maar dat gaat goed komen.
Van de Zwitserse nieuwigheden zullen er zeker een aantal gekocht worden zoals de Insider Ram Tee die al besteld is bij mijn favoriete treinendealer.
Maar niet alles zal gekocht worden omdat ik sommige spullen al heb rond rijden zoals de rollende landestrasse wagons dat scheelt weer een paar knaken zeg maar. ;)
Ja ik vind altijd we een leuk hebbedingetje op de beurs zeker die in Houten. ;) :D

Citaat van: Eno2605 op zondag 19 januari 2020, 15:38:42
Leuk je gisteren te spreken Michel!
Je hebt geweldige aanwinsten weten te scoren weer!
De Marklin wagens vind ik zeer geslaagd maar ook die Cross Rail is geweldig.
Egon het gevoel is wederzijds ik vond het ook leuk om je weer eens te zien en te spreken. :thumbup:
Ja ik ben weer zeer content met deze schoonheden van aanwinsten.
Zelf vind ik de SBB wagon met de afbeelding van de Zwitserse krokodil en aan de andere kant een Re 460 erop erg fraai zat te denken om hem in de vitrine te zetten maar hij gaat meerijden in een sleep van diverse Zwitserse wagons.
Ja de Crossrails is zeker geweldig zeker achter de zwarte Crossrails loc en de 3 andere zal het een fraai gezicht zijn als hij langskomt rijden langs mijn commando centrum. :P

Citaat van: erik01 op zondag 19 januari 2020, 15:43:36
Hallo Michel,
Gefeliciteerd met je mooie aanwinsten
Leuk om te zien hoe je verzameling jaar wagons steeds completer wordt.
Leuk idee om een nieuwe zoektocht te beginnen. Zoals.al werd geschreven, er zijn veel verschillende wagons van.
Veel rijplezier
Groet
Erik

Dank voor je felicitatie Erik. :) :thumbup:
Ja de verzameling krijgt steeds meer vorm zeker het Zwitserse materiaal begint langzaam te groeien denka dat ik straks na de volgende Zwitserse aankopen er nog een schaduwstation erbij betrokken moet worden maar dat is een luxe probleem daar hoor je mij helemaal niet over hoor. :D
Mede door jouw voorbeelden die je liet zien wordt de zoektocht alleen maar leuker denk ik en een prachtige sleep van 8 a 10 wagons van deze supermarkt zal een fraaie sleep opleveren straks op de baan.
Het rijplezier ga ik vandaag meemaken als ze op de baan komen te staan / rijden.

Citaat van: GWS op zondag 19 januari 2020, 16:17:48
-MICHEL,
Nu begrijp ik het! Daarom was het zo stil in de afgelopen periode op jouw topic! Jij was met jouw voorbereidingen bezig om de beurs leeg te plunderen. Nou, dat hebt je prima gedaan. Vol bewondering zitten kijken naar al die prachtige wagons, die nu op jouw baan staan. Wat een aanwinsten! wat een mooie slepen kunnen er weer gevormd gaan worden. Ja, ja, dat is een pracht van een thuiskomst! Tsja, ook "M" brengt veel mooie 'dingen' uit, die op jouw Zwitserse baan nog niet voorkomen. Maar dat wordt 'sparen', omdat het een flink budget zal worden. Er zijn heel wat 'juweeltjes' te koop!
Veel suk6 en vooral heel veel plezier met het rijden!

Dat het stil was Gerard kwam omdat er niks te melden viel kan wel steeds zeggen dat er alleen gereden wordt maar daar heeft men ook niks aan omdat 3 a 4 keer te melden.
Maar om nu te spreken van voorbereidingen om de beurs te plunderen gaat ook weer erg ver hoor. :D
Ik heb altijd twee lijstjes bij mij de Rothaus wagonlijstje en de Märklin magazin wagonslijst de rest zie ik op de beurs altijd wel net als afgelopen zaterdag toen ik een aantal Migros wagons zag leggen toen bedacht ik mij in eens dat dat ook wel eens een leuke sleep om worden om door Michelstadt heen te rijden dus komt er weer een lijst bij in de telefoon de Migroslijst. :P
Ja er is inderdaad heel veel mooi Zwitsers materiaal te koop maar beetje bij beetje wat kopen is ook leuk en goed voor de portemonnee. ;)
Zeker nu Märklin zijn nieuwigheden heeft laten zien zal ik er een bijbaantje moeten bij zoeken met al dat moois maar gelukkig hoef ik niet alles te hebben wat er uitkomt ik ben gauw tevreden. ;)

Citaat van: Wimdouwe op zondag 19 januari 2020, 21:06:41
Hoi Michel,
Jij hebt weer leuk inkopen gedaan  :thumbup:
Ik vond het leuk je even te ontmoeten, met die dieselpomp komt het wel goed  ;)
Wim, het was leuk om je eens de hand geschud te hebben en nu heb ik een gezicht achter de baan en veel plezier met de dieselpomp die bij jouw veel beter tot zijn recht komt dan waar hij bij mij stond.
Ik ben zeer content met de aankopen Wim zeer content maar ook met diverse forumleden die meteen artikelnummers en voorbeelden laten zien van Migros wagons. :P :thumbup:

Citaat van: Trainhenk op zondag 19 januari 2020, 21:45:44
Hoi Michel,
Het was leuk je afgelopen zaterdag weer even gezien en gesproken te hebben.
Mooie aankopen weer.

Dat gevoel is wederzijds Henk altijd leuk om even met je te praten maar dat wil iedereen blijkbaar want je lijkt in Houten wel op een filmster iedereen wil met je praten. ;) :D
De aanwinsten zijn weer fraai deze keer.

Groet Michel
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Nou Michel, die MM-wagens zijn nu bijna kompleet.
Heb jij de blauwe E-03 die door Märklin als MM wordt omschreven? Ik heb die in mijn verzameling locomotieven en het is een fraaie sterke loc.

groetjes

Luc
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
 @citaat

Luc, het eind is zeker in zicht wat betreft de Märklin magazin wagons wat het zoeken op beurzen extra leuk maakt maar ook moeilijker. ;)
Gelukkig heb ik alle tijd en gaat het zeker goed komen.
De blauwe E-03 heb ik nog niet in mijn verzameling maar hij staat op mijn lijst dus zal hij misschien ooit in de Märklin magazin vitrine terecht komen.

Groet Michel
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Dag Michel.

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten en uitbreidingen! :wink: :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Dat zijn nog eens aanwinsten 👍🏻🤗
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Mooie spullen uit Zwitserland en omstreken.  :thumbup:
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Citaat van: h0_miessie op maandag 20 januari 2020, 22:59:11
@citaat

Luc, het eind is zeker in zicht wat betreft de Märklin magazin wagons wat het zoeken op beurzen extra leuk maakt maar ook moeilijker. ;)
Gelukkig heb ik alle tijd en gaat het zeker goed komen.
De blauwe E-03 heb ik nog niet in mijn verzameling maar hij staat op mijn lijst dus zal hij misschien ooit in de Märklin magazin vitrine terecht komen.

Groet Michel

Michel,

Wie zoekt die vindt, dus vroeg of laat zal die blauwe E-03 jou pad wel eens kruisen.
Dat plaatsje in de vitrine zal dan ook ooit wel opgevuld worden. :thumbup:

Veel speurwerk toegewenst
Grts Freddy

Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Citaat van: Nieuwenhuis op dinsdag 21 januari 2020, 13:15:11
Dag Michel.
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten en uitbreidingen! :wink: :thumbup:
Groeten,
Erik.

Dank je wel Erik. :thumbup:
Ik ben zeer content met deze aanwinsten.

Citaat van: wimpietje op dinsdag 21 januari 2020, 13:57:46
Dat zijn nog eens aanwinsten ??????

Dat zijn het zeker Wim.  ;) :)

Citaat van: Schienenbus2012 op dinsdag 21 januari 2020, 18:58:29
Mooie spullen uit Zwitserland en omstreken.  :thumbup:

Het Zwitsers materiaal blijft mooi en iedere keer als ik naar de beurs ga zie ik wel weer wat moois leggen. :P
Al weer wat opgeknapt ondertussen Kees ?

Citaat van: Kelderspoorder op dinsdag 21 januari 2020, 19:22:41
Citaat van: h0_miessie op maandag 20 januari 2020, 22:59:11
@citaat

Luc, het eind is zeker in zicht wat betreft de Märklin magazin wagons wat het zoeken op beurzen extra leuk maakt maar ook moeilijker. ;)
Gelukkig heb ik alle tijd en gaat het zeker goed komen.
De blauwe E-03 heb ik nog niet in mijn verzameling maar hij staat op mijn lijst dus zal hij misschien ooit in de Märklin magazin vitrine terecht komen.

Groet Michel
Michel,
Wie zoekt die vindt, dus vroeg of laat zal die blauwe E-03 jou pad wel eens kruisen.
Dat plaatsje in de vitrine zal dan ook ooit wel opgevuld worden. :thumbup:
Veel speurwerk toegewenst
Grts Freddy

Freddy, inderdaad zal deze fraaie blauwe eens op mijn pad komen zodat hij net als de rest van de mooie blauwe Märklin magazin wagons kan gaan pronken in de vitrine.
Dank je wel we gaan het zien hoe de speurtocht gaat verlopen. :)

Groet Michel
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
-MICHEL,
Ik heb toch niets gemist! Daarom eerst alles maar eens goed bekeken; nee, hoor! Dus het is stil; zelfs heel stil in Michelstadt. Oh, ik begrijp het al! Jij bent al naarstig zoekende naar iets 'blauws' voor op jouw modelbaan. Dus gewoon blijven zoeken! Is maar goed dat "M" weer een dikke enveloppe in jouw brievenbus heeft gedeponeerd! Kijken en lezen is nu de remedie!

Ik heb jou toch niet wakker gemaakt van al die mooie dromen van wagons en loks? Jawel, laat alles maar op de 'automaat' staan en laat de loks hun rondjes maar rondrijden! Heerlijk!
Suk6 en fijne tijd!
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
 @citaat

Gerard, het is zeker stil in Michelstadt ik heb een nieuwe werkgever en ik maak helaas zoveel uren dat ik geen puf meer heb om naar zolder te gaan na het werk.
Alleen in het weekend wordt er nog gereden gelukkig rijd alles perfect na 5 dagen stil staan.
Ik verheug mij alweer op morgen dan kan ik weer rijden.
Nee hoor echt op zoek ben ik niet naar de laatste Märklin magazin wagons wel op beurzen zoek ik er naar maar op internet niet dat is geen zoeken vindt ik.
Zelfs voor de dikke Duitser die deze week in de bus viel heb ik nog niet eens goed door kunnen bladeren dit weekend heb ik daar wel gelukkig de tijd voor om met een lekkere kop thee op de bank de bladen van het eind tot het begin uit te lezen.

Bedankt voor je berichtje.

Groet Michel 
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Hoi Michel
@citaat
en heb je een keuze kunnen maken uit al dat nieuws van M?
Ikzelf heb een zevental bestellingen bij Van Biervliet binnen gebracht. Er was zoveel leuks uit Epoche III. Nu wachten op levering in 2020 door M.

Ik blijf wachten op jouw volgende berichten.

mvrgr

Luc
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Michel,

Fijn om te lezen dat je weer actief bent op de werkvloer, veel suc6 met de nieuwe job.
Nu begrijp ik ook waarom het zo stil was in Michelstadt :thumbup:

En ja nu is het weekend dus rijden maar weer met de treintjes

Grts Freddy
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Actief op de werkvloer of actief in de cabine? Hoe dan ook, fijn om überhaupt werk te hébben; wel vervelend dat er zo'n hoop tijd in gaat zitten. Hopelijk komt daar nog wat verbetering in. En anders wachten we de weekend-updates gewoon geduldig af O:-D.
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
 :| Hhmmm?.. leuk die nieuwe baan van je, maar het moet natuurlijk niet op werken gaan lijken. 8o
Nou ja, misschien moet het nog effe wennen allemaal, maar het is niet de bedoeling dat het je helemaal leeg trekt.
En luister maar goed naar :-* Karin, die heeft altijd gelijk, en zo niet, dan toch. O:-D

Het goeie nieuws is dat het nu inderdaad weekend is, geniet er maar goed van. :)

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Waar blijven die updates dan? >:-D
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Citaat van: lucdiels op vrijdag 14 februari 2020, 08:28:15
Hoi Michel
@citaat
en heb je een keuze kunnen maken uit al dat nieuws van M?
Ikzelf heb een zevental bestellingen bij Van Biervliet binnen gebracht. Er was zoveel leuks uit Epoche III. Nu wachten op levering in 2020 door M.
Ik blijf wachten op jouw volgende berichten.
mvrgr
Luc

Allereerst Luc leuk dat jij mij blijft volgen ik ben vereerd.
Ik heb 2 sets besteld van de blauw witte dubbeldekkers besteld en de bijpassende stuurstand wagon.
En de prachtige Re 620 loc staat ook al in bestelling ook al is de bovenleiding nog niet klaar ik kan deze fraaie loc niet voorbij laten rijden.
En uiteraard de wonderschone RAm tee mag uiteraard niet ontbreken op mijn baantje.
Ik twijfel nog over de set van 6 wagons van Holcim maar voor een leuke sleep heb ik toch gauw 3 sets nodig en daar is de prijs net iets te duur voor.
Uiteraard ben ik wel benieuwd welke 7tal jij besteld heb bij Biervliet.

Citaat van: Kelderspoorder op vrijdag 14 februari 2020, 21:10:41
Michel,
Fijn om te lezen dat je weer actief bent op de werkvloer, veel suc6 met de nieuwe job.
Nu begrijp ik ook waarom het zo stil was in Michelstadt :thumbup:
En ja nu is het weekend dus rijden maar weer met de treintjes
Grts Freddy

Met deze werkgever ben ik zeer actief Freddy. :)
Maar ik kom wel overal in Duitsland (langs de grens voornamelijk) en overal in België en veel adressen in Nederland heb wel afgelopen vrijdag een nieuwe Mercedes Actros gekregen dus rijd ik ook eens nieuw. :P
Voorlopig zal het wel zo stil blijven helaas al krijg ik vandaag van vrienden wel mijn bestellingen die ik begin dit jaar in Zwitserland heb gekocht binnen.
Vandaag heeft mijn vrouw een vriendinnen dag bij ons thuis dus "vlucht" ik straks naar Goes om daar naar de beurs te gaan met 3 forumvrienden dus wie weet wat er nog bij gekocht gaat worden v=straks.

Citaat van: Hanzi op vrijdag 14 februari 2020, 21:40:41
Actief op de werkvloer of actief in de cabine? Hoe dan ook, fijn om überhaupt werk te hébben; wel vervelend dat er zo'n hoop tijd in gaat zitten. Hopelijk komt daar nog wat verbetering in. En anders wachten we de weekend-updates gewoon geduldig af O:-D.
Beiden zijn zeer actief Hans veel kilometers per dag maar ook de goederen bij de klanten binnen in de keuken /vriezer/koeling zetten.
Er gaat zeker veel vrijetijd in zitten in het werk des te meer snak ik naar het weekend.
Denk dat er morgen wel een updateetje aan zit te komen. ;)

Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 14 februari 2020, 21:53:39
:| Hhmmm?.. leuk die nieuwe baan van je, maar het moet natuurlijk niet op werken gaan lijken. 8o
Nou ja, misschien moet het nog effe wennen allemaal, maar het is niet de bedoeling dat het je helemaal leeg trekt.
En luister maar goed naar :-* Karin, die heeft altijd gelijk, en zo niet, dan toch. O:-D
Het goeie nieuws is dat het nu inderdaad weekend is, geniet er maar goed van. :)
Dirk-Jan

Deze nieuwe baan is het werken maar ja ik zie wel veel van het land maar ook met de grote vrachtwagens van centrums en dat is soms passen en meten waar ik hem neer kan zetten en veel kletsen met boa's want die willen dat je auto in de speciale laad en los parkeerplaatsen staan maar als er bouwcontainers en bouwvakkers busjes staan wordt dat moeilijk he. :D
Het was zeker wennen maar naar mate je ouder wordt duurt het echt langer voordat ik hersteld ben en volgens mij vrouw moet ik naar wat anders kijken maar aan de ene kant wil ik dat wel maar aan de andere kant ook weer niet dus nog maar even aankijken hoe het verder gaat de komende weken / maanden.
Ik ga zeker van het weekend genieten jij en anders volgers van mijn topic ook een zeer goed weekend toegewenst.

Citaat van: Hanzi op vrijdag 14 februari 2020, 22:52:12
Waar blijven die updates dan? >:-D
Morgen Hans morgen. ;)

Groet Michel
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Hi Michel, hopelijk vind je snel je draai in de nieuwe job 👍🏻 , geniet maar ten volle van je WE nu & wij wachten , geduldig, op je updates hoor ☺️
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Hoi Henk Wijngaard Mies  ;)

Da's niet niks, wat je hier allemaal schrijft  :?
Zo'n nieuwe Mercedes onder je kont is natuurlijk prachtig, maar de baas wil die natuurlijk iedere dag zoveel mogelijk kilometers laten vreten.
Lastige situatie en je keuze-mogelijkheden zijn helaas nogal beperkt, maar alleen jij kunt de afweging maken.
Luister goed naar je lijf en je lieve vrouwtje en kijk ook goed rond. Misschien is er wel ergens leerlingen/bejaardenvervoer ofzo in de aanbieding. Ik roep maar wat.

Maarre, vandaag lekker neuzen in Goes  :thumbup:
Ben benieuwd of je bestelde Re 620 een Cargo of Xrail versie is. (denk de laatste)  :P

Grtz Tony

+ ertra vette grtz en een dikke knuffel van Carl  ;)
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
 @citaat

Michel,

op uw verzoek volgt hier het lijstje met mijn bestellingen uit de nieuwe modellen catalogus van M:
43146: set personenrijtuigen met stuurstandswagen
00727: display ketelwagens
37063: BR80 van de DR
36345: Köf III
43120/160/330: 3 lichte sneltrein voertuigen
37180: BR94 van de DB
43147: Zilverlingen

De TEERAm had ik al besteld

Ik ben dus in blijde verwachting van deze schoonheden...

mvrgr

Luc
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Michel, gefeliciteerd met je nieuwe job. Is altijd weer wennen en naarmate je ouder wordt kost dat meer tijd en energie. Hopelijk valt het wel mee na verloop van tijd.

Ben de afgelopen week weer begonnen met schoonmaken en inscannen van oude dia's. Als er ergens veel tijd gaat zitten dan is dat het wel. Voor het schoonmaken en inscannen op hoge resolutie ben je voor 50 dia's al gauw rond 1 uurtje bezig. En dan moet je nog nabewerken ivm achtergebleven stofjes en soms lichte krasjes. Tot nu toe zo' n 500 dia' s afgehandeld. Zitten nog zo rond de 5000 in de wacht , evenals  een iets kleiner aantal zwart/wit en kleurennegatieven. Ben dus nog wel even bezig daarmee. ;)
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Citaat van: brund55 op zaterdag 15 februari 2020, 23:20:00
Michel, gefeliciteerd met je nieuwe job. Is altijd weer wennen en naarmate je ouder wordt kost dat meer tijd en energie. Hopelijk valt het wel mee na verloop van tijd.
Mijn laatste baan vond ik toen ik 55 was. Dus je mag nog eens herkansen.  :D

Het is altijd weer spannend, en het kost niet alleen meer tijd maar levert gek genoeg ook tijd op, omdat alles altijd weer veel efficiënter blijkt te kunnen dan je vroeger dacht.
Door dat werk kreeg ik springveren, omdat het fijner is als je voor vol wordt aangezien dan wanneer mensen over je denken te mogen heen walsen. Het voelt prettiger om ergens aan mee te werken dan om iets te  moeten bestrijden (ambtelijke willekeur).

Ik wens je het beste toe:  springveren, efficiëncy, en vooral veel geluk.  :thumbup:
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2020
Goedemorgen,

ik lees nu pas over je nieuwe baan!
Heel veel succes, plezier en veilige kilometers gewenst!
Het werken neemt inderdaad veel tijd in beslag, waardoor er minder tijd voor het rijden in Michelstadt is, maar aan de andere kant geeft fijn werk ook veel voldoening.

Met vriendelijke groeten,
Egon