Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
Michel,

Fraai gezicht die bovenleiding! Fijn dat je hier goede hulp van Jeffrey bij hebt, want het lijkt me toch best een lastige en tijdrovende klus. Als ik zover ben, kan ik je advies denk ik goed gebruiken. Ik ben ook heel nieuwsgierig naar de oplossing die je vind voor de tunnel ingang. Ik heb straks een stuk of twaalf tunnels, dus kan wel een goed voorbeeld gebruiken om de bovenleiding netjes weg te werken.

Ik kijk vol spanning uit naar je nieuwe Zwitserse materieel. Dat is weer een mooie verrijking van je verzameling wagons en rijtuigen. Hopelijk komt er een mooie krokodil voor de rijtuigen, dat maakt het helemaal af :thumbup:.

Groeten,
Wico 
Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
Beste Michel,

Het ziet er weer gelikt uit! Maar het wordt nu wel tijd dat je gat boort in de zoldermuur naar je buurman toe want je moet extra ruimte creëren want anders gaat het mis............
Groet,

Chris :thumbup:
Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

online
Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
m.n. volgende baan krijgt ook bovenleiding nu ik dit allemaal zo zie  :) :thumbup:
Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
 B) Keurig gewerkt. :thumbup:
Maar komen er nog perrons tussen de sporen?
Lijkt me wel logisch eigenlijk, maar dan hadden die er eerst in gemoeten denk ik.
Dan kan je op de perrons de masten neerzetten. :roll:

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
 @citaat
Perron kan er later omheen worden gebouwd, zo'n mast staat op betonnen voet en die verdwijnt meestal dan "onder de tegels".

Zie hier een voorbeeld op Bingen (Rhein) Hbf:


Komt uit deze foto, speciaal voor Michel met Zwitserse rijtuigen...


Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
Citaat van: JoBe op zondag 11 augustus 2019, 08:53:21
Zo bovenleiding geeft toch direct een meer realistisch uiterlijk aan een baan  :thumbup: al zal dit wel een beduidend centje kosten vermoed ik ?

Het geeft zeker een realistischer uiterlijk aan de baan Johan.
Het is een aardige investering maar als je goed met de bovenleidingsspullen omgaat kan het jaren mee ook eventueel op andere nog te bouwen banen dus dan valt de prijs uiteindelijk wel weer mee. :P

Citaat van: erik01 op zondag 11 augustus 2019, 08:57:14
Hallo Michel,

Wat een verschil maakt de bovenleiding.
Jullie kunnen trots zijn op resultaat. Het eind van hoofdstuk bovenleiding komt in zicht.
De lampjes op de masten leuk extra detail.
Is het geen idee on de draden van die verlichting langs se binnenkant van de mast te frotten ?
Groet
Erik

De maakt zeker een verschil Erik het stations gedeelte met of zonder bovenleiding.
Wij zijn zeker trots en hebben een hoop plezier als we aan het monteren zijn en ja de lampjes zijn zeker een leuk detail en maken de masten helemaal af.
Mede door de weerstand die is het moeilijk om vanaf boven de draden er door heen te krijgen zal het nog eens proberen anders gaat het deze manier en wordt de draad via de buitenkant van de masten vastgezet met een druppeltje seconden lijm.

Citaat van: lucdiels op zondag 11 augustus 2019, 09:12:42
Hallo Michel
mooi stukje werk hebben jullie daar neergezet. Die bovenleidingen zijn onmisbaar als je met elektrische locs gaat rijden.
Ik kan me voorstellen dat er heel wat meetwerk aan te pas komt. Het is waarschijnlijk een enorm precisiewerk.
Ik heb wel een vraag: gaat die bovenleiding niet teveel hinderen als je bvb moet gaat schotteren? Hoe zie jij dat?
Veel plezier ermee.
Groetjes
Luc
Bovenleiding vond ik altijd al mooi op een baan staan Luc en mede door het kijken bij een forumlid zijn baan die ook bovenleiding had gemaakt ben ik over de streep getrokken helaas zie ik geen update's meer van dit forumlid ondanks een paar keer vragen hoe de stand van zaken nu is.
En ja zeker als je zoals ik met veel e-locs rijd geeft het zeker een extra iets op je baan en het meetwerk valt wel mee als de eerste overbrugging maar goed staat dan kan je de rest daarop afstemmen maar het moet uiteraard wel goed gemonteerd worden vooral de strakheid van de rijdraad het afstellen lees verschuiven van de rijdraad komt pas als we met locs gaan proefrijden.
Ik neem aan dat je met "schotteren" schoonmaken bedoelt op zich kan ik met mijn zakdoek om de juslepel heen gewikkeld makkelijk bij de rails al moet je het wel goed oppassen gelukkig hoef ik de rails niet vaak schoon te maken. :P

Citaat van: NL-modelspoor op zondag 11 augustus 2019, 10:06:08
Staat bij foto 'bovenleiding-7' de mast niet wat erg dicht langs het spoor? Zou jammer zijn als de langere wagons daar niet goed langs willen.

Johan, mede door de slanke wissels maken de (lange) wagons niet een knik maar rijden ze mooi bijna rechtuit het station uit ik heb twee foto's voor je genomen met mijn langste goederenwagon zodat je de ruimte die ik heb met passeren groot genoeg is.

Citaat van: Tony op zondag 11 augustus 2019, 10:07:50
Dat is een hele operatie, Mies !
Fijn, dat je professionele hulp hebt van Jeffrey  :thumbup:
Die heeft ook vast ook nog ideeën voor de verdere invulling/aankleding van je baan  ;)
Beetje brainstormen, rustig overdenken en eens wat uitproberen/neerzetten.
Grtz Tony

Het was zeker een hele operatie Tony maar als je samen lol hebt en je klets lekker over de hobby dan vliegen de uurtjes voorbij.
Ja Jeffrey is zeker een professioneel in het aanleggen van de bovenleiding op al zijn banen heeft het ook gemaakt dus ervaring zat heeft hij met het monteren.
Ook dat is inderdaad aan de orde gekomen de indeling over de baan daar gaan we de volgende ronde wat meer op door eerst wilde dit goed hebben/doen.

Citaat van: Haradigi op zondag 11 augustus 2019, 10:31:32
Hi Michel,
Dat is allemaal mooi en strak gemonteerd, moet het ook functioneel worden of alleen maar voor het visuele ?
Je rijdt digitaal dus dat zou niet hoeven.
Goed idee met die lampen.
groet
Harald

Dank voor je compliment Harald dat je het strak en goed gemonteerd vindt.
Het is zuiver alleen voor het oog en die wilt ook wat he dat oog/ogen. ;)
De lampen geven de masten en straks het schijnen op de perrons het stations gedeelte netter af.

Citaat van: Kelderspoorder op zondag 11 augustus 2019, 10:42:38
Michel,
Ziet er weer fantastisch mooi uit die foto's en weer een mooi verslag erbij  :thumbup: :thumbup:
het is altijd leuk weer om jou verslagen te lezen van de werkzaamheden die er gebeuren aan die mooie baan van jou
al zeggen foto's soms meer dan woorden B)
dus blijven posten die foto's
binnenkort kom ik eens langs om die werkzaamheden eens goed te komen inspecteren, zodat ik weet hoe ik het moet aanpakken als ik zover ben,
want zo bovenleiding die wil ik zeker op mijn baan hebben
grts Freddy
Graag gedaan Freddy en ik vind het leuk ook om het zo te doen voor de kijkers en ik vindt het zeker leuk om te lezen dat jij er plezier uithaalt van mijn verslagen en foto's want daar is de hobby voor vindt ik voor plezier beleven op welke manier dan ook.
Ik zal de foto's en filmpjes blijven posten en ja je mag altijd langskomen om de boel hier in Michelstadt te controleren hoor we gaan een afspraak maken. :) :thumbup:
Het is niet goedkoop bovenleiding maar het maakt je baan helemaal af zeker als je zoals ik met veel e-locs rijd.

Citaat van: Schienenbus2012 op zondag 11 augustus 2019, 11:34:25
Ziet mooi en strak uit.  :thumbup:

Dank voor je compliment Kees. :) :thumbup:

Citaat van: Württembergse K op zondag 11 augustus 2019, 12:20:00
Dat is toch net echt Michel?
Prachtig zeg, ik blijf ernaar kijken joh.
En een mooi verslag, dan is het net of we er allemaal een beetje bij waren.

Het geeft zeker een zeer realistische kijk aan de baan DirkJan.
Dan doen we het zelfde want ik kijk er ook steeds naar hoe mooi ik het vindt staan in de dozen was het al mooi maar nu het staat is het nog mooier. :P
Dank ik doe mijn best altijd om er een leuk verslag van te maken.

Citaat van: Wico op zondag 11 augustus 2019, 15:44:39
Michel,
Fraai gezicht die bovenleiding! Fijn dat je hier goede hulp van Jeffrey bij hebt, want het lijkt me toch best een lastige en tijdrovende klus. Als ik zover ben, kan ik je advies denk ik goed gebruiken. Ik ben ook heel nieuwsgierig naar de oplossing die je vind voor de tunnel ingang. Ik heb straks een stuk of twaalf tunnels, dus kan wel een goed voorbeeld gebruiken om de bovenleiding netjes weg te werken.
Ik kijk vol spanning uit naar je nieuwe Zwitserse materieel. Dat is weer een mooie verrijking van je verzameling wagons en rijtuigen. Hopelijk komt er een mooie krokodil voor de rijtuigen, dat maakt het helemaal af :thumbup:.
Groeten,
Wico 

Het is zeker een fraai gezicht Wico wat zeker niet verveeld en ja zo mooi als Jeffrey het monteert zal het mijn echt niet gelukt hoor alles uitmeten en dat op het oog kan makkelijk met zijn ervaring natuurlijk. :)
Tegen de tijd dat jij aan de bovenleiding gaat beginnen dan komen we zeker graag bij je langs zodat Jeffrey je wat handige tips kan geven.
Naar de tunnel ingang ben ik ook zeer benieuwd ik weet wel dat het een betonen ingang gaat worden maar voor de rest zie ik het ook pas als hij aan de ruwbouw gaat beginnen zal veel foto's voor je maken zodat je er wat aan hebt als je ook dit soort tunnels wil maken.
De nieuwe aanwinsten zal ik eerdaags plaatsen ik ben nog niet tevreden over de foto's en filmpje dus nog eventjes geduld aub.
Ja er komt een mooie oude krokodil voor te rijden. :)

Citaat van: Chris1200 op zondag 11 augustus 2019, 17:47:44
Beste Michel,
Het ziet er weer gelikt uit! Maar het wordt nu wel tijd dat je gat boort in de zoldermuur naar je buurman toe want je moet extra ruimte creëren want anders gaat het mis............
Groet,
Chris :thumbup:
Het ziet er zeker gelikt uit Chris dank voor je compliment. :P
Nee dat gat gaat er zeker niet komen hoor naar de zolder van de buren mocht de baan te klein worden in de toekomst dan probeer ik hier op zolder nog wat uit te breiden of we verhuizen naar een grotere woning lees zolder. :D

Citaat van: feniks op zondag 11 augustus 2019, 17:51:23
m.n. volgende baan krijgt ook bovenleiding nu ik dit allemaal zo zie  :) :thumbup:

Zo ben ik ook over de streep getrokken door het zien van foto's bij een forumlid Ruud. :P
Leuk dat ik jouw ook heb kunnen inspireren door op je volgende baan ook bovenleiding te nemen. :)

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 11 augustus 2019, 18:14:11
B) Keurig gewerkt. :thumbup:
Maar komen er nog perrons tussen de sporen?
Lijkt me wel logisch eigenlijk, maar dan hadden die er eerst in gemoeten denk ik.
Dan kan je op de perrons de masten neerzetten. :roll:
Dirk-Jan

Dank je Dirk-Jan ik zal je compliment doorgeven aan Jeffrey want die heeft het meeste gedaan. :P
Er komen zeker perrons tussen de sporen die worden van Auhagen en maak ik zo dat je om de palen heen komen te leggen.
Voor voorbeelden zie berichtje van Eric-Paul. :)

Citaat van: Eric-Paul op zondag 11 augustus 2019, 20:52:42
@citaat
Perron kan er later omheen worden gebouwd, zo'n mast staat op betonnen voet en die verdwijnt meestal dan "onder de tegels".

Mijn dank voor de duidelijke foto's van de masten op het perron Eric-Paul. :) :thumbup:
Zo had ik het ook voor ogen om het zo te doen masten met betonnen voet buiten de perrons en op het perrons alleen de ijzeren gedeelte zichtbaar.
De perrons zal de volgende fase worden als de bovenleiding klaar is net als de seinen deze prachtige Nederlandse seinen gaan naar een ander forumlid en zelf schaf ik Zwitserse seinen aan vast als optie voor als ik ooit een echte Zwitserse baan ga maken inclusief bergen. ;)

Groet Michel

Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
Citaat van: h0_miessie op maandag 12 augustus 2019, 07:52:08
Ik neem aan dat je met "schotteren" schoonmaken bedoelt op zich kan ik .........

Hi Michel,

Schotteren = ballast (steenslag) "strooien" voor tussen en naast de rails.

groet
Harald
Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
Dank voor je reactie Harald :thumbup: weer wat geleerd. :)

@luc wat betreft het schotteren ja ik kan overal makkelijk bij komen zeker als ik het ballast op een grote lepel doe.

Groet Michel
Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
Het ziet er erg mooi uit Michel, je hebt me echt aan het twijfelen gekregen. Mijn baan wordt in periode 3 waarbij ook sporadisch e-loks reden op trajecten waar bovenleiding was aangelegd.
Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
Marius, leuk om te lezen dat je het mooi vindt de bovenleiding bij het station. :) :thumbup:
En sorry als ik je eventueel op kosten jaag als je ook besluit bovenleiding te nemen. ;)
Ikzelf twijfelede ook altijd erg of ik het zou nemen toen zag ik bij een forumlid bovenleiding op zijn nog kale baan en toen was ik verkocht zeg maar en nee ik heb nog steeds geen spijt van mijn beslissing.
Ik heb van de week de één na laatste bestelling gedaan om de bovenleiding op de bovenbaan af te maken en ik kan niet wachten totdat het binnen is.

Daarna komt de laatste bestelling aan de beurt om de halve wending van het spiraal te doen wat naar de bovenbaan gaat en als dat klaar is gaan we alle locs één voor één langs de rijdraden rijden met de pantograaf omhoog kijken waar verbeterpunten zijn zodat ze goed contact hebben met de rijdraad.
Bijgaand een foto hoe het er straks uit moet gaan zien als de pantografen tegen de rijdraad aanzitten. :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
@citaat Dat valt op zich nog wel mee Michel, toen ik mijn baan overnam (M-rails) zat er ook een behoorlijke hoeveelheid bovenleiding bij ( (portaal)masten, koppelingen en bovenleiding). Ik heb op dat punt dus geen extra kosten om het op mijn baan toe te passen. Het wordt alleen dan een (of meerdere) e-lok(s) uit die periode kopen.
Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
 @citaat
Als je toch veel bovenleiding masten en rijdraad hebt dan zou ik het gewoon doen het maakt je baan veel mooier en het kijkplezier wordt alleen maar leuker van.
Dus kijk naar een mooie e-locs uit je periode koop hem dan heb je een goede rede voor de bovenleiding Marius. :D
Al kan ik natuurlijk niet in je portemonnee wat betreft het kopen van een e-loc.
Succes met je beslissing wat betreft het aanbrengen van bovenleiding op je baan.

Groet Michel
Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
Helemaal mooi, Michel. Een pantograaf hóórt gewoon aan de draad  :) :)

Groeten,
Roel
Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
Strak aangelegd Michel. Zier er netjes uit. Ik hou het maar bij stoomlocomotieven  :D
Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
 @citaat @citaat
Het is inderdaad mooi Roel. :)
En ja je hebt helemaal gelijk een pantograaf hoort tegen de rijdraad aan te zitten maakt het net even wat mooier en realistischer.

@citaat
Piet, dank voor je compliment dat het strak aangelegd is ik zal het aan mijn goede vriend Jeffrey doorgeven. :)
Is mooi dat jij je bij je prachtige stoomlocomotieven houd des te meer fraaie e-loc's blijven er voor mij over. :D

Groet Michel
Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
Hallo Michel,

Het wordt wel mooi met al die bovenleiding, dat maakt het inderdaad af. Weet je zeker dat je dit niet van de baan gaat halen tijdens de landschappelijke werkzaamheden? Mijn ervaring is dat je 100% zeker iets kapot gaat maken waar je achter kunt blijven haken. Al doe je nog zo voorzichtig het gebeurd toch! (ik spreek duidelijk uit ervaring...... B))

Ga zo verder, kan ik blijven genieten! :thumbup:
Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
 @citaat
Marcel, het wordt zeker mooi de bovenleiding op de baan en maakt de baan net ietsjes meer af.
Als ik de bovenleiding weer los ga halen zal mijn goede vriend Jeffrey weer langs moeten komen om de boel te monteren dat gaat weer tijd kosten om een afspraak te maken mede door onze drukke werkzaamheden.
Voorlopig ga ik denkelijk nog niet met de scenery beginnen omdat ik het rijden met de treinen zo leuk vindt en als ik er wel aan ga beginnen zal het zeker puzzelen zijn denk ik om over goed bij te komen.
Al moet ik wel zeggen als ik nu de rails schoonmaak onder de bovenleidingsdraden in het station of wat wagons omwissel bij een loc valt het nog mee het gaat wat langzamer maar toch hou je er rekening mee dus ik ga het zien als het zover is met de werkzaamheden aan de perrons en ballasten.
Ik ga zeker zo door vooral omdat ik weet dat we er nu samen van genieten. ;)

Groet Michel
Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
Goedemorgen Michel,

Ja, rijden is ook leuk. Zeker als dat probleemloos gaat want dan is alles gelukt wat je wil. Jij hebt ook genoeg rijdend materiaal om lekker te bewonderen! :thumbup:

Toch hoop ik stiekem dat je tussen de bedrijven door wel het landschap gaat invullen. Dat komt ook het genieten tijdens het rijden te goede.... :P

Succes!
Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
 @citaat
Marcel, het rijden is zeker leuk en het wordt nog leuker nu ik met een forumlid bezig ben om het nog beter met koploper te laten rijden nu is er al een verbetering zichtbaar iets waar ik heel blij mee ben.
Als dat het beter laten rijden met koploper en de bovenleiding aanbrengen klaar is zal ik zeker aan de scenery dus landschap van de baan gaan beginnen.
Ik heb al wat dingen in mijn hoofd en mijn vrienden Jeffrey en René willen helpen die ideeën waar te maken al wil ik natuurlijk ook zelf veel doen.
Ik las bij Ruud (feniks) dat hij een workshop van Tom (itom) heeft gehad misschien moet ik dat ook maar eens doen zo een workshop dan heb ik in iedere geval de basis voor scenery in de vingers maar of dat hoop geeft voor mijn scenery kunsten is natuurlijk een tweede. ;)

Groet Michel 
Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
 @citaat Helaas doe ik die workshops scenery niet meer, gebrek aan ruimte maar een dagje privé workshop is natuurlijk ook leuk om te doen en dan lekker rommel maken bij iemand anders.  ;) :)

Er is altijd hoop, kijk maar ........

Michelstadt } de nieuwste aanwinsten.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } de nieuwste aanwinsten.
 @citaat

Jammer Tom dat je geen scenery workshops meer geeft maar een privé sessie zie ik natuurlijk wel zitten uiteraard en dan nog van de scenery master him self. :P :thumbup:
Ik zal als ik aan de scenery ga beginnen contact met je opnemen dan kunnen we afspreken hoe en wat ik kijk er nu al naar uit. :)

Verder vandaag bezig met het aansluiten van de mast verlichting in het station maar als tussendoortje de aanwinsten in de goede formaat gezet en in de map gedaan en nu in de topic plaatsen.

De aanwinsten die ik van de week haalde bij mijn favoriete treinenwinkel zijn de insider jaarwagon (48169) en de Zwitsers Jura beton wagons van Roco (76146) die straks in een sleep van andere Zwitserse beton wagons gaan rijden en als klap op de vuurpijl de prachtige insider Zwitserse rijtuigen van 2019 (43385) wat zijn ze mooi het prachtige donker groene kleur en de mooie led-verlichting maken deze wagons helemaal af ook de er al in geplaatste preisertjes geven een sfeervol geheel aan deze rijtuigen.
Omdat ze zo mooi zijn plaats ik twee berichtjes want ook de led-verlichting verdiend natuurlijk een aparte foto sessie. :P

En nu weer snel naar boven om de laatste zes lampen aan te sluiten. :)

Groet Michel
Re: Michelstadt } de nieuwste aanwinsten.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de nieuwste aanwinsten.
Deel 2

Groet Michel
Re: Michelstadt } de nieuwste aanwinsten.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } de nieuwste aanwinsten.
Michel,

Het gaat maar door bij jou, maar je kunt nooit genoeg Zwiters materieel hebben :P. Mooie rijtuigen ook zo met die ingebouwde verlichting en preisertjes. Je ziet ze luid en duidelijk zitten als de verlcihting aan is! Mijn rijtuigen hebben nog geen (led) verlichting en peopletjes aan boord, maar dat komt nu wel op het verlanglijstje :D. Veel plezier er mee!

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } de nieuwste aanwinsten.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } de nieuwste aanwinsten.
Dat is niet mis, Mies  :P

Straks mag je alleen nog maar Zwitserduits zwetsen op je zolder  :D
Die rijtuigen zijn inderdaad snoepjes, ze hebben wat speciaals.

En doe voorzichtig op de trap !

Grtz Tony
Re: Michelstadt } de nieuwste aanwinsten.
Dat zijn mooie aanwinsten Michel.
Die preiser passagiers zijn wel erg mooi in die rijtuigen zeg.
Mooie raampjes ook met die ronde hoeken.

En ik vind die cementwagen erg mooi.
Re: Michelstadt } de nieuwste aanwinsten.
Ha Michel,

Prachtige foto's. Ja, het Zwitserse materieel heeft toch wel iets speciaals. Mijn eerste echte Zwitserse ervaring heb ik opgedaan tijdens onze huwelijksreis naar Kandersteg. Zelfs mijn vrouw was onder de indruk van zowel de schoonheid van de treinen als de inpassing in het landschap. In die tijd was er nog weinig Zwitsers materieel van Märklin op de markt, want anders had ik misschien niet tijdperk I/II maar Zwitserland (SBB en BLS) gekozen......

succes met de verdere afbouw.

groeten,
Roel
Re: Michelstadt } de nieuwste aanwinsten.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } de nieuwste aanwinsten.
-Michel,
Onder het motto: "Wat zien ik"! Inderdaad een flinke hoeveelheid afbeeldingen, die nog nooit te zien zijn geweest. Tsjonge, jij bent ondertussen flink bezig geweest en jouw Zwitserse Bevolking zit nu eindelijk op hun plaats. Ja, ja, ze worden nog in de schijnwerpers gezet ook. Wat een prachtige LED-verlichting in die rijtuigen. Zelf erin gezet? In elk geval je ziet ze echt zitten. Zal een hele mooie treinreis voor die "Zwitsers" zijn geweest. Alweer een fase verder! Suk6 en nu alleen maar alles laten rijden! Er moeten tenslotte ook nog heel veel kilometers worden gemaakt in Michelstadt.
Re: Michelstadt } de nieuwste aanwinsten.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } de nieuwste aanwinsten.
Fraaie plaatjes  :thumbup: :thumbup:

Ik vond die workshops die we met het 3railforum tijdens de ontmoetingsdagen hebben gedaan ook altijd heel erg leuk en leerzaam.
Zou leuk zijn als we dat weer eens kunnen doen in de toekomst  :)
Heb ook al voorgesteld om bijvoorbeeld noch uit te nodigen, die doen dat ook heel leuk  :)
Re: Michelstadt } de nieuwste aanwinsten.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de nieuwste aanwinsten.
Citaat van: Wico op zaterdag 17 augustus 2019, 13:40:51
Michel,
Het gaat maar door bij jou, maar je kunt nooit genoeg Zwiters materieel hebben :P. Mooie rijtuigen ook zo met die ingebouwde verlichting en preisertjes. Je ziet ze luid en duidelijk zitten als de verlcihting aan is! Mijn rijtuigen hebben nog geen (led) verlichting en peopletjes aan boord, maar dat komt nu wel op het verlanglijstje :D. Veel plezier er mee!
Groeten,
Wico

Het gaat zeker maar door Wico mede door al het moois wat er te koop is aan Zwitsers materiaal. :P
De rijtuigen zijn zeker mooi vooral dat mooie diepe groen de juiste afstemming van de verlichting en die preisertjes genieten er helemaal van als de oude krokodil hun over de baan heen rijd.
Ook ik wil in alle rijtuigen led-verlichting maken heb het al eens gedaan met de led-verlichting van Digikeijs led-verlichting voor wagons makkelijk er in te maken al haal ik wel een Märklin massaveer want die van Digikeijs is net te klein vindt ik.
Dank je met het plezier komt het wel goed hoor. :P

Citaat van: Tony op zaterdag 17 augustus 2019, 13:51:55
Dat is niet mis, Mies  :P
Straks mag je alleen nog maar Zwitserduits zwetsen op je zolder  :D
Die rijtuigen zijn inderdaad snoepjes, ze hebben wat speciaals.
En doe voorzichtig op de trap !
Grtz Tony

Ze zijn zeker niet mis Tony en geven het station meteen wat extra mee als ze binnen komen rijden met de krokodil voorop. :P
Gelukkig zit ik vaak op alleen op zolder dus hoef ik geen ZwitsersDuits de kletsen maar als ik gasten krijg zal ik het eens proberen kijken of de gasten het ook leuk vinden en kunnen verstaan. ;)
Al heb ik nog zo een (nieuwere) zet rijtuigen rijden deze oude zien er toch anders oud de kleuren van de rijtuigen de daken het is net wat ouder maar als ze beiden soms naast elkaar in het station staan zijn het beide snoepjes hoor. :D
Ik zal uitkijken met de trap Tony bedankt voor de waarschuwing. :) :thumbup:

Citaat van: Württembergse K op zaterdag 17 augustus 2019, 13:59:21
Dat zijn mooie aanwinsten Michel.
Die preiser passagiers zijn wel erg mooi in die rijtuigen zeg.
Mooie raampjes ook met die ronde hoeken.
En ik vind die cementwagen erg mooi.

Dank je wel DirkJan. :) :thumbup:
De preisertjes komen zeker goed in beeld ook als de rijtuigen langs komen rijden zie je ze goed zitten.
Niet alleen de raampjes zijn mooi ook het interieur mag er zijn. :P
Er komen nog een aantal Holcin beton wagons bij zodat ik straks een Zwitserse beton maatschappijen heb rijden over de baan wat uiteraard een mooi gezicht zal zijn die mooie schone witte wagons. :)

Citaat van: RoelMarklin op zaterdag 17 augustus 2019, 14:48:52
Ha Michel,
Prachtige foto's. Ja, het Zwitserse materieel heeft toch wel iets speciaals. Mijn eerste echte Zwitserse ervaring heb ik opgedaan tijdens onze huwelijksreis naar Kandersteg. Zelfs mijn vrouw was onder de indruk van zowel de schoonheid van de treinen als de inpassing in het landschap. In die tijd was er nog weinig Zwitsers materieel van Märklin op de markt, want anders had ik misschien niet tijdperk I/II maar Zwitserland (SBB en BLS) gekozen......
succes met de verdere afbouw.
groeten,
Roel

Leuk dat je het prachtige foto's vind Roel. :) :thumbup:
Het Zwitserse materiaal heeft zeker iets speciaals het is robuust maar toch een soort van elegantie wat het uitstraalt.
Leuk om te lezen dat jullie huwelijksreis naar Zwitserland is geweest en dat jullie beiden genoten hebben van de treinen maar ook zeker van de natuur want die is schitterend.
Aan de ene kant wel goed dat Märklin niet veel Zwitsers materiaal had in die tijd anders had je niet je prachtige baan die er nu ligt gehad en ook ik en vele andere Zwitserland liefhebbers hadden dan nu een te kort gehad aan Zwitsers materiaal als jij ook toen Zwitsers was gaan rijden. :D :D
Want eenmaal een Zwitserse loc of wagon aanschaffen en je bent er aan verknocht aan deze prachtige virus. :)
Dank je wel ik ga mijn best doen om er een in mijn ogen leuke baan van te maken en dat is tot nu toe aardig gelukt. :P

Citaat van: GWS op zaterdag 17 augustus 2019, 15:09:30
-Michel,
Onder het motto: "Wat zien ik"! Inderdaad een flinke hoeveelheid afbeeldingen, die nog nooit te zien zijn geweest. Tsjonge, jij bent ondertussen flink bezig geweest en jouw Zwitserse Bevolking zit nu eindelijk op hun plaats. Ja, ja, ze worden nog in de schijnwerpers gezet ook. Wat een prachtige LED-verlichting in die rijtuigen. Zelf erin gezet? In elk geval je ziet ze echt zitten. Zal een hele mooie treinreis voor die "Zwitsers" zijn geweest. Alweer een fase verder! Suk6 en nu alleen maar alles laten rijden! Er moeten tenslotte ook nog heel veel kilometers worden gemaakt in Michelstadt.

Ik ben blij met deze set rijtuigen Gerard want zo kunnen de preisertjes lekker rijden over en door Michelstadt heen want nu komen er wat slepen met rijtuigen ipv alleen maar goederen treinen.
Deze prachtige schijnende led-verlichting zat er al in gebouwd vanaf de fabriek.
Aankomende dinsdag zal de bestelling van de bovenleiding binnen zijn zodat we langzaam die fase ook afsluiten en ga ik de volgende fase in Zwitserse seinen kopen en plaatsen mijn Nederlandse seinen inclusief dwergseinen gaan naar een ander forumlid dus die gaan zijn mooie baan nog mooier maken. :P
Met het rijden gaat het lekker heel lekker iedere dag een uurtje of twee wil ik zeker rijden soms zoals nu in het weekend worden het meer uurtjes wat ik ga rijden. :P

Citaat van: Barry1972 op zaterdag 17 augustus 2019, 22:51:09
Fraaie plaatjes  :thumbup: :thumbup:
Ik vond die workshops die we met het 3railforum tijdens de ontmoetingsdagen hebben gedaan ook altijd heel erg leuk en leerzaam.
Zou leuk zijn als we dat weer eens kunnen doen in de toekomst  :)
Heb ook al voorgesteld om bijvoorbeeld noch uit te nodigen, die doen dat ook heel leuk  :)

Dank voor het compliment voor de plaatjes Barry. :) :thumbup:
Mochten ze weer aan de orde komen en ik kan naar de gastendag dan zal ik mij zeker aanmelden voor zo een workshop.
En die van Noch is zeker leuk kijk wel eens op hun YouTube kanaal zie je ook interessante dingen voorbij komen ook het kanaal van Märklinofsweden is erg leuk om naar te kijken. :P

Groet Michel
Michelstadt } wederom wat bovenleiding binnen gekomen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } wederom wat bovenleiding binnen gekomen.
Jawel er is weer een doos met bovenleiding spullen binnen gekomen vanuit Duitsland. :P
De een na laatste bestelling die bestemd is om de boven baan af te monteren.
Als dit er in zit hoef ik nog maar één keer een kleine bestelling doen dan ben ik klaar met het verzamelen van bovenleiding spullen.
Ik ben al aan het aftellen. :D
Wat mij wel opviel is dat de prijs van de Viessmann lampjes per bestelling verschilt met de vorige bestelling en met deze bestelling zit 1,90 verschil in wat ze duurder zijn geworden nu had ik er 4 nodig om het stations masten van verlichting te voorzien maar wel 7,60 wat er meer betaald moest worden. :?
Ga deze week beginnen met de lampjes aan te sluiten kijken hoe mooi het brandt en hoe de sfeer zal zijn bij het station als ze aan zijn.

Groet Michel
Re: Michelstadt } wederom wat bovenleiding binnen gekomen.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } wederom wat bovenleiding binnen gekomen.
-MICHEL,
Leuk en toch ook weer niet leuk. Jammer dat de prijs weer gestegen is. Lijkt net als op de "Beurs"! Dagelijks wordt alles weer opnieuw nagekeken en geprijst. Maar één ding is heel zeker, dat een volgende bestelling er nog maar één zal zijn. Daarna bent je er klaar mee. Dat zal best wel even wennen zijn, dat alle bovenleiding-werkjes geklaard zullen zijn. Dan volgt het genieten, maar dat deed je toch al elke dag. Met dit verschil: "Er staat nu BOVENLEIDING op geheel MICHELSTADT"! Gefeliciteerd! Ja, nog één bestelling dan gaat de vlag uit.
Er staat voor de komende tijd weer heel wat werk klaar om te gaan maken. Veel suk6 met de verdere gang van zaken en blijf wel nauwkeurig werken, zodat er geen storingen kunnen gaan optreden.
Re: Michelstadt } wederom wat bovenleiding binnen gekomen.
Michel,

wanneer ik binnen een paar jaar aan mijn bovenleiding toe ben kom ik bij jou in de leer, als dat mag tenminste?

Groetjes uit Karratha

Luc
Re: Michelstadt } wederom wat bovenleiding binnen gekomen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } wederom wat bovenleiding binnen gekomen.
Citaat van: GWS op woensdag 21 augustus 2019, 08:43:34
-MICHEL,
Leuk en toch ook weer niet leuk. Jammer dat de prijs weer gestegen is. Lijkt net als op de "Beurs"! Dagelijks wordt alles weer opnieuw nagekeken en geprijst. Maar één ding is heel zeker, dat een volgende bestelling er nog maar één zal zijn. Daarna bent je er klaar mee. Dat zal best wel even wennen zijn, dat alle bovenleiding-werkjes geklaard zullen zijn. Dan volgt het genieten, maar dat deed je toch al elke dag. Met dit verschil: "Er staat nu BOVENLEIDING op geheel MICHELSTADT"! Gefeliciteerd! Ja, nog één bestelling dan gaat de vlag uit.
Er staat voor de komende tijd weer heel wat werk klaar om te gaan maken. Veel suk6 met de verdere gang van zaken en blijf wel nauwkeurig werken, zodat er geen storingen kunnen gaan optreden.

Ja het aftellen is begonnen Gerard en daar ben ik toch wel blij mee want ik wil weer eens een loc kopen. :P
Langzaam naderen we het einde en is / wordt er weer een mijlpaal neergezet in Michelstadt.
Jeffrey is een meester in het aanbrengen van bovenleidingen en die blijft super scherp tot aan het laatste mastje zullen we maar zeggen dus hopelijk valt het met de storingen later mee.

Citaat van: lucdiels op woensdag 21 augustus 2019, 11:40:36
Michel,
wanneer ik binnen een paar jaar aan mijn bovenleiding toe ben kom ik bij jou in de leer, als dat mag tenminste?
Groetjes uit Karratha
Luc

Jij mag zeker hier komen om het te leren hoor Luc en dat hoeft geen paar jaar de duren hoor eerder komen mag ook om de bovenleiding en de baan te bewonderen. :)
Veel werk plezier toegewenst in Australië.

Groet Michel
Re: Michelstadt } wederom wat bovenleiding binnen gekomen.
Je komt nu echt onder HOOGSPANNING te staan, Michel  :D :D.

Succes met de aanleg!

Groeten,
Roel
Re: Michelstadt } wederom wat bovenleiding binnen gekomen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } wederom wat bovenleiding binnen gekomen.
 @citaat
Roel, ik voel de last op mijn schouders hangen. :D
Dank je wel we gaan ons best weer doen om het zo mooi mogelijk aan te leggen.

Groet Michel
Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Gisteren stond in het teken om de laatste vier mast lampen van de 16 lampen op te hangen en alles brandend te krijgen.
Na een half uurtje pielen hingen de vier lampjes is de masten en begon ik met het vastmaken van de bedrading onder de baan aan de ringleiding.
Het liep lekker vlot allemaal en aan het begin van de middag zat alles vast daarna komt altijd in mijn ogen een spannend moment brandt alles wel als ik het aan doe.
En ja hoor alles branden zo ver ik kom zien met de led panelen aan dus hup onder de tafel door en de led panelen uit gedaan en wauw wat een fraai gezicht is het stations gedeelte geworden als de lampjes aan zijn. :P
Mooi sfeervolle gele verlichting niet overheersend en vooral de schaduweffecten van de verlichting is erg leuk om naar te kijken.
Zeker nu ik vanochtend wat treinen in het station had staan is het nog mooier en weerkaatst de verlichting erg mooi op de wagons. :)
En mooie toegevoegde waarde die de / een baan naar een hoger niveau tilt.

Groet Michel
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Heel sfeervol, Michel!
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Erg fraai gezicht Michel!
Investeren dubbel en dwars waard  :thumbup:
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Mooi en sfeervol, Mies  :thumbup:

En elektrisch, dus goed voor het milieu  :D

Grtz Tony
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Je hebt eer van je werk Michel, het is erg mooi om te zien.
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Heel fraai Michel! De bovenleiding maakt je baan echt af!
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
-Michel,
Ik moet mij gaan scharen bij wat er allemaal al aan jou gezegd is. Tsjonge, jij bent inmiddels al geheel volleerd! Toch mis ik nog wel iets, alleen wat dan? Dus ga ik nog maar eens op mijn gemak kijken naar de opgeslagen foto's. Dat mag toch wel? Ach, dat bekende 'kwartje' zal nog wel eens vallen.
Maar nu bent je helemaal niet meer van jouw treinkamer weg te slaan. Heerlijk alles verduisteren, om nog meer kijkplezier te verkrijgen. Aan jouw modelbaan-verlichting hebt je best wel genoeg, want ook overdag rijden de treinen wel door om 'hun' kilometer(tje)s  te halen. dat record zal binnen niet al te lange tijd 'sneuvelen'! We gaan het meemaken!
Ondertussen veel kijkgenot van de baanverlichting! LANG LEVE DE 'BOVENLEIDING'!
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Het kan winter worden, licht genoeg tijdens de lange winteravonden. Geweldige sfeer.
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel sfeervol, Michel. B)

Gr.
René
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Hi Michel,

Wat een sfeertje.  :thumbup:
Jij kan de donkere dagen, komende winter, goed doorkomen en genieten van het uitzicht.

groet
Harald
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Michel,

heel mooi, vooral de foto's in de lengte van het station genomen vind ik schitterend. Een modelspoorbaan is op zijn mooist als het donker is en de lampjes op de baan branden. Je hebt eer van jouw werk.

groetjes

Luc
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Citaat van: Hanzi op zondag 25 augustus 2019, 09:04:57
Heel sfeervol, Michel!

Dank je Hans en ja ik ben het helemaal met je eens dat het sfeervol is. :P

Citaat van: Treinofiel op zondag 25 augustus 2019, 09:11:00
Erg fraai gezicht Michel!
Investeren dubbel en dwars waard  :thumbup:

Dit fraaie gezicht is zeker het investering waard Rolf want het kijkplezier wordt alleen maar meer en meer als de lampjes aan zijn. :) :thumbup:

Citaat van: Tony op zondag 25 augustus 2019, 09:21:45
Mooi en sfeervol, Mies  :thumbup:
En elektrisch, dus goed voor het milieu  :D
Grtz Tony

Dank je Tony. :thumbup:
Daar doen we het voor he voor het milieu. ;) :P

Citaat van: Württembergse K op zondag 25 augustus 2019, 09:39:24
Je hebt eer van je werk Michel, het is erg mooi om te zien.

Dat heb ik zeker Tony. :)
Het is zeker erg mooi om naar te kijken vooral als de treinen in het station staan te wachten en de verlichting op de wagons/rijtuigen schijnt. :P

Citaat van: frank-103 op zondag 25 augustus 2019, 09:44:51
Heel fraai Michel! De bovenleiding maakt je baan echt af!
Zeker weten Frank dat bovenleiding je baan helemaal afmaakt. :)

Citaat van: GWS op zondag 25 augustus 2019, 10:06:54
-Michel,
Ik moet mij gaan scharen bij wat er allemaal al aan jou gezegd is. Tsjonge, jij bent inmiddels al geheel volleerd! Toch mis ik nog wel iets, alleen wat dan? Dus ga ik nog maar eens op mijn gemak kijken naar de opgeslagen foto's. Dat mag toch wel? Ach, dat bekende 'kwartje' zal nog wel eens vallen.
Maar nu bent je helemaal niet meer van jouw treinkamer weg te slaan. Heerlijk alles verduisteren, om nog meer kijkplezier te verkrijgen. Aan jouw modelbaan-verlichting hebt je best wel genoeg, want ook overdag rijden de treinen wel door om 'hun' kilometer(tje)s  te halen. dat record zal binnen niet al te lange tijd 'sneuvelen'! We gaan het meemaken!
Ondertussen veel kijkgenot van de baanverlichting! LANG LEVE DE 'BOVENLEIDING'!

Bedoel je misschien dat je de perrons mist Gerard ?
We zullen maar zeggen één ding tegelijk de perrons komen er ook wel eerst de bovenleiding afmaken waarvan het eind in zicht komt nu.
Helaas heb ik gisteren niet gereden iets te warm op zolder en ik had andere dingetjes te doen maar vanmiddag gaan ze hun asjes weer strekken hoor zodat er weer wat kilometers gereden zal worden. :P
Ik zal in de toekomst best wel een half uurtje alles verduisteren zodat de verlichting aan kan maar niet de hele dag hoor want ik wil mijn mooie materiaal wel zien als het zijn rondjes rijd door Michelstadt. :)

Citaat van: Schienenbus2012 op zondag 25 augustus 2019, 10:25:40
Het kan winter worden, licht genoeg tijdens de lange winteravonden. Geweldige sfeer.

Zelf nu het geen winter is Kees maar hoog zomers is de sfeer al perfect bij het station laat staan straks in de winter. ;) :P

Citaat van: Lokkie op zondag 25 augustus 2019, 10:31:14
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel sfeervol, Michel. B)
Gr.
René

Ik ben het helemaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal met je eens René. :D

Citaat van: Haradigi op zondag 25 augustus 2019, 10:32:51
Hi Michel,
Wat een sfeertje.  :thumbup:
Jij kan de donkere dagen, komende winter, goed doorkomen en genieten van het uitzicht.
groet
Harald

Ziet er niet verkeerd uit toch Harald deze prachtige sfeer verlichting. :)
Ik zeg al hou ik ook van deze zomerse temperaturen laat de winter maar beginnen zodat ik prachtig van de verlichting kan genieten. ;)

Citaat van: lucdiels op zondag 25 augustus 2019, 16:01:53
Michel,
heel mooi, vooral de foto's in de lengte van het station genomen vind ik schitterend. Een modelspoorbaan is op zijn mooist als het donker is en de lampjes op de baan branden. Je hebt eer van jouw werk.
groetjes
Luc

De lengte foto's geven inderdaad het sfeervolle licht goed weer Luc.
Van middag ga ik ook eventjes in het trapgat staan zodat ik de treinen door het station zie rijden met de verlichting aan en kan het genieten beginnen. :)
Ik heb nu het aangesloten is zeker eer van mijn werk en mijn dank gaat ook naar Jeffrey die de bouw van de bovenleiding voor zijn rekening nam / neemt. :P :thumbup:

Groet Michel
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Michel

Vol bewondering de foto's bekeken ziet er fantastisch   uit :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
 @citaat

Leuk om te lezen dat je het er fantastisch er uit vindt zien Alex. :) :thumbup:
Dat je met bewondering hebt gekeken snap ik maar al te goed want dat doe ik ook als ik boven op zolder naar de baan zit te kijken. ;)

Groet Michel
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } bovenleidingsmasten aangesloten.
 @citaat  :D  :-)  :thumbup: