Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Michelstadt } aanwinsten uit Olten Zwitserland.

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

guy1846 en 7 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Citaat van: frank-103 op zondag 21 juli 2019, 11:13:29
4 Met Roco en Piko op de baan is het natuurlijk vragen om ellende, en uiteraard op een slecht bereikbare plaats staat het materieel naast de baan.
Zinnetje van een tijdje terug (uitleg bij de foto: trein te lang voor de koploper-instelling).

Ervaar je dat Roco en Piko op de baan vragen om ellende is?
Of is het een geintje?
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Hoi Jan Willem, dat was een geintje, Roco, Piko en bijvoorbeeld Hag rijden uitstekend op Marklin C rails.

Mijn voorkeur voor Marklin is bijvoorbeeld ingegeven omdat mijn jaren 80 locomotieven makkelijk te demonteren zijn en daardoor makkelijker te onderhouden, mijn Roco locomotieven vind ik veel lastiger uit elkaar te halen. Maar er zijn ook genoeg Marklin modellen die niet onderhoudsvriendelijk zijn. Zo heeft Michel ook een voorkeur voor Marklin.


Ik had nog een filmpje beloofd, helaas op gemiddelde kwaliteit omdat mijn PC stokoud is....
De Hag locomotief rijdt flink door, we hebben deze niet geijkt in Koploper.

https://youtu.be/kJ1pxKYrAIU
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Citaat van: basjuh1981 op donderdag 25 juli 2019, 09:31:49
Citaat van: h0_miessie op donderdag 25 juli 2019, 06:25:49
Citaat van: basjuh1981 op woensdag 24 juli 2019, 08:21:21
Citaat van: Haradigi op dinsdag 23 juli 2019, 14:53:47
Klimmen jou gasten altijd in de spiraal ?
Ja, hallo! Het is ook een klimspiraal >:-D
Met deze warmte die nu heerst moet ik zeggen ben je nog best scherp Bas. :P :thumbup:
Dat is het voordeel van werken in een kantoor met airco ;)

Ja dat maakt het werken op kantoor toch een stuk aangenamer Bas die airco. :) :thumbup: :thumbup:

Citaat van: brund55 op donderdag 25 juli 2019, 10:19:46
T is me wat met die Broeders van het rechte Spoor: hebben ze na het bezoek aan Michel de BLS loc gekaapt en meteen maar een nieuwe aanwinst naar me toe gesleept. Moet niet gekker worden met ze  :D
P.S. Michel, het is een Zwitserse reclamewagon van de niet meer bestaande speelgoedwinkelketen Franz Carl Weber.

Dat de Broeders van het rechte spoor de BLS loc van Frank kapen snap ik wel die werden helemaal gek hier toen de HAG loc op de baan werd gezet. :)
Maar schijnbaar wel voor een goed doel om bij jouw een nieuwe mooi Zwitserse reclamewagon af te leveren. :P :thumbup:
Mooie wagon Dick helaas dat die speelgoedwinkelketen Franz Carl (mooie naam :P) Weber niet meer bestaat nu zal ik scherp op beurzen moet zijn om zo een wagon te kunnen vinden. ;)

Citaat van: Haradigi op donderdag 25 juli 2019, 10:21:43
enne .... allemaal dromen in een wagon  >:-D
groet
Harald

Dromen kan overal Harald in een wagon in de tuin in de bus enz enz. ;)

Citaat van: brund55 op donderdag 25 juli 2019, 10:29:43
@citaat Alleen als de airco aanstaat  B)

Goed Punt van die airco met dit weer. :P

Citaat van: Haradigi op donderdag 25 juli 2019, 10:31:22
@citaat
:thumbup:

groet
Harald
p.s. ik droom hier zonder airco....

Hier helaas ook geen airco dus rustig aan doen met zo weinig mogelijk inspanning.

Citaat van: brund55 op donderdag 25 juli 2019, 10:32:39
@citaat In je eigen wagon ?  :D

Ja daar heb ik het gelukkig wel maar zit vaak met dit weer op de motor ook al wordt de Harley als je stil staat ook erg warm tussen de benen. ;)

Citaat van: Haradigi op donderdag 25 juli 2019, 10:34:55
Nee helaas, mocht geen (vaste) garage bouwen aan het huis maar had wel een droom om er een (verrijdbare) wagon neer te zetten......
Een Donderbus of een Umbaurijtuig of zoiets.

groet
Harald

Leuke dromen zoals over een Donderbus of een Umbaurijtuig kunnen werkelijkheid worden Harald. :P

Citaat van: Jan22 op donderdag 25 juli 2019, 11:03:50
Citaat van: frank-103 op zondag 21 juli 2019, 11:13:29
4 Met Roco en Piko op de baan is het natuurlijk vragen om ellende, en uiteraard op een slecht bereikbare plaats staat het materieel naast de baan.
Zinnetje van een tijdje terug (uitleg bij de foto: trein te lang voor de koploper-instelling).
Ervaar je dat Roco en Piko op de baan vragen om ellende is?
Of is het een geintje?

Zoals Frank al schreef in zijn antwoord Jan het was een geintje want het spul reed hier lekker en mooi rond over de baan heen. :) :thumbup:

Citaat van: frank-103 op donderdag 25 juli 2019, 13:57:51
Hoi Jan Willem, dat was een geintje, Roco, Piko en bijvoorbeeld Hag rijden uitstekend op Marklin C rails.

Mijn voorkeur voor Marklin is bijvoorbeeld ingegeven omdat mijn jaren 80 locomotieven makkelijk te demonteren zijn en daardoor makkelijker te onderhouden, mijn Roco locomotieven vind ik veel lastiger uit elkaar te halen. Maar er zijn ook genoeg Marklin modellen die niet onderhoudsvriendelijk zijn. Zo heeft Michel ook een voorkeur voor Marklin.

Ik had nog een filmpje beloofd, helaas op gemiddelde kwaliteit omdat mijn PC stokoud is....
De Hag locomotief rijdt flink door, we hebben deze niet geijkt in Koploper.
https://youtu.be/kJ1pxKYrAIU

Ik rij vanaf het begin met Märklin locs en dat beviel mij prima en nog steeds dus voorlopig blijf ik hier wel mee doorrijden heb ondertussen wel wagons van andere merken zoals Liliput en Roco en NME op de baan omdat mijn favoriete merk ze niet in hun assortiment hebben en omdat mijn liefde voor Zwitsers materiaal groot is heb ik dus wagons van boven staande merken gekocht en die bevallen mij prima. :P :thumbup: :thumbup:
Al vond ik die HAG loc wel heel erg fraai om naar te kijken. :)

Verder Frank bedankt weer voor de prachtige foto's en voor het leuke filmpje ik heb de zaterdag weer helemaal opnieuw beleeft bedankt hiervoor. :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Citaat van: h0_miessie op vrijdag 26 juli 2019, 06:49:48
Leuke dromen zoals over een Donderbus of een Umbaurijtuig kunnen werkelijkheid worden Harald. :P

Hi Michel,

Had al bijna dwarsliggers naast ons huis gelegd maar de gemeente ligt nog veel meer dwars.
Ben zelfs tot de Raad van State geweest maar helaas heb het, al jaren geleden, maar naast me neergelegd.
Zet af en toe wel een Umbau-rijtuig(je) op tafel in de tuin ......  >:-D

groet
Harald
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Zie de laatste film nu pas; ook toppie, Frank  :thumbup:
Heb een nóg beter beeld van de baan  ;)

Grtz Tony
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Citaat van: h0_miessie op vrijdag 26 juli 2019, 06:49:48
De Hag locomotief rijdt flink door, we hebben deze niet geijkt in Koploper.
:-) Dat kan je wel stellen, lijkt wel een TGV. B)
Maar toch een leuk filmpie, beetje wazig, maar de gemiddelde kijker hier kijkt toch al wazig uit zijn oogies wegens drankmisbruik, leeftijd, hittestress e.d. >:-D

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Jij hebt van die mooie lange treinen Michel.
En een hele vrachtwagen vol met smarties!!!! :D
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
We vonden het bezoek ook erg leuk Michel, gaan we nog een keer doen!
Het filmje is niet zo goed, mijn PC wilde het niet in een hogere resolutie opslaan. De PC is inderdaad aan vervanging toe.
De Hag lok hadden we niet geijkt, dat duurde ons te lang. De Hag reed aanvankelijk langzamer dan beide loks van Laurent, echter toen de motor warm werd (de loks worden door de klimspiraal goed warm) ging de lok steeds harder rijden.
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Hallo Michel,

Ik vind overzichtsfoto's altijd heel mooi. Dan zie je beter waar iemand mee bezig is dan foto's met mooie details.

En een verborgen talent: Michel als filmmaker. Dat gaat je goed af. Wel een goede balans vinden tussen bouwen en filmen.... :thumbup:
Re: Michelstadt } wat overzicht foto's van de baan geplaatst
Citaat van: Haradigi op vrijdag 26 juli 2019, 09:25:32
Citaat van: h0_miessie op vrijdag 26 juli 2019, 06:49:48
Leuke dromen zoals over een Donderbus of een Umbaurijtuig kunnen werkelijkheid worden Harald. :P
Hi Michel,
Had al bijna dwarsliggers naast ons huis gelegd maar de gemeente ligt nog veel meer dwars.
Ben zelfs tot de Raad van State geweest maar helaas heb het, al jaren geleden, maar naast me neergelegd.
Zet af en toe wel een Umbau-rijtuig(je) op tafel in de tuin ......  >:-D
groet
Harald

Jammer dat de gemeente een dwarslegger was in dit geval Harald want anders had je iets unieks in de tuin staan.
Een miniatuur model is ook mooi om naar te kijken. :P

Citaat van: Tony op vrijdag 26 juli 2019, 09:28:45
Zie de laatste film nu pas; ook toppie, Frank  :thumbup:
Heb een nóg beter beeld van de baan  ;)
Grtz Tony

De laatste film van Frank is zeker toppie Tony. :) :thumbup:
En mooi dat je beeld van de baan nog beter / duidelijker is geworden. :P

Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 26 juli 2019, 09:41:18
Citaat van: h0_miessie op vrijdag 26 juli 2019, 06:49:48
De Hag locomotief rijdt flink door, we hebben deze niet geijkt in Koploper.
:-) Dat kan je wel stellen, lijkt wel een TGV. B)
Maar toch een leuk filmpie, beetje wazig, maar de gemiddelde kijker hier kijkt toch al wazig uit zijn oogies wegens drankmisbruik, leeftijd, hittestress e.d. >:-D
Dirk-Jan

Ondanks dat de HAG loc iets sneller reed als de andere locs remde hij wel al vanaf het begin mooi in de stopsecties en kon ik deze fraaie bruine loc mooi van dichtbij bekijken. :P
Het wazige Dirk-Jan komt door de snelheid van de loc die schijnbaar sneller was als Frank zijn bewegingshandelingen met de camera. :D

Citaat van: Württembergse K op vrijdag 26 juli 2019, 09:46:15
Jij hebt van die mooie lange treinen Michel.
En een hele vrachtwagen vol met smarties!!!! :D

Dank je wel voor je compliment DirkJan voor de lange treinen. :) :thumbup:
En die zijn nog niet eens gesmolten die Smarties dit met weer dus goede ouderwetse kwaliteit. :D

Citaat van: frank-103 op vrijdag 26 juli 2019, 09:52:28
We vonden het bezoek ook erg leuk Michel, gaan we nog een keer doen!
Het filmje is niet zo goed, mijn PC wilde het niet in een hogere resolutie opslaan. De PC is inderdaad aan vervanging toe.
De Hag lok hadden we niet geijkt, dat duurde ons te lang. De Hag reed aanvankelijk langzamer dan beide loks van Laurent, echter toen de motor warm werd (de loks worden door de klimspiraal goed warm) ging de lok steeds harder rijden.

Gaan we zeker doen maar niet deze week want het is erg warm in de sauna zolder op dit moment. ;)
Ik rij iedere dag een aantal uurtjes en het zweet gehalte is erg hoog boven en na pak hem beet 1000 schaal kilometers hou ik het voor gezien voordeel is wel dit weer dat de locs gauw opgewarmd zijn. ;)
Ik vond het niet storend hoor dat hij iets sneller reed als de andere passagierstreinen als zullen sommige preisertjes wel hun ontbijtje weer hebben zien langskomen. :D :D

Citaat van: narwal op vrijdag 26 juli 2019, 18:33:13
Hallo Michel,
Ik vind overzichtsfoto's altijd heel mooi. Dan zie je beter waar iemand mee bezig is dan foto's met mooie details.
En een verborgen talent: Michel als filmmaker. Dat gaat je goed af. Wel een goede balans vinden tussen bouwen en filmen.... :thumbup:

Een overzichtsfoto(s) is zeker altijd mooi en is meteen goed voor je beleving en ideeën die dan naar boven komen borrelleren en bij jouw komen de overzichtsfoto(s) zeker met dat schitterende wit en altijd een opgeruimde baan heel goed tot hun recht. :) :thumbup:
Ik probeer er wat van te maken van het filmen en dat balans moet ik nog proberen te vinden maar dat zal ook wel goed komen denk ik. ;)

Groet Michel
Michelstadt } weer wat bovenleiding spullen binnen gekomen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } weer wat bovenleiding spullen binnen gekomen.
Gisteren kwam eindelijk de man van DHL aan met de bestelling van Lippe met bovenleiding spullen dit keer duurt het vrij lang 13 dagen voordat de bestelling binnen was maar dat kwam omdat Lippe de lampjes die in de masten komen niet op voorraad had leggen.
Deze lampjes komen in de veertien masten te hangen in het stations gedeelte en zullen voor de verlichtingssfeer gaan zorgen in het station. :)
De binnen gekomen spullen meteen van de lijst afgevinkt zodat nu het eind in inzicht is van de bovenleiding spullen die ik nog moet bestellen.

In de tweede week van augustus gaan Jeffrey en ik de spullen die nu binnen zijn gekomen voor het station aanleggen lampjes erin maken en meteen aansluiten onder de baan en als de spullen staan gaan we uitrekenen wat ik nog nodig heb voor de laatste bocht op de boven baan en de drie sporen die langs het rangeerterrein lopen plus de laatste wending in het spiraal.
Deze drie sporen zijn bijna recht toe recht aan daar heb ik al de masten voor in huis alleen het rijdraad (36 cm) moeten we uitrekenen en bestellen.
Ik heb nog vele enkele en dubbele masten in huis dus daar zal ik niks van hoeven bestellen of het zal een enkele zijn die we net te kort komen.

Als we dat uitgemeten en opgeschreven hebben gaat de laatste bestelling de deur uit en zijn we bijna klaar om met de pantografen omhoog te gaan rijden ik kijk er naar uit naar deze mijlpaal in Michelstadt.

De tweede foto laat de voorraad zien voor het stations gedeelte en een deel voor het rangeerterrein in de kast waar alles wordt bewaard.

Groet Michel
Re: Michelstadt } weer wat bovenleiding spullen binnen gekomen.
Dat is weer een mooi vraggie handel dat binnen gekomen Michel. :thumbup:
En ook een paar leuke kortingen van 30%, dat maakt het toch net weer even meer aantrekkelijk om te kopen.
Waar bestel/koop jij je spullen?

Gr,
Arnold
Re: Michelstadt } weer wat bovenleiding spullen binnen gekomen.
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Michelstadt } weer wat bovenleiding spullen binnen gekomen.
Michel,
Dat gaat er heel mooi uitzien als je dat allemaal hebt geïnstalleerd,
Zo te zien een hele voorraad in de kast,
Is dan gans de baan voorzien van bovenleidingen, met uitzondering van de spiralen neem ik aan

Dat gaat dan wel mooi zijn als alle loks met de pantograaf omhoog rijden  :thumbup: :thumbup:

Grts Freddy
Re: Michelstadt } weer wat bovenleiding spullen binnen gekomen.
Ziet er mooi uit allemaal, nog een hele klus om alles op z'n plek te krijgen.  :thumbup:
Ik blijf het volgen.
Re: Michelstadt } weer wat bovenleiding spullen binnen gekomen.
Re: Michelstadt } weer wat bovenleiding spullen binnen gekomen.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } weer wat bovenleiding spullen binnen gekomen.
Hi Michel,

Dat wordt weer nauwkeurig bouwen, waar veel plezier aan te beleven is.
Ook nu weer ben ik benieuwd naar de "bouw" foto's.

groet
Harald
Re: Michelstadt } weer wat bovenleiding spullen binnen gekomen.
Citaat van: Arnold op zondag 28 juli 2019, 08:54:59
Dat is weer een mooi vraggie handel dat binnen gekomen Michel. :thumbup:
En ook een paar leuke kortingen van 30%, dat maakt het toch net weer even meer aantrekkelijk om te kopen.
Waar bestel/koop jij je spullen?
Gr,
Arnold

Ja ik ben er zeer blij mee Arnold. :)
Die spullen met 30% goedkoper kocht ik in een grote partij bovenleiding spullen op de beurs in Zutphen.
Ik bestel de laatste tijd mijn spullen bij Lippe in Duitsland

Citaat van: Kelderspoorder op zondag 28 juli 2019, 09:02:01
Michel,
Dat gaat er heel mooi uitzien als je dat allemaal hebt geïnstalleerd,
Zo te zien een hele voorraad in de kast,
Is dan gans de baan voorzien van bovenleidingen, met uitzondering van de spiralen neem ik aan
Dat gaat dan wel mooi zijn als alle loks met de pantograaf omhoog rijden  :thumbup: :thumbup:
Grts Freddy

Ik kijker ook naar uit Freddy om het eind resultaat te bewonderen als het klaar is.
Het grootste gedeelte is nu binnen zal wat kleine stukken rijdraad overhouden dus zou ik later nog wat masten en rijdraden in het rangeerterrein kunnen toepassen ipv in de kast laten leggen.
Dat denk ik ook dat het een mooi gezicht zal zijn als de stroomafnemers omhoog staan met het rijden.

Citaat van: Schienenbus2012 op zondag 28 juli 2019, 11:08:26
Ziet er mooi uit allemaal, nog een hele klus om alles op z'n plek te krijgen.  :thumbup:
Ik blijf het volgen.

Het zal nog een aantal uurtje vergen Kees voordat alles staat en daarna gaan we de e-locs testen hoe ze er onder door rijden met de pantograaf omhoog want sommige locs hebben brede maar andere weer smalle pantografen.
Ik ben vereerd dat je mij blijft volgen.

Citaat van: basjuh1981 op zondag 28 juli 2019, 11:17:39
Citaat van: Arnold op zondag 28 juli 2019, 08:54:59
Waar bestel/koop jij je spullen?
Citaat van: h0_miessie op zondag 28 juli 2019, 08:39:08
de bestelling van Lippe
;)
Wederom scherp Bas airco zeker ?  :D

Citaat van: Haradigi op zondag 28 juli 2019, 11:27:31
Hi Michel,
Dat wordt weer nauwkeurig bouwen, waar veel plezier aan te beleven is.
Ook nu weer ben ik benieuwd naar de "bouw" foto's.
groet
Harald

Het wordt zeker nauwkeurig bouwen maar dat gaat goedkomen Harald.
Zodra we gaan beginnen zal ik een foto serie plaatsen van de vorderingen.

Groet Michel
Re: Michelstadt } weer wat bovenleiding spullen binnen gekomen.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } weer wat bovenleiding spullen binnen gekomen.
Zo kan je jouw bovenleidinggevende functie als burgemeester van Michelstadt steeds beter gestalte geven, Mies  :D

Zal een mooi moment zijn straks; het sein "alle panto's up" en knarren met die hap  :P

Grtz Tony
Re: Michelstadt } weer wat bovenleiding spullen binnen gekomen.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } weer wat bovenleiding spullen binnen gekomen.
-Michel,
Ik kan mij voorstellen dat DHL met een grote vrachtwagen bij jou langs moest komen. De bestelling is ook omvangrijk. Eveneens omvangrijk is al het werk dat daaraan ten grondslag gaat liggen. Nu werpt jouw 'maatje' zich op om behulpzaam te zijn. Wat te denken, als jij dat allemaal alleen zou moeten gaan doen. Nou, dan weet ik wel, dat het een hele lange tijd duurt, alvorens er weer een bestelling richting LIPPE gaat. Jij hebt toch maar een 'vriend' uit duizenden! Dat is de reden, dus dat jij wel een heel gelukkig 'mens' bent. Eigenlijk kan het niet 'gelukkiger'! Nou, ja, dan laat ik jouw "Karin" maar even terzijde, want dat is jouw ?????!
Neen, geen gekheid op het bekende stokje! Wat ik schrijf, daar zit een waarheid in! Nadenken is een advies!
Het eindresultaat is dat alle elektrische loks in Michelstadt nog dit jaar met 'bovenleiding-vleugeltjes' kunnen gaan rijden. Wat een feest zal dat zijn! Nou, ja, hat zal wel een besloten 'treinfeestje' gaan worden!
Suk6 met het in- & opbouwen van jouw binnengekomen bovenleidingmaterialen!
Re: Michelstadt } weer wat bovenleiding spullen binnen gekomen.
Citaat van: h0_miessie op maandag 29 juli 2019, 00:18:53
Wederom scherp Bas airco zeker ?  :D
Nee, ik had gisteren lekker weekend. Dus ik zat thuis. En in het westen was het lekker aangenaam met zo'n graad of 20. Geen airco nodig :D
Re: Michelstadt } weer wat bovenleiding spullen binnen gekomen.
dag Frank,

de uilenlok heb ik ook rijden op M rails, bljift een speciaal model hoor, mijn duurste in de collectie, 2 jaar geleden nog in die Schweiz kunnen kopen.

Erwin

Re: Michelstadt } weer wat bovenleiding spullen binnen gekomen.
Citaat van: Tony op maandag 29 juli 2019, 10:51:23
Zo kan je jouw bovenleidinggevende functie als burgemeester van Michelstadt steeds beter gestalte geven, Mies  :D
Zal een mooi moment zijn straks; het sein "alle panto's up" en knarren met die hap  :P
Grtz Tony

Als de preisertjes maar weten wie de burgemeester is Tony. :D
Vanaf het moment dat de locs met de panto's omhoog gaan rijden wordt er weer een mijlpaal aan de historie van Michelstadt zijn toegevoegd. :)

Citaat van: GWS op maandag 29 juli 2019, 11:08:18
-Michel,
Ik kan mij voorstellen dat DHL met een grote vrachtwagen bij jou langs moest komen. De bestelling is ook omvangrijk. Eveneens omvangrijk is al het werk dat daaraan ten grondslag gaat liggen. Nu werpt jouw 'maatje' zich op om behulpzaam te zijn. Wat te denken, als jij dat allemaal alleen zou moeten gaan doen. Nou, dan weet ik wel, dat het een hele lange tijd duurt, alvorens er weer een bestelling richting LIPPE gaat. Jij hebt toch maar een 'vriend' uit duizenden! Dat is de reden, dus dat jij wel een heel gelukkig 'mens' bent. Eigenlijk kan het niet 'gelukkiger'! Nou, ja, dan laat ik jouw "Karin" maar even terzijde, want dat is jouw ……………!
Neen, geen gekheid op het bekende stokje! Wat ik schrijf, daar zit een waarheid in! Nadenken is een advies!
Het eindresultaat is dat alle elektrische loks in Michelstadt nog dit jaar met 'bovenleiding-vleugeltjes' kunnen gaan rijden. Wat een feest zal dat zijn! Nou, ja, hat zal wel een besloten 'treinfeestje' gaan worden!
Suk6 met het in- & opbouwen van jouw binnengekomen bovenleidingmaterialen!

Gelukkig is de papierbak nog niet vol na de bestelling Gerard dus het viel mee de verpakking doos van Lippe. :P
Zonder de hulp van Jeffrey had het ook gestaan maar lang niet zo goed en strak lees mooi zoals hij het doet met zijn jaren lange modelbaan ervaring en hij weet dat ik hem dankbaar ben en zo helpen wij elkaar ik ben goed voor hem en hij voor mij.
Er zal zeker een klein besloten feestje gegeven gaan worden als deze mijlpaal klaar is en ook naar dit feestje kijk ik uit. :P

Citaat van: basjuh1981 op maandag 29 juli 2019, 13:49:02
Citaat van: h0_miessie op maandag 29 juli 2019, 00:18:53
Wederom scherp Bas airco zeker ?  :D
Nee, ik had gisteren lekker weekend. Dus ik zat thuis. En in het westen was het lekker aangenaam met zo'n graad of 20. Geen airco nodig :D

Dat zijn de lekkere temperaturen voor het vrije weekend Bas. :P :thumbup:

Citaat van: ErwinLamens op maandag 29 juli 2019, 15:06:38
dag Frank,
de uilenlok heb ik ook rijden op M rails, bljift een speciaal model hoor, mijn duurste in de collectie, 2 jaar geleden nog in die Schweiz kunnen kopen.
Erwin

Erwin, de uilenloc blijft zeker een mooi en ook hier een speciaal model omdat ik deze van mijn vrouw heb gekregen.
En als hij langskomt rijden op de boven baan en die mooie ogen kijken mij aan vanaf ieder gedeelte waar hij rijd dan geniet ik steeds weer van deze fraaie loc.

Groet Michel
Re: Michelstadt } weer wat bovenleiding spullen binnen gekomen.
mooi spul die bovenleiding.

Moet je er nog veel??
Re: Michelstadt } weer wat bovenleiding spullen binnen gekomen.
 @citaat
Tony, voor het station heb ik nog één overspanning voor 4 sporen nodig en wat rijdraad van 36 cm een dan nog wat spullen voor de laatste bocht op de boven basn.
Dan nog wat rijdraden voor drie sporen op de boven baan.
En de laatste wending in het spiraal maar dat gaan we uitrekenen wat ik daarvoor nodig heb als we het stationsgebied gaan afmaken.
Denk nog twee keer bestellen dan is het klaar de bovenleiding.

Groet Michel
Re: Michelstadt } weer wat bovenleiding spullen binnen gekomen.
Dat zijn weer aardig wat bovenleidings spullen. Straks kan je de baan in 1 keer onder de draad spannen. Hoop wel voor je dat het bij jouw wel in 1 keer uitkomt. Ik dacht eindelijk rond te kunnen, had ik nog een gaatje van een centimeter of 5, dus weer een paar dagen wachten.
De bovenleiding geeft wel een leuk effect voor je eloc's.
Re: Michelstadt } weer wat bovenleiding spullen binnen gekomen.
Ik ben benieuwd als het af is.
Re: Michelstadt } weer wat bovenleiding spullen binnen gekomen.
Citaat van: marklintim op vrijdag 02 augustus 2019, 10:10:40
Dat zijn weer aardig wat bovenleidings spullen. Straks kan je de baan in 1 keer onder de draad spannen. Hoop wel voor je dat het bij jouw wel in 1 keer uitkomt. Ik dacht eindelijk rond te kunnen, had ik nog een gaatje van een centimeter of 5, dus weer een paar dagen wachten.
De bovenleiding geeft wel een leuk effect voor je eloc's.

Het is zeker aardig wat das het nadeel van een grote baan Tim. ;)
We komen zeker goed uit want ik heb zo'n Viessmann tang van een forumlid overgenomen zodat we de rijdraad op de juiste maat kunnen knippen en ombuigen.
En ja bovenleiding geeft zeker een mooi effect als de pantograven er tegen aan rijden als het klaar is.

Citaat van: Württembergse K op vrijdag 02 augustus 2019, 10:45:03
Ik ben benieuwd als het af is.

Ik ook DirkJan ik ook. ;)
Re: Michelstadt } weer wat bovenleiding spullen binnen gekomen.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } weer wat bovenleiding spullen binnen gekomen.
Hi Michel,

Slaap jij wel eens ?
Volgens mij als je al slaapt op, onder of naast je baan  >:-D

groet
Harald
Re: Michelstadt } weer wat bovenleiding spullen binnen gekomen.
 @citaat
Harald, ik haal zoveel mogelijk uren uit een dag lang slapen kan ik altijd nog als mij tijd gekomen is. :D

Groet Michel
Re: Michelstadt } weer wat bovenleiding spullen binnen gekomen.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } weer wat bovenleiding spullen binnen gekomen.
 @citaat
:thumbup:
Bij mij is het ook zo en gelukkig droom ik kort en heeeel snel.

groet
Harald
Re: Michelstadt } weer wat bovenleiding spullen binnen gekomen.
 @citaat
Harald. :) :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } weer wat bovenleiding spullen binnen gekomen.
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Michelstadt } weer wat bovenleiding spullen binnen gekomen.
Citaat van: Haradigi op zaterdag 03 augustus 2019, 11:23:38
Hi Michel,

Slaap jij wel eens ?
Volgens mij als je al slaapt op, onder of naast je baan  >:-D

groet
Harald
Ik heb onderzocht, Harald, waar je zou kunnen slapen. Je kan prima in de spiraal van Michel slapen. Die is ruim genoeg daarvoor.
Re: Michelstadt } weer wat bovenleiding spullen binnen gekomen.
Staande? Zoals André Kuipers in de Spaceshuttle  :D :D
Re: Michelstadt } weer wat bovenleiding spullen binnen gekomen.
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Michelstadt } weer wat bovenleiding spullen binnen gekomen.
Liggend gaat ook!
Re: Michelstadt } weer wat bovenleiding spullen binnen gekomen.
Citaat van: Laurent op dinsdag 06 augustus 2019, 13:08:57
Citaat van: Haradigi op zaterdag 03 augustus 2019, 11:23:38
Hi Michel,

Slaap jij wel eens ?
Volgens mij als je al slaapt op, onder of naast je baan  >:-D

groet
Harald
Ik heb onderzocht, Harald, waar je zou kunnen slapen. Je kan prima in de spiraal van Michel slapen. Die is ruim genoeg daarvoor.

Met drie meter lengte heb je plek zat om languit te leggen in het spiraal. ;) :P

Citaat van: RoelMarklin op dinsdag 06 augustus 2019, 16:03:11
Staande? Zoals André Kuipers in de Spaceshuttle  :D :D

Staand zou net kunnen als je iets kleiner bent als mij mede door de schuine muur heeft liggend mijn voorkeur Roel. :)

Citaat van: Laurent op dinsdag 06 augustus 2019, 16:28:05
Liggend gaat ook!

Is zelf beter en lekkerder Laurent. ;)

Groet Michel
Re: Michelstadt } weer wat bovenleiding spullen binnen gekomen.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } weer wat bovenleiding spullen binnen gekomen.
Misschien is een stapelstretcher een optie  :D
Re: Michelstadt } weer wat bovenleiding spullen binnen gekomen.
 @citaat
Re: Michelstadt } weer wat bovenleiding spullen binnen gekomen.
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Michelstadt } weer wat bovenleiding spullen binnen gekomen.
Die 2e lijken mij eerder stretchers voor honden naar gelang hun formaat.
Re: Michelstadt } weer wat bovenleiding spullen binnen gekomen.
Citaat van: Tony op woensdag 07 augustus 2019, 09:23:21
Misschien is een stapelstretcher een optie  :D

Zou kunnen Tony als is de hoogte waar de plaat het spiraal overgaat maar 93 cm hoog dus zal krap aan worden. ;)

Citaat van: brund55 op woensdag 07 augustus 2019, 09:45:22
@citaat

Het bovenste plaatje zou misschien net kunnen Dick de andere stretchers zijn iets te klein voor mij. :D

Citaat van: Laurent op woensdag 07 augustus 2019, 11:21:59
Die 2e lijken mij eerder stretchers voor honden naar gelang hun formaat.

Lijkt mij ook Laurent gelukkig hebben we geen huisdieren dus deze stretchers hoe mooi ze ook zijn heb ik dus niet nodig. ;)

Groet Michel

Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
Mijn goede vriend Jeffrey en ik hebben afgelopen vrijdag het stations gebied van Michelstadt voorzien van bovenleiding waar we toch gauw een goede middag mee bezig waren.
De eerste overbruggingsmast over de 4 sporen moet goed en strak staan tegen over het eind staan waar we de vorige keer gestopt waren.
Nadat de eerste overbruggingsmast stond hebben meteen uitgemeten waar de andere 5 overbruggingsmasten kwamen en vast gezet zodat we alleen nog maar de rijdaden er in hoefde te monteren.
Sommige rijdraden moesten wat aangepast worden want die stonden wat "bol" ipv mooi straks en recht.

Toen dat allemaal gedaan was zijn we begonnen met de uitleggers te plaatsen voor de sporen aan de buitenkant van de masten ook dat ging dus vrij vlotjes om de 8 masten van de uitleggers te voorzien.

Ook wilde ik verlichting in de masten hebben dat zijn lampjes van Viessmann geworden alleen toe we bezig waren met de eerste lampen te monteren leek het ons een leuk idee om de buitenste masten bij het perrongedeelte te voorzien van één lamp schijnend op het perron maar om de masten die op het perron staan te voorzien van dubbele lampen zodat het perron van twee kante belicht wordt dus moet ik nog wat extra lampen bestellen samen met de andere bovenleiding materiaal wat ik nog nodig heb om de boven baan af te maken.
De bestelling is inmiddels de deur uit kijken wanneer het binnen komt hier in Michelstadt.

Als de bestelling binnen is gaan Jeffrey en ik de bovenbaan afmaken zodat die helemaal klaar is en gaan we de laatste (halve) wending van het spiraal uitrekenen waar ook bovenleiding komt maar dat zal niet erg veel zijn want ik heb nog wat spullen over van de boven baan denk een stuk of 16 enkele masten en rijdraad.
Verder gaat Jeffrey als we klaar zijn met de bovenbaan beginnen met de tunnelingang waar vanuit de locs met de pantograaf tegen te rijdraad aan gaan rijden eerst maakt hij een ruwe schets en thuis gaat hij het verfraaien tot een prachtige tunnel gezien Jeffrey zijn scenery verleden gaat dat helemaal goed komen.

Ik laat de foto's in twee delen zien want de bovenleiding is zo mooi om te zien dat ik niet kan kiezen welke het mooist zijn uit de vele foto's die ik heb gemaakt. :P

Verder heb ik gisteren bij mijn favoriete treinenwinkel Harlaar mijn insider spullen opgehaald dat wil zeggen mijn jaarwagon en de drie SBB rijtuigen die voorzien zijn van verlichting en preisertjes en ook bleef er een Zwitsers setje Roco materiaal aan mijn vingers plakken ik was er tenslotte toch. ;)
Maar die komen later aanbod want die moet ik nog mooi op de foto zetten.

Vandaag staat in het teken om de verlichting aan te sluiten en voor de oplettende kijken de sommige rijdraden staan nog niet over de sporen heen dat gaan we doen als we met de locs langzaam over de baan gaan rijden zodat we kunnen zien waar ze verschoven moeten worden voor goed contact met de pantografen.

Groet Michel
Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
Deel 2 van het plaatsen van de bovenleiding bij het station.

Groet Michel
Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
Zo bovenleiding geeft toch direct een meer realistisch uiterlijk aan een baan  :thumbup: al zal dit wel een beduidend centje kosten vermoed ik ?
Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
Hallo Michel,

Wat een verschil maakt de bovenleiding.
Jullie kunnen trots zijn op resultaat. Het eind van hoofdstuk bovenleiding komt in zicht.
De lampjes op de masten leuk extra detail.

Is het geen idee on de draden van die verlichting langs se binnenkant van de mast te frotten ?

Groet
Erik
Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
Hallo Michel

mooi stukje werk hebben jullie daar neergezet. Die bovenleidingen zijn onmisbaar als je met elektrische locs gaat rijden.
Ik kan me voorstellen dat er heel wat meetwerk aan te pas komt. Het is waarschijnlijk een enorm precisiewerk.
Ik heb wel een vraag: gaat die bovenleiding niet teveel hinderen als je bvb moet gaat schotteren? Hoe zie jij dat?
Veel plezier ermee.

Groetjes

Luc
Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
Staat bij foto 'bovenleiding-7' de mast niet wat erg dicht langs het spoor? Zou jammer zijn als de langere wagons daar niet goed langs willen.
Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
Dat is een hele operatie, Mies !

Fijn, dat je professionele hulp hebt van Jeffrey  :thumbup:
Die heeft ook vast ook nog ideeën voor de verdere invulling/aankleding van je baan  ;)
Beetje brainstormen, rustig overdenken en eens wat uitproberen/neerzetten.

Grtz Tony
Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
Hi Michel,

Dat is allemaal mooi en strak gemonteerd, moet het ook functioneel worden of alleen maar voor het visuele ?
Je rijdt digitaal dus dat zou niet hoeven.
Goed idee met die lampen.

groet
Harald
Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
Michel,

Ziet er weer fantastisch mooi uit die foto's en weer een mooi verslag erbij  :thumbup: :thumbup:
het is altijd leuk weer om jou verslagen te lezen van de werkzaamheden die er gebeuren aan die mooie baan van jou
al zeggen foto's soms meer dan woorden B)

dus blijven posten die foto's
binnenkort kom ik eens langs om die werkzaamheden eens goed te komen inspecteren, zodat ik weet hoe ik het moet aanpakken als ik zover ben,
want zo bovenleiding die wil ik zeker op mijn baan hebben


grts Freddy
Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
Ziet mooi en strak uit.  :thumbup:
Re: Michelstadt } bovenleiding bij het station geplaatst.
Dat is toch net echt Michel?
Prachtig zeg, ik blijf ernaar kijken joh.
En een mooi verslag, dan is het net of we er allemaal een beetje bij waren.