Mijn goede vriend Jeffrey en ik hebben afgelopen vrijdag het stations gebied van Michelstadt voorzien van bovenleiding waar we toch gauw een goede middag mee bezig waren.
De eerste overbruggingsmast over de 4 sporen moet goed en strak staan tegen over het eind staan waar we de vorige keer gestopt waren.
Nadat de eerste overbruggingsmast stond hebben meteen uitgemeten waar de andere 5 overbruggingsmasten kwamen en vast gezet zodat we alleen nog maar de rijdaden er in hoefde te monteren.
Sommige rijdraden moesten wat aangepast worden want die stonden wat "bol" ipv mooi straks en recht.
Toen dat allemaal gedaan was zijn we begonnen met de uitleggers te plaatsen voor de sporen aan de buitenkant van de masten ook dat ging dus vrij vlotjes om de 8 masten van de uitleggers te voorzien.
Ook wilde ik verlichting in de masten hebben dat zijn lampjes van Viessmann geworden alleen toe we bezig waren met de eerste lampen te monteren leek het ons een leuk idee om de buitenste masten bij het perrongedeelte te voorzien van één lamp schijnend op het perron maar om de masten die op het perron staan te voorzien van dubbele lampen zodat het perron van twee kante belicht wordt dus moet ik nog wat extra lampen bestellen samen met de andere bovenleiding materiaal wat ik nog nodig heb om de boven baan af te maken.
De bestelling is inmiddels de deur uit kijken wanneer het binnen komt hier in Michelstadt.
Als de bestelling binnen is gaan Jeffrey en ik de bovenbaan afmaken zodat die helemaal klaar is en gaan we de laatste (halve) wending van het spiraal uitrekenen waar ook bovenleiding komt maar dat zal niet erg veel zijn want ik heb nog wat spullen over van de boven baan denk een stuk of 16 enkele masten en rijdraad.
Verder gaat Jeffrey als we klaar zijn met de bovenbaan beginnen met de tunnelingang waar vanuit de locs met de pantograaf tegen te rijdraad aan gaan rijden eerst maakt hij een ruwe schets en thuis gaat hij het verfraaien tot een prachtige tunnel gezien Jeffrey zijn scenery verleden gaat dat helemaal goed komen.
Ik laat de foto's in twee delen zien want de bovenleiding is zo mooi om te zien dat ik niet kan kiezen welke het mooist zijn uit de vele foto's die ik heb gemaakt.
Verder heb ik gisteren bij mijn favoriete treinenwinkel Harlaar mijn insider spullen opgehaald dat wil zeggen mijn jaarwagon en de drie SBB rijtuigen die voorzien zijn van verlichting en preisertjes en ook bleef er een Zwitsers setje Roco materiaal aan mijn vingers plakken ik was er tenslotte toch.
Maar die komen later aanbod want die moet ik nog mooi op de foto zetten.
Vandaag staat in het teken om de verlichting aan te sluiten en voor de oplettende kijken de sommige rijdraden staan nog niet over de sporen heen dat gaan we doen als we met de locs langzaam over de baan gaan rijden zodat we kunnen zien waar ze verschoven moeten worden voor goed contact met de pantografen.
Groet Michel