@Remco, Dank je wel voor je compliment dat het er al goed uit ziet.

Zelf ben ik ook benieuwd naar het resultaat als de frame staat met de 3 schaduwstations boven elkaar.

@AlbertJan, een weekendje Antwerpen is altijd leuk en als je dat nog eens kan combineren met een bezoekje aan een leuk forumlid dan kan het weekend als helemaal niet meer stuk.

De auto is zeker een plaatje die ik vanavond met een brede glimlach ga ophalen.

Het schaduwstation is zeker fraai en lekker ruim daar ga ik hopelijk veel kijk-rij-speel plezier van ga krijgen.

De S bocht gaat er zeker uit die was even tijdelijk aangelegd zodat de treinen die even op het schaduwstation mochten rijden rond konden gaan op de plek van de S bocht komt het klimspiraal te staan.
@Tim, omdat ik graag alle treinen op de baan wil hebben ipv in dozen moest ik wel een flink schaduwstation(s) hebben/bouwen.
Er komen nog 2 van deze schaduwstations bij in totaal dus ik krijg er nu 3 stuks voorlopig genoeg om wat treinen op te stellen.

@Gerard, voor het bijwerken van de slinger zie antwoord aan AlbertJan.

Het zal zeker een flinke klus worden maar met rustig doordacht werken komt het zeker allemaal goed.

En ja ik sta te poppelen om te gaan beginnen eerst plannen maken met de mensen die mij willen helpen met de bouw dus even de agenda's op elkaar afstellen dan gaat het beginnen.

@Tony, leuk dat ik nu een Laminatfahrer ben geworden.

Helaas door de operatie aan mijn pees boven de knie waar ik trouwens nog steeds veel last van heb is het geen pretje om een Laminaatfahrer te zijn.
Het ziet er zeker nu het uitgelegd is op de grond indrukwekkend uit en nog mooier als op de tekening.

Ik ga het in ieder geval meer tijd nemen met de tafel als met de eerste treinentafel die ik voor de eerste Michelstadt heb gebouwd je leer van de vorige keer he.

Ja dat hoop ik ook dat het snel winter mag gaan worden.

@Wico, dank je wel voor je succes wens voor de BMW.

De 6 cilinder loopt zeker zijde zacht daar ga ik als relaxte rijder veel plezier van hebben.

Toen het schaduwstation op de grond zag vond ik het ook indrukwekkend en j ik heb meerdere van deze schaduwstations (3x) in mijn baanplan.

Zelf ik kan automatisch rijden dus jij zeker ook dat rijden mat de pc gaat bij jouw helemaal goed komen dat weet ik zeker.

@Marcel, het zijn zeker mooie auto's die BMW's en de 635CSI is ook geen verkeerde auto.

Je rijbewijs kan je altijd nog halen dus kan die mooie 635VCSI altijd nog voor de deur komen te staan.

Het station van Antwerpen ziet er zeker indrukwekkend uit zowel aan de buitenkant als aan de binnenkant.

Als je het aan de alleen de buitenkant gezien heb in '89 dan wordt tijd om weer eens te gaan maar dan nu de buiten en binnenkant te bekijken het is echt de moeite waard geloof mij.

Het is zeker mooi uitgerekt waar veel materiaal op kan staan.

@Hans, in het schaduwstation komen de MDF platen te leggen die ik nu als ondergrond gebruik voor mijn baan.
Op de nieuwe tafel komt denkelijk lichter (lees minder zwaar) hout zodat ik makkelijk de tafel kan verplaatsen.
Ik ga niet met hele lange treinen rijden denk rond de 1,75 meter zodat ik blokken kan maken van 2 meter de snelheid waar de treinen mee in het schaduwstation gaan rijden zal denkelijk 30 tot 35 kilometer zijn dus de kans die er trouwens altijd is zal niet groot zijn.
Ik kom er vrij goed bij in geval van ontsporingen want het frame van de schaduwstations zal 80 cm hoog worden en de tafel 95 cm dus kan op mijn mooie ronde billetje er onder zitten zodat ik makkelijk erbij kan komen in geval dat.
Gisteren was Peter (pjedro) op visite en hebben we weer gesproken over de tafel ik wou hem toch weer verrijdbaar hebben nu hebben we besloten dat de laatste helft van het klimspiraal en het laatste stuk(je) naar de baan 75 cm uitneembaar gaat worden zodat ik de tafel als ik die verrijden over het klimspiraal komt te staan en ik mooi aan de achterkant van de baan kan komen.
Ik zal 2 foto's plaatsen van het neergelegde schaduwstation met wat treinen erop gezet zoals ik het voor ogen heb als ik in blokken ga rijden dit is een proefopstelling het opstellen dus alles staat niet hoe het er starks uit gaan zien.

Persoonlijk hoef ik geen hele lange treinen heb liever 3 kleine treinen als 1 hele grote/lange trein.

@Albert, Dank je wel.

Het wordt mijn eerste klimspiraal die ik ga bouwen dus ik ben ook benieuwd.

Gelukkig staan er voorbeelden genoeg op dit mooie forum en de mensen die mij gaan helpen hebben ervaring genoeg met klimspiralen bouwen dus dat gaat goed komen.
Sorry voor de slechte kwaliteit van de laatste foto ging laat naar bed vannacht en was er weer heel vroeg uit vanochtend.