Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze Stichting 3rail kalender voor beurzen, open dagen en meer!

Michelstadt } huiselijk warm op zolder.

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

Re: Michelstadt } inkopen Houten 8-10-16 voor Michelstadt 2.0
@Wico, het was zeker leuk om je weer eens te zien en te spreken. :thumbup:
Ben zeer blij met de aanwinsten vooral omdat ik weer met railsnummers kon afstrepen als compleet. :)
Het opendeurendag wagonnetje met inderdaad frisse kleuren staat al te pronken in de vitrine. :thumbup:

@Jorg(sorry geen streepje door de o dat heeft mijn tel niet), ik hoop het wel dat we Wico vaker gaan zien in Houten altijd gezellig om hem te zien. :) :thumbup:

@Wico, leuk om te lezen dat je vaker gaat komen maar deze altijd leuke beurs. :)

@Dirk-Jan, ook voor mij was het vreemd geen loc die aan mijn zachte vingertjes bleef kleven. ;)
Dit keer inderdaad nuttige spullen als had ik het in de auto onderweg naar Antwerpen wel steeds over die ene loc die ik zag. :P
Ik sprak zo erg over die loc dat als hij de volgende beurs nog ligt dan mag ik hem van mijn vriendin kopen daarom is mijn liefde 💗 zo groot voor haar zij begrijpt mij. ;) :)
Morgen weer op jacht maar een BMW omdat ik nooit veel geld wil uitgeven aan auto's zijn het vaak niet te mooiste auto's maar hopelijk zit morgen de juiste erbij. :D

@Rolf, ja het blijft zeker vreemd zonder loc uit houten weggaan. :-(
Volgende beurs mag ik die loc die ik zoooo mooi vond kopen van mijn vriendin zij begrijpt mij gewoon. :favorite:
Dan kan ik weer van het gespaarde geld weer nuttige dingen kopen. :)
Met het plezier komt het zeker goed vooral dinsdag als ik het schaduwstation in de kamer gaat uitleggen. :)

@Dick, bedank voor de link van deze prachtige oldtimers van BMW. :thumbup:
Helaas zijn deze net iets te klein en gaan ze ook niet echt lekker meer mee met het huidige verkeer denk ik. ;)
Ach als ik genoeg geld had waarom niet lekker mee binnendoor tuffen op een zonnige zondagmiddag door het land heen. :)

Edit: @ voor Dirk-Jan gezet.
Hallo Michel,

En je heb toch ondanks geen lok toch mooie aankopen. :thumbup: :thumbup:

Jammer dat ik je niet heb ontmoet.
Komt 5 november wel goed.
Wel heb ik nu Jørg ontmoet.
En nog met Peter (Geluidsman) gezeten in het restaurant.

Was wel druk maar erg gezellig.

M.vr.gr. Erwin
Mooie aanwinsten Michel. Zo te lezen was het weer een geslaagde "Houten" en zeker met de "Meet & Greet". 

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

Michel,
Dat was even een figuurlijk "slot" op de bekende "knip"! Jouw persoonlijke feest komt er al aan, want op die dag ga jij helemaal door het 'lint'. Dan is het toch goed, dat jij niet de hele beurs hebt ingekocht!  >:-D De voorbereiding is al begonnen in "Michelstadt". De rails is nagekeken, perrons zijn schoongemaakt en de treinen hebben een extra 'beurt' gekregen! In de wagons hangen de slingers en de "Polizei" is op volle sterkte gebracht.  :-)
Alle toegangswegen worden afgezet volgens de plaatselijke "Zeitung" is zelfs al de ZDF TV al met de TV-caravan onderweg! 8)

Jij dacht het stilletjes te houden, maar er is al veel teveel publicatie geweest! Tsjonge, tsjonge, wat een feest wordt dat!  :favorite: :favorite:
Michelstadt } Nieuwe auto en bezoek aan Antwerpen.

Als het maar Zwitsers is.

Michelstadt } Nieuwe auto en bezoek aan Antwerpen.
@Erwin, helaas geen loc wel weer wat rails erbij. :thumbup: :thumbup:
Zeker jammer dat ik je niet ontmoet heb maar dat gaan we zeker inhalen op de gastendag op 5 november ik kijk ernaar uit om je de hand te schudden en kennis met je te maken. :)
Met Jørg en Peter (de geluidsman) is het zeker altijd gezellig dus de gastendag wordt een gezellig uitje dit jaar. :thumbup: :thumbup:

@Staf, dank je wel het was zeker een geslaagde dag in Houten. :) :)

@Gerard, slot op de knip valt wel mee hoor ik heb altijd een bepaald budget en daar ga ik (bijna) nooit overheen en dat wil ik zo houden ander ga ik helemaal los daar in Houten. ;) :D :D
Eerst woensdag eerst een deel van de nieuwe baan neerleggen daar ben ik ook wel een hele dag mee bezig denk ik. :)

Zondagmiddag waren mijn vriendin en ik op visite bij Peter (peterke33) in het altijd mooie Ekeren. :)
We werden hartelijk ontvangen met heerlijk gebak en een bakkie thee en daarna gingen we naar de treinbaan kijken.
En ja op de foto's is zijn topic is zijn baan prachtig maar in het echt is de baan vele tientallen maler mooier.
Er hangt een heerlijke rust over zijn baan en door de vele details weet je niet waar je moet beginnen met kijken.
De bovenleiding is schitterend aangelegd door Hans en Henk en is zeer sfeer verhogend. :thumbup:
Het rangeerterrein is een lust voor het oog en je raakt er maar niet op uitgekeken net zoals de activiteiten rondom de draaischijf prachtig allemaal een lust voor het oog Peter zijn baan. :)

Na ons bezoek aan Peter gingen we door naar het centrum van Antwerpen waar ik een hotel geboekt had voor één nachtje gewoon er lekker even tussen uit lekker uit eten zwemmen in het hotel en natuurlijk winkelen met het vrouwtje altijd gezellig. ;)

We sliepen tegenover het centraal station van Antwerpen dus uiteraard gingen we naar het inchecken daar even kijken.
Het is een prachtig gebouw met heel veel mooie details aan de muren maar ook zeker in het plafond alleen de bewapende militairen blijft een vreemd gezicht in het station maar helaas nodig in deze tijd.
Wat ik vooral prachtig vond was dat er op 3 verschillende verdiepingen treinen gaan en komen onderaan ging de Thalys richting Amsterdam en daarboven kwamen de treinen uit de regio aan een waar spektakel al zeg ik het zelf. :)

Vanmiddag na het winkelen een lekker lunch gedaan en vertrokken we weer naar huis onderweg even op internet gekeken of er een geschikte BMW was en er stond er één op weg naar huis.
Meteen langs gereden en ja hoor het is hem geworden een BMW 523i uit '97 nog geen 200000 kilometer op de teller en het interieur in nieuw staat buitenkant een paar gebruikersspoortjes maar ach ik zit toch binnenin. :P :P

De foto's die ik van het centraal station van Antwerpen heb genomen komen in 3 delen nu eerst de nieuwe auto en het uitzicht van uit het restaurant waar we ons ontbijt hadden vanochtend kijkend naar het CS.
Re: Michelstadt } Nieuwe auto en bezoek aan Antwerpen.

Deel 1 centraal station Antwerpen.
Hallo Michel,

Mooi verhaal en prachtige foto's van "de Kathedraal". Het is inderdaad een indrukwekkend gebouw. Ben daar ook een paar keer binnen geweest voor een bespreking. Het is in alle opzichten een schitterend gebouw.

Ook succes met je auto  :D

Groeten,
Roel

Deel 2 centraal station Antwerpen.

Deel 3 centraal station Antwerpen.
Michel & karin

Ben blij dat jullie hier te gast waren, en dat je mijn baan zo mooi vind word er helemaal stil van.
Ook fijn te horen dat jullie genoten hebben, jullie zijn altijd meer dan welkom hier.

Mooie wagen heb je daar gekocht, en daar ga je veel plezier met hebben is een stevige wagen met de nodige PK onder de kap.  :P

Groeten

Peter
-Michel:
Dank voor het plaatsen van de prachtige foto's van het Centraal Station van Antwerpen, zoals Roel het zo mooi verwoord "de Kathedraal"
is idd een indrukwekkend gebouw met veel mooie details, waarvan er een is, de hoogte tussen -2 en het looppad onder de koepel is 75 m, het onderste niveau -2 is voor internationale treinen want die geeft verbinding met een spoortunnel onder de stad door naar het Noorden.
En dan ook veel plezier en suc6 met de nieuwe beamer, prachtig model en kleur.
Zo te lezen een goede dag gehad. Ee dag die begint met gebak is altijd goed :)

Blijft een prachtig stationsgebouw om te zien. Daar kun je heel wat mooie foto's maken.

En geslaagd voor een andere auto, gefeliciteerd. Nette limousine.  :thumbup: Kunnen heel wat nieuwe aanwinsten op modelspoorgebied i vervoerd worden. Ruimte genoeg :D

Veel rijplezier ermee!
 :) Mooie plaatjes geschoten daar in België. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
En jullie hebben een mooie bolide aangeschaft, dat is een hele nette.
Een mooi gedistingeerd kleurtje groen, erg chic. B)
Nog effe en we gaan meneer tegen u zeggen. O:-D
Je moet vrienden gaan zoeken in Duitsland, dan kan je op weg daarheen lekker plankiegassen auf der Autobahn. :P

Dirk-Jan

Märklin fahren-ärger sparen

Mooi nieuws, Mies  :thumbup:

Fraaie bolide aangeschaft ! Daar ben je je medetruckers zeker te snel mee af  :D
En Ekerencity gezien ! Weer genoeg extra inspiratie voor Michelstadt !

Het station van Antwerpen is een juweeltje ! Als je ooit in Luik komt, moet je daar ook eens op het station gaan kijken, een fantastische en moderne tegenhanger  :P

Grtz Tony
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Hoi Michel,

Bedankt voor de mooie foto,s van het station, zoals je weet zijn Sander en ik er laatst met de Thalys doorheen gereden maar dan heb je echt niet in de gaten hoe mooi het station is.

Ook je auto is een plaatje, hiermee gaan we dus naar de gastendag  :thumbup: wel je chauffeurs pet opzetten  >:-D

Mvg,

Peter Degeluidsman
Ik denk eerder aan een racehelm,  >:-D >:-D >:-D
Leuk verslag Michel, mooie nieuwe auto ook!
Hallo Michel,

Dank voor delen van je foto's van de kathedraal.
Antwerpen vind ik een leuke stad voor een stedentrip.

Gefeliciteerd met je nieuwe bolide. Ik wens je vele probleemloze kilometers.

Groet, erik

@Roel, graag gedaan hoor de foto's (telefoon) en de teksten. :)
Ik heb mijn ogen uitgekeken in het Kathedraal het gebouw mooi en elegant en dan het moderne erachter met de vele sporen. :thumbup:
Toen ik bovenop naar beneden stond te kijken zag ik 2 Thalyssen één vertrok en de ander stond stil wat een mooi gezicht was dat.
Verder de 3 lagen met treinen dat was een lust voor het oog althans voor mij oog want de forensen zullen het wel niet meer zien die schoonheid die zijn het al gewent. ;) ;)
Dank je wel komt zeker goed met de auto blij als het donderdag is. :)

@Peter (peterke33), graag gedaan hoor de complimenten aan je baan. :thumbup:
Ik heb heerlijk bij de baan gekeken en het kwijl liep net mijn mond niet uit. ;)
Het wordt langzaam aan een juweeltje van een baan. :)
En net wat Tony schreef  'Weer genoeg extra inspiratie voor Michelstadt" en daar heeft hij helemaal gelijk in. :) :)
Hopelijk ga ik zeker plezier hebben met deze bolide met zijn PK's des te eerder ben ik de volgende keer in Ekeren zodat ik nog langer van je baan genieten. :P :P

@Jørg, het centraal station van Antwerpen of zoals het door Roel genoemd "de Kathedraal" vond ik prachtig. :thumbup:
Gaarne wil ik nu al een rondleiding boeken door het station bij je voor de volgende keer als ik in Antwerpen ben. ;)
Want zondag zag ik ook groepen toeristen lopen met een gids door het station maar die gidsen zijn vast niet zo goed als jij. :) :)
Dank je wel hopelijk ga ik veel kilometers vreten met zoals jij het zegt beamer en ja eigenlijk was ik meteen gek op de kleur en het model. :thumbup:

@Marcel, het gebak was heerlijk en lekker vers van de beste bakker van Ekeren. :P
Ik was nu voor het eerst in het gebouw en zeker niet de laatste keer vrees ik volgende keer neem ik mijn grote camera mee dan maak ik nog meer foto's van dit prachtige station.
Bedankt voor je felicitatie voor de auto. :thumbup:
En ja de kofferbak is groot genoeg voor de rails die ik nog moet gaan kopen daar passen de laatste 487 stukken voor de schaduwstation met gemak in. :D

@Dirk-Jan, de plaatjes kunnen niet mis gaan met zo een mooi station. ;) :thumbup:
Het station is zowel aan de buitenkant als aan de binnenkant een lust voor het oog en de anderhalf uur die we daar hebben doorgebracht vlogen ook dan zo om. :)
Ja voor zijn leeftijd ziet de auto er nog goed uit de 6 cilinder die het motorblokje heeft draaide lekker rond en de auto reed heerlijk tijdens de proefrit. :thumbup:
En ja de kleur zie je niet zo erg vaak althans ik zie hem niet zo vaak rijden en ik rij wat per jaar kilometers. :P
Nee hoor jullie hoeven geen u te zeggen ik blijf gewoon h0_miessie hoor ook in deze luxe bolide. :)
Volgende week gaan we met de auto naar Hamburg voor een paar dagen en volgende maand gaan we naar de IMA dagen in Keulen waarna we doorrijden naar vrienden in de buurt van Stuttgart dus dan gaan we even lekker planken zoals jij het noemt. :D :thumbup: :thumbup:

@Tony, dank je wel ja nu kan ik eens harder dan 91 kilometer per uur (mag officieel maar 80 maar het gaspedaal ligt bij mij altijd op de bodem :D
En Ekerencity was geweldig en ja zeker inspiratie opgedaan voor Michelstadt 2.0. :thumbup: :thumbup:
Het station is zeker een juweeltje en ik ga zeker ook eens in Luik kijken kom daar 2 a 3 keer per jaar doorheen maar nu maak ik eens een pitstop in Luik bedankt voor de tip. :thumbup: :thumbup:

@Peter (de geluidsman), graag gedaan hoor de foto's. :thumbup:
Toen ik de 2 Thalys treinen zag moest ik meteen aan jullie denken en ja wat je zegt dan kan je niet echt het station bewonderen.
Wij gaan de volgende ronde naar Antwerpen denkelijk ook met de Thalys naar Antwerpen het hotel ligt aan de overkant van het station. :) :)
Is een baseball pet ook goed als we naar de gastendag gaan? :D :D

@Jørg, nee hoor valt wel mee Jørg ik spek liever de rails leveranciers in Houten dan die oplichters in Den Haag. >:-D

@Frank, graag gedaan en bedankt. :thumbup: :thumbup:

@Erik, graag gedaan Erik en ja is een ideale stedentrip stad Antwerpen.  :thumbup: :thumbup:
Dank je wel dat hop ik ook.
Wij (jij en Jeffrey en Peter ( de geluidsman) en ikzelf natuurlijk) gaan in stijl naar de gastendag volgende maand. ;) :)
Goedemorgen Michel

veel geluk met je nieuwe wagen . Hoop dat je er vele kilometers mag mee bollen . Je hebt idd mooie foto's van het Station gemaakt.Als ik wat chauvenistis mag zijn ,Antwerpen bied vele mooi plekjes en heeft een rijk verleden. Vergeet zeker ook niet het MAS eens te bezoeken .Vanaf het dak heb je een mooi uitzicht over de Sinjorenstad. En heu ge hebt maar één Stad he en de rest van Vlaanderen is parking  :D :D :P.
Sorry jongens van Brugge en Gent kon het niet laten om even te plagen .

MVG Michel

-Michel,
Wat een pracht van een "BMW" hebt jij op de kop getikt. Goede keuze! Wens jou en allen die meerijden een evenzoveel kilometers toe, als dat er op staan. Mooie kleur, goed gepoetst en een statige auto. Kortom: "gefeliciteerd!. Mooi úitje in Antwerpen! Evenzo de foto's, die mij bekend voorkomen. Wat een diepte als je naar het perron moet, om de trein naar NL te halen. Hal is heel erg mooi en indrukwekkend.
En nu de baan opbouwen! Dat zal een hele 'verbouwing' worden in huis. We zijn benieuwd naar jouw resultaat! Mogelijk nog eens een fotootje? Alvast bedankt!
Veel suk6 met de 'bouw'!
Michel, begin je nu ook je aanwinsten al uit te breiden naar schaal 1:1? Het is een pracht van een wagen en ook wat onder de motorkap zit, is niet te versmaden. Bedankt voor de mooie foto's van het
"Antwaarps station". Ik ken het maar al te goed en weet ook hoe het vroeger was. Maar het valt mij op als je foto's van iets bekijkt dat je de schoonheid maar ook de mankementen beter ziet. Dus voor ik iets definitiefs op de baan zet, neem ik eerst een foto, bekijk die en probeer ik de fouten uit het project te halen.

als er maar een "v" voor op staat

Hoi Michel,

Leuk dat je Peterke hebt bezocht in Ekeren en ik hoop dat je inderdaad inspiratie opgedaan hebt :)

Freude am farhen zal je zeker hebben met die mooie wagen Michel, en het is een goede reisauto ook, maar dat merk je wel als je richting Keulen en verder gaat.

Heel veel plezier met die aanwinst, en dat je de kilometers ermee gaat verslinden.

M.v.g.

Hans V200.0

samen staan we sterker

Hoi Michel,
bedankt voor de prachtige foto's en
gefeliciteerd met je nieuwe slee... :)

als het goed is, kom ik hem morgen even bekijken... ;)
Mooie bolide Michel  :thumbup:
En het station van Antwerpen is idd. Schitterend, knap dat ze van het oorspronkelijke kopstation dit hebben gemaakt, zonder het gebouw af te breken.
Kunnen ze bij ons nog wat van leren, hier breken ze te vaak alles af  :(

Ik kom regelmatig in Antwerpen, is voor mij maar 15 minuutjes rijden, zeker toen mijn oudste dochter er nog naar school ging zat ik er wekelijks, even langs verschooten , de media markt en dan lekker terrasje doen  op de groenplaats of de Keyserlei. :P :D

Ook leuk is als het reuzenrad er staat op het (astrid)plein tussen het hotel waar jij zat en het station.
Kun je heel mooie foto's maken , en de versieringen bovenin aan de buitenzijde van het station eens van dichtbij zien.

Groeten barry

trotse M-rail rijder

leuke foto's michel :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Michelstadt } Bouw onderste schaduwstation.

Michelstadt } Bouw onderste schaduwstation.
@Michel, dank je wel  :) ik hoop ook dat ik er vele kilometers mee mag gaan rijden. :thumbup:
Jørg heeft mij al een aantal leuke en interessante plekjes laten zien zoals vandaag stuurde hij een foto met het uitzicht vanaf de MAS prachtig uitzicht. :thumbup:
Staat dus op de agenda voor het volgende bezoekje aan Antwerpen. :)

@Gerard, dank je wel  :) ik ben zeer content met deze keuze. :thumbup:
Ik zal mij best doen om mij en iedereen veilig op de plek van bestemming te krijgen al valt dat tegenwoordig niet mee met de kneuzen op de weg. :D
De foto's komen eraan van het neerleggen van het onderste schaduwstation. :P

@Staf, nee niet alles hoor 1:1 alleen de mooie bolide met genoeg cilinders onder de kap. :P
Van vroeger kan ik het station ook nog wel we gingen toen ik klein was vaak op zondag naar Antwerpen naar de vogeltjesmarkt daar in de buurt vaak wat eten erna leuke tijd was dat maar Antwerpen is wel veel veranderd hoor in de jaren.
Goede tip van foto's voordat je iets definitief op de baan zet. :thumbup: :thumbup:

@Hans, het was zeker leuk om Peter thuis te bezoeken en ja ik heb weer wat inspiratie opgedaan door Peter. :thumbup:
Ik weet zeker dat ik veel rijplezier ga krijgen van deze prachtige BMW en volgende week wordt hij ingereden dan gaan we richting Hamburg. :P :P
Dank je wel Hans gaat helemaal goed komen. :thumbup:

@Wim, graag gedaan en bedankt. :thumbup: :thumbup:
Morgen zal helaas niet gaan moet veel dingen regelen voor het weekend en ik kan de auto pas donderdagavond op halen bij de garage.
We mailen het weekend wel even doen we het begin van de week even dan heb ik alle tijd (hoop ik). :thumbup:

@Barry, dank je wel. :thumbup:
Zeker knap dat ze het oude gebouw hebben weten te behouden en er toch een mooi modern station van hebben gemaakt. :)
Antwerpen is een geweldige stad waar je veel plezier en veel leuke dingen kan doen/zien. :thumbup:
Zal het eens in de gaten houden als de reuzenrad er staat dan moet ik maar weer eens terug naar deze mooie stad. :)

@Tim, dank je wel graag gedaan. :thumbup:

Vandaag beneden vast de buitenste sporen neergelegd van het onderste schaduwstation maar de meubels stonden ondanks het aan de kant schijven toch in de weg dus heb naar boven daar de hele boel aan de kant gedaan en de treinentafel helemaal opgeschoven en bouwen maar.

In het beging ging het langzaam maar toen kwam de vaart erin en was ik met 2 uurtjes klaar met het neerleggen van het schaduwstation en wat een mooi gezicht en lekker groot. :) ;) :P
Aan het eind waar het klimspiraal komt een rondje neergelegd zodat de locs kunnen keren rails schoongemaakt treinen erop en de eerst proefmeters zijn gemaakt.
Ondanks dat ik nieuwe rails koop stop de loc soms spontaan bij bepaalde stukken rails na zorgvuldig schoonmaken bleef het euvel dus ander rails erin en het was opgelost.
Toch maar de volgende keer de rails met alcohol schoonmaken voordat ik ga proefrijden.

Ik heb 5 foto's van het geheel gemaakt de eerste foto's zijn waar het schaduwstation komt straks tegen de muur aan en dan 3 foto's van het schaduwstation met rails.
Natuurlijk heb ik ook een klein filmpje gemaakt van 2 treinen die denderen over het schaduwstation. :thumbup:

Filmpje van het onderste schaduwstation op de grond neergelegd

Veel kijkplezier. :)
Re: Michelstadt } Bouw onderste schaduwstation.
Michel

Dat is een mooi en groot schaduwstation, je hebt mij je plannen verteld zondag.  :)
En dat beloofd wat te worden bij jou, als dat helemaal klaar is dan krijg je een prachtige baan.  ;)

Groeten

Peter
Hallo Michel

Mooie foto's van Antwerpen bedankt voor het delen  :thumbup:

En een hele mooie BMW wens je veel veilige kilometers en plezier er mee.

De eerste stapjes van Michelstadt  schaduw station zien er goed uit ,
ben nieuwsgierig ge worden naar het vervolg   :thumbup:

Gr Alex 0850

samen staan we sterker

@Michel,
komt allemaal helemaal goed... :thumbup: :thumbup:
-Michel:
De start van Michelstadt 2.0 is vanaf nu een feit, nu komt het serieuze werk, de verdere bouw van iets dat giga-mooi gaat worden,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Hoi Michel,

Bedankt voor het plaatsen van de mooie foto's van Antwerpen en gefeliciteerd met je nieuwe prachtige bolide. B)
Het schaduwstation ziet er indrukwekkend uit en nu maar gauw starten met de bouw van Michelstadt 2.0. :)

Gr.
René

Geen brug is te ver.

Hallo Michel,

Wat ga je in een super tempo. :thumbup:
Zaterdag Houten. :thumbup:
Andere Auto ziet er goed uit, en veel rijplezier. :thumbup:
Bij Peter ideeën opdoen en lekker genieten. :thumbup:
Bezoek aan het station Antwerpen, Zelf ben ik er nog geweest dat er volgens mij nog geen 3 lagen was. Althans kan me dat niet herinneren.

En dan een mooie start Michelstadt 2.0. Ziet er allemaal zeer goed uit. En leuk filmpje, geeft een goed indruk van de rijlengte.

M.vr.gr. Erwin

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

Plek zat straks! Kan je die bocht er niet uithalen op foto 3?

@Peter, ja het is zeker een mooi groot schaduwstation kan ik voorlopig doorsparen met loc's en wagon's. ;)
Nu ik het even neergelegd hebt smaakt het meteen naar meer helaas ga ik het vanmiddag weer afbreken zodat ik weer lekker met de proefban kan rijden want een dag niet gereden is een dag geen plezier gehad vindt ik. :) :)

@Alex, graag gedaan hoor de foto's heb ik met liefde gemaakt van dit prachtige station. :)
En de BWM het is een oudje maar ziet er nog goed uit net zijn baasje :D ik zal er zeker veel kilometers mee  gaan rijden en ik weet zeker met veel plezier. :)
Ja de eerste proefstapjes voor Michelstadt 2.0 zijn gezet en het smaakt naar meer nu alleen kijken of de gene die mij gaat helpen met de tafel maken deze winter tijd heeft.
Straks komt de ontwerpen van de baan even langs en als die weer vertrokken is vanmiddag wordt het weer opgeruimd.

@Wim, dat denk ik ook. ;) :)

@Jørg, ja het begin ziet er al goed uit en dat straks maal 3. :thumbup:
Met de bouw van de tafel wil ik van de winter beginnen zodat ik echt aan MIchelstadt 2.0 kan beginnen. :thumbup:

@René, graag gedaan en bedankt. :thumbup:
Ja ik kan niet wachten gelukkig duurt het niet al te lang meer zodat we snel kunnen gaan beginnen aan de bouw. :) :)

@Erwin, ik ben gelukkig 2 weekjes dus kon ik mooi rommelen met het schaduwstation. :)
Dank je wel ik ben erg blij met de nieuwe bolide gelukkig kan ik hem morgen al ophalen. :thumbup:
Inderdaad bij Peter heb ik zeker lekker genoten zowel van het heerlijk gebak als van Peter zijn mooie baan en ja ik heb zeker ideeën opgedaan bij Peter. :thumbup: :thumbup:
Mocht je weer eens in Antwerpen zijn gewoon lekker kijken bij het station je zult er geen spijt van krijgen. :)
Ja ik heb rijlengte genoeg het voorste spoor als de trein uit het spiraal komt en dan voorlangs rijd naar de opstelsporen daar kan ik straks lekker naar kijken vanuit mijn stoel en dat 3 maal dat wordt smullen. :P

@Simon, zeker plek zat en daar ging het mij om ik wil graag alles op de baan hebben staan. :)
Jij bedoelt de bocht op de foto "proef schaduwstation-3" als de trein uit het schaduwstation komt en weer terug rijd naar de ingang van het schaduwstation ? Dit is een tijdelijke bocht zodat de trein terug kan rijden straks komt daar het klimspiraal te leggen en is deze tijdelijke bocht verdwenen.
Hey Michel,
Het schaduwstation ziet er al goed uit.
Ben benieuwd naar het eind resultaat. :)

Groeten,

Remco
Speciale Gast

Ha die Michel.
Geweldig om al die mooie foto's van het station Antwerpen te kunnen bekijken! :thumbup:
Zo'n uitstapje naar België is natuurlijk altijd leuk en ook nog eens extra gezellig met een bezoek aan een modelspoorvriend.
De auto is een plaatje en zal zeker weer jaren voor plezierig vervoer zorgen.

Het uitgelegde schaduwstation ziet er ruim en fraai uit, wel ben ik het met Simon eens dat de S bocht misschien beter anders kan!?
Zo'n dubbele slinger geeft nog weleens problemen en lijkt niet nodig.

Veel plezier en succes met de baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

trotse M-rail rijder

Das een flink schaduw station, hoeveel komen er nu nog bij??

-Michel,
Allereerst zit deze fase erop, nu alleen mogelijk wat bijwerken (slinger). Je kunt het ook zo laten mits jij de treinen niet sneller dan op deze wijze laat rijden. Vergt wel de nodige discipline van de ''machinist/controleur"!  >:-D Hierna alles 'omhoog' werken. Dat zal een flinke klus gaan worden. Eigenlijk is dat jou wel toevertrouwd; volgens mij sta jij al te popelen van ongeduld. Suk6!  :-) :thumbup:

Märklin fahren-ärger sparen

Zooooo Michel !

Nu ben je even een echte Laminatfahrer  :D
Ziet er indrukwekkend uit hoor  :thumbup:

En eenmaal begonnen, is zo'n tafel snel gebouwd. Spiralen kosten wat meer tijd  >:-D

Dat het maar snel winter wordt !

Grtz Tony

Swiss rail .. what else?

Michel,

Ik had natuurlijk al wat beelden gezien, maar succes met de nieuwe bolide. Prachtige sjieke wagen en met zescilinder loopt zijdezacht. Past helemaal bij jou als relaxte rijder!!

Schaduwstation vind ik nu al indrukwekkend. Wat moet dat worden als je straks echt aan de slag gaat. En volgens mij heb je meerdere schaduwstations gepland, dus er kunnen nog veel meer locs en wagons bij in de toekomst. Spannend en ik blijf het van dichtbij volgen; leerzaam voor mijn eigen toekomstplannen.

Groeten,
Wico 

Speak in the colours that you can see.

Michel

Blijven toch mooie auto's die BMW's. Persoonlijke favoriet vind ik de 635CSI. Maarja, geen rijbewijs, geen auto. Wie weet ooit.

Mooie foto's van het Station Antwerpen. Ziet er wel indrukwekkend uit. Ergens in 1989 wel een keer van de buitenkant gezien.

Je schaduwstation is mooi uitgerekt. Geeft vele mogelijkheden en lagen zo.

Groeten

Marcel

als er maar een "v" voor op staat

Hoi Michel,

Ga je dat schaduw station op een vaste plaat leggen, of maak je dit keer gebruik van een openframe met tracé voor de sporen?
Als je een vaste plaat hebt moet je altijd gaten zagen, en met dat openframe kom je er dan toch beter bij.

Zeker als er wat ontspoort, want een lange trein accelereert in een bocht niet lekker, zeker niet als het gewicht van de trein er nog niet helemaal doorheen is.
Het is zomaar een aandachtspuntje van mij hoor, en het is bij mij ook niet de eerste keer dat er door zo'n constructie toch gemakkelijker bijgekomen kon worden.

Je hebt zo zeker een mooi langgerekt schaduwstation, en als je met koploper dynamische blokken programmeert kan je zelfs twee treinen kwijt op 1 spoor (al zijn die dan wel wat korter).
Hier op het forum zijn wel voorbeelden te vinden hoor, en een vriend van mijn gebruikt het ook, maar dan met N-spoor maar dat maakt geen bal uit.

Zelf hou ik ook wel van lange treinen, dus ben ook benieuwd hoe dit eruit komt te zien :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Hoi Michel,
Ziet er goed uit. Ik ben benieuwd hoe jij de klimspiraal gaat maken.

Albert.

@Remco, Dank je wel voor je compliment dat het er al goed uit ziet. :thumbup:
Zelf ben ik ook benieuwd naar het resultaat als de frame staat met de 3 schaduwstations boven elkaar. :)

@AlbertJan, een weekendje Antwerpen is altijd leuk en als je dat nog eens kan combineren met een bezoekje aan een leuk forumlid dan kan het weekend als helemaal niet meer stuk. :)
De auto is zeker een plaatje die ik vanavond met een brede glimlach ga ophalen. :D
Het schaduwstation is zeker fraai en lekker ruim daar ga ik hopelijk veel kijk-rij-speel plezier van ga krijgen. :)
De S bocht gaat er zeker uit die was even tijdelijk aangelegd zodat de treinen die even op het schaduwstation mochten rijden rond konden gaan op de plek van de S bocht komt het klimspiraal te staan.

@Tim, omdat ik graag alle treinen op de baan wil hebben ipv in dozen moest ik wel een flink schaduwstation(s) hebben/bouwen.
Er komen nog 2 van deze schaduwstations bij in totaal dus ik krijg er nu 3 stuks voorlopig genoeg om wat treinen op te stellen. ;)

@Gerard, voor het bijwerken van de slinger zie antwoord aan AlbertJan.  @citaat
Het zal zeker een flinke klus worden maar met rustig doordacht werken komt het zeker allemaal goed. :)
En ja ik sta te poppelen om te gaan beginnen eerst plannen maken met de mensen die mij willen helpen met de bouw dus even de agenda's op elkaar afstellen dan gaat het beginnen. :thumbup: :thumbup:

@Tony, leuk dat ik nu een Laminatfahrer ben geworden. :thumbup:
Helaas door de operatie aan mijn pees boven de knie waar ik trouwens nog steeds veel last van heb is het geen pretje om een Laminaatfahrer te zijn.
Het ziet er zeker nu het uitgelegd is op de grond indrukwekkend uit en nog mooier als op de tekening. :) :)
Ik ga het in ieder geval meer tijd nemen met de tafel als met de eerste treinentafel die ik voor de eerste Michelstadt heb gebouwd je leer van de vorige keer he. ;)
Ja dat hoop ik ook dat het snel winter mag gaan worden. :P :P

@Wico, dank je wel voor je succes wens voor de BMW. :thumbup:
De 6 cilinder loopt zeker zijde zacht daar ga ik als relaxte rijder veel plezier van hebben. :)
Toen het schaduwstation op de grond zag vond ik het ook indrukwekkend en j ik heb meerdere van deze schaduwstations (3x) in mijn baanplan. :thumbup: :thumbup:
Zelf ik kan automatisch rijden dus jij zeker ook dat rijden mat de pc gaat bij jouw helemaal goed komen dat weet ik zeker. :thumbup: :thumbup:

@Marcel, het zijn zeker mooie auto's die BMW's en de 635CSI is ook geen verkeerde auto. :thumbup:
Je rijbewijs kan je altijd nog halen dus kan die mooie 635VCSI altijd nog voor de deur komen te staan. :)
Het station van Antwerpen ziet er zeker indrukwekkend uit zowel aan de buitenkant als aan de binnenkant. :thumbup:
Als je het aan de alleen de buitenkant gezien heb in '89 dan wordt tijd om weer eens te gaan maar dan nu de buiten en binnenkant te bekijken het is echt de moeite waard geloof mij. :) :)
Het is zeker mooi uitgerekt waar veel materiaal op kan staan. :thumbup: :thumbup:

@Hans, in het schaduwstation komen de MDF platen te leggen die ik nu als ondergrond gebruik voor mijn baan.
Op de nieuwe tafel komt denkelijk lichter (lees minder zwaar) hout zodat ik makkelijk de tafel kan verplaatsen.
Ik ga niet met hele lange treinen rijden denk rond de 1,75 meter zodat ik blokken kan maken van 2 meter de snelheid waar de treinen mee in het schaduwstation gaan rijden zal denkelijk 30 tot 35 kilometer zijn dus de kans die er trouwens altijd is zal niet groot zijn.
Ik kom er vrij goed bij in geval van ontsporingen want het frame van de schaduwstations zal 80 cm hoog worden en de tafel 95 cm dus kan op mijn mooie ronde billetje er onder zitten zodat ik makkelijk erbij kan komen in geval dat.
Gisteren was Peter (pjedro) op visite en hebben we weer gesproken over de tafel ik wou hem toch weer verrijdbaar hebben nu hebben we besloten dat de laatste helft van het klimspiraal en het laatste stuk(je) naar de baan 75 cm uitneembaar gaat worden zodat ik de tafel als ik die verrijden over het klimspiraal komt te staan en ik mooi aan de achterkant van de baan kan komen.
Ik zal 2 foto's plaatsen van het neergelegde schaduwstation met wat treinen erop gezet zoals ik het voor ogen heb als ik in blokken ga rijden dit is een proefopstelling het opstellen dus alles staat niet hoe het er starks uit gaan zien. ;)
Persoonlijk hoef ik geen hele lange treinen heb liever 3 kleine treinen als 1 hele grote/lange trein. ;)

@Albert, Dank je wel. :thumbup:
Het wordt mijn eerste klimspiraal die ik ga bouwen dus ik ben ook benieuwd. ;) ;)
Gelukkig staan er voorbeelden genoeg op dit mooie forum en de mensen die mij gaan helpen hebben ervaring genoeg met klimspiralen bouwen dus dat gaat goed komen. :thumbup:   

Sorry voor de slechte kwaliteit van de laatste foto ging laat naar bed vannacht en was er weer heel vroeg uit vanochtend.   

Mooie lange opstelsporen Michel!
Kun je nou al je materieel er op kwijt?
Citaat van: h0_miessie op donderdag 13 oktober 2016, 08:39:47
Sorry voor de slechte kwaliteit van de laatste foto ging laat naar bed vannacht en was er weer heel vroeg uit vanochtend.   
Ergo: De fotokwaliteit is afhankelijk van jouw fitheid??? 8o
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Nu begrijp ik waarom het de laatste tijd lastig was om aan rails te komen in Houten, wat een lengtes Michel  :thumbup: :thumbup:

En dit dus drie keer  >:-D

Snel bouwen dan kom ik de kunst bij jou afkijken  ;)

Mvg,

Peter Degeluidsman

@Maarten, dank je en ja ik kan straks al het materiaal kwijt denk dat de onderste en de helft van de middelste schaduwstation gevuld zullen zijn. :thumbup:

@Wim, scherp zoals altijd zoals een forumleraar hoort te zijn. :thumbup: :mrgreen:

@Peter, helaas moest ik een lange tijd wachten voordat ik rails kon kopen er was steeds een mannetje uit WbD die mij iedere keer voor was nu ben ik aan de beurt. ;) :) :D
Ja het zijn mooie lengtes hé. :thumbup:
Ik vrees dat ik meer van jouw kan leren dan jij van mij. ;)
-Michel:
Ik zou een mailtje naar M sturen dat ze een extra productielijn opstarten om de beide schadustations van jou en Peter van de nodige rails te voorzien. dat worden overuren in Guppingen.  >:-D