Nieuws:

Stichting 3rail wordt mogelijk gemaakt door reclame en donaties. Doneer eenvoudig via onze Stichting 3rail Shop :thumbup:

Tony's simpele banen.............stadse fratsen en around the cornerwork.....

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

Re: Tony's simpele banen.......kletstok about scenery ! ( part one )
 B) Erg sfeervol allemaal. :thumbup:
Maar misschien een idee om achter de Tee RAm nog wat groen tegen de muur neer te zetten.  :roll:
Ik kan niet helemaal zien of er wel plek is, anders houdt het op natuurlijk of eventueel HPG neerzetten.(Heel Plat Groen)

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Zoiets als het platte groen dat Faller als klimop bij diverse woningen levert?
Leuke update weer Tony, en ik ben blij dat je weer lekker kan genieten van de treinenhobby! Dat is wel even (te lang!) anders geweest, fijn dat je weer terug bent en ons laat meegenieten :o) !

Märklin fahren-ärger sparen

Hoi,

@ Wico; tot nu toe ging het inderdaad rap, maar het vervolg zal vrijwel zeker trager gaan. Al weet je dat nooit hier  O:-D

@ Mies; ik zal proberen om volgende week vrijdag weer een updeet te plaatsen; begint dat weekend ook weer goed  :D

@ Dirk-Jan; daar is vanwege plaatsgebrek al een groene horizon geschilderd. Met een plat penseel  ;)

@ Henk; dat platte plastic Fallergroen zou daar wel heel erg WOSA zijn  ! Maar dat bewaar ik voor andere projecten  :)

@ Hans; klopt helemaal, wat je schrijft. En de weg terug is eindelijk en alsnog ingeslagen. Daar had ik eerlijk gezegd eerst weinig fiducie in. Ben met vlagen weer de oude  O:-D

Ik zag trouwens dat ik bij veel draadjes vet achter loop en heel veel nieuwe topics niet gezien heb. Dat zal helaas nog wel een poos zo blijven. Ik zit nog maar weinig achter mijn PC en nog minder op het forum.
Kan dus ook niet overal reageren. Vind ik niet fijn, maar komt wel weer, hoop ik. 

Grtz Tony
Dag Tony,

Citaat van: Tony op vrijdag 13 december 2024, 20:31:17 Ik zag trouwens dat ik bij veel draadjes vet achter loop en heel veel nieuwe topics niet gezien heb. Dat zal helaas nog wel een poos zo blijven. Ik zit nog maar weinig achter mijn PC en nog minder op het forum.
Kan dus ook niet overal reageren. Vind ik niet fijn, maar komt wel weer, hoop ik. 

Het is niet anders en er is ook even niets aan te doen.
Je moet je er niet druk over maken, je hebt het al druk genoeg! :D  :D

Henk
 @citaat inderdaad ook hier niks moet en alles mag  :)
Opgehoepeld staat netjes ........... ik bedoel dus die WOSA brigade. En nu lekker doen wat je goed dunkt en dat is dus inmiddels wat je gepost hebt. Ziet er goed uit Tony, blijf schuiven, wikken en wegen. En uiteraard rustig aan in het kalme tempo.
Citaat van: Tony op vrijdag 13 december 2024, 20:31:17 Ik zag trouwens dat ik bij veel draadjes vet achter loop en heel veel nieuwe topics niet gezien heb. Dat zal helaas nog wel een poos zo blijven. Ik zit nog maar weinig achter mijn PC en nog minder op het forum.

Neem lekker de tijd Tony het forum en de (nieuwe) topics lopen niet weg.

Groet Michel
 @citaat Oude trouwens ook niet ;)
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Dat komt vanzelf weer Tony, het forum loopt niet weg.
lekker doen waar je zin in hebt of juist niet.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Tony's simpele banen.......kletstok about scenery ! ( part TWO )

@citaat  @citaat Dank voor de rea's  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup: Ik heb ze ter harte genomen en ga de adviezen direct in de praktijk brengen  :)

Ik ga hier dus -zonder bezwaard gemoed- verder met het verslag van de scenery van de nieuwe baan.
De kletskoek staat deze keer weer in de verhelderende foto's.
Dat is voor mij een prettige en flink tijdbesparende manier om verslag te doen.
(Voor foto's van uitzonderlijke schoonheid maak ik uiteraard graag een uitzondering. Dan kunnen die door eenieder die dat wil, gebruikt worden als screensaver, poster of kalenderblad bijvoorbeeld.  O:-D )
Met wat geluk en voldoende fysieke mogelijkheden ga ik in dit tempo verder aan de baan.
Eerst grofweg scenery-technisch alles "dicht metselen" en daarna laagje voor laagje verfijnen.
Eigenlijk gewoon zoals ik dat altijd al deed.
Ik vind het niet zo fijn als de treinen op een half lege en kale baan rond knarren.

Zo, dat was het - wat tekst betreft - alweer !
Vette grtz en tot de volgende keer  :)  :P   B)

Best wel blije Tony

28A.jpg

28B.jpg

28C.jpg

28D.jpg

28E.jpg

28F.jpg

Tony,

Fijne update weer en mooie vorderingen. Als ik door mijn oogharen kijk zie ik helemaal geen tempex meer, alleen hier en daar een randje sneeuw. En dat past prima bij de tijd van het jaar :P.

En Natura 2000 gebied is goed geslaagd, alleen nog wat (klein)wild plaatsen :). Kunnen er volgend jaar weer jagers bij voor het afschot 8o.

Groeten,
Wico

Heya Tony,

leuk om weer wat van je te horenbeeldlezen. even een vraagje ter lering ende vermaak; dat aan elkaar bakken van die zelfmaakmuur, doe je dat in de oven op 180 graden? dan wordt de cake het lekkerst namelijk.
En toen kwam Wico en maaide mij het gras voor de voeten weg. Die tempex hoef je toch helemaal niet zo snel te verbergen. Juist in deze tijd van het jaar doet een ieder zijn best om zoveel mogelijk stemmige witte plaatjes te laten zien. Doe daar dus maar even rustig aan.

Verder ziet het er allemaal helemaal superdeluxe uit.

Best wel heel erg blije Henk.
 :) Dat zijn weer leuke en mooie vorderingen. :thumbup:  B)
 8) Enne ik heb et effe opgezocht, jouw zolderbaan valt niet onder het Natura 2000 beleid, dus je kan gewoon aanklooien, niks geen regels, behalve dan die van je zelf.
Je Preisertjes kunnen ook gewoon doen wat ze willen, als ze de plastic olie verversen van hun autootjes kunnen ze die gewoon laten weglopen in het groen,
of hun drugsafval dumpen tussen de struiken, maakt allemaal niet uit. :mrgreen:
 :o) En wat zit er in die doos onder de tafel met de tekst Bibob? Zijn dat de documenten om je Preisertjes op hun integriteit te controleren? :D
Blij :o) dat je weer blij :o) bent, Tony!
Zelfs Henk werd er blij :o) van.
Een blije Tony is een blije Miessie en ook een blij forum aan de reacties te lezen. :thumbup:
Het natuurgebiedje toont zeker veel rustiger dan het gehucht goede keuze zeker ook een goede is de groene strook bij de rails prachtig gezicht en ook dat geeft veel rust aan het geheel.

Groet Michel

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Mooi geknutseld, Tony :thumbup:
Als vanouds weer :cool:

Groeten,

Erik.
Goed te zien/ lezen hoe je baan weer groeit.
Je natura past perfect bij de Ae 6/6 en bijbehorende wagons.
Kan ik extra waarderen als liefhebber.

The meaning of life is to give life meaning!

Geweldig Tony,

Dit is de pure hobby beleving zoals het hoort te zijn! Het wordt heel snel weer enorm mooi! :favorite:

Forum Moderator

Hoi Tony,

Bedankt weer voor de leuke update, jij hebt de ( sneltrein )vaart er lekker inzitten  :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman
Tony, ik vond beide wel wat hebben zowel dat gehucht als ook de natura 2000. Maar dat is echter een kwestie van smaak. Het is reeds gezegd het natura gebied heeft ook m.i. nog wat finesses nodig.
In elk geval heb je je zin, het wit is al aardig verminderd en de invulling van je baan krijgt de vorm die je wilt. En het ziet er prima uit.
Mooie update weer Tony!

Er komt weer meer kleur op je baan.
(en op je wangen?)

Henk
Re: Tony's simpele banen.......de beste wensen gewenst........

Hallo,

Vandaag wat reacties op de reacties en Carl's & Co's Christmas Card voor alle volgelaars  O:-D { Forummers en (nog) niet-Forummers }
:warning:  Eeniederdieditleest (disclaimer  :important: ) ; zowel het gehucht alsook het natura-2000-groen bestaan uit minidio's en uitgebroken stukken treinbaan en zijn derhalve niet definitief en slechts bedoeld om een indruk van de mogelijkheden aan scenery te geven en/of te verkrijgen  B)

@ Wico; dat door de oogharen koekeloeren ken ik maar al te goed  ;) en het wild ligt al in het zuur in de kelder  :P

@ Henk (los Lobos); dank voor de erg positieve opmerkingen ! Puntje is wel, dat ik niet zo van de besneeuwde treinbanen ben. Het kan vriezen hier, maar het gaat altijd weer dooien  :o)
  Daar krijgt men alleen maar roestige puko's van  >:-D

@ Dirk-Jan; ben blij, dat jij het opgezocht hebt ! Da's een hele opluchting. Carl het trouwens van Herbert gehoord dat die doos inderdaad papieren bevat.
   Bepalingen Indirect Beleid Openbaar Bestemmingsgroen  8o Dat ding wordt dus stevig dicht geplakt ! Scheelt weer gedonder ! :)

@ Hans; zo zie je maar; alles is mogelijk, dus blijheid alom  :-)

@ Mies; ja, het gaat weer de goede en groene kant op hiero !  Ik maak er een gratis zolder-floriade van  :-) 

@ Erik; dankje ! Kep niks verleerd, geloof ik  :)

@ Erik 01; de combi van Zwitsers- en Limbogroen bevalt mij ook wel ! :P

@ Marcel; dank je, we gaan er weer helemaal voor hier !  :)

@ Peter; eenmaal op weer stoom, blijft het kriebelen om door te gaan. Ik houd me zelfs in  :D (moet van de dokter)

@ Freek; je hebt gelijk, die huisjes waren ook niet verkeerd, maar het leidt toch teveel af van de treintjes. Is op de foto's niet zo goed te zien.  :)

@ Henk; er komt inderdaad ook kleur op mijn wangen en als ik niet uitkijk, krijg ik zelfs een rooie kop. Dus telkens op tijd pauzeren  :)

Jaja,  @citaat  ik moet me inderdaad in acht nemen, want voor ik het weet is het anders kassie zes. Gelukkig niet letterlijk, maar ik raak toch snel en voelbaar aan mijn grenzen en ga er soms ongemerkt alsnog overheen. Terwijl ik niks speciaals doe. Best lastig soms, om de energie goed te doseren en (voor)tijdig te stoppen. Maar het gaat wel heel wat beter dan 1 jaar geleden  :thumbup:

Grtz Tony

( die met scenery part 3 en nieuwe baan 2 bezig is..... B)  )

20241215_234545.jpg

Forum Moderator

Hoi Tony

Bedankt voor de fijne wensen, jullie ook een goed en voorspoedig 2025
Het is maar goed dat de dokter bij jou op de rem trapt, anders is je baan veel te snel klaar  ;)

Mvg,

Peter Degeluidsman
Tony,

Met je gezondheid moet je omtzichtig te werk gaan, dan hou je het langer vol. Gelukkig gaat het inmiddels beter en kunnen wij weer vaker meegenieten van alle perikelen en ontwikkelingen in Limbabwe. De sjeu en swung is weer een beetje terug op het forum zullen we maar zeggen :thumbup:. Ik wens jou en je dierbaren hele fijne feestdagen en vooral een gezond(er) 2025!

Groeten,
Wico
Mooie kerstplaatje met (bijna) alle hoofdrolspelers uit je topic Tony. :thumbup:
Net wat mijn gewaardeerde voorganger Wico schreef "De sjeu en swung is weer een beetje terug op het forum" en daar ben ik en ik weet vele andere gewaardeerde forumleden heel blij mee.

Fijne feestdagen en een goed maar vooral gezond 2025 toegewenst voor jouw en de familie Tony.

Groet Michel
 :) Hee Limbabwiaanse modeltreinknutselfrutselaar vriend, voor jou en je naaste ook het allerbeste en dat 2025 maar een mooi jaar en modelbouwjaar mag worden. O:-D
Ik heb gehoord dat je dan het hele jaar weer mag verder knutselen maar wel je rust momenten in acht moet nemen. O:-D
Het moet niet op werken gaan lijken, tis een hobby ter lering ende vermaack tenslotte. :)
 B) Mooie Kerstkaart, hopelijk krijgt Carl zijn kruiwagen weer naar boven, er is nog zat te doen voor hem. :roll:
 :o) Misschien kan een gebedje wonderen doen en krijgt hij hulp van de almachtige hand van Tony. :D

Hele fijne feestdagen, Tony! :thumbup:

Groeten,

Erik.
Tony: koning van het piepschuim..;prettige feesten Tony

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Tony,

Citaat van: Tony op maandag 23 december 2024, 17:21:01@ Henk; er komt inderdaad ook kleur op mijn wangen en als ik niet uitkijk, krijg ik zelfs een rooie kop. Dus telkens op tijd pauzeren  :)

Jaja,  @citaat  ik moet me inderdaad in acht nemen, want voor ik het weet is het anders kassie zes. Gelukkig niet letterlijk, maar ik raak toch snel en voelbaar aan mijn grenzen en ga er soms ongemerkt alsnog overheen. Terwijl ik niks speciaals doe. Best lastig soms, om de energie goed te doseren en (voor)tijdig te stoppen. Maar het gaat wel heel wat beter dan 1 jaar geleden  :thumbup:

Precies, en als je dat dan ook maar doet kunnen we nog lang van je kunsten en fratsen genieten.

Fijne Kerstdagen en een goede jaar wisseling.

Henk

PS: niet teveel drinken dan blijft er des te meer voor mij over.  >:-D
Tony, allereerst van ons ook al het goede voor 2025,
Het is onvoorstelbaar hoe snel je baan er al weer zo  mooi bijligt.
Geniet de komende dagen van de leuke en lekkere momenten en ik kijk vol verwachting
naar de volgende spannende aflevering.
Tony en huisgenoten, fijne kerstdagen en een gezond en gelukkig nieuwjaar toegewenst en dat we maar veel mogen genieten van je knutselvakwerk.
Re: Tony's simpele banen.......kerstpuzzel..........

@citaat Dank voor de terugwenswensen, mensen  ;)

Vandaag een heel snelle bouwupdeet.
(Die was -ook al- tussen haakjes omfloerst aangekondigd onder de Grtz van de vorige updeet....)
Want het werd de hoogste tijd voor Nieuwe Baan 2 op zolder !   Bahnhofshausen 3.0 met Bushof 2.0  B)

Kijkt u maar......

28ga.jpg

Op deze tafel moet het straks allemaal gebeuren, maar eerst zal er driftig geruimd en plaats gemaakt moeten worden !

28h.jpg

Eerst hier maar eens wat -tijdelijk uiteraard- neerpoten.....

28ha.jpg

Op het keukenkastje extra bergruimte gemaakt en direct gevuld...weer wat kwijt !

28i.jpg

En ziedaar ! Na wat ingenieus gefröbel is mijn Untererdisch Bahnhof umgewandeld in ein Untererdisch Bushof met erboven plaats voor Bahnhofshausen 3.0 !

28k.jpg

Zo ziet dat er van de andere kant uit. De eerste fase van het proefpassen en mogelijkheden onderzoeken is begonnen ......

28l.jpg

Rechtsachter op de foto is een deel van de rest van de rommel te zien, maar ook de ruimte en mogelijkheid om de baan zo'n 1,80 meter te verlengen.

28n.jpg

De constructie is simpel, doch doeltreffend en wordt met met wat houtlijm aan het bovenblad gefixeerd. Indien gewenst, kan het zaakje verwijderd worden zonder de tafel te beschadigen.
De blokken tempex zijn voor de stabiliteit op de kartony's gelijmd en die liggen los op de tafel. De dunne platen MDF zijn aan de zijkant met afplakband aan de tafel bevestigd.
Dat is ongeveer ook zo op de lange tafel waar Carl's villa's staan en de middelste tafel is alleen op het uiteinde schuin verzaagd en beschadigd, maar kan eventueel ingekort worden.
De oude situatie kan -indien gewenst- relatief makkelijk hersteld worden. U leest het goed, er is over nagedacht  O:-D

28o.jpg

Eerste invuloefening met gebouwen. Dat viel en valt nog niet mee, maar zo krijg ik wel zicht op wat er wel en niet kan. Ben in ieder geval erg blij met de parkeerplek voor de bussen, auto's en taxi's !

28p.jpg

Volgende proefstap is het baanplan veranderen. Deze baan gaat trouwens digitaal met de MS-1 bereden worden  :P

Grtz Tony
Die zich nu op de voorbereidingen en de viering van het Grote Familiekerstsamenzijn met kids, aanhang en kleinkids gaat storten  :P 

doe maar een treintje

het gaat rap zegmaar  ;)

Dag Tony.

Je hebt zo een prachtig groot stationsplein gecreëerd, lekker sfeertje, nu al!  :cool:

Het gebouw, wat eerst rechts van de CD's stond en nu naast de bekolingsinstallatie is terechtgekomen, heeft mijn aandacht: heb je merk en nummer voor mij?  :roll:

Groeten,

Erik.

Swiss rail .. what else?

En de dokter had nog zo gezegd: rustig aan weer gaan beginnen :). Maar Tony is weer helemaal los (zonder haast). Per saldo heb je dus best veel ruimte om meerdere banen te bouwen :thumbup:.

Groeten,
Wico 
 :roll: Het gaat inderdaad best snel bij je voor iemand die het kalm aan doet. :P
Maar het allemaal weer  B) en :thumbup: en toppie hoe je het allemaal weet te modelbaanbouwknutselfrutselen.
En voor nu dan heel veel leuk plezier met het Grote Familiekerstsamenzijn. O:-D

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

De kerstpuzzel wordt razendsnel opgelost....  ;)

Henk

Als het maar Zwitsers is.

Beetje late antwoord Tony maar mooie vorderingen zoals altijd weet je met 1 gebouw al sfeer te brengen dus dit stationsgebied is al de moeite waard om er heel lang na te kijken en weg te dromen.
Verder vindt ik je spoor met het inhaalspoortje tussen de bochten heel erg mooi en ligt er goed bij om er prachtige scenery om heen te maken.

Verder hou ik je bus gebied in de gaten wil hier ook mijn busstation anders hebben heb al een ideetje maar misschien kan ik wat van je idee "overnemen". ;)

Hoop dat je voorbereidingen voor het samenzijn met de familie goed gelukt waren zodat iedere daarvan genoten heeft inclusief jijzelf natuurlijk.

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.......kerstpuzzel is voorlopig klaar !

Tijdens de laatste dagen van het jaar,
is de puzzel nu voorlopig klaar.

Deze treintafel ziet er nu lekker ingericht en  opgeruimd uit en ook de zolder oogt weer wat beter zo.
Nu heb ik ook beter zicht op wat ik nog aan bouwmateriaal hier boven nodig kan hebben en wat er alvast naar de schuur en de kelder kan verhuizen. En wat er in de vuilnisbak kan  :P
Er ligt hier namelijk nog flink wat hout en plaatmateriaal en een flinke berg tempex. Ook kunnen er (verhuis)dozen weg, want uitgepakt en op de baan geplaatst en kan er om- en opgeruimd worden.
De zaak eindelijk wat definitiever inrichten. Leuk werk en minder zoekwerk straks  :D

Daarnaast ga ik weer verder met het lange stuk met de villa's van de hoofdbaan.

Als antwoord op jullie reacties; het lijkt vooral snel te gaan hier, maar in werkelijkheid was het niet zoveel werk. Tafel leeg ruimen, klaar staande spullen erop, wat plakken en passen en meten , puzzelen en schuiven en de dozen met gebouwen leeg maken. De herkomst van het gebouw in de vraag van Erik heb ik opgezocht; https://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg921972#msg921972  Ps. het is van Vollmer.
Het spul voor deze baan lag en stond al allemaal klaar en te popelen om gebruikt te worden. Er hoefde maar 1 keer gezaagd en 6 keer gesneden te worden en alles kon passend gemonteerd.
De rest van deze updeet is hieronder te zien en te lezen  :P

Grtz Tony

28q.jpg

Op het station na, komen de gebouwen op het onderste niveau van treinbaan Neu Ulm een verdieping lager. Ze gaan geruild worden met wat hier niet goed past.

28r.jpg

Ook het sporenplan is intussen gewijzigd. Dit geeft meer scenerymogelijkheden. Het "echte" rijden is op deze baan niet zo belangrijk. Het gaat wat voertuigen betreft, vooral om de auto's en bussen !

28s.jpg

Hier is het geslagen gat in het stadshart van Neu Ulm te zien.......

28t.jpg

En hier is het gat met de niet bruikbare zoldergebouwen weer gevuld. Het totaalplaatje is nauwelijks aangetast, ziet er nog steeds prima uit en ik heb toch al mijn spullen hergebruikt.  Win-win  :P

28u.jpg

Op zolder hetzelfde gedaan. De gaten opgevuld  O:-D

28v.jpg

Nu heb ik alle 5  jaren 50/60 stationsgebouwen op deze baan geparkeerd. Bahnhofshausen 3.0 ( Die stonden ook op de afgebroken baan op Bahnhofshausen 2.0, maar hadden daar veel meer ruimte. )

28w.jpg

De eerste bussen mogen hun nieuwe habitat alvast verkennen. De spotters zullen waarschijnlijk spoedig volgen ! Evenals de smulmobielen van Opel & Co  :P   

28x.jpg

Voorlopig plek zat daarvoor ! (Hoewel.....)

28y.jpg

Zoomzoom

28z.jpg

Van de andere kant....   

Forum Moderator

Wederom genoten van je update Tony, geweldig al die wat oudere gebouwen en stations  :favorite: :favorite:

Mvg,

Peter Degeluidsman
Tony, update is weer het bewonderen waard. :thumbup:
Je baan is net zo schoon als die van Marcel (Narwal) het slaat toch niet over he want dan ga ik mij toch voor mij baantje toch zorgen maken. :D

Groet Michel

Swiss rail .. what else?

Tony,

Fijne update weer en lekker opgeruimd zo :thumbup:. Kan niet wachten tot Opel & Co en al die chineesjes bij de haltes :).

Groeten,
Wico
 :) Je hebt er een mooi geheel van weten te maken. :thumbup:
Ik vind vooral station Neustadt erg mooi en ook met de straatzijde naar voren, dat is ook de mooiste kant van het station. B)  :thumbup:

BLIJ dat ik analoog RIJ

Bijzonder: je zet 5 (!) stations neer en toch ziet het er geloofwaardig uit.
De magie van oldskool Faller?

Hoi,

@ Peter; ik ben al jaren verliefd op dit soort gebouwen  :favorite:

@ Mies; de baan wil wel lukken, maar zo schoon als Marcel het ónder de baan heeft, dat gaat mij never nooit niet lukken  :?

@ Wico; de eerste bolides zijn vanavond al gesignaleerd :P

@ Dirk-Jan; de straatzijdes van de voorste 4 stations zijn stuk voor stuk vele malen mooier dan de spoorzijde. Daar heb ik ze ook voor gekocht  :)

@ Hans; een beetje magic van Faller en een beetje van Tony, zal ik maar zeggen. Het verbaasde en verraste me op de vorige baan ook al  B)

Als beloning en toetjes ben ik telkens wat auto's naar boven aan het verplaatsen, om aldaar geparkeerd te worden.
Had nog gehoopt, dat mijn schoonzoon vanuit Aken ( Hünerbein ) nog een of twee Fiats 1300 uit begin 1960 mee zou brengen, maar ondanks hun erg ruime assortiment liep dat op niets uit.
Zo blijft er wel nog wat te zoeken. Dat dan weer wel  O:-D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen..........het een of het ander.....tja, zo gaan die dingen..

Trippeltrappeltrappiesop en toen was Tony boven.
Even uitpuffen en aan de slag, want op de zolder ligt nog troep op de hoofdbaan en daardoor kan er niet gereden worden.
"Dat ga ik effe opruimen en dan kijk ik wel wat ik doe; rijden of rommelen."
Dacht ik.
Want verder dan Bahnhofshausen 3.0 kwam ik niet.
Ik had er eigenlijk zonder te kijken langs moeten lopen.
Maar.
Echt waar.
Mijn handen waren sneller dan mijn goede voornemens en voor ik het wist, was ik de baan "eventjes een beetje aan het opleuken" en dat ging van kwaad tot erger en de trap af om op de andere treinkamer spullen te pakken en eerst niet te vinden ( wanneer had ik hier ook alweer voor het laatst echt geknutst ? Toen greep ik zelden mis. ) en dus ook nog zoeken en weer naar boven en het zelfde nog 2 keer en tussendoor maar even eten en weer terug en verder. Er moesten ook nog wat dingen gerepareerd en nieuw bedacht. Niet alles kon op de vertrouwde plek meer terug, vanwege plaatstekort.
En de groene vingers begonnen ook nog te kriebelen en toen was er helemaal geen houden meer aan  :-)

Heerlijk ouderwets het zaakje alvast wat extra leven en flair inblazen !
Wat kan deze hobby toch mooi en opwindend en ontspannend tegelijk zijn  :thumbup:
Je zou der bijna lyrisch van worden en er hoogdravende taal van uitslaan !

Vandaag dus het ander en morgen ook.
Het een komt volgend jaar woensdag wel 8)
Zo gaan die dingen.

Grtz Tony

29a.jpg

Eerst kwam een deel van de boys van Cabrio Club  Lindental een terrasje pikken bij station NeustadtNeustadt......

29b.jpg

Intussen had de plantsoendienst het eerste rijtje oldskool-bomen geplant (type WOSA-3) en mocht mijn nieuwste bus wat prominenter op de pixels.

29c.jpg

En in het winkelgebied heeft Willies Wurst zijn Bude op een strategische plek gevestigd. Bij de stations waren helaas voor hem alle beschikbare bouwplaatsen al vergeven.

29d.jpg

Hoe het verder moet, zie ik morgen wel. Misschien Carl en Matz erbij halen. We zullen zien.... 
Re: Tony's simpele banen..........het een of het ander.....tja, zo gaan die dingen..

Tja, zo gaan die dingen, heel herkenbaar. Jij bent niet de enige die van dat soort afleidingen last heeft, laat dat je een geruststelling zijn.
Alleen dat trippeltrappeltrappiesop lijkt mij niet gunstig. Of is dat goed voor de cardio? Soppend zou ik boven zijn gekomen. Dan ben ik wel blij met mijn gelijkvloerse aanwezen. Vooral omdat ook ik die gang weer tien keer moet maken. Maar buiten dat, je hebt er weer wat moois van geknutseld.

High dining in het restaurant met een prachtige verzameling automobielen voor de deur. Ben reuze benieuwd naar de verdere invulling van de ruimte. want er is nog lege ruimte genoeg om in te vullen. We gaan het zien.

Goed uiteinde.
@citaat @citaat lekker bezig, Tony :thumbup: .
Tony,

Zoo herkenbaar, het winterschilderen is hier ook opgeschort want er moet eerst toch nog een stukkie van een meter scenery af :D. Een beetje het geduld van mevrouw Wico oprekken en gelijk het eerste goede voornemen voor 2025 8o

Groeten,
Wico

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.