Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Tony's simpele banen.......kletstok about scenery ! ( part TWO )

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

FransW en 8 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen.......kletstok about scenery ! ( part one )
Tony,

De nieuwe baan wordt rap (maar zonder haast) volgebouwd zo! En het denk en puzzel proces is jou wel toevertrouwd :thumbup:.

Groeten,
Wico
Het uitzicht vanuit je stuurstoel mag er wezen Tony. :thumbup:
Prachtig uitzicht zeker als je de RAm TEE in zijn geheel kan bekijken tja wie wil dan niet een plaatsje op die stoel willen hebben. :favorite:
Ik heb weer genoten van je update mijn weekend is goed begonnen ik zeg bedankt Tony. :thumbup:

Groet Michel
 B) Erg sfeervol allemaal. :thumbup:
Maar misschien een idee om achter de Tee RAm nog wat groen tegen de muur neer te zetten.  :roll:
Ik kan niet helemaal zien of er wel plek is, anders houdt het op natuurlijk of eventueel HPG neerzetten.(Heel Plat Groen)

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Zoiets als het platte groen dat Faller als klimop bij diverse woningen levert?
Leuke update weer Tony, en ik ben blij dat je weer lekker kan genieten van de treinenhobby! Dat is wel even (te lang!) anders geweest, fijn dat je weer terug bent en ons laat meegenieten :o) !

Märklin fahren-ärger sparen

Hoi,

@ Wico; tot nu toe ging het inderdaad rap, maar het vervolg zal vrijwel zeker trager gaan. Al weet je dat nooit hier  O:-D

@ Mies; ik zal proberen om volgende week vrijdag weer een updeet te plaatsen; begint dat weekend ook weer goed  :D

@ Dirk-Jan; daar is vanwege plaatsgebrek al een groene horizon geschilderd. Met een plat penseel  ;)

@ Henk; dat platte plastic Fallergroen zou daar wel heel erg WOSA zijn  ! Maar dat bewaar ik voor andere projecten  :)

@ Hans; klopt helemaal, wat je schrijft. En de weg terug is eindelijk en alsnog ingeslagen. Daar had ik eerlijk gezegd eerst weinig fiducie in. Ben met vlagen weer de oude  O:-D

Ik zag trouwens dat ik bij veel draadjes vet achter loop en heel veel nieuwe topics niet gezien heb. Dat zal helaas nog wel een poos zo blijven. Ik zit nog maar weinig achter mijn PC en nog minder op het forum.
Kan dus ook niet overal reageren. Vind ik niet fijn, maar komt wel weer, hoop ik. 

Grtz Tony

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Dag Tony,

Citaat van: Tony op vrijdag 13 december 2024, 20:31:17 Ik zag trouwens dat ik bij veel draadjes vet achter loop en heel veel nieuwe topics niet gezien heb. Dat zal helaas nog wel een poos zo blijven. Ik zit nog maar weinig achter mijn PC en nog minder op het forum.
Kan dus ook niet overal reageren. Vind ik niet fijn, maar komt wel weer, hoop ik. 

Het is niet anders en er is ook even niets aan te doen.
Je moet je er niet druk over maken, je hebt het al druk genoeg! :D  :D

Henk
 @citaat inderdaad ook hier niks moet en alles mag  :)
Opgehoepeld staat netjes ........... ik bedoel dus die WOSA brigade. En nu lekker doen wat je goed dunkt en dat is dus inmiddels wat je gepost hebt. Ziet er goed uit Tony, blijf schuiven, wikken en wegen. En uiteraard rustig aan in het kalme tempo.
Citaat van: Tony op vrijdag 13 december 2024, 20:31:17 Ik zag trouwens dat ik bij veel draadjes vet achter loop en heel veel nieuwe topics niet gezien heb. Dat zal helaas nog wel een poos zo blijven. Ik zit nog maar weinig achter mijn PC en nog minder op het forum.

Neem lekker de tijd Tony het forum en de (nieuwe) topics lopen niet weg.

Groet Michel
 @citaat Oude trouwens ook niet ;)
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Dat komt vanzelf weer Tony, het forum loopt niet weg.
lekker doen waar je zin in hebt of juist niet.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Tony's simpele banen.......kletstok about scenery ! ( part TWO )

Märklin fahren-ärger sparen

@citaat  @citaat Dank voor de rea's  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup: Ik heb ze ter harte genomen en ga de adviezen direct in de praktijk brengen  :)

Ik ga hier dus -zonder bezwaard gemoed- verder met het verslag van de scenery van de nieuwe baan.
De kletskoek staat deze keer weer in de verhelderende foto's.
Dat is voor mij een prettige en flink tijdbesparende manier om verslag te doen.
(Voor foto's van uitzonderlijke schoonheid maak ik uiteraard graag een uitzondering. Dan kunnen die door eenieder die dat wil, gebruikt worden als screensaver, poster of kalenderblad bijvoorbeeld.  O:-D )
Met wat geluk en voldoende fysieke mogelijkheden ga ik in dit tempo verder aan de baan.
Eerst grofweg scenery-technisch alles "dicht metselen" en daarna laagje voor laagje verfijnen.
Eigenlijk gewoon zoals ik dat altijd al deed.
Ik vind het niet zo fijn als de treinen op een half lege en kale baan rond knarren.

Zo, dat was het - wat tekst betreft - alweer !
Vette grtz en tot de volgende keer  :)  :P   B)

Best wel blije Tony

28A.jpg

28B.jpg

28C.jpg

28D.jpg

28E.jpg

28F.jpg

Tony,

Fijne update weer en mooie vorderingen. Als ik door mijn oogharen kijk zie ik helemaal geen tempex meer, alleen hier en daar een randje sneeuw. En dat past prima bij de tijd van het jaar :P.

En Natura 2000 gebied is goed geslaagd, alleen nog wat (klein)wild plaatsen :). Kunnen er volgend jaar weer jagers bij voor het afschot 8o.

Groeten,
Wico

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Heya Tony,

leuk om weer wat van je te horenbeeldlezen. even een vraagje ter lering ende vermaak; dat aan elkaar bakken van die zelfmaakmuur, doe je dat in de oven op 180 graden? dan wordt de cake het lekkerst namelijk.
En toen kwam Wico en maaide mij het gras voor de voeten weg. Die tempex hoef je toch helemaal niet zo snel te verbergen. Juist in deze tijd van het jaar doet een ieder zijn best om zoveel mogelijk stemmige witte plaatjes te laten zien. Doe daar dus maar even rustig aan.

Verder ziet het er allemaal helemaal superdeluxe uit.

Best wel heel erg blije Henk.
 :) Dat zijn weer leuke en mooie vorderingen. :thumbup:  B)
 8) Enne ik heb et effe opgezocht, jouw zolderbaan valt niet onder het Natura 2000 beleid, dus je kan gewoon aanklooien, niks geen regels, behalve dan die van je zelf.
Je Preisertjes kunnen ook gewoon doen wat ze willen, als ze de plastic olie verversen van hun autootjes kunnen ze die gewoon laten weglopen in het groen,
of hun drugsafval dumpen tussen de struiken, maakt allemaal niet uit. :mrgreen:
 :o) En wat zit er in die doos onder de tafel met de tekst Bibob? Zijn dat de documenten om je Preisertjes op hun integriteit te controleren? :D
Blij :o) dat je weer blij :o) bent, Tony!
Zelfs Henk werd er blij :o) van.
Een blije Tony is een blije Miessie en ook een blij forum aan de reacties te lezen. :thumbup:
Het natuurgebiedje toont zeker veel rustiger dan het gehucht goede keuze zeker ook een goede is de groene strook bij de rails prachtig gezicht en ook dat geeft veel rust aan het geheel.

Groet Michel

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Mooi geknutseld, Tony :thumbup:
Als vanouds weer :cool:

Groeten,

Erik.
Goed te zien/ lezen hoe je baan weer groeit.
Je natura past perfect bij de Ae 6/6 en bijbehorende wagons.
Kan ik extra waarderen als liefhebber.