Zo, weer even boven water hiero !
En........wederom vet bedankt voor de waardering en reacties

!
Verlost van het WOSA-juk, gaat vandaagse updeet over de aankleding van de nieuwe baan, maar toevallig ook over de aloude baan Lindental, die zich een etage lager bevindt.
Dat komt zo; het nieuwe huisje voor Herbert verhuisde naar Lindental en is daar toen geruild met een hoger exemplaar dat op die plek stond.
Dat hogere Fallerbouwsel ontnam daar ook een stuk uitzicht op de rijdende treinen en ook de hoge struiken en bomen van de Villa Tessin deden dat.
Het lagere nieuwe huis van Herbert en het rooien van wat grote sparren en het letterlijk snoeien van de struiken in de villa-tuin leverden zowat een rijtuiglengte zichtwinst op
Dat kwam goed uit, want dit stuk baan is het toch al niet zo lange paradespoor van baan Lindental.
De geruilde villa is naar de zolder verplaatst en staat daar op een heel mooi plekje en omgedraaid mooi te wezen.
Twee vliegen in één klap dus
De scenery van de nieuwe baan is trouwens echt wel een dingetje; zonder dat er voor de buitenwereld zichtbaar iets gebeurt, verandert er wel degelijk iedere dag wel iets. Ook wordt er heel wat afgekeken. Al zou je dat van een ex-leraar niet zo snel verwachten.......En dat is ook zo, want er wordt vooral gestaard, be- en gedacht, even iets ergens tijdelijk neergezet engazomaardoor......
Er zijn zoveel mogelijkheden om de scenery in te vullen, dat ik die eigenlijk ook zoveel mogelijk wil onderzoeken en liefst ook grofweg wil bekijken.
Aan ideeën geen gebrek, zelfs veel teveel voor de beschikbare ruimte en dus moeten er goede keuzes gemaakt worden.
Allemaal prima, want tijd genoeg, geen haast en het allermooiste; bijna alle zolderacties voltrekken zich tijdens de rijpauzes op de analoge Märklinbaan
Ik geniet namelijk volle bak van het paradespoor en de rest van de baan.
Grtz Tony

Deze villa stond dus eerst op de plek van Herberts'nieuwe stulpje. De hoge bomen bij de overburen zijn al gerooid en de struiken rechts royaal getopt.

Nu staat Herberts'huis daar en kan ik op deze plek op de rails de motorwagen van de TEE RAm voortaan wél in zijn geheel zien !

Dit zie ik nu vanuit mijn stuurplek.....

Carl en Matz hebben de villa een mooi plekje in de bungalowbuurt gegeven en en passant de riolering en het gas en licht aangesloten.

Zo ziet dat er van een afstandje uit....

En ongeveer zo vanaf mijn stuurstoel......
En daar ben ik dik tevreden mee
En zo zijn er aan deze kant nog heel wat plekjes in te vullen.
En dat is voor een andere keer.
En het is ook bijna kerstmis
En nu is het wel weer even genoeg geweest hier......