Nieuws:

Bekijk onze Stichting 3rail kleding lijn eens! Sta er mooi op tijdens evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Shop

Tony's simpele banen.............stadse fratsen en around the cornerwork.....

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

Re: Tony's simpele banen..... scenerytus complexos analogas di Carlos y Matzos
Tony,

Jan van Haasteren puzzels zijn al leuk, maar dit is nog veel leuker puzzelen. De eerste plaatjes beloven al weer een fraaie invulling. En goed plan om de paradebaan lekker in het zicht te houden. Ik zie de langere treinen al meanderen (mooi woord :favorite:) door het landschap :thumbup:. De jongens zullen trouwens ook wel blij zijn dat ze de handen weer eens uit de mouwen mogen steken.

Groeten,
Wico 
Ha Tony, nu je ook nog hulp krijgt van Carl en Mats gaat het vast helemaal als een speer :-) ! Jij lekker met je voeten op tafel en toekijken hoe die kereltjes weer van alles voor elkaar boksen!

Maar... wat ik me afvraag, krijgen je WOSA-kantoorpanden, -flats en -stations ook nog een plekje op je nieuwe baan? Wellicht aan de achterzijde van de scheidingsplank?
Het blijft natuurlijk keuzes maken wat wel, en wat niet, herrijst. Jij bent daar duidelijk beter in dan ik; ik vind het altijd jammer om iets niet te gebruiken. Less is more is niet echt aan mij besteedt :? ...

Hoi,

@ Wico; je hebt gelijk, dit is leuker dan de Jan van Haasteren puzzels en het duurt ook nog eens veel langer  :P !

@ Hanz; de stations en zo verder komen op de tafel van de een na laatste foto, maar dat gaat nog wel even duren. ( al weet je dat maar nooit hiero )  ;)

Grtz Tony

( die rap weer boven gaat cardioknutsen.....)
 :roll: Tja, dat vereist het nodige denkwerk, al dat passen en meten vraagt wat tijd, maar uiteindelijk zal het Grote Plan er wel komen. O:-D
Lekker dat Carl en Matz je helpen, dat zijn fijne snuitertjes die het zware werk voor je kunnen doen.
Kan jij lekker zitten op dat Perzische tapijtje, beetje mijmeren hoe alles in te vullen.
En dat je scenery overhoud is misschien een beetje jammer, aan de andere kant is het na vele jaren ertegenaan kijken ook wel eens tijd om wat te ruimen.
Veel leuk plezier en suc6 met verder puzzelen en evengoed kalm aan blijven doen, het moet niet op werken gaan lijken.
Lekker tempexen& en een chance dat Mats en Carl nog goed ter been zijn..
U is weer lekker bezig. Op de eerste foto staan inderdaad die brug en huisjes er prima bij, alleen ziet mijn lodderig oog dat Herr Holzfäller bezig is geweest.

En dan het kasteel. Fredericus geeft U gelijk. Waarom weet ik niet exact, misschien is wat te fors of te overheersend..... Ik zou die hoek ook op een andere manier invullen. Maar jouw (en Carl & Matz) kennende komt dat goed.

Na een dag hard werken even op het forum zitten en dan deze prachtige update aanschouwen wat kan het leven toch mooi zijn. :P
Ik ben helemaal blij om mijn petekind Carl weer eens te zien en samen met Matz gaat hij flink de handen uit de mouwen steken om samen met Tony een prachtige scenery baan te maken.

Tony succes om de verdere puzzelstukjes op de juiste plaats te leggen maar dat is jouw en The boys wel toevertrouwd.

Groet Michel
Flink gewerkt Tony!
Hte wordt weer mooi.

Henk
Re: Tony's simpele banen..... HOOG BEZOEK !!!

Märklin fahren-ärger sparen

THNX!!! Voor de waardering en de reacties, heren  :thumbup:

En vandaag.......tijdens en na......flink puzzelen en passen.....en hard werken.........HOOG BEZOEK !  :P

Vette Limbogrtz, Tony & Co

26k.jpg

26l.jpg

26m.jpg

26n.jpg

26o.jpg

26p.jpg

26q.jpg

26r.jpg

26s.jpg

26t.jpg

het is weer genieten, Tony  :P  :P .
Op de foto misstaat het kasteel niet, vind ik. Maar ik weet uit ervaring dat de combinatie van de werkelijkheid van 3D en schuine kanten niet altijd succesvol is.

sterkte met de gezondheid,'
hartelijke groeten uit Braboland

Roel

zonder fantasie ook geen creativiteit

Tony weet het weer mooi te schrijven. Maar het onderschrift bij de onderste foto: "Treintje knarren"? Moet dat niet "Treintje karren" zijn?  8o
 B) Marianne en de Taiga Twins hebben het goed voor elkaar, alle drie een hardwerkende man, Mariane ééntje voor haarzelf en de Twins delen Carl, ook lekker :P :mrgreen:
En de dames hebben zelfs poetsdames aan het werk, blijven hun eigen handjes zacht, kunnen ze met zachte hand Carl en Matz verwennen.
En dat hoge bezoek klopt wel, tis helemaal op zolder, maar W.O.S.A. Herr Inspektor Herbert komt wel erg dicht bij Carl en Matz wonen. 8o
Dat ouwe wijf mannetje bemoeit zich overal mee, misschien nog een stukje verder weg plaatsen. :roll:
Nou, je ziet maar, je weet dat vast wel mooi in te vullen en veel suc6 verder met treintjes laten knarren, ook leuk. :)

Als het maar Zwitsers is.

Citaat van: RoelMarklin op woensdag 13 november 2024, 14:22:21het is weer genieten

Het is zeker weer genieten Roel van deze update van Tony. :favorite:
Carl und Matz zijn helemaal in hun element met het tempex en zeker in hun element nu de dames ook nog eens komen kijken. :thumbup:
Je villa´s staan daar al goed op hun plaats en geven nu al een zeer aangenamen sfeer aan het geheel.

Ik kijk nu alweer uit naar de volgende update want Carl und Matz zitten natuurlijk niet stil nu ze weer in de spotlight staan. :P

Groet Michel 

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

Leuke update's Tony! Groeit om zo te zeggen onder je handen!

Swiss rail .. what else?

Tony,

Lekker ouderwets weer de avonturen van die twee (en aanhang) volgen :favorite:.

Groeten,
Wico
Dat vind ik persoonlijk (smaken verschillen) beter passen. De heren Carl & Matz dus zijn weer goed in de weer en het "toezicht" is ook in zijn nopjes.
Benieuwd wat voor stulpjes of iets in die geest er nog meer gaat verschijnen.
En bij bouwen hoort natuurlijk ook "knarren" onder het motto roest rijden.

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Tony

Een ouderwetse update: het verhaal is eindelijk van start gegaan! :thumbup:  :cool:
Ik vroeg me trouwens af of de dames al die tijd in hetzelfde doosje als Carl en Matz waren opgeborgen ... :roll:

Groeten,

Erik.

P.S.: de bijschriften zijn zo veel beter te lezen! :thumbup:

Hallo, lotgenoten !

Even wat reacties op de reacties  B)
Maar eerst een algemene; het kasteel stond voorheen zeker prima in de hoek, maar ik heb er op de vorige baan al zo'n 20 jaar naar gekeken én Carl wilde dit plekje dolgraag voor zichzelf !
Voorlopig staat de burcht 2 planken hoger tegen dezelfde wand mooi te wezen. Ik heb er snel een plankje voor gefabriceerd en ik zie nog wel, wat er hier in huis mee gebeurt in de toekomst. 

@ Roel; dank voor je goede wensen en mooi, dat je er van geniet hiero :thumbup:

@ Frans; karren is bij mijn weten voor oude knarren, maar ik kan me verwarren  :o)

@ Dirk-Jan; Herbert gun ik zijn plekje wel, maar zijn collega's zijn wel (te) vaak in zijn buurt  :? Maar Carl weet er meestal wel raad mee. We gaan het meemaken !  8)

@ Mies; het idee voor deze opstelling kwam tijdens het laatste reisje langs de Rijn. Van Carl's villa's boven de baan, nu eens op de baan. Dat heeft hij wel verdiend !  :)

@ Ernst; ja, het gaat opeens weer rap hier !  :)

@ Wico; ben er ook blij mee !  :P

@ Freek; de toekomstige stulpjes zullen je wellicht verbazen......... O:-D

@ Erik; ja  eindelijk ! Duurde wel even wat (te) lang, maar de zin is er weer ! Enne, Carl & Co zitten wel in één opbergdoos, maar wel in gescheiden vakken, anders krijg ik ze er niet meer uit.... :D

Bijgaand een plaatje van Falkenstein......

Grtz Tony

20241113_174556.jpg

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Vandaar heeft de kasteelheer op de transen van het kasteeltorentje wel een prachtige uitkijk over de baan. Zeer overweldigend en overheersend.

doe maar een treintje

naast het kasteel staat wel een hele grote lantaarnpaal, die verlicht alles zowat  :P
Re: Tony's simpele banen..... alles gaat zoals het gaat........

Terwijl Tony beneden languit op zijn luie patatten op de bank voor de tv lag, schommelden Carl en Matz op zolder rond.........
Daar vonden ze een van de vele notitieblaadjes en -kartony's, die als geheugensteuntje en inspiratiebronnetje door het hele huis slingeren......
Na een grondige bestudering ervan besloten ze tot actie over te gaan, want het hele gebeuren duurde hen veel te lang en ze hadden ook geen zin om al die tijd in de stacaravans te vertoeven.....
Nu even flink doorpakken om daarna zo snel mogelijk - samen met hun partners - op hun nieuwe locatie te gaan wonen !
Want de dames waren niet van plan om te gaan kamperen........

En zodoende togen ze fluks aan de slag !
( hetgeen niet bij iedereen in goede aarde viel )

27a.jpg

27b.jpg

27c.jpg

27d.jpg

27e.jpg

27f.jpg

27g.jpg
Ondertussentijds werd Herbert samen met de oldskoolbomen in Emmental voor  zijn huisdeur afgeleverd.......

27h.jpg
Op het zelfde moment reed er een Belgische diesel met een fraaie sleep langs de nog kakelverse plaats delict...........

27i.jpg
Niet veel later kwamen onze jongens "thuis", alwaar ze onder grote publieke belangstelling opgewacht werden door drie boze Inspektors.............

Hoe dat afliep en verder ging ?

Heb geduld !     

Spannend, mooi verhaal.

BLIJ dat ik analoog RIJ

Aiaiai hoe gaat dit aflopen?
Ben toch blij dat er hier maar één zo'n knakker rond dwarrelt :P !

Ben wel benieuwd welke woning van Herbert is. Klaus woont hier in een soortgelijk huisje als de middelste. Wellicht EinheitsWohnungen voor WOSA-Inspektören?
Ik vind het echt geweldig wat jij allemaal laat zien en verteld :thumbup:  :thumbup:
 8o Dat zijn nog eens effe toestanden. :O
Maar ik geef Carl groot gelijk, hij moet tenslotte tegen die bomen aankijken en de Twins zullen zo ook tevreden zijn. :thumbup:  O:-D
 :o) Want een ontevreden vrouw in huis is al erg, maar laat staan voor Carl, die heeft er twee in huis. :D
Het mooie aan het verhaal is dat die 3 plastic Inspektors wel hoog van de toren kunnen blazen maar ze staan vast gelijmd op een voetplaatje, die komen niet ver. >:-D (hoop ik)
En ik zal hier bij mij thuis Otto niet laten mee lezen, anders begint die ook nog te blaten en hopelijk leest Klaus bij Hanzi ook niet mee, dan blijft het rustig van onze kant. :P

Nou ja, ik ben benieuwd net zoals velen met mij hoe dat gaat aflopen, ik stem voor Carl en de zijnen, schijt aan de W.O.S.A. :mrgreen:
Dit durf ik best wel te typen, Otto kijkt niet mee. :-) 

Parbleu Tony!

Een bijzondere plottwist betreffende de W.O.S.A.  :confused:
Het is allemaal heel betreurenswaardig ...
Is dit het begin van een Limbabwaanse Revolutie?  :roll:
Ach, hoe vreselijk is dit alles!
Ook ik ben zeer gespannen over hoe dit afloopt  :eek:

Groeten,

Erik.
Wederom een verhaal wat ik met heel veel plezier ga volgen want mijn kleine Carl is op stoom en dat gaan we zeker in de updates zien.

Ach al rij ik met modern materiaal de WOSA heeft toch een plekje in mijn hart dus ga ik niks negatiefs zeggen over Herbert. :)

Tony houd mij ons niet langer in spanning en kom snel met een update.

Groet Michel

Ik wist het wel. Wanneer creatieve geesten in een dusdanig nauw keurslijfje worden gepropt als de WOSA doet krijg je vroeg of laat ontploffingen. Een creatieve geest laat zich namelijk niet beperken.
Zet um op Carl. Of zoals we vroeger zeiden bij het (ijs)hockey, slaat ze de tanden uit de bek.

Swiss rail .. what else?

Tony,

Ah zo'n heerlijke zondagmiddag update om rustig van te genieten en dat al op zaterdag, waar zie je dat nog tegenwoordig :).

De WOSA rebellie doet me wel een beetje pijn (je snap wel waarom), maar soms is het beter om nieuwe wegen in te slaan!

Groeten,
Wico

@citaat

:o) Zondagmiddag update op zaterdag ????
Hebben jullie dan in Zeeland op zondagmorgen een maandagochtend gevoel? >:-D
En ja, ja, ik weet het, je bent met pensioen, de dagen maken niks meer uit voor jou, altijd tijd voor jezelf. (zolang je vrouw geen aandacht behoeft :P )
Neef Herbert en zijn 2 Wosa vrienden zou ik een verblijf aanbieden in de kerkers van het kasteel. Omdat ze van plastic zijn hoeven ze geeneens water en brood te krijgen.
Nu ben ik zelf 2 keer in dat kasteel Falkenstein bij Obervellach geweest en heb daar tijdens de rondleiding geen kerkers gezien, maar Mats en Carl kunnen dat vast oplossen voor de WMW (Weg Met Wosa).
De mouwen opgestroopt, die 3 inspecteurs worden als zij niet uitkijken op de kruiwagen naar oldskool Emmental gebracht.
Ik hoop toch van niet want deze kerels zijn zwaarlijvig en het is een eind sjouwen, Carl en Matz hebben nog heel wat werk te verzetten.
Misschien worden ze vrouwelijk afgebekt door de twins.
Ik kijk uit naar het vervolg.

Vrgr,
Wilko

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Geweldige update Tony.
Ik heb genoten.

Henk

Eigenlijk klooi ik maar wat an

Leuk dat slingerende enkelspoortje door het landschap Tony. :thumbup:  Daar hou ik van. :)
Zo, zo, dus wanneer bomen het uitzicht belemmeren en tevens bij warm weer allerlei steek gedierte aantreft mag er niet gekapt worden zonder de WOSA. Dat zal lekker worden. In het tijdperk waar zich dit afspeelt waren er geen kapvergunningen nodig voor bomen op eigen erf. Vervolgens zijn er voor de verwijderde bomen ook weer nieuwe bomen geplant.
Zodus, de heren van de WOSA kunnen het heen en weer genieten.
Tja en uiteraard loop je de kans om als je te dicht met je snufferd bovenop de werkzaamheden staat je een knal voor je kanis krijgt zoals Herbert ervaren heeft. Risico van het vak.

En voor de rest lees ik met groot genoegen hoe Carl en Matz zich inzetten om Tony's to do lijstje in te korten. Benieuwd wat de mannen verder nog in petto hebben.

The meaning of life is to give life meaning!

Hallo Tony,

Wat een geweldige manier om deze hobby te beleven. Zo zijn we allemaal begonnen maar alleen jij houdt het vol om er op jouw manier van te genieten!

Het luchtkasteel heeft een heel mooi plekje gevonden!

Bedankt voor dit avontuur. :thumbup:

Re: Tony's simpele banen..... alles gaat zoals het gaat...( part 2 ) ..........

Vóór deez'story verder gaat,
heb ik hier een link paraat;

https://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg1487136#msg1487136

Zo komt u weer te weten,
wat u wellicht was vergeten.

Carl en de Inspektors daarentegen, zat dit nog vers in het geheugen,
voor laatstgenoemden dus niks om zich op te verheugen........ O:-D 
En hoe deez'ontmoeting eindigen zal,
stond in de sterren van't heelal.
Die kon ik gelukkig lezen,
al zal u dat misschien een worstje wezen......

De confrontatie is aanstaande, het publiek staat eerste rang.
De Wosaboys staan op hun strepen, maar ze zijn ook best wel bang.
Want wordt het vrede, halleluja ! Of toch knokken met veel bloed ?
Als u dat wil weten, kijk dan naar de fotoshoot !

Grtz en nog thnx voor de fijne reacties  :thumbup:
Tony

27j.jpg

27k.jpg

27l.jpg

27m.jpg

27n.jpg

27o.jpg

27p.jpg

27q.jpg

27r.jpg

27s.jpg

( Gelukkig loopt alles in Preiserland nét effe anders af dan in de grotemensenwereld........ )         

Nou, als die knakkers daarboven in die burcht onderkomen krijgen in de kerkers zullen we er wel nooit meer wat over horen. Opgeruimd staat netjes en weg met de ambtenarij.

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

WOSA hier, WOSA daar
Tony heeft het toch weer voor elkaar
Hoe het allemaal verder gaat
Tony heeft het steeds paraat
En past de boel niet in mekaar
Hij weet dat het toch weer beter staat
Met een scene hier en een scene daar
Komt de boel weer voor elkaar.

Had ik ook maar zo'n hoog gelegen burcht... en een stevig touw om die bolle Klaus daar te krijgen, iets van ijzergaren wellicht...
Maar helaas, geen burcht en ondertussen loopt die knakker zich te bemoeien met zowel Sinterklaas als de Kerstman: Ondertussen in Altenstein-Dorf.
Tony,

Ik was even bang voor een grote lynch partij toen ik las dat de draad al klaar hing. Gelukkig voor alle tere trein zieltjes liep het verhaal anders af en blijkt iedereen blij :thumbup:.

Groeten,
Wico 

Dag Tony.

De laatste foto is er één van uitzonderlijke schoonheid! :thumbup:
Ik kan de vinger er niet op leggen, maar er is iets aan die foto wat het een bijzonder plaatje maakt .... :roll:

Groeten,

Erik.
 :) Wel een mooie oplossing om die druiloren in het kasteel te laten wonen. :thumbup:
En zo'n beroerde plek is het niet, tis een mooi kasteel en ze zitten er hoog en droog. :P
Hopelijk komt er dan geen Preiser langs met een abseil cursus, anders staan ze zo weer beneden. 8o
Nou ja, voor nu heeft het mooie en leuke fotoverhaal een happy end, wel zo prettig in deze roerige tijden. O:-D
Leuk verhaal Tony en zoals altijd goed opgelost door Carl und Matz. :thumbup:
Mij viel op bij de laatste foto de gouden drol als kunststuk maar gelukkig maakte de RAm TEE het plaatje compleet. :favorite:

Groet Michel
Wat een ontknoping, of zaten ze nu juist wel vastgeknoopt.  ;)
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Leuk verhaal weer Tony  :thumbup: :thumbup:
Op de laatste foto wordt mijn aandacht getrokken door de TEE Ram, in een prachtige omgeving  :favorite:

Mvg,

Peter Degeluidsman

Citaat van: Nieuwenhuis op vrijdag 06 december 2024, 08:11:07Ik kan de vinger er niet op leggen, maar er is iets aan die foto wat het een bijzonder plaatje maakt .... :roll:

Citaat van: h0_miessie op vrijdag 06 december 2024, 15:03:29Mij viel op bij de laatste foto de gouden drol als kunststuk maar gelukkig maakte de RAm TEE het plaatje compleet. :favorite:

Ach dat was het dus ... :lol:  :P

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen.......kletstok about scenery ! ( part one )

Zo, weer even boven water hiero !
En........wederom vet bedankt voor de waardering en reacties  :) !

Verlost van het WOSA-juk, gaat vandaagse updeet over de aankleding van de nieuwe baan, maar toevallig ook over de aloude baan Lindental, die zich een etage lager bevindt.
Dat komt zo; het nieuwe huisje voor Herbert verhuisde naar Lindental en is daar toen geruild met een hoger exemplaar dat op die plek stond.
Dat hogere Fallerbouwsel ontnam daar ook een stuk uitzicht op de rijdende treinen en ook de hoge struiken en bomen van de Villa Tessin deden dat.
Het lagere nieuwe huis van Herbert en het rooien van wat grote sparren en het letterlijk snoeien van de struiken in de villa-tuin leverden zowat een rijtuiglengte zichtwinst op  :thumbup:
Dat kwam goed uit, want dit stuk baan is het toch al niet zo lange paradespoor van baan Lindental.
De geruilde villa is naar de zolder verplaatst en staat daar op een heel mooi plekje en omgedraaid mooi te wezen.
Twee vliegen in één klap dus  :thumbup:

De scenery van de nieuwe baan is trouwens echt wel een dingetje; zonder dat er voor de buitenwereld zichtbaar iets gebeurt, verandert er wel degelijk iedere dag wel iets. Ook wordt er heel wat afgekeken. Al zou je dat van een ex-leraar niet zo snel verwachten.......En dat is ook zo, want er wordt vooral gestaard, be- en gedacht, even iets ergens tijdelijk neergezet engazomaardoor......
Er zijn zoveel mogelijkheden om de scenery in te vullen, dat ik die eigenlijk ook zoveel mogelijk wil onderzoeken en liefst ook grofweg wil bekijken.
Aan ideeën geen gebrek, zelfs veel teveel voor de beschikbare ruimte en dus moeten er goede keuzes gemaakt worden.

Allemaal prima, want tijd genoeg, geen haast en het allermooiste; bijna alle zolderacties voltrekken zich tijdens de rijpauzes op de analoge Märklinbaan  :P
Ik geniet namelijk volle bak van het paradespoor en de rest van de baan.

Grtz Tony

27t.jpg

Deze villa stond dus eerst op de plek van Herberts'nieuwe stulpje. De hoge bomen bij de overburen zijn al gerooid en de struiken rechts royaal getopt.

27u.jpg

Nu staat Herberts'huis daar en kan ik op deze plek op de rails de motorwagen van de TEE RAm voortaan wél in zijn geheel zien !

27v.jpg

Dit zie ik nu vanuit mijn stuurplek.....

27w.jpg

Carl en Matz hebben de villa een mooi plekje in de bungalowbuurt gegeven en en passant de riolering en het gas en licht aangesloten.

27x.jpg

Zo ziet dat er van een afstandje uit....

27y.jpg

En ongeveer zo vanaf mijn stuurstoel......
En daar ben ik dik tevreden mee  :thumbup:
En zo zijn er aan deze kant nog heel wat plekjes in te vullen.
En dat is voor een andere keer.
En het is ook bijna kerstmis
En nu is het wel weer even genoeg geweest hier...... 

Tony,

De nieuwe baan wordt rap (maar zonder haast) volgebouwd zo! En het denk en puzzel proces is jou wel toevertrouwd :thumbup:.

Groeten,
Wico
Het uitzicht vanuit je stuurstoel mag er wezen Tony. :thumbup:
Prachtig uitzicht zeker als je de RAm TEE in zijn geheel kan bekijken tja wie wil dan niet een plaatsje op die stoel willen hebben. :favorite:
Ik heb weer genoten van je update mijn weekend is goed begonnen ik zeg bedankt Tony. :thumbup:

Groet Michel

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.