Weer een update vanuit Crabbedam.
Ik ben verder gegaan met de wegenbouw en hierbij liep ik tegen een uitdaging aan.
De hoofdweg door Crabbedam loopt in een boog, zoals is te zien op de eerste module. De weg moet wel breed genoeg blijven.
Dit bleek vooral bij brandstofhandel BHC een probleem op te leveren.
De opslagtanks moeten daardoor verder opschuiven richting de kopsporen. Hierdoor kan er geen weg meer langs gelegd worden waarover de vrachtwagens het laadperron kunnen bereiken. Ik moet nog even gaan puzzelen hoe ik dit op ga lossen.
Verder is er verder gewerkt aan de weg en trottoirs aan de andere zijde van de overweg. Eerst is het wegdek uitgetekend en uitgesneden uit 1mm dik karton.
Daarna volgden de trottoirs uit 2 mm dik karton.
Vanwege enkele dagen mooi weer zijn de trottoirs meegenomen naar de tuintafel en daar voorzien van de tegels door deze in te krassen.
Hierna zijn de trottoirbanden (Evergreenstrips van 1,5 x 2mm in lengtes van 11,5 mm langs de trottoirs gelijmd.
Dit geheel is daarna geschilderd in een beige/grijze kleur en moet nu nog vervuild worden met potloden. Het autowegdek is zwart geverfd en moet ook nog vervuild worden.
Het oude seinhuis van Crabbedam is een dorpsmonument en is als seinhuis niet meer in gebruik. De plaatselijke modelbouwvereniging heeft er haar hobbyruimte ingericht. Dit moet nog verder vorm gegeven worden. Wel is het hekwerk langs de omloop weer vastgezet. Het wachten is het nog op de trap.
De weg en het trottoir langs de brandstofhandel
Er is geen ruimte meer voor een toegangsweg tussen de tanks en het leidinggedeelte
De spoorwegovergang is in aanbouw.
De weg richting het station krijgt vorm
Lekker hobbyen aan de tuintafel
De trottoirs worden op kleur gebracht
Wegdek en trottoirs bij de brandstofhandel
Nogmaals de spoorwegovergang
De weg naar het station heeft een basiskleur gekregen.
Het voormalige seinhuis, nu hobbyruimte van de modelbouwclub