Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Tony's simpele banen.......vervulde wensjes voor kleine "mensjes"......

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

Re: Tony's simpele banen......hello und goodbye, mein Loreley.......(2)....
man, man , man wat een kijk &eet festijn  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.............stadse fratsen en around the cornerwork.....
Hallo leesteraars !

Na het tweedelige vakantieverslag met culinaire hoogtepunten, vandaag een imme-uppiedeetje van Bahnhofshausen 3.0  :)
De afdelingen stadsverfraaiing en -planning hebben voorbeeldig samengewerkt met de secties railinfra en automatisering van deze digispoorbaan en zo al doende
weer een inspirerend stukje modelbaanbouw gerealiseerd  :thumbup:
Stukjes traditioneel handwerk, aangevuld met grote-stappen-snel-thuiswerk en gecompleteerd met de Franse slag hebben dit project naar nieuwe hoogten gestuwd.

Aldus ongeveer zal dit gebeuren in de jaarboeken van Tony's simpele banen beschreven gaan worden.
De WOSA is in deze fase van de bouw nog bewust en vakkundig buiten de deur gehouden, vanwege hun vaak irritante bemoeizucht tijdens het denk- en knutselproces.
Het gaat al niet zo snel meer hier en het levert ook nog een hoop stress op  B)
Ook Carl is - voorlopig - nog niet van de partij, want wij moeten kalm aan (blijven) doen van de HH Doktoren.

Maar wat in het vat zit, verzuurt niet en ik kan jullie zeggen, dat het nog goed gevuld is :P
De scenarioschrijver heeft namelijk al die tussentijds niet stil gezeten en allerhande bruikbare notities gemaakt  8)

En zolang de zoldertemperaturen draaglijk zijn, zal er daar gewoon regelmatig verder gebouwd, geruimd, gepland en ook gespeeld worden.
"Het forum proberen bij te houden zoals ik dat vroeger deed", heb ik los gelaten. ( Eindelijk en met veel moeite  :? )
Ik heb er gewoonweg de puf niet (meer) voor. Komt misschien ooit wel weer  :)

Zo, genoeg getypt !
De updeet dus !
Maar eerst nog één Loreleygrotetreinbaanplaatje  O:-D

Grtz Tony

32L.jpg
Märklin meets Roco.......

32m.jpg
Da's duidelijk hierboven ! Toch ?

32n.jpg
Zoek de verschillen.........

32p.jpg
Het oude Fallergebouw liet zich niet makkelijk plooien en moest van binnen ook nog verstevigd worden. Wordt later nog aan verder geknutst....

32q.jpg
Om het hoekje is geruimd gaat er een nettere onderbouw komen.

32r.jpg
Ziezo en ook komt er een houder voor de MS-1 !

32s.jpg
In een soort holster is mijn MS-1 nu weer grijpklaar.

32t.jpg
Om het hoekie komt later nog een speciaal projectje, maar nu mag de kluizenaarsberg hier nog blijven staan.

32u.jpg
Nog maar weer een pandje gewisseld....., denk dat het zo (ongeveer) wel gaat blijven. Want je weet nooit, wat je op een volgende beurs of zo weer tegen gaat komen  :P

32v.jpg
Pleintje wat verder aangekleed en verrijkt met een Twentse pisbak  ;)

Re: Tony's simpele banen.............stadse fratsen en around the cornerwork.....

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Tony.

De Faller-flat om de daksteunbalk is toch weer prachtig gevonden  :thumbup:  :thumbup:
Wel jammer dat deze grotendeels uitzicht heeft op het urinoir, ach ja: stadse fratsen  :lol:

Groeten,

Erik.
Wat een heerlijke update weer Tony. :thumbup:
Het "pielen" en zoeken naar de juiste plek(ken) met de gebouwen gaat je goed af en ja wat mijn gewaardeerde voorganger Erik schreef met de Faller flat om de daksteunbalk kan ik alleen maar beamen staat erg goed.
Blijf lekker in het tempo doorgaan wat jij het beste vindt jij en een beetje Carl bepalen het tempo van werken en updates plaatsen ik als trouwe volger blijf je toch wel volgen.

Groet Michel
 :offtopic: op de wand staat "Tony is gek" , dat was toch niet van Carl  :O
B) Hee Limbabwiaan, je hebt lekker geknutseld en een top idee om de flat zo om de steunbalk heen te vouwen. :thumbup:
:o) Die Preisers die er wonen schikken maar een beetje in, gewoon alle meubels platslaan en doe die Preisersbewoners dan ook maar, dan is het twee-dimensionaal wonen. :-)

En zoals Ruud ook al opmerkte;  :O  8o Er staan ongewenste teksten op uwen muur;

Tony is helemaal zo gek nog niet.jpg

Waren de kleinkinderen weer op bezoek geweest?  >:-D
Enne uwe holsterhouder voor de MS1 is :thumbup:, als ze dit bij Märklin onder ogen krijgen zullen ze wel balen dat ze het nooit op de markt hebben gebracht. O:-D

Suc6 met verder knutselen.
DirkMan
Ha Tony heerlijk bezig, lekker in je eigen tempo :thumbup: .
En het belangrijkste: je geniet er zelf ook weer van en de lol is weer terug :o) !
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Hoi Tony,

Heerlijk genoten van jou update  :thumbup: :thumbup:
Het flatgebouw die je om de steunbalk gevouwen hebt is weer een slim ideetje  :)
De MS1 heeft een mooi plekkie gekregen ligt altijd voor het grijpen.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Tony,

Die Twentse pisbak zag je vroeger ook in Amsterdam hoor!
Maar dag mag nu niet meer van mevrouw Halsema.

Henk
Die pis bakken mogen nog wel, maar niet meer lozen direct op de gracht
Ze zijn nu op het riool aangesluit
Van halsedinges wil van de stad een onbewoonbaar en levenloos geheel maken
las gister in de krant over reclames die niet meer mochten over vliegen vlees en autos
maar dat koste te veel inkomsten ,dus weer terug gedraaid
kan tony geen burgervader van de stad worden
Re: Tony's simpele banen.............HOHOHO met ook OO - dubbeldeet

Märklin fahren-ärger sparen

Jaja, jongens !
Daar issietochweereffetjes :P
Vandaag een dubbeldeet met wat groen gefrutsel en de buit van een reisje naar het snoepwinkeltje, waar ik al drie jaar niet meer geweest was.
Het leek wel midzomernacht-kerstuitpakjesavond toen ik weer thuis kwam !

Voor wie wil reageren; w8 ff tot de 2e updeet ook geplaatst is  B)

Grtz Tony

33a.jpg
De bosjes rechts van het spoor gaan voor en achter aangevuld worden.......

33b.jpg
Hopla ! Was toch nog aardig wat werk, maar dan heppie ook wat ! Meer bomen komen er achteraan niet, want anders belemmeren ze het zicht op de treinen.

33c.jpg
Even in vogelvlucht.....de struikestrook met boompies is nu klaar genoeg en de rest wordt voor later bewaard.

33d.jpg
Met bruin crèpepapier in de hoek nog vlug wat wit weggemoffeld. Het oog wil ook wat....

33e.jpg
En hier dan het OO-gedeelte; na heel lange tijd eindelijk in Nederland twee Engelse rijtuigen gevonden voor achter mijn Engelse sneltreinlocomotief !

33f.jpg
Ze zijn van Hornby Dublo en van heel dun tin-plate en errug mooi vind ik.

33g.jpg
Hornby bracht deze wagens in sets telkens opnieuw uit met steeds een andere naam erop geplakt.....Deze is de Red Dragon.

Kijk maar; https://www.excaliburauctions.com/auction/lot/263-a-hornby-dublo-2021-2-rail-the-red-dragon/?lot=10913&sd=1

33h.jpg
Nu is mijn verzameling Engels Spul een stuk completer !

33j.jpg
En telkens als ik nu  langs mijn vitriniorama loop, maakt mijn treinenhartje een vreugdeklopje  :favorite:

(einde deel 1) 

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

@citaat Jaja, jongens !
Daar issietochweereffetjes :P

33a.jpg
De bosjes rechts van het spoor gaan voor en achter aangevuld worden.......

WOW! wat een schitterend plaatje zeg!

Allee,
deel twee........

En alvast grtz van Tony  :)

33k.jpg
In de baksteenvormvitrine van de vlooienmarkt staan 2 nieuwe aanwinsten van Lima te wachten op een plekkie op de rails. Er moet namelijk eerst even plaats gemaakt worden.

33m.jpg
Zo, da's voor mekaar ! Ik had al één zo'n karretje (ooit nieuw gekocht), maar dit is veel gezelliger !

33n.jpg
Voorlopig mag dit spul op baan Lindental rond knarren en gerangeerd worden.....

33p.jpg
In het Oldskool-diorama op dezelfde treinkamer (waar het 's zomers lekker koel blijft) stel ik drie van mijn nieuwe bolides voor; Ford Eifel van Busch en van Brekina een Volvo P210 Duett en Goggomobil.

33q.jpg
Wagens even gedraaid.......

33r.jpg
Ook vond ik in het winkeltje nog bruikbaar onroerend goed in ontroerend goede staat. Ook meenemen dus !

33ra.jpg
Het hoekhuis staat nu in Bahnhofshausen 3.0 en het andere pand staat een verdieping lager in Lindental (en niet op de foto).

33s.jpg
De witte Hoyer oplegger vond ik ook en ook die moest even wachten op een plekje op de baan.

33t.jpg
Die mocht namelijk op een draagwagen  :P (die andere Hoyer oplegger past helaas niet met zijn wielen op/in zo'n wagen)

33tu.jpg
En met dit totaletreinplaatje sluit ik af. 

Dag Tony.

Je hebt allemaal erg leuke aanwinsten
weten te scoren  :cool:
Die Goggomobil is werkelijk een snoepje!  :thumbup:
En die bananen-karren van Lima zien er eigenlijk
veel beter uit dan die van Märklin  :roll:

Gefeliciteerd met alle nieuwe aanwinsten!

Groeten,

Erik.
Tony,

Heerlijke updates met veel gevarieerd nieuws en fijne treinbaanplaatjes. Gefeliciteerd met al die fraaie aankopen en veel plezier er mee! Bij jou duidelijk geen komkommertijd, maar lekker doorgaan met de hobby :thumbup:.

Ik moest laatst nog aan je denken toen Michel en ondergetekende in Brugg CH waren bij een reuze treinbaan bij hotel Terminus op zolder. Grotendeels prachtige analoge nostalgie (zie mijn topic voor meer plaatjes :P). 

20250531_172937a.jpg

Groeten,
Wico
 :) Hee fijne Limbabwiaanse modelspoorbaanfrutselknutselkunstenaar, je hebt een errug leuk uitstapje gemaakt naar het snoepwinkeltje en mooi treinenspul gekocht. :thumbup:  B)
De bananenkarren zijn helemaal top zo met een gebogen dak, anders passen de bananen er niet goed in. :o)
Die Engelse Hornby Dublo zijn ook verry marvelous nice, en ze staan al op het goede linker spoor, zoals de Britten het ooit bedacht hadden. :thumbup:
Je verdere aankopen zijn ook  :favorite: , :thumbup: en  B)

:warning:  Ondanks de lekkere koele treinenkamer is er toch iemand flauwgevallen, mot je effe checken. :o)
Of hij viel flauw van ontroering na het zien van die  mooie Piaggio Ape, kan ook natuurlijk.

Flauwgevallen.jpg

B) Groette vanuit de bijna gesmolten Kaasstad.
@citaat Kan je kaasfonduen :-) !
Leuke aanwinsten Tony, maar vooral van die Duet word ik natuurlijk extra vrolijk :thumbup: !

IMG-20250613-WA0000.jpg

Edit: eerste foto was behoorlijk onscherp, dus noog maar eentje:
IMG-20250614-WA0001.jpg

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Tony,

Errug mooie updeet weer.  :thumbup:

Henk
Forum Moderator

Bedankt voor de twee leuke updates Tony  :thumbup: :thumbup:

Je hebt prachtige nieuwe aanwinsten binnen gekregen  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman
Hoi Tony, het wachten op de update(s) wordt steeds minder zwaar na het zien van de vele prachtige scenery en aanwinsten foto´s. :)
Laten we beginnen met de Engelse aanwinsten wat een snoepjes zijn het en voor mij hoeven er niet meer achter de stoomloc te hangen de sleep is perfect zo in mijn ogen.
De bananen wagons van Lima zijn een lust voor het oog zeker zo met zijn drietjes in het rangeerterrein opgesteld. :favorite:
En dan de auto aanwinsten prachtige en bij het zien van de Goggomobil moest ik meteen aan sommige elektrische net zo lomp als even lelijk. :D
En ja het aangeschafte ontroerendgoed staat meteen als een huis op die plek alsof het er al jaren staat. :favorite:
En dan de Hoyer oplegger die heeft zijn plekje gevonden in de mooie gevarieerde sleep van goederen wagons.

Kortom Tony ik heb weer genieten van wat je hebt laten zien bedankt voor de glinsters in mijn ogen en de glimlach op mijn mond. :favorite:  :favorite:

Groet Michel
Je hebt een prachtige verzameling treinen Tony, waar je terecht veel plezier aan hebt en ons via de foto's mee laat genieten.

Luc
En speciaal voor Michel nóg een "Goggo"!
IMG-20250614-WA0000.jpg
Citaat van: h0_miessie op zaterdag 14 juni 2025, 10:13:45de Goggomobil moest ik meteen aan sommige elektrische net zo lomp als even lelijk. :D
:P Nou, nou, lomp en lelijk??? Ik ben helaas de bestuurder niet in de onderstaande Goggomobil Transporter want die aanblik is toch wel heel errug cool. B) B)
Zo'n mooie foto nemen van een langsrazende elektrieke auto wordt nooit wat. >:-D
En idem als je de foto maakt van een langsrazende Bayerische Motoren Werke auto, is ook niet zo cool als deze aanblik. :-)

Heel cool.jpg 
Bron:kleinanzeigen.oldtimer-markt.de
Hoi Tony,

wat schitterend allemaal weer. En waar zouden we zijn zonder dat snoepwinkeltje  :P  :P

groet,
Roel

Hoi en dank voor de waarderingsen, extra geplaatste foto's en reacties !

Ik ga weer eens proberen een antwoord-in-een te formuleren  O:-D
Wel zo handig ! Zo valt men niet in overbodige herhalingen en het scherpt de geest.

Welnu, zoals jullie hebben gezien, kun je 2e(3e, 4e, 5e ?) hands voor de prijs van één nieuwe wagon een hele zooi nog goed bruikbare en prima ogende treinspullen aanschaffen !
En net zoals velen van jullie, was ik geporteerd van die kleine transport-Goggomobil. Wat een scheetje  :favorite: !
Wat mij ook veel plezier op dit forum verschaft, is dat de foto's uitermate nauwkeurig bekeken en bestudeerd worden. Dat blijkt wel uit de scene die Die Dekselse Dirk-Jan eruit lichtte  :thumbup:
Goed gezien ! Dat malheur is ontstaan tijdens het meermaals optillen van de plaat waar dit stuk stad op staat. Daar wordt letterlijk nog steeds met de scenery geschoven. Dat u het maar weet.
Zoiets als het door Wico getoonde sporenbord met bezetlampjes heb ik trouwens - veel kleiner - ook gehad en de gedachte, dat er zelfs in die Schweiz nog aan me gedacht wordt, streelt mijn ego in hoge mate  ;) !

Tijdens onze Engeland-reizen kocht ik telkens wat materieel in een knus snoepwinkeltje in Folkestone en soms -met wat geluk- in andere plaatsen. Ook de Dapol treintjesfabriek hebben we zo ooit -toevallig- bezocht.
Maar leuke en aardig geprijsde rijtuigen vond ik maar één keer en die heb ik dus in de winkel laten liggen, wantvanwege al heel wat andere vakantiesouvenirs tijdens die reis gekocht.
Achteraf altijd spijt van gehad, want nooit meer tegen gekomen. Dus toen ik ze in ons buurtsnoepwinkeltje tegenkwam.........bingo !

Verder kan ik jullie nog melden, dat ik qua gezondheid echt kalm aan moet doen (en doe!) en dat er gewoon verder gemodeltreind wordt.

Grtz Tony

( die zich door Herbert (die van de WOSA) heeft laten vertellen, dat Hanzi een wensput op zijn baan heeft staan en er zich daar -na het zien van mijn Goggomobil in de updeet- ook een gewenst heeft ! Maar dan een rooie.)

Ha Tony,

Mooi te zien dat het vakantiegeld weer zeer doordacht besteed wordt. Zo'n snoepwinkeltje met verrassingen, moet gekoesterd worden.
Je voortgang met de baan blijf ik vol aandacht volgen.
Zo en ik ben weer bijgelezen, gefeliciteerd met je prachtige aanwinsten. Voor de rest fotografisch materiaal van U modelbouw activiteiten. Ik moet zeggen om te smullen, was alleen met de fotoos al een half uurtje bezig.
Voor de rest doe rustig aan Tony, je gezondheid is belangrijk.
Weer bijgelezen, flinke updeeet met n boel "nieuwe" spullen. Hoe staat het nog met mats &Co?
Re: Tony's simpele banen............. Carl's zomerfilm......

"Carl ?"
"Ja Matz ?"
"Ik verveel me !"
"Da's anders precies de bedoeling van de zomervakantie, Matz ! Lekker nixen aan het zwembad en vanavond met de twins een vorkje prikken met een bruine pater erbij."
"Maar ik mis het bouwen aan de treinbanen en de avonturen......."
"Je weet; Tony moet zen gemak houden en bovendien is het daar zelfs voor ons nu ook nog eens veels te warm voor. En zeker op zolder ! Want dan worden onze weekmakers bleekmakers"
"Kunnen we anders op die ándere treinkamer wat doen ? Daar is het lekker aircokoel te maken !"
Dat leek Carlchen wel wat en hij dacht diep en lang na.........
"Ik heb het ! We maken een film van de banen en dio's daar en dan gooien we die lekker als updeet op het forum en zo hebben we meteen een cadeautje voor mijn peetoom Mies, want die werd 60!"
"Super, Carl ! Dan ga ik alvast een draaiboek maken en als jij dan filmt, draai ik aan de trafo en......."
"Rustig aan, Matz. Alles op zijn tijd."

( Ja, het duurde toch wel effe voordat alles voor elkaar was, maar het resultaat mag er zijn (( digibete Tony moest het filmpje inkorten   :? )) en hopelijk vinden jullie dat ook. )

Grtz and keep cool !!!

34y.jpg
Zo warm was het eergisteren al op zolder.......

Wederom een wanteekmoevie van de middelste plank en met liefde gemaakt  O:-D

BLIJ dat ik analoog RIJ

Heerlijk om hier de dag mee te beginnen! Oeps en nu is het opeens laat, moet ik me nog gaan haasten ook :O . Oh nee, laat maar, veel te warm! Heerlijke film :favorite: !

En ik maar denken dat je alles gesloopt had en naar zolder had verhuisd ;) ...

Swiss rail .. what else?

Tony,

Dat was volop genieten van de eerste tot en met de laatste minuut. Prachtige indruk van (een deel) je banen en dio's en veel herkenning van eerdere avonturen en updates :thumbup:. Mooi om dat nu eens allemaal in alle rust en in samenhang te bekijken :thumbup:. Dit smaakt naar meer, dus rustig na gaan denken over het scenario voor je herfstfilm :D.

Groeten,
Wico   
Prachtig prachtig dat filmpje helemaal uit Limbabwe , Tx Carl, Matz & Herr Tony 🤗🤗🤗

Dag Tony.

Dank voor een prachtige film  :thumbup:
Heel fijn om de dag mee te beginnen!
Voor ieder wat wils, met een sterke opening: met ruim 5 minuten de 'oude dame' Edelweiss in de hoofdrol.
Ook de statische Italiaanse is een snoepje hoor  :cool:
Verder een lust voor het oog met veel herkenning en oja-momenten :thumbup:

Groeten,

Erik.
 :)  Hee hallo u daar in het warme Limbabwe, erg leuke en mooie film met heerlijke beelden. B)
Deze noem ik geen filmpie, dit is een echte film met deze speelduur. :thumbup:
Ik heb er erg van genoten en ik denk menigeen hier op het forum ook.
 :o) En ik moest wel effe zoeken naar de term bruine pater, maar daar zal je waarschijnlijk een biersoort mee bedoelen.
Want bij jou wonen de broeders van het rechte spoor, scheve spoor en weet ik veel wat allemaal voor sporen maar bij dat bruine pater raakte ik effe in verwarring. :o)
En erg lief dat Carl en Matz die wilden doen voor peetoom Michel, daar zal hij wel van genieten op zijn ouwe dag en wij ook allemaal natuurlijk. O:-D

En dan voor nu doe het verder heel kalm aan en drink voldoende water, rust zal je redden. O:-D
 :o) Ik ga een broodje kaas in mijn tuin zetten, dan heb ik over 10 minuten een tosti, geen apparaat bij nodig. 8o
Toch nog een voordeeltje van dat warme weer weten te bedenken, voor de rest zie ik het nut er niet van in. :roll:

Latersssss.........

Briljant filmpje! Het muziekje heb ik als muziekbarbaar iets zachter gezet (= uit!), maar de beelden waren geweldig!
Tony Carl und Matz, heel erg bedankt voor de verjaardags-film 14 minuten en 50 seconden genieten één van de mooiste verjaardagcadeau's die ik heb gekregen dit jaar.  :favorite:
Ik kreeg vele flashbacks van deze memory-lane film zie de verhalen zo weer voor mij en dan het materiaal dat begon natuurlijk al meteen goed. :thumbup:
Mijn laatste korte vakantie dag kan niet meer stuk Tony en boys bedankt hiervoor.

Groet Michel

En toch al lid sinds 19 maart 2012, hoe kan dat.

Net onder het genot van een Raketje (ijsje) de video bekeken en wat een inspiratie op gedaan.
Vond het wel een beetje te warm momenteel maar door de verkoeling van het Raketje was het redelijk te doen.
Je ziet het plezier van bouwen goed terug in de video, top gedaan en dan ook nog in een wanteekopname.

Allereerst mijn dank voor de mooie complimenten, heren !
Altijd een fijne opsteker  :thumbup:

@ Hans; één treinkamer leegruimen en verhuizen kon ik nog nèt handelen en deze heeft een heerlijke werkplek en de fijnste rij- en rangeermogelijkheden  :)

@ Wico; ja, het werd weleens tijd om deze banen en dio's nog eens te showen. Een vervolg komt er vast nog wel. Is erg leuk om te doen, maar dat weet jij als geen ander  ;)

@ Wim; fijn, dat de film ook in Belgie vertoond werd en goed bevallen is  :)

@ Erik; nu je het zo schrijft, die herken-momenten herken ik ook en de TEE RAm  :favorite:  voelt zich op deze baan helemaal thuis.  ( Dat was -vreemd genoeg- op zolder niet zo.....daar werd er soms stotterend gereden  8o )

@ Dirk-Jan; alle biertjes heten hier bruine pater. Lekker bij een missionaris aan het spit !  :P ( al zijn tosti's ook niet verkeerd )

@ Frank; gelukkig ging het in hoofdzaak om de beelden  O:-D

@ Mies; mooie vakantie-afsluiter dus ! Al kan zo'n film nooit op tegen de Rijn of Moezel  :)

@ Tom; dat is mooi verwoord en dat bouwplezier was ( en is ! ) er zeer zeker  :)

Tot de volgende updeet maar weer !
Grtz Tony

Beetje vertraagd door warmte en andere perikelen, het was weer een waar genoegen de video enige malen met vreugde te aanschouwen. Zo en nu het toetsenbord schoonmaken want al dat gekwijl ........
Dag Tony.

Het is zoals gewoonlijk altijd weer smullen hé Tony kan niet missen maar heel goed hoor hoe jij door blijft gaan en geniet steeds weer van je updates. :thumbup:
Het blijft smullen :P  :thumbup:
Mvgr,

Theo.
Forum Moderator

Hoi Tony,

Net eindelijk de tijd gehad om je filmpje op mijn gemak te bekijken, ook ik heb het alleen met de beelden gedaan  :)
Leuk om zo vliegend over jou banen mee te kijken met al het moois wat jij gebouwd hebt  :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Tony's simpele banen.......Van hot naar haar en schots en schuiven (of zoiets)
Ja, wat een titel weer, hè ?
Maar de zomer uit je bol en de zoldertemperatuur weer draaglijk en werkbaar en dan krijg je dat  O:-D
Want veel te lang niks gemodelgetreind.......en ook niet geforumd. Maar nu jeukt het weer en dan moet er "gedabd" worden, zoals ze hier zeggen. Actie !
De trap dus op en overal wat ruimen en verzetten, wat rondkijken en plannen maken en meer van dat soort zaken.
En van Carl en Matz heb ik geen last, want die zijn met de meiden op vakantie, dus ik kan vrijelijk en zonder commentaar en tegenwerpingen fantaseren over wat ik nog allemaal zou kunnen maken.

En van het een kwam het ander en gaandeweg borrelen er ideeën op, die om proberen en uitvoeren ( of andersom ) smeken  :o)
En nu ben ik dus van alles tegelijk en door elkaar aan het doen en beleef daar veel plezier aan  :P !
En hieronder laat ik daarvan 10 plaatjes met praatjes zien.

Aan het èchte verder afwerken ga ik nog niet beginnen, eerst worden de grote lijnen uitgezet en ingevuld en wordt alles grofweg en voor de eerste blik toonbaar gemaakt.
Hopelijk kan ik op deze manier verder gaan, want medisch zijn er nog wat hobbels en (nieuwe/extra) onderzoeken te nemen, maar voorlopig gaat het wel.

Grtz Tony

( Die ook nog steeds enthousiast op zijn nieuwe treinbaan met de treintjes aan het knarren is  :thumbup: Baan bevalt en voldoet uitstekend ! )

35a.jpg

35b.jpg

35c.jpg

35d.jpg

35e.jpg

35f.jpg

35g.jpg

35h.jpg

35i.jpg

35j.jpg

Volgende stapjes hier worden met een kwastje vergeelde witte verf genomen......

Re: Tony's simpele banen.......Van hot naar haar en schots en schuiven (of zoiets)
Forum Moderator

Hoi Tony,

Met dat schuiven van onroerend goed wordt het steeds meer een geheel, Seinhuizen is leuk gevonden  :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman
Ziet er weer goed uit Tony.  :thumbup:

Dag Tony.

Eindelijk weer wat nieuws uit Limburg  :thumbup:
Mooi dat de nieuwe modelbaan nog steeds
volledig voldoet en je bezig houdt!

Seinhuizen als 'spoorwegdorp' is leuk gevonden. :cool:
Gezien de naam is het Nederlands anders
werd het wel Stellwerksdorf am Bach of
zoiets dergelijks genoemd :roll:  :lol:
De maskering van het doorrij-gat aan beide
zijden is weer een gouden vondst! :thumbup:

Sterkte met jouw gezondheid :wink:

Groeten,

Erik.
Tony,
Het schuiven van gebouwen en of seinhuizen gaat je nog steeds goed en dat is zeker te zien hoe goed alles in en bij  elkaar past. :thumbup:
Verder is het inkijkje heel erg leuk en maakt het er door heen kijken heel nieuwsgierig. ;)

Groet Michel
En nét als je denkt: lang niks van Tony gehoord, hoe zal het met 'm gaan? komt er weer een leuke update vanaf zijn kant :o) !
"Seinhuizen"; kom er maar op, geniaal :-) ! Mooi dat je weer zin hebt om lekker verder te knutsen, dat je dat nog maar lang met ons mag delen :thumbup: .

zonder fantasie ook geen creativiteit

Ja, das sind sein hausen...
 @citaat Das muss Pfaff Deutsch sein....  >:-D