Hallo leesteraars !
Na het tweedelige vakantieverslag met culinaire hoogtepunten, vandaag een imme-uppiedeetje van Bahnhofshausen 3.0
De afdelingen stadsverfraaiing en -planning hebben voorbeeldig samengewerkt met de secties railinfra en automatisering van deze digispoorbaan en zo al doende
weer een inspirerend stukje modelbaanbouw gerealiseerd
Stukjes traditioneel handwerk, aangevuld met grote-stappen-snel-thuiswerk en gecompleteerd met de Franse slag hebben dit project naar nieuwe hoogten gestuwd.
Aldus ongeveer zal dit gebeuren in de jaarboeken van Tony's simpele banen beschreven gaan worden.
De WOSA is in deze fase van de bouw nog bewust en vakkundig buiten de deur gehouden, vanwege hun vaak irritante bemoeizucht tijdens het denk- en knutselproces.
Het gaat al niet zo snel meer hier en het levert ook nog een hoop stress op
Ook Carl is - voorlopig - nog niet van de partij, want wij moeten kalm aan (blijven) doen van de HH Doktoren.
Maar wat in het vat zit, verzuurt niet en ik kan jullie zeggen, dat het nog goed gevuld is
De scenarioschrijver heeft namelijk al die tussentijds niet stil gezeten en allerhande bruikbare notities gemaakt
En zolang de zoldertemperaturen draaglijk zijn, zal er daar gewoon regelmatig verder gebouwd, geruimd, gepland en ook gespeeld worden.
"Het forum proberen bij te houden zoals ik dat vroeger deed", heb ik los gelaten. ( Eindelijk en met veel moeite

)
Ik heb er gewoonweg de puf niet (meer) voor. Komt misschien ooit wel weer
Zo, genoeg getypt !
De updeet dus !
Maar eerst nog één Loreleygrotetreinbaanplaatje
Grtz Tony

Märklin meets Roco.......

Da's duidelijk hierboven ! Toch ?

Zoek de verschillen.........

Het oude Fallergebouw liet zich niet makkelijk plooien en moest van binnen ook nog verstevigd worden. Wordt later nog aan verder geknutst....

Om het hoekje is geruimd gaat er een nettere onderbouw komen.

Ziezo en ook komt er een houder voor de MS-1 !

In een soort holster is mijn MS-1 nu weer grijpklaar.

Om het hoekie komt later nog een speciaal projectje, maar nu mag de kluizenaarsberg hier nog blijven staan.

Nog maar weer een pandje gewisseld....., denk dat het zo (ongeveer) wel gaat blijven. Want je weet nooit, wat je op een volgende beurs of zo weer tegen gaat komen

Pleintje wat verder aangekleed en verrijkt met een Twentse pisbak