Hee Erik, soms trek ik me wel wat aan van je opmerkingen, maar denk niet dat ik er een gewoonte van ga maken.

Het grote voordeel van een baanplan hebben zonder plan is dat ik me zelf ook weer steeds weet te verrassen.

Terwijl ik de afgelopen dagen het achterste stuk aan het begroenen/asfalteren was, was ik het ook wel zo langzamer eens met mezelf dat ik een deel van mijn huisjes en dergelijke ga wegdoen.
Door de jaren heen en een aantal verhuizingen stapelt de voorraad kratten met huisjes, kermis en locomotief werkplaats zich maar op.

Allemaal leuk, maar ik ga het toch niet meer gebruiken, anders wordt het teveel een herhaling van zetten.

Dus het moet allemaal nog wat sudderen, maar ik ga denk ik maar een compleet (test) circuitje maken, met wat hoogte verschillen erin.
Moet denk ik passen op dat deel. Daar dan rechts van achter het spoor een Duits stadje met stadsmuur en daar weer recht van het Allo Allo dorpje.
Dat hangt nu in de lucht, maar het hout begint krom te trekken en vind ik te leuk om het weg te doen.
Dus dan is er uiteindelijk toch een soort van plan.

Als ik dan de treinenkamer in kom is het als eerste links en dan in volgorde naar rechts:
Faller AMS baantje met Old Skool bebouwing.
Besneeuwde berg met skiërs en Kerstmarkt.
Kangourou rangeerterrein met nog een klein beetje ruimte voor dat ga ik nog bedenken.
Circuit.
Duits stadje.
Allo Allo dorpje.
En dan het luik met rails om de kamer in/uit te gaan.
Zo her en der staan al aardig wat scratch build bouwwerkjes, die mogen allemaal blijven natuurlijk.

Voor sommigen misschien een zootje, maar ik vind het leuk.

Dirk-Jan
N.B. op het nieuwe weggetje komen nog wel wat witte strepen, niet te veel, weggetje is met de franse slag gebouwd.