Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Baanplan (zonder plan) Achtergrond gebouwen

Gestart door Dirk-Jan maandag 16 januari 2012, 19:09:46

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Baanplan (zonder plan) Hoek op de schop, ben nou toch bezig.
 @citaat

:roll: Ja, Erik, dat is ook nog wel een idee, ga ik ook nog even uitproberen. :thumbup:
Het is een beetje zoeken, kijken, schuiven en denken. En de asfalt kleur is wel een dingetje, ik wil het niet te zwart.
De kleur die er nu op zit is maar een eerste laagje, het mag ook vooral niet te egaal van kleur worden.

Wat betreft de ruimte, die is er eigenlijk niet, maar ik maak het toch :P, een soort van diorama bouw, maar evengoed ook met langsrijdende treinen. B)
De algehele logica is er toch al niet in mijn baan, meteen links van het test circuitje begint een vierkante meter witte berg met skiërs.
En dan daar weer links van het Faller AMS Old Skool gedeelte.
En dat zonder langzaam verloop in het landschap, het is bij mij gewoon pats boem, volgende stukje.:D

Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 07 maart 2021, 15:01:34
Hierbij heb je duidelijk een scheiding tussen industrie en circuit aangehouden.
Valt wel mee, het rangeerterrein, de omgeving en het circuitje is allemaal Frans en het tijdsbeeld is eind jaren zestig/begin jaren 70.

Dirk-Jan



Re: Baanplan (zonder plan) Erik vond het niks, dus meer ruimte voor circuit.
 :o) Hee Erik, soms trek ik me wel wat aan van je opmerkingen, maar denk niet dat ik er een gewoonte van ga maken. :D

Het grote voordeel van een baanplan hebben zonder plan is dat ik me zelf ook weer steeds weet te verrassen. :)
Terwijl ik de afgelopen dagen het achterste stuk aan het begroenen/asfalteren was, was ik het ook wel zo langzamer eens met mezelf dat ik een deel van mijn huisjes en dergelijke ga wegdoen.
Door de jaren heen en een aantal verhuizingen stapelt de voorraad kratten met huisjes, kermis en locomotief werkplaats zich maar op. 8o
Allemaal leuk, maar ik ga het toch niet meer gebruiken, anders wordt het teveel een herhaling van zetten. :roll:
Dus het moet allemaal nog wat sudderen, maar ik ga denk ik maar een compleet (test) circuitje maken, met wat hoogte verschillen erin.
Moet denk ik passen op dat deel. Daar dan rechts van achter het spoor een Duits stadje met stadsmuur en daar weer recht van het Allo Allo dorpje.
Dat hangt nu in de lucht, maar het hout begint krom te trekken en vind ik te leuk om het weg te doen.

Dus dan is er uiteindelijk toch een soort van plan. :D
Als ik dan de treinenkamer in kom is het als eerste links en dan in volgorde naar rechts:
Faller AMS baantje met Old Skool bebouwing.
Besneeuwde berg met skiërs en Kerstmarkt.
Kangourou rangeerterrein met nog een klein beetje ruimte voor dat ga ik nog bedenken.
Circuit.
Duits stadje.
Allo Allo dorpje.
En dan het luik met rails om de kamer in/uit te gaan.
Zo her en der staan al aardig wat scratch build bouwwerkjes, die mogen allemaal blijven natuurlijk. O:-D

Voor sommigen misschien een zootje, maar ik vind het leuk. :P

Dirk-Jan

N.B. op het nieuwe weggetje komen nog wel wat witte strepen, niet te veel, weggetje is met de franse slag gebouwd. :o)





Re: Baanplan (zonder plan) Erik vond het niks, dus meer ruimte voor circuit.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Erik vond het niks, dus meer ruimte voor circuit.
Franse slag, Italiaanse slag, Duitse slag, Zwitserse slag, allemaal anders.
Sla er op los.  :thumbup:
Re: Baanplan (zonder plan) Erik vond het niks, dus meer ruimte voor circuit.
Das een flinke uitbreiding voor het circuit Dirk-Jan.
Want meer (race)asfalt hoe meer kijk plezier voor de maker en kijkers. :P

Succes met de verdere bouwactiviteiten van het circuit.

Groet Michel
Re: Baanplan (zonder plan) Erik vond het niks, dus meer ruimte voor circuit.
Dirk-Jan,

Dat zijn mooie plannen! En terecht dat het circuit de ruimte gaat krijgen die het verdient. Ik kijk nu al weer uit naar de volgende update :).

Groeten,
Wico
Re: Baanplan (zonder plan) Erik vond het niks, dus meer ruimte voor circuit.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Erik vond het niks, dus meer ruimte voor circuit.
Goeiemorgen Dirk-Jan!

Ik ben blij dat ik je heb kunnen stimuleren om jouw fantasie meer ruimte te geven!  :thumbup:
En ja, die plastic meuk die op menig treintafel te zien is, is minder fantasievol dan zelf gebouwd spul!

Groeten,

Erik.
Re: Baanplan (zonder plan) Erik vond het niks, dus meer ruimte voor circuit.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Erik vond het niks, dus meer ruimte voor circuit.
Prima plannen weer, Dirk-Jan  :thumbup:

Het toekomstige circuit valt qua afmetingen nog nét binnen de WOSA-normen, de meesten maken het toch al snel té groot.
Carl is met zijn groene vingers in paint voor je aan de slag gegaan, om een visuele scheiding op je baan aan te brengen.
Ik moest het per se van hem plaatsen hier. Je ziet maar wat je ermee doet. ( Die flapdrol ligt zich hier ook overal tegenaan te bemoeien  :? )
Al met al ook een mooie aanleiding, om nog meer racewagens te verzamelen, trouwens  :P

O ja, de rest van de plannen klinken ook goed !
Maar.....eerst zien en dan geloven  :D

Grtz Tony
Re: Baanplan (zonder plan) Erik vond het niks, dus meer ruimte voor circuit.
 B) Nou, ik vind het er al helemaal ongeveer bijna zo goed als op lijken met wat ik in mijn hoofd heb. :roll: :D
Die Carl heeft toch maar weer prima zijn best gedaan en veel dank  daarvoor aan die kleine snuiter. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
En nee, ik ga het circuitje niet naar hem vernoemen, et ken te gek natuurlijk. :-)
Maar er komen inderdaad wel iets van afscheiding ertussen, natuurlijke begroening, misschien een paar rotsen/bergjes,
hekwerken, muren of weet ik wat, het kwartje moet hier ook nog vallen, net als bij Miessie.  :D


Citaat van: Tony op donderdag 11 maart 2021, 15:06:48
Maar.....eerst zien en dan geloven  :D
:o) Ja, ik ook. :D

Citaat van: Nieuwenhuis op donderdag 11 maart 2021, 10:06:04
En ja, die plastic meuk die op menig treintafel te zien is, is minder fantasievol dan zelf gebouwd spul!
Ja, ja, dat vind jij, dat vind ik ook, maar er zijn er hier genoeg die met veel lol en plezier bouwen aan kleine en grote bouwpakketten.
En dan ook helemaal gelukkig zijn als het dan een mooi eindresultaat wordt, en wat het dan ook vaak is. B)
Dus omdat dat spul nou gelijk weer meuk te noemen, dat kan ik als moderator niet goedkeuren. O:-D :D

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Erik vond het niks, dus meer ruimte voor circuit.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Erik vond het niks, dus meer ruimte voor circuit.
Het WOSA-circuit was bedacht door Herbert, Dirk-Jan.
Matz vond dit idee beter.......... O:-D

( Ik plaats het maar even, want hij dreigde anders enkele loc's te saboteren  8o )

Bij deze........

Grtz Tony
Re: Baanplan (zonder plan) Erik vond het niks, dus meer ruimte voor circuit.
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Erik vond het niks, dus meer ruimte voor circuit.
Dat wordt dan kruipen voor de MS1 DirkJan  8o
Re: Baanplan (zonder plan) Erik vond het niks, dus meer ruimte voor circuit.
  @citaat en @citaat @citaat

8o Nou, ik niet, wat denk je dat die raceauto's kosten? Die ga ik echt niet de afgrond in laten rijden. :o) :-)
En de WOSA laat ik hier geheel buiten, die plastic koppies kunnen dit niet allemaal bevatten. >:-D

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Erik vond het niks, dus meer ruimte voor circuit.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Erik vond het niks, dus meer ruimte voor circuit.
Toch ook maar er tegenaan bemoeien want ik raak in de war. In den beginne werd er alleen gesproken over een test circuitje en nu gaat de discussie over een race circuit. Als testbaantje is het plaatje van post #2506 prima voldoende. Maar als racebaan volledig ongeschikt. Dan krijg je races zonder inhaalmogelijkheden op zo een smal weggetje. En de racekenner noemt dat treintje rijden. Dat doen die andere welgestelde dingen toch al op jouw ongeplande baantje. Dan hoef je daar ook geen circuitje voor aan te leggen. Als het een echt racecircuit moet voorstellen dan is het plaatje van Matz veel beter geschikt. De rest fantaseer je er dan maar bij. Dat lukt jou heel goed heb ik begrepen.
Re: Baanplan (zonder plan) Erik vond het niks, dus meer ruimte voor circuit.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Erik vond het niks, dus meer ruimte voor circuit.
Dag Dirk-Jan.

Citaat van: Dirk-Jan op donderdag 11 maart 2021, 15:24:44
Citaat van: Nieuwenhuis op donderdag 11 maart 2021, 10:06:04
En ja, die plastic meuk die op menig treintafel te zien is, is minder fantasievol dan zelf gebouwd spul!
Ja, ja, dat vind jij, dat vind ik ook, maar er zijn er hier genoeg die met veel lol en plezier bouwen aan kleine en grote bouwpakketten.
En dan ook helemaal gelukkig zijn als het dan een mooi eindresultaat wordt, en wat het dan ook vaak is. B)
Dus omdat dat spul nou gelijk weer meuk te noemen, dat kan ik als moderator niet goedkeuren. O:-D :D

Ja sorry, je hebt helemaal gelijk meneer de Moderator :thumbup:
Het leek mij een goede reden om 'het koren van het kaf te scheiden', maar niet om 'azijn te plassen', Dirk-Jan. :eek:
Die lui van de WOSA zullen ook wel mee zitten te gluren en die kunnen een dergelijke uitspraak al helemaal niet waarderen.
Zo ook vriend Tony, die het verworven plastic uit vergane jaren modificeert tot architectonische hoogstandjes!

Groeten,

Erik.
Re: Baanplan (zonder plan) Erik vond het niks, dus meer ruimte voor circuit.
Citaat van: Lobomotion69 op donderdag 11 maart 2021, 16:51:58
Toch ook maar er tegenaan bemoeien want ik raak in de war.
Nou, ik ook, je bent niet de enigste, het zijn verwarrende tijden. :D
Maar je hebt gelijk, het wordt een testcircuitje, geen groot race circuit, dan moet ik de hele treintafel leegvegen. 8o
Gewoon klein, leuk en fijn en kan nog wel effe duren voordat het klaar is, dus niet aankomend weekend. :o)

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Nouvion tijdelijk uit elkaar
Citaat van: Tony op donderdag 11 maart 2021, 15:06:48
O ja, de rest van de plannen klinken ook goed ! Maar.....eerst zien en dan geloven  :D
:P Nou, Tony, bril op, dan kan je het zien. :D

Vandaag bezig geweest met de afbraak van Allo Allo Nouvion, alle bewoners en voertuigen e.d. liggen tijdelijk in doosjes en de bebouwing tijdelijk terzijde gezet.
Ondergrond van de muur en dan kan het opnieuw opgebouwd gaan worden in het rondje rails, dat past wel.
Het rondje rails is daar ontstaan om de treinen op de baan ook de andere kant op te kunnen laten rijden, krijgt misschien niet de schoonheidsprijs,
maar het is wel functioneel. En een deel van het rondje gaat wegvallen achter de bebouwing, word vast wel wat. :)

:o) En het testcircuitje dan hoor ik sommige denken; nou, eerst effe dit, morgen effe dat en daarna kijken wat ik van het testcircuitje stukje ga brouwen. :roll:

Dirk-Jan

Re: Baanplan (zonder plan) Knoeien met piepschuim
 8) Vandaag een beetje schuiven, kijken en nadenken met piepschuim. :roll:
Gelukkig had ik nog een flink brok, ik kan nog even voort.
Ik weet ongeveer wel hoe het eruit gaat zien, nu mijn gedachten nog even over brengen in piepschuim en roodband knoeiwerkgepruts. :D
De foto's laten zien hoe het ongeveer plus minus circa bij benadering gaat worden.
En ja, mijn plannen zijn wederom te groot of de ruimte is te klein, the story of my life.
Maar ja, ik doe het er wel mee, het is maar een luxe probleem. O:-D

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Rechte lijnen wegwerken.
 :) Al een beetje aan de slag geweest met gips knoeien, meteen maar proberen om de rechte lijnen wat weg te werken.
En ook een beetje bij de overgang van het sneeuwlandschap naar de Franse dalzijde, ziet er dan toch wat leuker uit.
:o) Ik doe het stukje voor stukje, niet meteen een hele zak gips weg smeren, het creëren van kunst vereist nou eenmaal tijd. :roll:

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Rechte lijnen wegwerken.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Rechte lijnen wegwerken.
Tip,
Je materiaal waar je mee gegipst hebt niet in de wasbak schoonmaken, dat geeft verstoppingen.

Maar die  :idea: had ik waarschijnlijk al gegeven  :D

Verder zijn giet mallen voor rotsen/rotsjes enz ook leuk om mee te werken  :)
Re: Baanplan (zonder plan) Rechte lijnen wegwerken.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Rechte lijnen wegwerken.
Dirk-Jan,

Leuk om je gepruts op de voet te volgen. Nog leuker om stiekem ook wat van je oude creaties weer in beeld te zien. Die geven mij vertrouwen dat het met Nouvion en het circuit ook helemaal goed gaat komen :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Baanplan (zonder plan) Rechte lijnen wegwerken.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Rechte lijnen wegwerken.
Je bent weer lekker aan het knutselen  :)
Nu zag ik op de laatste foto een vliegende auto  8o dat zie je toch niet vaak  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Baanplan (zonder plan) Rechte lijnen wegwerken.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Rechte lijnen wegwerken.
U is een aardig potje aan het tempexgipsprutsen, confrère Dirk-Jan !
De contouren van uw scheppingsdrang beginnen al aardig vorm te krijgen en uw daadkracht is navenant  :thumbup:
Nadere bestudering van het getoonde beeldmateriaal bracht wel aan het licht, dat de elektronische beveiliging op het - gelukkig naamloze - station ondermaats en derhalve ontoereikend was  :?
Hopelijk heeft u het onderhavige bord muurvast gemonteerd, want ik zie bij U geen enkele beveiliging........

Ik zie de verdere uitwerking van Uw spontane ideeën met belangstelling tegemoet !

Een weledele Groet,

Tony
Re: Baanplan (zonder plan) Rechte lijnen wegwerken.
Citaat van: Barry1972 op maandag 22 maart 2021, 17:29:33
Je materiaal waar je mee gegipst hebt niet in de wasbak schoonmaken, dat geeft verstoppingen.
Maar die  :idea: had ik waarschijnlijk al gegeven  :D Verder zijn giet mallen voor rotsen/rotsjes enz ook leuk om mee te werken  :)
Nee, inderdaad geen gips zooi in de wasbak, ik wist de :idea: ook, maar altijd goed om het onder de aandacht te brengen. O:-D
En die malletjes kunnen een prima hulpmiddel zijn, maar ik gebruik boomschors en de losse pols, gaat me altijd wel leuk af. :)

Citaat van: Wico op maandag 22 maart 2021, 17:35:10
Nog leuker om stiekem ook wat van je oude creaties weer in beeld te zien. Die geven mij vertrouwen dat het met Nouvion en het circuit ook helemaal goed gaat komen :thumbup:.
8) Ik kijk ook steeds met plezier naar de oude creaties, blij dat ik het hier weer kon hergebruiken en kon ophangen. :)
En ik zal trachten je vertrouwen niet te beschamen, ik zal al mijn skills aanwenden en gebruiken om er wat leuks van te brouwen.

Citaat van: Degeluidsman op maandag 22 maart 2021, 21:23:49
Nu zag ik op de laatste foto een vliegende auto  8o dat zie je toch niet vaak
Dat is de Kerstman met zijn Citroën type H, een modernere variant van de arrenslee. B)
:o) Er is ook een raadseltje over; het is rood en vliegt door de lucht? ....................Een Citroen. :D

Citaat van: Tony op maandag 22 maart 2021, 23:21:42
U is een aardig potje aan het tempexgipsprutsen, confrère Dirk-Jan !
:D Yep, het is een soort van thuiswerken, da's modern.

Citaat van: Tony op maandag 22 maart 2021, 23:21:42
dat de elektronische beveiliging op het - gelukkig naamloze - station ondermaats en derhalve ontoereikend was  :?
Hopelijk heeft u het onderhavige bord muurvast gemonteerd, want ik zie bij U geen enkele beveiliging........
:o) Uw constatering is deels juist, maar ook onjuist, het naamloze station is een goederenloods, momenteel nog Preiserloos, dus heel veilig. :D

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Rechte lijnen wegwerken.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Rechte lijnen wegwerken.
Dag Dirk Jan,

Ik ben toch zeer benieuwd naar de verdere uitwerking van het racecircuit
en het verloop van de scenery met de aangrenzende modulen.

De BB 9200 met gesloopte pantografen staat prima op het rangeerterrein,
aangezien er toch geen bovenleiding aldaar aanwezig is :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Baanplan (zonder plan) Rechte lijnen wegwerken.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Rechte lijnen wegwerken.
Confrère Dirk-Jan,

Ik doelde op het blauwe bord bovenaan op foto 10 (Nouvion) dat hoogstwaarschijnlijk wederrechtelijk verkregen schijnt  O:-D
OP deze foto is ook een subtiele vroegtijdige aprilgrap te bespeuren  :P

Met wederom een weledele Groet,

Tony
Re: Baanplan (zonder plan) Rechte lijnen wegwerken.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Rechte lijnen wegwerken.
Haha weer mooi aan het knutsprutselen (of is het prutsknutselen? Nah). Nu heb ik ook eindelijk je prachtige skihelling eens gezien, mooi hoor. Die camion aviation viel mij ook direct op. Een Citroen HY mag daarvoor gebruikt worden aangezien Citroen ook helicopters heeft gebouwd. En bij gebrek aan deze in model neme men een HY.
Re: Baanplan (zonder plan) Rechte lijnen wegwerken.
Citaat van: Nieuwenhuis op dinsdag 23 maart 2021, 09:10:52
De BB 9200 met gesloopte pantografen staat prima op het rangeerterrein,aangezien er toch geen bovenleiding aldaar aanwezig is
:-) Jij ziet ook alles. :D Het is nu een soort van diesel uitvoering, bij gebrek aan wat mooiers doet dit voorlopig dienst als statisch model.

Citaat van: Tony op dinsdag 23 maart 2021, 09:36:39
Ik doelde op het blauwe bord bovenaan op foto 10 (Nouvion) dat hoogstwaarschijnlijk wederrechtelijk verkregen schijnt  O:-D
OP deze foto is ook een subtiele vroegtijdige aprilgrap te bespeuren  :P
:o) Excuses voor de spraak leesverwarring, mijn kennis van de Limbabwiaanse taal is wat aan het wegzakken, ik kom al een tijdje niet meer in het buitenland. :roll:
U suggereert met "hoogstwaarschijnlijk wederrechtelijk" dat ik het hoogstwaarschijnlijk gejat heb, nou, echt niet. O:-D
8) En de WOSA kalender hangt inderdaad al op April, u lijkt of bent ook al zo'n oplettend mannetje. :mrgreen:

Citaat van: Lobomotion69 op dinsdag 23 maart 2021, 11:48:28
Haha weer mooi aan het knutsprutselen (of is het prutsknutselen? Nah).
:) Nou, tis allemaal oké, frutselknutselen of knutselfrutsen mag ook, of alle daarop doelende woorden.
De algehele betekenis is dat ik lekker aan het bouwen ben als een Profi, maar het met de werkelijkheid niet zo nauw neem. :D
En Inderdaad die Kerstman is zo gek nog niet, zo'n HY vliegt lekker volgens zeggen.

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Rechte lijnen wegwerken.
fraaie knutsels of prutsels  :favorite: , wel spijtig dat je die berg in 2 moest kappen  :-(


mvg,
Michel
Re: Baanplan (zonder plan) Wachten op drogen.
Voorlopig effe klaar met piepopschuimen en gips smeren, nu een tijdje wachten op drogen.
En ik moet toch de komende dagen werken, dan wacht ik er daar wel op.
Zo ongeveer zitten de vormen erin, maar het kan zo maar weer zijn dat ik nog wat weghak of bijsmeer, niks is zeker. :roll:
En ik moest er natuurlijk weer nodig een ruïnetje in verwerken en ook een gedenkgrotje voor Saint Pierre Vaillante,
de beschermheilige van de familie O:-D, ik kon het niet laten. (Het testcircuitje ligt op grond wat al eeuwen in familiebezit is :o))
Er is nog werk zat aan, 50 tinten grijs en wat bruin, begroeiing en bomen planten, circuit asfalteren, details bij de pits, enz. enz.
Dus ik ben er nog wel even leuk zoet mee. :)

Citaat van: ramdani op dinsdag 23 maart 2021, 15:34:41
wel spijtig dat je die berg in 2 moest kappen
Als er wat begroeiing op de berg komt zie je er weinig tot niets meer van. 8)

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Wachten op drogen.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Wachten op drogen.
Leuke "Safety car" 😂😂😂😀
Re: Baanplan (zonder plan) Wachten op drogen.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Wachten op drogen.
Dat heppie knap voor elkaar gecomponeerd, Dirk-Jan  :thumbup:
En het hele gecomprimeerde circuit komt wonder boven wonderwel nog behoorlijk realistisch uit de (grijze) verf ook !
Het gedenkgrotje van Saint Vaillante wordt trouwens in de regionale volksmond het hol van Pierre genoemd  :D

Grtz Tony
Re: Baanplan (zonder plan) Wachten op drogen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Wachten op drogen.
Je hebt lekker de vaart erin Dirk-Jan. :P :thumbup:

Groet Michel
Re: Baanplan (zonder plan) Wachten op drogen.
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Wachten op drogen.
Dat ziet er geloofwaardig uit! Je bent sneller dan bij MiWuLa met je racecircuit :)
Re: Baanplan (zonder plan) Wachten op drogen.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Wachten op drogen.
Dat is weer een heerlijke fantasie uitgewerkt op je baan. Ik verheug me nu al op de brullende V8 / V10 / V12 / Veetikveel motoren, waarvan het geluid tussen de rotsen versterkt en weerkaatst wordt tot één lange VROAAAAAR :thumbup:.

Daar zouden ze een salade strip van moeten maken  :D.

Groeten,
Wico
Re: Baanplan (zonder plan) Wachten op drogen.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Wachten op drogen.
 @citaat Je zou dit singletje van Scalextric, met een veelzeggende titel "Roar!" er bij op kunnen zetten:


Bron: https://bazbo.net/tag/vinyl/

Mits deze in bezit is natuurlijk, evenals het bijbehorende afspeelapparaat :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Baanplan (zonder plan) Wachten op drogen.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Wachten op drogen.
 @citaat

Ja leuk hoor!
Maak Dirk-Jan maar gek.  >:-D
Re: Baanplan (zonder plan) Wachten op drogen.
 @citaat

:D Nou, inderdaad, Erik weer lekker bezig. :mrgreen:
Dat singeltje heb ik natuurlijk niet en dat afspeelapparaat ook niet. :?
Dus Erik, liever de volgende keer een verwijzing/downloadlink naar een WAV file of zo, daar kan ik nog wel wat mee. >:-D

Citaat van: Barry1972 op donderdag 25 maart 2021, 15:54:05
Leuke "Safety car"
:o) Het circuit is nog niet klaar, zodoende deze snelheid beperkende oplossing. :D

Citaat van: Tony op donderdag 25 maart 2021, 15:59:52
het hol van Pierre genoemd
8o Nou, echt niet, misschien in Limbabwe, maar ik hou het wel bij gedenkgrotje. O:-D

Citaat van: h0_miessie op donderdag 25 maart 2021, 16:03:17
Je hebt lekker de vaart erin Dirk-Jan. :P :thumbup:
Nu effe niet meer, wachten op drogen en ook werken en dit typen, druk, druk, druk. :lol:

Citaat van: Jongslog op vrijdag 26 maart 2021, 07:02:50
Dat ziet er geloofwaardig uit! Je bent sneller dan bij MiWuLa met je racecircuit :)
:roll: Die bij hun wordt toch denk ik ook wel leuk, en hun verdienmodel is wat beter geregeld. :-)

Citaat van: Wico op vrijdag 26 maart 2021, 08:09:14
Daar zouden ze een salade strip van moeten maken
Zou wel leuk zijn inderdaad  :P

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Wachten op drogen.
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Wachten op drogen.
Goed bezig Dirk-Jan!  :) :thumbup:
Die combi van racebaan met modelspoor zie je niet vaak.

Ik moet bij jou altijd denken aan mijn vroegere Aurora-racebaan. Ken je dat merk? Die had hetzelfde formaat als de vroegere Faller-baan. Volgens mij was er ook een overgangswegdeel beschikbaar van het ene systeem naar het andere. Ik had er een paar GT-auto's op, oa deze. Jammer dat ik het je niet meer kan laten zien, want ik heb 'm ooit aan een jongetje weggegeven. Dat zou iets voor jou zijn geweest, want ik zie in je draadje dat je die Faller-baan al hebt.
Re: Baanplan (zonder plan) Wachten op drogen.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Wachten op drogen.
Er zijn van die momenten dat ik uren aan een foto denk, en er maar niet op kan komen wat er nou zo spannend aan is.

Neem nou de foto van dit details: ik dacht dat het om de keerdriehoek ging.
Tot ik de foto vandaag weer zag: nee, het ging om de doos aan de muur.: AMS 4002 (die had ik dus ook ...), vroeger.
Re: Baanplan (zonder plan) Wachten op drogen.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Wachten op drogen.
Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 27 maart 2021, 22:15:52
@citaat

:D Nou, inderdaad, Erik weer lekker bezig. :mrgreen:
Dat singeltje heb ik natuurlijk niet en dat afspeelapparaat ook niet. :?
Dus Erik, liever de volgende keer een verwijzing/downloadlink naar een WAV file of zo, daar kan ik nog wel wat mee. >:-D

Kan ons gewaardeerd lid Erik van deze tophit geen mp3 filetje trekken? Denk dat velen daar erg blij mee zullen zijn. Ik in ieder geval wel.
Re: Baanplan (zonder plan) Wachten op drogen.
Citaat van: 1200Blauw op zaterdag 27 maart 2021, 23:42:00
Dat zou iets voor jou zijn geweest, want ik zie in je draadje dat je die Faller-baan al hebt.
:) Ja, ik ken inderdaad het merk. Het zou inderdaad leuk zijn om die combi te kunnen maken, Faller AMS, Aurora en de Märklin treinen eromheen.
Maar ja, dan moet ik doorbreken naar de slaapkamer om het te kunnen inpassen, toch maar effe niet. :D

Citaat van: Jan22 op zondag 28 maart 2021, 01:02:46
Tot ik de foto vandaag weer zag: nee, het ging om de doos aan de muur.: AMS 4002 (die had ik dus ook ...), vroeger.
Ik had het vroeger niet, maar ik kende het toen van de modelspoorbaan bij mijn oom, die herinneringen hielpen me waarschijnlijk ook doen besluiten om het op mijn huidige baan in te passen.:)
En toch leuk dat mijn kiekjes herinneringen oproepen, hopelijk wel allemaal mooie natuurlijk. O:-D 

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) witte homp gips krijgt kleur.
 :) Stukje voor stukje begint het testcircuitje eruit te zien zo als ik voor ogen heb.
Nog lang niet klaar natuurlijk, maar dit ziet er al beter uit dan die witte klodders gips.
Afgelopen week ook nog een index aangemaakt met een verzameling verwijzingen naar van alles en nog wat.
Zie onderaan het bericht net boven de plan V, effe klikke, of niet natuurlijk, ook goed. :)

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) witte homp gips krijgt kleur
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Baanplan (zonder plan) witte homp gips krijgt kleur
Vooral de derde foto is top :thumbup: :thumbup: :thumbup: en ook de kleur van t asfalt is erg goed gekozen!
Re: Baanplan (zonder plan) witte homp gips krijgt kleur.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baanplan (zonder plan) witte homp gips krijgt kleur.
Dag Dirk-Jan.

Het testcircuit ziet er nu al prachtig uit en je bent nog niet eens klaar!
En eindelijk een fatsoenlijke index gemaakt, zodat we gemakkelijk en overzichtelijk naar jouw bouwperiekelen kunnen klikken  :thumbup:
Blijkbaar had je tijd over, of niets te doen op het werk :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Baanplan (zonder plan) witte homp gips krijgt kleur.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Baanplan (zonder plan) witte homp gips krijgt kleur.
Foto 19 met auto nummer 19. heeerlijk :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Wico
Re: Baanplan (zonder plan) witte homp gips krijgt kleur.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Baanplan (zonder plan) witte homp gips krijgt kleur.
@citaat dat zég ik :D
Re: Baanplan (zonder plan) witte homp gips krijgt kleur.
Citaat van: Hanzi op woensdag 07 april 2021, 22:00:17
en ook de kleur van t asfalt is erg goed gekozen!
:) Ja, vind ik ook wel, niet te zwart, niet te licht van kleur, dit gaat het wel worden.

Citaat van: Nieuwenhuis op woensdag 07 april 2021, 22:01:15
Blijkbaar had je tijd over, of niets te doen op het werk :roll:
:D altijd zat te doen, maar toch een leuk klussie, soms ook leuk om mijn eigen topic door te spitten.
En nee, keurig allemaal thuis gedaan, et ken te gek he. :-)

Citaat van: Wico op woensdag 07 april 2021, 22:03:39
Foto 19 met auto nummer 19. heeerlijk :thumbup: :thumbup: :thumbup:
:) Ja, inderdaad, da's puur toeval, was mij nog niet opgevallen. 8)

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) witte homp gips krijgt kleur.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Baanplan (zonder plan) witte homp gips krijgt kleur.
Foto 19 met racewagen nr 19 is inderdaad van grote schoonheid.

Groet Michel
Re: Baanplan (zonder plan) witte homp gips krijgt kleur.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanplan (zonder plan) witte homp gips krijgt kleur.
Hoi Dirk-Jan, Dit is nu geen knoeien meer hè, dit lijkt meer op kunst. Cursus gevolgd van Martin op YouTube? Netjes. De kleur van het asfalt is uitstekend als basis. Maar als racefanaat weet jij dat er rubber gelegd wordt op de ideale lijn. Dat gaat zeker nog komen, toch? Foto 18 vind ik ook wel een mooi shotje, alleen jammer van die ontsierende potten. Foto 19 is kalender waardig, welke kalender mag je zelf uitzoeken.  :P
Re: Baanplan (zonder plan) witte homp gips krijgt kleur.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baanplan (zonder plan) witte homp gips krijgt kleur.
Hoi Dirk-Jan,

Wat je eenbeetje kleur albeit kan doen  :thumbup: :thumbup:
Foto 3 is super, of je er zelf bij bent.

Leuk dat er ook een index in jou topic staat, het is even werk maar dan heb je ook wat.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Baanplan (zonder plan) witte homp gips krijgt kleur.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) witte homp gips krijgt kleur.
Volgens Herbert en Carl is er nu al sprake van een Meisterleistung, Dirk-Jan !
Ik houd het bij  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Foto 19 is inderdaad perfect en (ook WOSA) kalenderwaardig.
Stenencirkels zijn net als jouw racerondje ook perfect en opgebouwd uit 9 of 19 stenen.
Kan dus geen toeval zijn  O:-D

Grtz Tony