Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 25 juni 2021, 15:11:14
Het is een pareltje geworden Dirk-Jan, de inkijk is super

Dank je.
Citaat van: Hanzi op vrijdag 25 juni 2021, 21:48:18
theoretische zemelaars die met onbegrijpbare radiaalberekeningen en tabellen gaan aantonen dat lange real 1:87 rijtuigen elkaar gaan raken

Gaat niet gebeuren, nu niet en nooit niet. Die plastic seinhuissnuiters zullen erop toezien dat er daar geen twee treinen tegelijk zullen rijden.

Citaat van: Wimdouwe op zaterdag 26 juni 2021, 00:23:21
Mooi geworden dit seinhuis, gewoon beter als het origineel!

Vind ik eigenlijk ook wel, de mijne kan over de bovenleiding heen, multifunctioneel plaatsbaar dus.
Citaat van: BlikkenTinus op zaterdag 26 juni 2021, 07:50:32
Je zegt wel zonder plan te werken, maar dat gelooft natuurlijk niemand echt.

Nou, toch is dat vaak wel zo, ik bedenk al doende hoe verder te gaan.
Van te voren bedenk ik natuurlijk om het te gaan bouwen, dus dat is een plan, maar hoe het uit te voeren borrelt wel op als ik het mes in het plastic zet.
Er is indertijd een meetfoutje opgetreden bij de productie afdeling van de firma F. en toen is een gekrompen versie op de markt gekomen. De daarvoor verantwoordelijke medewerker kwam bij Vollmer vandaan.

Dat kan wel kloppen, vaak is het bij Vollmer net effe kleiner allemaal.
is hij vertrokken naar Donker Afrika en nooit meer gezien.

Misschien een paar Faller lampjes installeren daar? Dan schijnt er licht op de zaak.

Het is toch zeker onmogelijk zo fraai, passend, en strak te bouwen uit het blote hoofd?
Ik heb nog best wel veel haar op mijn hoofd, dus er gaat niks uit het blote hoofd alhier. (wel net naar de kapper geweest, dus het kort en netjes, maar wel gedekt.

Nee, mij neem je niet in de maling! Ik heb u door...

Nou, mijn enigste hulp was een schermafdruk van de originele bouwhandleiding, 1 overzichtje waardoor ik er achter kwam dat er binnen het seinhuis op de bovenverdieping een apart vertrek zit.
Met daarin ongetwijfeld het trappenhuis, wc, kleedruimte e.d. Uit de plaatjes die ik vond op het www kon ik dat niet afleiden, maar gelukkig uit de eenvoudige handleiding dus wel.
En die WOSA inspektör die bij mijn woont, Herr inspector Otto (en broer Hüne Federfuchser) is nou niet bepaald een helpend handje.

Commentaar leveren en WOSA regeltjes opsommen, dan kan ie goed. Maar bij de plaatsing en het zien van het seinhuis was is bijzonder verheugd en wilde er eigenlijk ook bij op de foto.
Ik was hem eigenlijk vergeten hem erbij te betrekken en voor zijn geroep (vaak commentaar) en gezwaai ben ik inmiddels immuun.

Citaat van: Hanzi op zaterdag 26 juni 2021, 08:24:12
ongelofelijk verhaal, maar waarschijnlijk niets dan de waarheid als ik Horst's blikken mag geloven toen hij het las en met open mond de foto's bewonderde!

Ja, die BlikkenTinus is bijzonder goed geïnformeerd, toch een hele mooie aanvulling op mijn bouwwerk, mijn grote dank daarvoor aan BlikkenTinusPeter.

Dirk-Jan