Als eerste, allen dank voor het meedenken.

Citaat van: Barry1972 op woensdag 10 februari 2021, 22:47:14
Is het niet nummer 29 op het plaatje? Asje inclusief tandwiel??

Ja, klopt. Maar dat is dus volgens de onderdelenlijst van M* niet meer leverbaar.
Citaat van: Hanzi op woensdag 10 februari 2021, 23:02:05
Dan moet daar toch aan te komen zijn, of ... (?).

Ja, die kans is inderdaad aanwezig, inmiddels antwoord van de winkelier.

Citaat van: Jan22 op donderdag 11 februari 2021, 01:11:38
Kardanwelle, nee, die is niet uniek, maar het lijkt mij te gaan om de tandwielen die op de assen zitten.
En zijn dat dan wormwielen?
Nee, er zit een dubbele wormwiel met tandwiel in wat de twee tandwielen aandrijft. (volgt u allen het nog?

)
Zie tekening in het rode kader het dubbele wormwiel met tandwiel.
Zie tekening in de blauwe rondjes beide tandwieltjes op de twee assen, waarvan er dus ééntje gebroken is.
Die laten namaken in 3D is nogal lastig, je krijgt het hele tandwiel niet heel van het asje af door de uitsparingen die vallen over de nokjes van de wielas.
En het lijkt mij dat het hele tandwiel van het andere asje eraf moet om de maten te bepalen voor het 3D printen. (maar hou me ten goede, ik ben een leek op het gebied van 3D printen)
Maar er is inmiddels een allervriendelijkst antwoord binnen op mijn allervriendelijkste email aan de winkellier.

(Er is wel proefgereden door hun, dan lijkt het dat de eerste rit bij mij het laatste zetje was om het inferieure tandwieltje te doen breken)
Ik had het uitvoerig beschreven en voorzien van een aantal foto's.
Hij wist te melden dat de problemen met de tandwielen vaker voorkomen bij deze modellen.
En hij gaat contact opnemen met tante M* om een compleet wielstel of een asje met tandwiel te krijgen van de nieuwere uitvoering, moet passen.
(Die mag ik er dan leuk zelf inproppen, hoeft de Pijl niet weer in een doos op pad door den lande, Pijltje voelt zich hier al helemaal thuis)
Dus dat word rustig afwachten, het zal vast wel goed komen.

En zo niet, ik vind het al goed, tis maar een klein probleempje in deze moeilijke tijden.
Dirk-Jan